Minkälainen homma on moottorisahan stefojen vaihto, helppo vai vaikea? Onnistuuko itse vaihtaminen.
onko jossain ohjetta/kuvaa. Mitä stefat suunnilleen maksavat?
Morai2
Moottorisahan stefat??
6
9101
Vastaukset
- Luulo ei ole...
Mistä tiedät, että ne stefat on juuri nyt vaihdettava?
- Morai2
Saha käy vain suurilla kierroksilla, sammuu tyhjäkäynnillä. kaasuttimen huolto ei auttanut.
eiän siinä taida olla paljon muita vaihtoehtoja, vai onko?
terv. Morai2 - yttyty
Morai2 kirjoitti:
Saha käy vain suurilla kierroksilla, sammuu tyhjäkäynnillä. kaasuttimen huolto ei auttanut.
eiän siinä taida olla paljon muita vaihtoehtoja, vai onko?
terv. Morai2vaihtoehtoja on esim. kaasarin kumi kurkku, impulssi letku.. suosittelen mittaamaan että vuotaako ne stefat, jos vuotaa niin saha osiksi ja vaihtaa ne. Ja onko se kaasari varmasti kunnossa eikä vaan että tuntuu kunnossa olevan kun kun ei vikaa näkynyt?
- 8+3
vaihdoin husqvarna 242 kampiakselin laakerit ja stefat. Toisella puolella oli erikseen ne mutta toisella oli laakerissa se stefa.
Riippuu merkistä mutta jos pelkät stefat pystyy vaihtamaan niin voi päästä helpolla. Laakerien vaihdossa joutuu vetämään koneen palasiksi. Sylinteri irti ja runko puoliksi. Työtä siinä on aika paljon. Osat ei olleet kovin kalliiita. En keksi muuta remonttia sahalle joka olisi työläämpi.- ranturi2
Tere,
Samaan hommaa olen tekemässä harrastusmielessä. Nyt sitten tuo sahan runko aiheuttaa päänsärkyä. Kaikki ruuvit pitäisi olla pois mutta nyt tuntuu että tuota runkoa ei saa kahtia millään jotta saisi kampiakselin pois paikoiltaan. Onko tuossa jokin vippaskonsti millä tuon rungon saa halki vai onko tuo vaan uskonpuutetta?
- 24242424242
Massavasaralla napsua kampiakselin päihin tai kytkin paikalleen ja siihen VAROVASTI ihan kovalla vasaralla. Laakerit on rymppisovitteella, kasaus siis kylmillä ja kuumilla. Kampura pakkaseen ja laakerit kuumana päälle. Taas pakkaseen ja lohkot uuniin tai puhaltimella lämpimäksi, vaatii tuo vaihe noputta, ettei tarvitse hirveästi hakata paikoilleen. Mutta pitäisi lähteä, jos kaikki ruuvit irti. Ei kauheasti kannata kammeta lohkojen välistä, ettei tule isompia vuotopaikkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491