AUTTAKAA!

elllli

Sain muutama päivä sitten keskenmenon ja kävin kaksi kertaa verikokeissa ja kerran ultrassa, ei kuulemma tarvitse tehdä mitään kaavintaa tms. Mutta vielä pitäisi käydä kerran verikokeissa ensi perjantaina, mutta olen silloin toisella puolen suomea, pakko mennä!! Mitä mun täytyisi tehdä? Mennä siellä yksityiselle vai ottaako ne siellä toisella puolella suomea terv.keskuksessa verikoekisiin? Voiko yksityiselle vaan varata ajan ja mennä? Korvaako Kela?

kiitos jos joku viitsii vastata.

7

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse en menisi

      jos ei sun ole pakko lähteä niin älä missään nimessä lähde kotinurkilta....keskenmeno on melko rankka koettelemus vartalolle ja sen jälkeiset komplikaatiot voi koitua kohtaloksi...

      • WiisikkoMama

        Samaa mieltä, vasta jälkitarkastuksen jälkeen voi huokaista. Jälkitarkastus kuuluu keskenmenon kokeneille aivan kuten synnyttäneillekin. Keskenmeno ei ole mikään läpihuutojuttu, ei fyysisesti eikä psyykkisesti.


    • nurse33

      toisen paikkakunnan tk:ssa vastaan laisinkaan. Yksityiselle toki voit mennä. Tietysti yksityiselle lääkäriasemalle voi ja pitääkin tilata aika, useimmissa paikoissa se käy netitse. Eli varaat lääkärille ajan, otat mukaasi epikriisit ym. Hän sitten kirjoittaa lähetteen sen lääkäriaseman laboratorioon.
      Siis mitä tarkoitat tuolla "korvaako KELA"?? Kyllä se muutaman euron korvaa. Kunhan varaat 100 euroa rahaa niin siihen sis.jo lääk.palkkio ja labrakoe. Summa nousee jos tehdään vag.ultra.

      • elllli

        Älkää pitäkö mua ihan tyhmänä, oon vasta 18-vuotias enkä tiedä näistä asioista mitään enkä ole koskaan käynyt yksityisellä tms.

        Mun oli pakko lähteä, oli läheisen hautajaiset. Sain maanantaiksi ajan yksityiselle mutta en ehtinyt hommaamaan mitään papereita mukaan, eihän se lääkäri silloin voi tietää mistä on kyse. Harmillinen tilanne kun läheinen kuoli ja sain keskenmenon mutta hmm. Kai se on parasta mennä sinne lääkäriin maanantaina kun kerran käskettiin mennä, ihmettelin vain että miksi näin aikaisin kun arvot on varmasti vielä reilu viikon jälkeen koholla. Mistä se lääkäri tietää että kohtu on tyhjentynyt ja voiko se olla tyhjentynyt kun vuotoa ei ole enää mutta keskenemnosta on vasta reilu viikko aikaa?


      • Kressida
        elllli kirjoitti:

        Älkää pitäkö mua ihan tyhmänä, oon vasta 18-vuotias enkä tiedä näistä asioista mitään enkä ole koskaan käynyt yksityisellä tms.

        Mun oli pakko lähteä, oli läheisen hautajaiset. Sain maanantaiksi ajan yksityiselle mutta en ehtinyt hommaamaan mitään papereita mukaan, eihän se lääkäri silloin voi tietää mistä on kyse. Harmillinen tilanne kun läheinen kuoli ja sain keskenmenon mutta hmm. Kai se on parasta mennä sinne lääkäriin maanantaina kun kerran käskettiin mennä, ihmettelin vain että miksi näin aikaisin kun arvot on varmasti vielä reilu viikon jälkeen koholla. Mistä se lääkäri tietää että kohtu on tyhjentynyt ja voiko se olla tyhjentynyt kun vuotoa ei ole enää mutta keskenemnosta on vasta reilu viikko aikaa?

        En tiedä ehtiikö vastaukseni enää olemaan avuksi.... Sinun olisi ollut hyvä soittaa lääkärille (sairaalaan tai terveysasemalle missä keskenmenoasi on hoidettu ihan kansliaan tai neuvontanumeroon, voivat sieltä auttaa eteenpäin) ja kysyä mitä on tarkoitus tutkia silloin perjantaina. En keksi mitään syytä, mikä voisi vaatia laboratoriokoetta juuri sinä päivänä.

        Maksat turhaan yksityisellä lääkärillä käynnistä jos ei ole tiedossa miksi sinne menet ja vähän ihmettelen onko mitään syytä. Veikkaan, että haluavat sinulta tulehdus- ja raskaushormoniarvot laboratoriossa. Jos et tunne mitään tulehdusoireita, voit hyvin mennä labraan kotipaikkaunnalla palattuasi.


      • Kressida
        Kressida kirjoitti:

        En tiedä ehtiikö vastaukseni enää olemaan avuksi.... Sinun olisi ollut hyvä soittaa lääkärille (sairaalaan tai terveysasemalle missä keskenmenoasi on hoidettu ihan kansliaan tai neuvontanumeroon, voivat sieltä auttaa eteenpäin) ja kysyä mitä on tarkoitus tutkia silloin perjantaina. En keksi mitään syytä, mikä voisi vaatia laboratoriokoetta juuri sinä päivänä.

        Maksat turhaan yksityisellä lääkärillä käynnistä jos ei ole tiedossa miksi sinne menet ja vähän ihmettelen onko mitään syytä. Veikkaan, että haluavat sinulta tulehdus- ja raskaushormoniarvot laboratoriossa. Jos et tunne mitään tulehdusoireita, voit hyvin mennä labraan kotipaikkaunnalla palattuasi.

        Niin ja vielä: kela korvaa kaikista yksityislääkärillä käynneistä pienen osan, ei läheskään kaikkea. Yleensä itse maksettavaksi jää muutama kymppi vähintään.

        Laboratorioon ei voi mennä vieraalla paikkakunnalla koska heillä ei ole siellä lähetettä (eli eivät näe omalta tietokoneelta mitä sinulta piti tutkia), eikä muutenkaan vieraissa kunnissa hoideta kuin akuutit eli äkilliset päivystysasiat.

        Toivottavasti sinun asiasi kuitenkin hoitui. Kurja tilanne ja tylsää että sait noin huonot neuvot ja ohjeet eikä sinulle selitetty!


      • .
        elllli kirjoitti:

        Älkää pitäkö mua ihan tyhmänä, oon vasta 18-vuotias enkä tiedä näistä asioista mitään enkä ole koskaan käynyt yksityisellä tms.

        Mun oli pakko lähteä, oli läheisen hautajaiset. Sain maanantaiksi ajan yksityiselle mutta en ehtinyt hommaamaan mitään papereita mukaan, eihän se lääkäri silloin voi tietää mistä on kyse. Harmillinen tilanne kun läheinen kuoli ja sain keskenmenon mutta hmm. Kai se on parasta mennä sinne lääkäriin maanantaina kun kerran käskettiin mennä, ihmettelin vain että miksi näin aikaisin kun arvot on varmasti vielä reilu viikon jälkeen koholla. Mistä se lääkäri tietää että kohtu on tyhjentynyt ja voiko se olla tyhjentynyt kun vuotoa ei ole enää mutta keskenemnosta on vasta reilu viikko aikaa?

        sen tekemällä vaginaaliultran. Sillä se selviää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe