Ensimmäistä kertaa lappiin, mitä mukaan?

Ensimmäiselle matkal

Olen lähdössä elämäni ensimmäistä kertaa matkailuautolla lappiin viikoksi. Tarkoitus lähinnä kalastella, ehkä kokeilla kullanhuuhdontaa, pieni vaellus ja sen semmoista.

No mutta se mikä on osoittautunut yllättävän vaikeaksi on, että mitä tavaraa sinne pitäisi ottaa mukaan? Onko teillä mitään valmista listaa, mistä katsotte mitä pitää olla mukana kun lähdette? Mä olen ainakin nyt ihan sormi suussa, kun ei ihan koko omaisuutta viitsis pakata autoon, kun mun lisäkseni lähtee 5 henkeä ja tilat on rajalliset.

Mä olen ihan varma että jotain oleellisen tärkeää unohtuu. En ole nukkunut kunnolla kahteen päivään. Kokoajan tulee jotain mieleen mikä sitten viiden minuutin päästä on jo pois päästä ja kun alkaa ajatteleen kaikki pahimpia kauhuskenaarioita niin periaatteessa pitäisi olla rekkakontillinen tavaraa mukana aina kidurgin leikkupöydästä auton vaihtomoottoriin asti....mut mut...mitä ihan perusteellisen oleellista pitäisi olla vaihtovaatteiden ja makuupussien sun muiden lisäksi, ettei tule suru puseroon? Netissä kenties jotain valmista listaa jossain?

16

6016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      voisi luulla että et ole koskaan poistunut kotiovea pidemmälle.jos aikuinen ihminen ei tiedä mitä ottaa mukaan niinkin vaativalle reissulle kun viikon lapin matka on,niin on parasta kun et poistu nytkään kotiovea pidemmälle.

      • Matkaaja.

        Vois luulla, että sulla ei ole koskaan ketään kotona, joten voi olla parempi kuin jätät tuon aloittajan parjaamisen sikseen.

        Aloittajalle: Katso nyt ainakin, että tarvittavat keittovälineet, vaihtovaatteet, hygieniatarvikkeet, ruuat ja muut ovat mukana. Netistä kyllä löytyy erilaisia listoja, joista voi olla apua, mutta aina pitää harkita tilannekohtaisesti mitä tarvitsee ja mitä ei.


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!

      Visakortti ja hammasharja.

      • jep jep..

        Kiitoksia mysö tästä pätevästä vastauksesta


    • ...

      Ota rauhallisesti ja aina kun tulee jotain mieleen mitä tarvitset mukaan, vaikka kuinka turhaa, kirjoita se paperille. Sitten ennen pakkaamista käyt sen listan läpi ja yliviivaat kaiken mitä et pidä elintärkeänä.

    • xmxmxmxmxmxmm

      aina se on tuollaista, kun isolla porukalla lähtee. Koita kirjoittaa listaa sitä mukaa, kun tulee mieleen. Tultiin just asuntoautoreissulta Lapista ja paljonhan sitä tavaraa oli, puolet vielä liikaa :D, mutta mahdoton niitä kelejä on ennakoida. Kun pitää mielessä, että ihminen tarvii unta ruokaa puhtautta ja lämmintä niin siitä lähteekin kaikki. Kunhan muistat yhdet metalliset ruokailuvälineet per nenä kertakäyttöisten lisäksi, leikkuulaudan ja -veitsen, vähintään yhden 10 l vesikannun, jota voi sitten matkan varrella täyttää uudestaan sekä peruspakin lääkkeitä ja haavanpuhdistustarvikkeita niin varmaan muut yksityiskohdat huomaatte itsekin. Matkaatte kumminkin Suomen puolella, eli jos jotain unohtuu, niin kaikkea saa helposti kaupasta matkan varrelta.

    • mitä normi

      Kaikki mitä ottaisit muutenkin mukaan automatkalle...
      Lappiin sen lisäksi varoiksi enemmän lämpimämpää ja tuulelta/ötököiltä suojaavaa vaatetta sekä hyttypäähinettä ja -karkotteita.
      Tarkasta että auton vararengas ja vaihtovehkeet ovat kunnossa, renkaanpaikkuureissulle voi tulla muutoin matkaa...

    • Vai listaa

      Sinunlaisesi ei tarvitse mukaan kuin kaksi asiaa, isi ja äiti.

    • 13+19

      Kannattaa ottaa mukaan huumorimieltä ja hidas kello! Viikossa ei tehdä kaikkea tuota mitä sanoit. Matkailuautolla on hidasdta likkkua ja matkat ovat pitkät.

      Onnea matkaan. Itse pakkaan reissuun lähtiessä vaatteita, kalastusvälineet ja lompakon. Ruokaa saa ruokakaupoista.

      • Ei ikinä lappiin!

        Katsomaan peiliin ja kysymään itseltään: Onko minusta tähän?
        Lappi on avara, jos lähdet vaellukselle, onko sinusta suunnistajaksi?
        Muista kalastusluvat, muista myös saappaat ja harmaa sadetakki.
        Ota joko luottokortti tai runsaasti rahaa messiin, sillä lappilaiset ovat kovin kovin ahneita, eikä heillä ole moraalisia estoja nylkeä sinut rahoistasi putipuhtaaksi.
        Ota suunnaksi mieluimmin norjan lappi, tai vaikka ruotsin, siellä pärjää kanta-asukkien kanssa paremmin ja maisematkin ovat jylhempiä. Anna raharikkaiden lentää finnairilla suomen lappiin putsattavaksi ylimääräisistä euroistaan!


      • MBE320Cdi2000
        Ei ikinä lappiin! kirjoitti:

        Katsomaan peiliin ja kysymään itseltään: Onko minusta tähän?
        Lappi on avara, jos lähdet vaellukselle, onko sinusta suunnistajaksi?
        Muista kalastusluvat, muista myös saappaat ja harmaa sadetakki.
        Ota joko luottokortti tai runsaasti rahaa messiin, sillä lappilaiset ovat kovin kovin ahneita, eikä heillä ole moraalisia estoja nylkeä sinut rahoistasi putipuhtaaksi.
        Ota suunnaksi mieluimmin norjan lappi, tai vaikka ruotsin, siellä pärjää kanta-asukkien kanssa paremmin ja maisematkin ovat jylhempiä. Anna raharikkaiden lentää finnairilla suomen lappiin putsattavaksi ylimääräisistä euroistaan!

        Ajelin E-Suomesta Lappiin yhtä soittoa ex tempore ja mukana ei ollut kun vaatteet mitä sattui olemaan päällä ja lompakko. Niillä pärjää. Ja tietysti alla sellainen auto jolla uskaltaa lähteä.


      • dr6juk65d
        MBE320Cdi2000 kirjoitti:

        Ajelin E-Suomesta Lappiin yhtä soittoa ex tempore ja mukana ei ollut kun vaatteet mitä sattui olemaan päällä ja lompakko. Niillä pärjää. Ja tietysti alla sellainen auto jolla uskaltaa lähteä.

        mukaan viinaa, viinaa ja viinaa


    • fisuks

      vastaan nyt lyhyesti ja ytimekkäästi.
      Aina pitää olla taskulamppu, puukko ja tulentekovälineet.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe