Poliisin puolueellinen asenne

Markku Ahdeoja

Suomessa poliisilaki lähtee siitä, kuinka poliisi on puolueeton ja riippumaton. Käytännössä se toteutuuu hyvin harvoin. POliisit eivät kykene hillitsemään tunteitaan ja usein kuohuuu yli.

Eilen kokeilin ylikonstaapeli Piilon hermojen kestävyyttä ja heikothan ne olivat. Hänen esimehensä on muistaakseni Riitaoja. Kysyin häneltä Lyyran kirjoituksista ja aloittavatko he esitutkinnan, jos teen rikosilmoituksen.

Siinä sitten kinattiin ja poliisin hermot kiristyivät siihen pisteeseen, että hän heitti luurin korvaani.
Kyse oli siis Helsingin poliisista.

Loimaan poliisi sensijaan selviää testistäni täysin silmää räpäyttämättä. He vain tekevät asialliset kysymykset ja neuvovat kuinka tulee toimia. Ei mitään luurin korvalle lyömisiä eikä tunteitten kuohua.

Komisario Läksy Salon poliisissa ei varsinaisesti menetä hermoja, mutta hän käyttäytyy hyvin ylimielisesti. Hän ei selkeästi ole ihan ammattinsa tasolla ja näyttelee osaavansa. Hän ei tiennyt minulla olevan korkekoulukoulutusta vaan he kuvittelivat minun olevan täysin kouluttamaton.

Näin ollen poliisi asennoituu vähempi koulutettuihin ihmisiin eri tavalla kuin korkeasti koulutettuihin. Salon poliiseilla titteli vaikuttaa suuresti rikostutkinnan laatuun.

He myös ovat kutsuneet minua kylähulluksi. Olen sitä tai ei, niin poliisi osoittaa silloin välitöntä asenteellisuutta. Samoin kun vanhempi konstaapeli Fager käskee ottamaan pillereitä, niin hän osoittaa ettei ole ammattinsa tasolla eikä ymmärrä mitä poliisina toimiminen merkitsee.

Hän myös lähtee kinaamaan kanssani. Poliisi ei kinaa asiakkaan kanssa. Jos siihen joutuu on menettänyt pelin. Poliisin ammattitaidossa on paljon parantamisen varaa. He ovat unohtaneet mitä ammattitaito on.

KOmisario Sundqvistilla taas ei hermo pitänyt lainkaan. Myös heidän kunnianloukkaussyytökset minua kohtaan ovat jo sinällään kadottaneet kauan sitten poliisin ammatin vaatimukset. He ovat tehneet siitä henkilökohtaisen asian, vaikka se on selkeästi poliisiasia.

Mutta kun laillisuusvalvonnan päällikkä Sihvonen kyselee minulta kunniansa perään, niin ei ihme, kun poliisi on moraalisesti rappeutunut. Suomessa koko poliisiorganisaatio on hyvin heikko eikä se tiedä mitä tekee.

henkilöstö ei koe luottavansa johtoon. Poliiseina he eivät vain voi valittaa. Minä taas voin ja rakennan Suomeen läpinäkyvämpää ja länsimaisempaa toimintamallia.

Nykuinen käytäntö tukee jotakin Neuvostoliittoon tukeutuvaa järjestelmää, joka ei ole mistään kotoisin.

15

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

Joo, eivät Roballa vielä tunteneet mainettasi. Älä huoli, kyllä se siitä leviää Stadiinkin. Puhelimitse poliisi ei kyllä ota vastaan rikosilmoituksia missään päin Suomea. Neuvoja kyllä jaellaan, mutta miten ihmeessä Salosta pitää soittaa Stadiin ?

• Markku Ahdeoja

Katsos, kun tuppukylän asiat ovat levinneet jo Helsinkiin. Näitä asioita käsitellään jo Helsingissäkin.

Esim. Helsingin käräjäoikeus ja jotkut epäilyt ovat Helsingissä. Myös minusta on tehty rikosilmoituksia Helsingin poliisille.

• Lyyyra
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

Katsos, kun tuppukylän asiat ovat levinneet jo Helsinkiin. Näitä asioita käsitellään jo Helsingissäkin.

Esim. Helsingin käräjäoikeus ja jotkut epäilyt ovat Helsingissä. Myös minusta on tehty rikosilmoituksia Helsingin poliisille.

wtefrgthy

• Lyyyra

poliisit.
      Ei niissä ole mitään valittamista,jos ei tule toimeen syy on isesään.

Lähinnä henkisesti sairaat joutuvat poliisin kanssa tekemisiin ja rikolliset luonteet.
      Tavallisen työssä käyvän ei tarvise olla misää tekemisissä virkavallan kanssa.
      Ainoastaa joskus harvoi joutuu puhaltelemaan niitten pilleihin ja siloinkin he käytäytyvät kohteliaasti.

Jaksamista ja hyvää kesänjatkoa Salon poliiseille.

• +-0,00001

"Ei niissä ole mitään valittamista,jos ei tule toimeen syy on isesään."

Poliisinpalvojillehan poliisi on pyhä, kaikkivaltias ja kaikkitietävä täydellisyys, joka ei voi erehtyä tai muutenkaan toimia väärin. Valitettavasti todellisuus ei ole yhtä valoisa.

Tässä oiva esimerkki asiasta:
        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2149749
        Hätäkeskuksen päivystäjänä työskennellyt vanhempi konstaapeli oli vähätellyt tilannetta ja ivannut, "otat sä naiselta pataan, niinkö?".

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9079983
        Oliskohan tämäkin asennevammainen poliisi !

• ..........

Joo, ei noista Maken uhkailuista kannata välittää. Yksikään syyttäjä Suomessa ei nosta syytettä jutusta, missä Make on asianomistajana.
        Make voisi tietysti nostaa itse Rollin perusteella syytteen, mutta taitaa olla niin, ettei vielä yhtään syytettä ole nähty, siinä kun hävinnyt joutuisi maksamaan viulut.

• Kyösti Kumpu
        +-0,00001 kirjoitti:

"Ei niissä ole mitään valittamista,jos ei tule toimeen syy on isesään."

Poliisinpalvojillehan poliisi on pyhä, kaikkivaltias ja kaikkitietävä täydellisyys, joka ei voi erehtyä tai muutenkaan toimia väärin. Valitettavasti todellisuus ei ole yhtä valoisa.

Tässä oiva esimerkki asiasta:
        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2149749
        Hätäkeskuksen päivystäjänä työskennellyt vanhempi konstaapeli oli vähätellyt tilannetta ja ivannut, "otat sä naiselta pataan, niinkö?".

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9079983
        Oliskohan tämäkin asennevammainen poliisi !

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9194879

Ei toikaan juttu ole poliisin osalta mennyt niinkuin olisi pitänyt. Jos ajatellaan, että poliisin tominta pitäisi sijoittaa nuotteina nuottiviivastolle, niin tässä tapauksessa ne eivät osu edes samalle sivulle.

• Tässä TOTUUS!!!!!

Luulikos sekomake että poliisilta meni hermot???HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... Sä vaan olet niin umpityhmä, ettet tajua ettei poliisi jaksa kuunnella sun mihinkään realismiin perustumatonta paskanjauhantaas, jolloin katkaisee puhelun... Varsinkin Helsingissä riittää takuulla tarpeeksi sunlaisia sekopäitä jotka häiritsevät ja haittaavat poliisin työtä. Joten kertoo paljon susta jos poliisi ei jaksa kuunnella sun sekavaa jaaritteluas...hihihihihihihih...Koeta sekomake nyt tajuta jo, ettei sua ota kukaan tosissaan. Pienissä laitoksissa voi olla joutoaikaa, eikä ole tarpeeksi naurettavia pellejä kahvipöytäkeskustelujen aiheeksi niin siksi sua kuunnellaan jossain jotta saavat huvinsa. Sä olet todellakin vain ruma lihava sairas VITSI!!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAhAhAHH... Ja ei se tarkoita että sä olet oppinut jos vahingossa olet päässyt koulun kirjoille... Ei sillä ole vitunkaan väliä missä koulussa olet tuhlannut opettajien aikaa, kun et sä tajua mitä siellä opetetaan... Kaikki me terveet tiedetään, ettei sun äly riitä edes perusasioihin...

• Lyyyra

Lopetan sitten Markku A puolivuotta kestäneen keskustelun ja kiitän Markkua mielenkiintoisista komenteista.

Oli muutes aika vaikea löytää netistä henkilöä joka ottaa keskustelut itseensä ja vakavasti.
        Näihin keskusteluihin on koira haudattuna,muttei sitä monikaan ymmärrä ja parempi niin.
        Markku olisi päässyt pitkälle jos olisi käyttänyt kaiken tarmonsa johonkin tärkeämpään.
        Siinä tärkeimät?

Suravis komentei joutu ototts pitki aikoi vaikee olis ollut siel pöö?

• sekomake on sairas..
        Lyyyra kirjoitti:

Lopetan sitten Markku A puolivuotta kestäneen keskustelun ja kiitän Markkua mielenkiintoisista komenteista.

Oli muutes aika vaikea löytää netistä henkilöä joka ottaa keskustelut itseensä ja vakavasti.
        Näihin keskusteluihin on koira haudattuna,muttei sitä monikaan ymmärrä ja parempi niin.
        Markku olisi päässyt pitkälle jos olisi käyttänyt kaiken tarmonsa johonkin tärkeämpään.
        Siinä tärkeimät?

Suravis komentei joutu ototts pitki aikoi vaikee olis ollut siel pöö?

Make on todellakin mielenterveyspotilas Halikosta ja kärsii vakava-asteisista vainoharhoista. Joten ei sullakaan varmaan äly ole sun vahvimpia puolias kun alat edes tinkaamaan mistään sellaisen kanssa. Make on itsekin myöntänyt asian mutta ei voi sille mitään. Eikä maken tarmo voi kohdistua mihinkään oikeaan asiaan, koska tuo mitä se tekee sopii juuri täydellisesti hänen sairautensa diagnostiikkaan. Mutta annetaan maken mellastaa, kunhan sillä ois edes yksi niin kirkas päivä että tajuais jättää viranomaisille työrauhan ja mahdollisuuden keskittyä töihinsä. Ei poliisi ole mielenterveyden ammattilainen, vaikka tajuaakin makea vaivaavan ongelman. Makelle: Hae apua sellaisilta henkilöiltä, jotka pystyvät määrittelemään sulle sopivan lääkityksen ja muista ottaa ne lääkkeet.

• rgrthrjsdj
        sekomake on sairas.. kirjoitti:

Make on todellakin mielenterveyspotilas Halikosta ja kärsii vakava-asteisista vainoharhoista. Joten ei sullakaan varmaan äly ole sun vahvimpia puolias kun alat edes tinkaamaan mistään sellaisen kanssa. Make on itsekin myöntänyt asian mutta ei voi sille mitään. Eikä maken tarmo voi kohdistua mihinkään oikeaan asiaan, koska tuo mitä se tekee sopii juuri täydellisesti hänen sairautensa diagnostiikkaan. Mutta annetaan maken mellastaa, kunhan sillä ois edes yksi niin kirkas päivä että tajuais jättää viranomaisille työrauhan ja mahdollisuuden keskittyä töihinsä. Ei poliisi ole mielenterveyden ammattilainen, vaikka tajuaakin makea vaivaavan ongelman. Makelle: Hae apua sellaisilta henkilöiltä, jotka pystyvät määrittelemään sulle sopivan lääkityksen ja muista ottaa ne lääkkeet.

ku sa oot nain suussa tayna paska puhetta,, leikit samaa ku sa oisit joku syytaja, tuomari yha aika;;jos poliisi taho et marku ahdeoja lopetaa totuuden paljastelua, niin mika^paha siina jos tutkitaan uudellen se kuolin pesan sotkut,, jos taas poliisi ei tahan suostu tai jos ne yritaa pimittaa tottuutta,,et supjelmaan rikolisia niin yllattain heraa yha kysymys;;

motiivi;;;

jokaisella on motiivi;; ja se on se motiivi mika ajaa jokainen ajamaan taistelunsa sen etein::

jos markun motiivi on selva,,niin mika on salon poliisin motiivii

• Markku Ahdeoja
        rgrthrjsdj kirjoitti:

ku sa oot nain suussa tayna paska puhetta,, leikit samaa ku sa oisit joku syytaja, tuomari yha aika;;jos poliisi taho et marku ahdeoja lopetaa totuuden paljastelua, niin mika^paha siina jos tutkitaan uudellen se kuolin pesan sotkut,, jos taas poliisi ei tahan suostu tai jos ne yritaa pimittaa tottuutta,,et supjelmaan rikolisia niin yllattain heraa yha kysymys;;

motiivi;;;

jokaisella on motiivi;; ja se on se motiivi mika ajaa jokainen ajamaan taistelunsa sen etein::

Salon poliisin motiivi on edelleen hämärän peitossa.

Mutta kyse on kahdesta miljoonasta eurosta. Se pistää miettimään.

Poliisin organisaatiouudistus on epäonnistunut ja resusrssipula on ilmiselvä.

Tampereella vanki karkasi koska ei ollut vartijaa. Resurssipula.

Rahan takia motiivina saattaa olla lahjonta.

KOmisario Stephan Sundqvist ei pidä siitä, kun olen kysellyt mikä hänen motiivi oli ettei rikosta tutkittu Salossa.

Minä olen esittänyt vaihtoehtoja, joita on tutkittava. Koska kyse on isosta rahasummasta, niin tilaisuus saattaa tehdä varkaan. Minä olen suoraan kertonut, mitkä motiivit voivat tulla kyseeseen.

Olen esittänyt myös koulutusongelman. Yksikertaisesti poliisin kyvyt eivät riitä.

Mutta he haluavat ennemmin haastaa minut oikeuteen, kuin selvittää totuuden.

Tosiasia on, että komisario Sundqvist jätti selkeitä rikoksia tutkimatta.

Motiivi on edelleen auki. Ehkä meille selviää asia 31.8.2010 mikä on komisario Sundqvistin motiivi.

• hauska vitsi olet..
        Markku Ahdeoja kirjoitti:

Salon poliisin motiivi on edelleen hämärän peitossa.

Mutta kyse on kahdesta miljoonasta eurosta. Se pistää miettimään.

Poliisin organisaatiouudistus on epäonnistunut ja resusrssipula on ilmiselvä.

Tampereella vanki karkasi koska ei ollut vartijaa. Resurssipula.

Rahan takia motiivina saattaa olla lahjonta.

KOmisario Stephan Sundqvist ei pidä siitä, kun olen kysellyt mikä hänen motiivi oli ettei rikosta tutkittu Salossa.

Minä olen esittänyt vaihtoehtoja, joita on tutkittava. Koska kyse on isosta rahasummasta, niin tilaisuus saattaa tehdä varkaan. Minä olen suoraan kertonut, mitkä motiivit voivat tulla kyseeseen.

Olen esittänyt myös koulutusongelman. Yksikertaisesti poliisin kyvyt eivät riitä.

Mutta he haluavat ennemmin haastaa minut oikeuteen, kuin selvittää totuuden.

Tosiasia on, että komisario Sundqvist jätti selkeitä rikoksia tutkimatta.

Motiivi on edelleen auki. Ehkä meille selviää asia 31.8.2010 mikä on komisario Sundqvistin motiivi.

Mahtaa sekomakella mennä alamäkeä lujaa kun kuvittelee että yhdelläkään poliisilla olisi mielenkiintoa haaskata aikaansa selvään paskaan...hihihihihihihih... ja lisäksi ainoa joka ymmärtää sua, on jokin apinamaalainen joka ei osaa suomenkieltä ollenkaan!!!! Huippua...terveellä alkaisi jo epäilyttää oma terveys tossa tilanteessa:D HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

• jfskakjfldk
        rgrthrjsdj kirjoitti:

motiivi;;;

ku sa oot nain suussa banaanimurretta., Sina leikit sama kuin olla karvaranne paviaani:D Mika olla sina motiivi olla idiootti apina???

• Anonyymi

Olet aivan oikeassa.Ei ole ollut apua koskaan 65 vuotta vanha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      129
      4388
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3072
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2564
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2131
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      259
      1723
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1639
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1567
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1456
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1440
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1211
    Aihe