Kuka määrää c paperit masennukseen?

artemisasd

Elikkä kävin intissä kolme päivää, ekana iltana tuntu että pitäis päästä pois ku alko ahistaa ja teki mieli alkaa hakata niitä kaappeja paskaksi.. Kävin toisena päivänä sielä lääkärillä sanoin ahdistuksesta ja sanoin että kun tarpeeksi ahdistaa niin viiltelen ja näytin käsivarsiani, no pääsin parin päivän päästä E miehenä pois ja ne sano että jos haluan muuttaa sen C paperiksi niin pitää lääkäriltä hommata paperi mutta minkä lääkärin kautta se pitää hommata ku ei varmaan ihan perus terveyskeskuksen lääkärit sellasia saa määrätä? En kertonut masennuksesta/ahdistuksesta kutsunnoissa kun se lääkäri on kaverini isä niin vaivasi mutta intti vaivaa vielä enemmän ja sivari vie niin paljon aikaa että sinne en mielelläni menisi.. Välit meni vanhempienkin kanssa koska kuulemma olen häpeä suvulle koska olen ensimmäinen joka ei inttiä käy niin jos joku kertoisi miten prosessin saa käyntiin

11

12024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Quatum

Ensinnäkin vanhempas on Ahdasmielisiä kun aattelevat että olet Häpeä heille kun et inttiä käynyt, voisivat katsoa peiliin itseään, näinkä kohtelen lastani?? mutta asiaan... ehkä saat normaalista terveyskeskuksesta paperit tai sinun on mentävä asuinpaikkas lähimpään palveluspaikkaan jossa on myös lääkäri...
      Selvitä kummin on, Soita
      Voimia sulle :) kyllä ne vanhempas leppyy annat vaan ajan kulua... tulevat anelemaan anteeksiantoa sulta :D
      Toivottavasti oli apua... Hyvää Jatkoa sulle!

• pakkiruoka

Joudut tod näk menemään psykiatrille. Tuollaisissa asioissa psykiatri taitaa olla ainoa joka on valtuutettu myöntämään sinulle ns "hullunpaperit". Tosin C:n pahvit eivät ole "hullunpaperit", vaan sinut on vain vapautettu palveluksesta rauhanajaksi. T:n paperit myönnetään vissiin suoraan intistä, jotka tarkoittavat sitä, että olet vaarallinen itseäsi tai muita kohtaan. Ja niitä ei kovin helposti jaellakkaan..

E:n paperit ovat siis käytännössä lykkyä vain palvelukselle. Jos et saa mitään todistetta siitä että olet itsetuhoinen niin se on voi voi. Takasin vaan palvelukseen sitten parin vuoden päästä. Ymmärtääkseni myös joudut itse kustantamaan nämä psykiatrikäynnit, mitkä eivät tunnetusti ole halpoja.

Itse astuin myös armeijan leiviin 5vk:a sitten. Sain B:n paperit ensimmäisinä päivinä.. Tosin minulla oli mustaa valkoisella mitä näyttää lääkärille. Myös kaikki terveydenhuolto on intissä ilmaista. Minäkin pääsen nyt 7vuoden jälkeen magneetti ja röntgenkuviin ILMAISEKSI!:)

Tosi hyvin intti kuitenkin pitää huolta varusmiehistä.

TJ 147!

• Resalik..

...jos ei armeijasta selviydy!!! Armeijanhan suorittaa käytännössä koko ikäluokka. Häpeäisit!

• Palveluksessa_oleva

Ei suorita. Kuudentoista hengen tuvastani on viisi henkilöä lähtenyt "henkilökohtaisista syistä". Miksi armeijassa huonosti pärjääviä mollataan niin paljon? Kyseiset tupakaverit olivat mielestäni niin sanotusti normaaleja, mutta "stressaantuneita". Armeijassa kyllä selviää mutta sen kestosta johtuen turhanpäiväisiltä tuntuvat säännöt ja jatkuva sättiminen pikkuvirheistä alkaa pikkuhiljaa keittää. Aika gonahtamiseen (eli "hajoamiseen) riippuu motivaatiosta ja maanpuolusustahdosta, mutta olen huomannut että jos halu puuttuu niin sitä palveluksen aikana mahdoton saada.

• ilkivaltaa

Olin alokkaana lähes koko ajan vempassa. Toiset olivat leireillä minä kasarmilla, olin esim keksinyt, että jalkani on venähtänyt ja klinkkasin sitä.

Siellä oli tyhmiä kokelaita jotka halusivat päteä. Oli taas leiri viikko ja minä oli kasarmilla lähestulkoon yksin tuvat olivat tyhjillään.

Kävin vessassa kakkasin pönttöön ja poimin sieltä mukaani muutaman pökäleen. Menin tyhjään kokelaiden tupaan ja laitoin pökäleitä kokelaiden patjojen alle. En kaikkien ihan noin periaatteesta.

Kesti 5 päivää ja kokelaat palasivat leiriltä. He ihmettelivät tuvassa olevaa hajua hakivat jonkun kapiaisenkin katsomaan. Mutta eivät keksineet hajulle syytä. Se haju oli sellainen mieto ja imelä, ei sellainen kuin tuoreesta paskasta lähtee ja kokelaat joutuivat jäämään hajusta huolimatta tupaansa.

Sitten osa heistä alkoi sairastella saivat vatsatauteja jne...

Sitten joku niistä idiooteista keksi tutkia patjojen alta ja siellähän oli sitä itseään.
      Kun asia tuli julki meidät komennettiin koko komppania riviin ja päällikkö käski syyllisen astua rivistä, muuten kaikki lomat peruttaisiin.

No minä sitten ilmoittauduin rivistä. Kehotin päällikköä haistamaan paskan ja tunkemaan pistoolin hanuriinsa. Päällikkö kihisi raivosta.

Minun armeijani loppui siihen. En joutunut edes sivariin. Sain hullunpaperit. Ei tullut myöskään korvauksia ihme kyllä. Enkä oikeuteen joutunut, eikä poliisi tullut perään.

• hajueemeli

Suurin osa on isämaallisia ja haluavat palvella rinta ojossa Suomea. Ai niin ryssänä et...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      35
      797
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      734
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe