Olen 18 vuotias mies.
Mistähän johtuu kun monesti ryypätessä, varsinkin kun jos siideriä tuppaa juomaan niin menee pallea ihan sairaan kipeäksi. Tuntuu painetta ja sellasta polttelua... Vähän vaikuttais ehkä närästykseltä mut ei kuitenkaan ihan närästykseltä tunnu.
Silloin kun tuollainen kramppi tulee alkoholia juodessa niin krapula päivänäkin palleaa polttelee ja ylävatsa tuntuu jokseenkin oudolta.
Juon sen verran harvoin, etten usko että maksakaan särki olisi mennyt.
Kiitos vastauksista etukäteen.
Ryypätessä pallea kipeytyy
3
3901
Vastaukset
- jusa,
vain ihminen itse tietää kuinka paljon sitä brenkkua kurkusta kaataa. Juopon suosikkiluku on pari kaljaa, tai pari kertaa viikossa -no se siitä..
Itsellä oli samaista vaivaa vuoden verran. Ylävatsa oli arka, kosketus arka, ja kipuileva. Suoraan sanon, että alkoholia käytin riskirajoilla 24 annosta viikossa. Närästi ja oli täyteliäisyyden tunnetta jatkuvasti. Pieretti ja röyhtäilytti.
Jossain vaiheessa olot paheni ja marssin lekurille. Diagnoosi oli että ärtynyt vatsa/ärtynyt suoli.
Jätin kahvin(pahin) alkoholin (paha), rasvaset ruuat(paha), vehnät ja hiilarit pois. Join paljon vettä ja aloin juoksemaan. 3 viikkoa ja oireet lähti.
http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Ärtyvä_suoli
Eräällä tutulla oli vastaavat oireet ja sillä oli krooninen haimatulehdus.
Ei niistä koskan tiedä, mutta kokeile em. asioita!- HoliHoli
eikös haimatulehduksessa pitäisi olla kipua vaikkei joisikaan? Ja mulle on joskus muuten lääkäri sanonut tuosta ärtyneestä vatsasta ja suolesta! Se voisi siis johtua siitä!
Pitänee vähän parannella näitä elämäntapoja ettei ärry pahemmaksi. - joreeeee
HoliHoli kirjoitti:
eikös haimatulehduksessa pitäisi olla kipua vaikkei joisikaan? Ja mulle on joskus muuten lääkäri sanonut tuosta ärtyneestä vatsasta ja suolesta! Se voisi siis johtua siitä!
Pitänee vähän parannella näitä elämäntapoja ettei ärry pahemmaksi.Hei mullakin tulee alkoholista ylävatsa kipeäksi, mutta tämä menee ohi kuukauden juomattomuudella. Henki ei kulje tämän takia oikein kun pallea on jumissa. Vuoden ollut nyt hengittäminen huonoa. Monella lääkärillä olen käynyt ja sanovat vain hyvänlaatuisiksi oireiksi. Ihme touhua... Epätoivoinen tässä alkaa jo olla. APUAAA Ja niin vaikka vatsaan ei sattuisi enää niin siltikään henki ei kulje. Ja muita vatsavaivoja ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802