Sain muutama päivä sitten keskenmenon ja kävin kaksi kertaa verikokeissa ja kerran ultrassa, ei kuulemma tarvitse tehdä mitään kaavintaa tms. Mutta vielä pitäisi käydä kerran verikokeissa ensi perjantaina, mutta olen silloin toisella puolen suomea, pakko mennä!! Mitä mun täytyisi tehdä? Mennä siellä yksityiselle vai ottaako ne siellä toisella puolella suomea terv.keskuksessa verikoekisiin? Voiko yksityiselle vaan varata ajan ja mennä? Korvaako Kela?
kiitos jos joku viitsii vastata.
AUTTAKAA!
7
513
Vastaukset
- itse en menisi
jos ei sun ole pakko lähteä niin älä missään nimessä lähde kotinurkilta....keskenmeno on melko rankka koettelemus vartalolle ja sen jälkeiset komplikaatiot voi koitua kohtaloksi...
- WiisikkoMama
Samaa mieltä, vasta jälkitarkastuksen jälkeen voi huokaista. Jälkitarkastus kuuluu keskenmenon kokeneille aivan kuten synnyttäneillekin. Keskenmeno ei ole mikään läpihuutojuttu, ei fyysisesti eikä psyykkisesti.
- nurse33
toisen paikkakunnan tk:ssa vastaan laisinkaan. Yksityiselle toki voit mennä. Tietysti yksityiselle lääkäriasemalle voi ja pitääkin tilata aika, useimmissa paikoissa se käy netitse. Eli varaat lääkärille ajan, otat mukaasi epikriisit ym. Hän sitten kirjoittaa lähetteen sen lääkäriaseman laboratorioon.
Siis mitä tarkoitat tuolla "korvaako KELA"?? Kyllä se muutaman euron korvaa. Kunhan varaat 100 euroa rahaa niin siihen sis.jo lääk.palkkio ja labrakoe. Summa nousee jos tehdään vag.ultra.- elllli
Älkää pitäkö mua ihan tyhmänä, oon vasta 18-vuotias enkä tiedä näistä asioista mitään enkä ole koskaan käynyt yksityisellä tms.
Mun oli pakko lähteä, oli läheisen hautajaiset. Sain maanantaiksi ajan yksityiselle mutta en ehtinyt hommaamaan mitään papereita mukaan, eihän se lääkäri silloin voi tietää mistä on kyse. Harmillinen tilanne kun läheinen kuoli ja sain keskenmenon mutta hmm. Kai se on parasta mennä sinne lääkäriin maanantaina kun kerran käskettiin mennä, ihmettelin vain että miksi näin aikaisin kun arvot on varmasti vielä reilu viikon jälkeen koholla. Mistä se lääkäri tietää että kohtu on tyhjentynyt ja voiko se olla tyhjentynyt kun vuotoa ei ole enää mutta keskenemnosta on vasta reilu viikko aikaa? - Kressida
elllli kirjoitti:
Älkää pitäkö mua ihan tyhmänä, oon vasta 18-vuotias enkä tiedä näistä asioista mitään enkä ole koskaan käynyt yksityisellä tms.
Mun oli pakko lähteä, oli läheisen hautajaiset. Sain maanantaiksi ajan yksityiselle mutta en ehtinyt hommaamaan mitään papereita mukaan, eihän se lääkäri silloin voi tietää mistä on kyse. Harmillinen tilanne kun läheinen kuoli ja sain keskenmenon mutta hmm. Kai se on parasta mennä sinne lääkäriin maanantaina kun kerran käskettiin mennä, ihmettelin vain että miksi näin aikaisin kun arvot on varmasti vielä reilu viikon jälkeen koholla. Mistä se lääkäri tietää että kohtu on tyhjentynyt ja voiko se olla tyhjentynyt kun vuotoa ei ole enää mutta keskenemnosta on vasta reilu viikko aikaa?En tiedä ehtiikö vastaukseni enää olemaan avuksi.... Sinun olisi ollut hyvä soittaa lääkärille (sairaalaan tai terveysasemalle missä keskenmenoasi on hoidettu ihan kansliaan tai neuvontanumeroon, voivat sieltä auttaa eteenpäin) ja kysyä mitä on tarkoitus tutkia silloin perjantaina. En keksi mitään syytä, mikä voisi vaatia laboratoriokoetta juuri sinä päivänä.
Maksat turhaan yksityisellä lääkärillä käynnistä jos ei ole tiedossa miksi sinne menet ja vähän ihmettelen onko mitään syytä. Veikkaan, että haluavat sinulta tulehdus- ja raskaushormoniarvot laboratoriossa. Jos et tunne mitään tulehdusoireita, voit hyvin mennä labraan kotipaikkaunnalla palattuasi. - Kressida
Kressida kirjoitti:
En tiedä ehtiikö vastaukseni enää olemaan avuksi.... Sinun olisi ollut hyvä soittaa lääkärille (sairaalaan tai terveysasemalle missä keskenmenoasi on hoidettu ihan kansliaan tai neuvontanumeroon, voivat sieltä auttaa eteenpäin) ja kysyä mitä on tarkoitus tutkia silloin perjantaina. En keksi mitään syytä, mikä voisi vaatia laboratoriokoetta juuri sinä päivänä.
Maksat turhaan yksityisellä lääkärillä käynnistä jos ei ole tiedossa miksi sinne menet ja vähän ihmettelen onko mitään syytä. Veikkaan, että haluavat sinulta tulehdus- ja raskaushormoniarvot laboratoriossa. Jos et tunne mitään tulehdusoireita, voit hyvin mennä labraan kotipaikkaunnalla palattuasi.Niin ja vielä: kela korvaa kaikista yksityislääkärillä käynneistä pienen osan, ei läheskään kaikkea. Yleensä itse maksettavaksi jää muutama kymppi vähintään.
Laboratorioon ei voi mennä vieraalla paikkakunnalla koska heillä ei ole siellä lähetettä (eli eivät näe omalta tietokoneelta mitä sinulta piti tutkia), eikä muutenkaan vieraissa kunnissa hoideta kuin akuutit eli äkilliset päivystysasiat.
Toivottavasti sinun asiasi kuitenkin hoitui. Kurja tilanne ja tylsää että sait noin huonot neuvot ja ohjeet eikä sinulle selitetty! - .
elllli kirjoitti:
Mun oli pakko lähteä, oli läheisen hautajaiset. Sain maanantaiksi ajan yksityiselle mutta en ehtinyt hommaamaan mitään papereita mukaan, eihän se lääkäri silloin voi tietää mistä on kyse. Harmillinen tilanne kun läheinen kuoli ja sain keskenmenon mutta hmm. Kai se on parasta mennä sinne lääkäriin maanantaina kun kerran käskettiin mennä, ihmettelin vain että miksi näin aikaisin kun arvot on varmasti vielä reilu viikon jälkeen koholla. Mistä se lääkäri tietää että kohtu on tyhjentynyt ja voiko se olla tyhjentynyt kun vuotoa ei ole enää mutta keskenemnosta on vasta reilu viikko aikaa?sen tekemällä vaginaaliultran. Sillä se selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446