Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hää stressi

help...

Menemme mies ystäväni kanssa ensi kuussa naimisiin.Ongelmana on vaan se,että menin anoppiani pyytämään valmistamaan itselleni hääpuvun.No sen hän valmistaa.Häistämme tulee pienet..korkeintaan 15 ihmistä ja maistraatissa meidät vihitään.Olisi tarkoitus myöskin järjestää vain kakkukahvitukset luonamme.niin oli mun tarkotus.Nyt anoppini haluaisi että tekisimme myös ruokatarjoilun häihimme.ja laatii omaa menuuta.En ole vieläkään päässyt lähettämään häidemme kutsuja koska koko aika tulee jokin asia anopin myötä muuttumaan ja hän loukkaantuu.Luulin myös että olisi hyvä asia kun sain kuulla että hän voisi järjestää mulle hääkimpun ettei itse tartte lähteä ostamaan.kyselikin millaista olin suunnitellut.Kun kerroin mitä halusin,hän alkoikin lisäilemään oman mielensä mukaan kimppuun kaikkea mikä siihen tuskin sopii.Tuntuu äärettömän pahalta kun joutuu häiden vuoksi stressaamaan ja vain siksi että toinen järjestelee omiaan :/ ja vielä näin puolvälissä raskautta tuntuu että menettää hermot vaan koko aika eikä mistään tuu mitään.vaikka puvut,sormukset on hankittu ja maistraatti varattu..tekisi mieli vain repiä kauan tekemäni kutsut ja heittää hanskat tiskiin.Olisiko kellään mitään järkeviä ideoita miten saisi edes vähän tätä stressin poikasta hellittämään :(

3

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muru7_78

      Minäkin menen ensikuussa naimisiin ja anoppi on kanssa juuri tuollainen...
      Tosin otimme tuon tulevan ukon kanssa jo alkuunsa sellaisen systeemin,että teemme kaikki järjestelyt itse jottei tule mitään epäselvyyttä ja sanomisia. Onhan tässä paljon näprättävää mutta mieluummin näin kun jatkuva mielipaha anopin takia.
      Auttaahan se varmaan vaan haluaa mutta kyllä niillä joillakin on taipumus myöskin uskoa ettei miniä osaa itse "mitään". Minähän en esimerkiksi osannut edes imettää esikoistani vaan hänen piti tulla näpelöimään tissejäni että mistä kohtaa voisin vähän sormella painaa ettei vauva tukehdu. Silloin oli kyllä kaikista lähimpänä se etten potkassut koko ihmistä ovesta ulos.
      Minusta voisit kyllä sanoa anopillesi että sulle tulee paha mieli etkä tykkää jos ei ne asiat ole niin kuin sinä olet sanonut ja toivonut. Ja kutsujen suhteen voisitte miehesi kanssa päättää millaiset lähetätte ja sitten kun ne on lähetetty, kerrot anopille että semmoiset tuli ja meni ja ovat jo perilläkin.
      Ehkä hän loukkaantuu mutta täysin ilman syytä ja tulee varmasti järkiinsä jos vielä kerrot hänelle suoraan mitä mieltä olet. Voihan olla että jos et ole sanonut mielipidettäsi ja tahtoasi hän luulee että voi tehdä kuten tekee.

    • ...............

      Teillä on hyvin asiat.
      Oma anoppini vähät välittää hääjärjestelyistä. Esittää kommentteja olisitte pitäneet vain pienet häät ym. Tosi loukkaavaa.

    • May-

      Jaksamista häidensä kanssa painiskeleville!

      Stressin helpottamiseksi kannattaa muistaa ottaa "vapaata" koko juhlasuunnittelusta. Levänneenä sitä jaksaa paremmin sooloilijat ja muut ongelmatilanteet.

      Itse olen suunnittelemassa jo omia häitäni, vaikka päivämäärää ei ole päätetty. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, näin uskon. Ollaan miehen kanssa myös päätetty, että koska päivä on meidän sen myös kuuluu olla meidän näköinen. Kyllä hääpari on kaiken keskiössä ja niin kuuluukin olla. Itse en pystyisi myöskään sooloilevia sukulaisia.

      Tee selväksi anopille että päivä on sinun ja miehesi juhla, ei kenenkään muun. Ole napakka mutta yritä pysyä asiallisena ja ystävällisenä. Ole vakavasti otettava. Käytä suunnitelmista puhuessa esim. "haluaisin että", "me ollaan ajateltu", "kiva, mutta tämä ei ole meidän tyyliä", "näin ollaan budjettiin laskettu" jne. Korosta että näin sinä ja miehesi yhdessä haluatte ja kuinka upeaa kaikki onkaan teidän mielestänne kun hääpäivä toteutuu. Kerro suoraan, että hermot on kireällä ja että toivottavasti kaikki menee kuten on haluttu.

      Jos mahdollista, anna vain pieniä juttuja anoppisi päätettäväksi. Kysy mitä mieltä hän on, voit kuunnella ja todeta, sopiiko se teidän häihinne. Osoitat anopille, että hänen apunsa on huomattu ja sitä arvostetaan, mutta kaikella on rajansa.

      Anoppisi tahtoo auttaa ja tehdä hienon hääpäivän teille, se on toki todella hienoa, mutta hän on unohtanut, ettei ole suunnittelemassa teidän pyynnöstänne vaan on tuppautunut liiaksi toisen parin juhlaan. HÄÄT OVAT TEIDÄN!

      Tsemppiä ja paljon onnea :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe