Olen kuullut,että molkosan auttaa erityisen hyvin aknen hoitoon ? Onko huhuissa lainkaan perää? Vähän itse epäilen,että sillä pääsisi aknesta eroon,mutta onko jollain kokemuksia kyseisestä tuotteesta?
Molkosan?
2
4858
Vastaukset
Itse uskaltauduin kokeilemaan molkosania vähän aikaa sitten kasvoihin, vaikka olen tiennyt jo pitkään, että sillä voi olla positiivisia vaikutuksia aknen hoidossa. En kovin pitkään ehtinyt kokeilua toteuttaa, kun pullo loppui, enkä oo ehtiny vielä uutta ostaa, mutta finnit ovat lisääntyneet heti käytön lopettamisen jälkeen huomattavasti. Riippuu varmaan ihon herkkyydestä, miten vaikuttaa. Mulla aika herkkä iho niin olen varovasti kokeillut. pessyt jollain kosteuttavalla perus ihonpuhdistusaineella ja sitten pyyhkinyt vanulapulla joko pelkällä molkosanilla tai vedellä laimennetulla molkosanilla. Tuoksu ei oo mikään miellyttävä, mutta siihen tottuu. Oon ajatellu kokeilla myös dermoshopin intiimisaippuaa molkosanin kanssa, sitä jotkut kehuivat aknen hoitoon dermoshop.fi sivuilla, siinä on myös maitohappoa, kuten molkosanissa. Lisäksi vois kokeilla elivon kirkas iho-kapseleita, joista luin kanssa joku aika sitten täällä keskustelupalstalla, kuulosti toimivilta. Luulen että jos vaihtaa suoraan jostain marketti- tms. kosmetiikasta molkosaniin, niin vaikutukset ei aluksi tunnu kovin positiivisilta. Itse olen käyttänyt jo pitemmän aikaa mahdollisimman vähän puhdistustuotteita ja kosteusvoiteita, jotta iho alkaisi hoitaa itse itseään. Mm. olen käyttänyt puhdistusmaitoa ja sen jälkeen puhdistamatonta merisuolaa silloin tällöin puhdistukseen ja kuorintaan, enkä kosteusvoidetta juuri lainkaan.
- Suolaa ja öljyjä
Molkosania kannattaa nauttia myös sisäisesti, laimennusohjeet löytyvät pullon kyljestä. Juomalla saat kaikki heran hivenaineet elimistöösi, jolloin ne vaikuttavat ihon kuntoon sisältä päin. Hormonithan eivät ole mikään muusta elimistöstä irrallaan toimiva ainesosa, vaan niihin vaikutetaan myös ravitsemuksella.
Ruokavaliossa on syytä suosia mahdollisimman paljon raakaruokaa, mikä tehostaa entsyymituotantoa. Useinhan salaatteihin lisätään viinietikkaa ja öljyä, Molkosanilla ja omenaviinietikalla ovat samantapaisia tuotteita, mutta M. mielestäni miedomman makuinen. Itse käytän sitä salaatin joukossa.
Toinen salaatinkastikkeen yleinen ainesosa on tietysti oliiviöljy, joka sekin vähentää tulehduksia.
Jos puhdistatte öljyllä kasvoja, niin varmistakaa että öljy ei ole huokosia tukkiva. Oliiviöljy ja varsinkaan kookosöljy eivät useimmiten ole akneihoisen öljyjä. Paras puhdistaja on viinirypäleensiemenöljy (saa esim. SOkoksen ruokaosastolta).
Hyvä öljy-suola -hoidon resepti on lisätä auringonkukkaöljyyn murskattua merisuolaa. Levitä seos kasvoille vartiksi , pese pois ja pyyhi kasvot lopuksi vedellä, jossa on vähän Molkosania. Maitohera happamoittaa ihoa (= bakteerit eivät tykkää). Kasvoveteen voi laittaa myös vähän sitruunaa.
ps. Auringonkukkaöljy kannattaa pitää kosmetiikkakäytössä, siinä on paljon omega-6 -rasvoja, joita saamme ruuasta muutenkin liikaa. Oliiviöljy on tässä suhteessa neutraali.
Omega-3 -rasvahapot ovat tärkeitä myös aknen hoidossa ja sitä saa eniten pellavansiemenöljystä (1 tl/pv riittää) tai vaikka rypsiöljystä . (2 rkl/pv) Näiden kasviperäisten öljyjen lisäksi olisi hyvä nauttia eläinperäisiä omega3-rasvoja, joita saa kalasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274