kynäruisku ongelma

justus98--

Ostin tuollaisen Badger 150-7 ja kokeilin ihan talomaalia( ukko sanois että ne käy tuollaseen ihan ok), sitten tuli ongelma, kun se ruisku jäi jumiin.( Miksi?) joku kertoi että ohenna epoksilla (biltema). No koeilin ja ei vieläkään auennut vaan jäi pahemmin jumiin. Mikä neuvoksi?

4

2380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justus98.-----

ja vieläkin kaivattaisiin apuja??!?

• 2+2

Maali pitää aina ohentaa sopivaksi ruiskukäyttöön. Ei paksu maali millään muuten tule läpi ruiskusta.
      Nyrkkisääntönä ohennetaan vastaamaan maidon viskositeettia. Ohenne valitaan maalintyypin mukaan.

Ja VÄLITTÖMÄSTI maalauksen jälkeen pitää ajaa maalin ohennetta todella RUNSAASTI, ettei maali kuivu ruiskun sisään. Usein tämäkään ei riitä, vaan ruisku pitää välillä purkaa osiin ja varovasti putsata loput maalijämät kaikista osista.

Mistä ihmeen epoksista mahtaa olla kyse ?

• Mallari-69

En yleensä pura ruiskua, vaan ruiskutan läpi tinneriä ja lopuksi vielä ohutta öljyä siten, että osa siitä jää ruiskuun estämään mahdollisen maalin kuivumisen.

• mr.aftermarket

Olet laittanut ruiskuusi pahinta mahdollista tavaraa, jonka puhdistaminen voi olla tosi työlästä. Oletko kokeillut asetonia tai tinneriä. Purkaa ruisku osiin ja puhdista joka osa erikseen huolellisesti äläkä enää koskaan kokeile talomaalia, siihen ruiskuun sopivat melkein kaikki muut maalit, lähinnä pienoismalleille tarkoitetut, esim. Tamiya, humbrol, Revell, Vallejo, Model Master mutta hyvin ohennettuna, nuo maalit ovat liian paksuja ruiskukäyttöön sellaisenaan, sivellinmaalaukseen kyllä käyvät. Ruiskulla maalattaessa saa maali olla lähinnä maidon vahvuista, eli purkkimaalin saa ohentaa lähes puolet, niin johan alkaa ruiskusi tuottamaan kunnon pintaa. muista käyttää oikeaa ohenninta kussakin maalissa. Koeta saada ruiskusi puhtaaksi jollei muulla niin maalinpoistoaineessa liottamalla, tai mitä sen käyttämäsi talomaalin ohenne sitten onkaan, ruisku on metallia, joten vahvatkaan liuottimet eivät vahingoita sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1712
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1538
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      1003
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      826
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe