Hintataso Ghanassa ja muualla Afrikassa sekä ihmiset

ghana dream

Hei!

Muutama asia Afrikasta ja etenkin Ghanasta mietityttää. Tietääkö joku, millainen hintataso Ghanassa mahtaa olla? Paljon maksaa esim pitkän matkan bussit, yöpyminen, ruoka jne...? Toinen asia, mikä mietityttää on paikalliset ihmiset. Olen kuullut heidän olevan ystävällisiä, mutta millainen on paikallisten miesten käyttäytyminen vaaleita länsimaisia naisia kohtaan? Olisin oikein kiitollinen vastauksista! Näistä asioista kun parhaiten tietää ne, jotka ovat itse paikan päällä käyneet. Jos tän sattuu lukemaan joku, joka on ollut vapaaehtoistöissä Ghanassa, niin olisi kiva jutella enemmänkin :)

3

1135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justpalasinGhanasta

      Muutama asia Afrikasta ja etenkin Ghanasta mietityttää. Tietääkö joku, millainen hintataso Ghanassa mahtaa olla? Paljon maksaa esim pitkän matkan bussit, yöpyminen, ruoka jne...? Toinen asia, mikä mietityttää on paikalliset ihmiset. Olen kuullut heidän olevan ystävällisiä, mutta millainen on paikallisten miesten käyttäytyminen vaaleita länsimaisia naisia kohtaan? Olisin oikein kiitollinen vastauksista! Näistä asioista kun parhaiten tietää ne, jotka ovat itse paikan päällä käyneet. Jos tän sattuu lukemaan joku, joka on ollut vapaaehtoistöissä Ghanassa, niin olisi kiva jutella enemmänkin :)

      Busseista ja yopymisesta en osaa sanoa, mutta ruoan hinta riippuu siita mista ostat sen. Turistikohteissa se on aina vahan kalliimpaa. Itse kavin esimerkiksi Fried chicken pikaruokapaikasta ostamassa hampurilaisen ja ranskalaiset, se oli 7,5 gh cidia = about 3,5puntaa = 4euroa? Joissain paikoissa maksoin ruoasta jopa 20 gh cidia. Mun mielesta ruoka on yllattavan kallista Ghanassa.


      Ihmiset, he todella ovat ystavallisia :) Itse en ole kohdannut mitaan huonoa kayttaytymista, mutta varaudu siihen (riippuen toki minne Ghanassa menet/onko siella paljon valkoisia jne) etta saatat saada aika paljon huomiota. Lapset ja aikuiset saattavat huudella "valkoihoinen" tai muuten yrittavat keskustella jne. Ja ihmiset kaantyvat katsomaan peraasi minne menetkin.

    • hotellit

      Onko tietoa hinnoista keskitason hotelleissa?

    • MamaGhana

      juuri ghanasta tulleena voin kertoa, että hinnat ovat nousseet hurjasti viime vuosista... ruoka on pikaruokapaikoissa siinä 4-8 euron paikkeilla, paikallinen halvempaa. kannattaa varautua vatsalääkkein, vatsa menee todella helposti sekaisin, koska ruoat pestään kraanavedellä ja jääpalat ovat myös kraanavedestä. kävin cape coastilla muutaman päivän visiitillä, siellä about kolmen tähden hotelli oli noin 15 euroa yö sisältäen aamiaisen. edullisempiakin löytyy, niissä usein yhteinen wc ja suihku muiden vieraiden kanssa. 10 eurolla löytyy varmasti ihan ok, tosin vaatimaton hotelli. ghanalaiset ovat ystävällisiä ,mutta yrittävät silti hyötyä valkoihoisista. kaikesta yritetään ottaa enemmän hintaa, joten tinkiä pitää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe