Poika ja voimistelu

yhden pojan äiti

Poikani täyttää vuodenvaihteessa 3 vuotta ja haluaisin laittaa hänet telinevoimisteluun/voimisteluun suuntaavaan jumppaan. Netissä olen seurojen tarjontoja katsastellut ja törmännyt ainoastaan satujumppaan, johon tuon ikäisen lapsen voisi laittaa. Joidenkin seurojen sivuilla kerrotaan satujumpan olevan ainoastaan tytöille, toisilla sivuilla puhutaan lapsista.

Olen satujumppaa nyt harkinnut ja sellaiseen varmaan poikani tuputan. Haluaisin kysellä muiden touhussa mukana olevien kokemuksia siitä, onko mukana poikia ja sopiiko poikaa sinne laittaa. Tuon ikäinen tuskin tajuaa, jos kaikki muut ovat tyttöjä, mutta ei se varmasti kivaa lopulta ole olla ainoa poika. Perheliikunnassa olen poikani kanssa ollut ja kokemukset siitä olivat huonot, ryhmänvetäjä oli mielestäni täysin ulalla ja leikit olivat liian vaikeita 3-vuotiaille, jotka olivat ryhmän vanhimpia. Perheliikuntaan en siis enää oikein halua, vaikka tuo kyseinen paikka olisikin poikkeus.

4 v--> tytöille löytyy voimistelua, mutta samanikäisille pojille ei mitään. Joitakin temppuryhmiä löytyy, ja kaipa ne välttävät, jos Suomessa ei pojille voimistelua opeteta. Asumme pääkaupunkiseudulla ja kuulisin mieluusti, jos joku osaisi neuvoa minut paikkaan, jossa saisin poikani voimistelmaan. Jos voimistelu ei kertakaikkiaan onnistu, toinen vaihtoehto on jokin tanssi.

Kiitoksia etukäteen!

4

815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voimistelu aktiivi

      Kyllä pojille on voimistelua päkäupunkiseudulla tarjolla useassakin seurassa. Telinevoimistelua/ temppujumppa tms. löytyy mm. Espoon Telinetaitureilta, Suomen taitovoimisteluklubilta, Fliku 82:lta, Alppilan Salamilta, Voimisteluseura keski-uusimaalta vain muutamia mainitakseni. Voimistelua tuon ikäisille löytyy monesti termin Jumppakoulu alta, mutta monesti seuroissa joissa on pääsääntöisesti joukkuevoimistelua tai rytmistä voimistelua, ei ole poikien ryhmiä tarjolla.

    • senny

      Svolissa eli suomen voimisteluliitossa kaikki voimistelulajit on hyvä aloittaa jumppakoulusta. Niitä on lähinnä 2-6-vuotiaille tytöille ja pojille ja ohjaajat ovat koulutettuja. Ensimmäinen tunti onyleensä ilmainen, joten voithan käydä kokeilemassa ja tunntustelemassa ja samalla näet onko siellä muita poikalapsia. Tunneilla tutustutaan eri voimistelulajeihin vanhemman kanssa lapsen kehitystaso huomioiden, harjoitellaan kuuntelemista, opitaan tuntemaan oma keho, harjoitellaan leikin varjolla temppuja ja motoristisia taitoja... Jumppakoulusta voi iän karttuessa siirtyä harrastusryhmiin eri lajeihin. Esim. Espoon telinetaitureilla on jumppakoulutoimintaa noinkin pienille:

      http://www.espoontelinetaiturit.fi/toiminta/temppukoulu/

      Myös Alppilan salamat tarjoaa temppukoulua, ainakin kuvasta päätellen tunneilla on tyttöjä ja poikia:
      http://alppilansalamat.sporttisaitti.com/ryhmat/temppukoulu_3-4_v/

      • liikuntaa lapselle

        Mun poika täyttää 3v ja yritän saada hänet svolin jumppaan joka on 3-4v ja tytöille että pojille. Jostain se on hyvä aloittaa liikuntaharrastus ja just satujumpan tyyppistä se pienten homma on.


    • no perkele

      ei mitään 3v mihinkää jumppiin laiteta, anna sen ite päättää sitte kuse kasvaa!!

      tai johonkin satujumppiin, hullut -.- ei millonkaan oo lapsia laitettu jumppaamaan ja maskettu siitä

      Sitten kun lapsi kasvaa et on jotain 7v ja yli nii sitte vaikka isin kans töihin mettään tai johonki, niin voimat kasvaa ja oppii vähä miesten tavoille ainakin mulle tehtiin niin ja ilonen oon etten joutunu moisii hössötyksiin .... satujumpaa HAH naurattaa...

      Terveisin onnellinen 15V

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe