ei herkille ihmisille

meizi

Netissä pyöriessäni "löysin" tieni eräille sivuille, joiden kuvat suoraan sanoen ovat kamalia. Itselleni on tehty abortti 7 vuotta sitten ollessani 15v ja näiden kuvien näkeminen saivat todella voimaan pahoin sekä miettimään menneitä...;(

Kuvissa on eri ikäisinä abortoituja sikiöitä, joten en suosittele katsomaan kuvia jos juuri olet päätynyt aborttiin tai vielä mietit sitä..mielenrauhasi vuoksi..
http://www.mttu.com/abort-pics/

46

10773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merituuli

Kävinpä katsomassa kuvia, vaikka herkkä olenkin. Kiitos linkistä!

Ajatuksiini nousi se suloinen kaksi päivää vanha tyttövauva, jota hänen äitinsä ei abortoinut, ja jota kävin tänään katsomassa synnytyssairaalassa. Maailman suloisin prinsessa...

Ihmettelen, jos jollakin on pokkaa väittää, että abortti ei ole murha. Mutta murhankin voi saada Jumalalta anteeksi, jos katuu tekoaan ja pyytää armahdusta.

• Laura

No toki se on ikävännäköinen tuo abortoitu sikiö (paitsi että nuo kaikki kuvat eivät kyllä olleet aitoja).

• joku

Ja ei se ole kivaa kun pilleriabortissa sikiö napsahtaa pöksyihin, siinä meinaa vähemmästäkin pyörtyä.

• muu

Suuri osa noista näytti olevan aika "vanhoja" sikiöitä. Suuressa osassa ei kerrottu minkä ikäisiä sikiöt olivat, mutta melkein kaikissa joissa kerrottiin niin olivat jotain 11-21-viikkoisia. Luulisin, että suurin osa aborteista, tehdään aika aikaisin. Jos joskus päätyisin aborttiin muista kuin omaa tai lapsen henkeä uhkaavista syistä, niin teettäisin sen niin pian kuin mahdollista (viimeistään 4-6 viikon ikäisenä), jolloin sikiö ei ole läheskään noin ihmisen näköinen kuin kuvissa.

Sydän alkaa sykkiä neljännellä viikolla, samoin raajojen silmut muodostuvat. Täältä lisätietoa http://koti.mbnet.fi/enkelit/paketti2.html

"Kuva" neliviikkoisesta sikiöstä
      http://www.visembryo.com/baby/stage13.html

ja toinen kuusiviikkoisesta
      http://www.visembryo.com/baby/stage16.html

• annika

jokainen varmasti teettäisi abortin mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, mutta esim minä sain tietää olevani raskaana vasta, kun viikkoja oli takana 13.

• pyh

Ei missään abortoida noin kehittyneitä vauvoja, eihän tollasii voi ees sikiöks enää sanoa. Noi ei todellakaa oo aitoja kuvia, älä viitti esittää faktana tollasta. Abortin miettiminen on kuitenki äärettömän rankkaa ilman tollasta propagandaa ja kun joku 16-vuotias tyttö ihan paniikissa miettii aborttia ja kattoo noi kuvat ni ei se välttämättä osaa ajatella sillon et noi o manipuloituja kuvia. Suomessa abortin saa tehdä 12 raskausviikkoon asti eikä se näytä kummoseltakaan se sikiö sillon vielä. Noi oli jotku yli 5 kuisia joten ne ei voi olla abortoituja sikiöitä. ja vaikka kui kirjotit että älkää kattoko jos harkitsette ni sehän vaa innostaa ihmisiä katsomaan. Tosi typerä temppu sulta, hajoa juttuihis.

• Asta

edellisen kirjoittajan kanssa. Abortti on jokaisen naisen oma ratkaisu eikä varmasti mitenkään helppo. Ja varmasti usein myös oikea ratkaisu jos ei esim. kertakaikkiaan pysty lasta kasvattamaan -olisiko se lapselle oikein?? Turha syyllistää vaikeassa tilanteessa olevia tai olleita odottajia.

• Arlene
        Asta kirjoitti:

edellisen kirjoittajan kanssa. Abortti on jokaisen naisen oma ratkaisu eikä varmasti mitenkään helppo. Ja varmasti usein myös oikea ratkaisu jos ei esim. kertakaikkiaan pysty lasta kasvattamaan -olisiko se lapselle oikein?? Turha syyllistää vaikeassa tilanteessa olevia tai olleita odottajia.

Aivan, olen noittenki kaa samaa mieltä. Toi oleva linkki o ihan paksua...

• pienen pojan äiti

voit vaikka käydä kirjastossa katsomassa kirjasta minkä näköinen on alle 3kk sikiö. itse sain keskenmenon 8rv:lla ja kävin toisen raskauden aikana viikkoilla 11 ja 18 ultrassa. kirjojen ja raskauksieni perusteella kuvat kyllä vaikuttivat aidoilta. abortin tekijöitä taitaa järkyttää todellisuus. yli 5kk vanha sikiö on jo noitakin isompi. painaa yli 500g ja on yli 20cm pitkä. 8-10rv jälkeen sikiö näyttää aivan ihmiseltä. se möykky tai mato vaihe on vain ensimmäiset kaksi viikkoa alkion kehityksestä. 6rv:lla alkio on katkaravun näköinen ja puoli senttiä pitkä. 8rv:lla sikiöllä on pää, silmät, sekä käden-ja jalan alut. pituutta on 1.5-2cm. sydän lyö. 11rv kuvissa oli saman näköisiä sikiöitä mitä poikani oli ultrassa saman ikäisenä. pieni ja laiha 7.5cm pitkä ihminen, joka tanssi vatsassani. se on totuus.

• totuus-tädille
        pienen pojan äiti kirjoitti:

voit vaikka käydä kirjastossa katsomassa kirjasta minkä näköinen on alle 3kk sikiö. itse sain keskenmenon 8rv:lla ja kävin toisen raskauden aikana viikkoilla 11 ja 18 ultrassa. kirjojen ja raskauksieni perusteella kuvat kyllä vaikuttivat aidoilta. abortin tekijöitä taitaa järkyttää todellisuus. yli 5kk vanha sikiö on jo noitakin isompi. painaa yli 500g ja on yli 20cm pitkä. 8-10rv jälkeen sikiö näyttää aivan ihmiseltä. se möykky tai mato vaihe on vain ensimmäiset kaksi viikkoa alkion kehityksestä. 6rv:lla alkio on katkaravun näköinen ja puoli senttiä pitkä. 8rv:lla sikiöllä on pää, silmät, sekä käden-ja jalan alut. pituutta on 1.5-2cm. sydän lyö. 11rv kuvissa oli saman näköisiä sikiöitä mitä poikani oli ultrassa saman ikäisenä. pieni ja laiha 7.5cm pitkä ihminen, joka tanssi vatsassani. se on totuus.

Mihinkäs maailma joutuisikin ilman teitä "totuuden" viljelijöitä?
        Mihin pyrit tällä subjektiivisella hyökkäykselläsi? Ettet vain olisi katkera keskenmenoistasi ja tulisi sen takia sättimään abortin tehneitä?!
        Jeps. Mutta ole hyvä ja ----->

• pienen pojan äiti
        totuus-tädille kirjoitti:

Mihinkäs maailma joutuisikin ilman teitä "totuuden" viljelijöitä?
        Mihin pyrit tällä subjektiivisella hyökkäykselläsi? Ettet vain olisi katkera keskenmenoistasi ja tulisi sen takia sättimään abortin tehneitä?!
        Jeps. Mutta ole hyvä ja ----->

en kyllä ketään sättinyt, vaan sanoin, että mielestäni kuvat ovat todellisen näköisiä. miksi olisin katkera keskenmenosta, koska minulla on ihana pieni poika ja voin saada lisääkin vauvoja jos haluan. tokihan tuli mieleeni ollessani naistentautien poliklinikalla, että jotkut tulevat tänne päästäksensä alkiosta/sikiöstä eroon ja minä suren menetystä. ärsyttää vain kun abortin tekijät kaunistelevat asiaa ja eivätkä halua myöntää totuutta. eivät toki kaikki. en tarkoittanut loukata. mietin vain, että tietääkö ihmiset yleensä minkälaisia sikiöt sitten ovat?

• äiti

mene kasvamaan aikuiseksi. niin typerää tää teijän juttu.. en itte menny kattomaan niit kuviamut terve järkinen ihminen tietää mihin uskoo ja mihin ei.sä et itte pysty väittäämään et muut katuu aborttia. mä en voi sulle sanoo et sä oot luuseri ku teit abortin 7 vuotta sit. sä et sillon tehny omasta vapaaehtoisesti aborttia vaan sun vanhemmat pakottivat tekemään abortin ja olet katkera vieläkin. kun noin alat syylistämään muita naisia. pitää myös miettiä sen lapsen tulevaisuutta.

• pienen pojan äiti
        äiti kirjoitti:

mene kasvamaan aikuiseksi. niin typerää tää teijän juttu.. en itte menny kattomaan niit kuviamut terve järkinen ihminen tietää mihin uskoo ja mihin ei.sä et itte pysty väittäämään et muut katuu aborttia. mä en voi sulle sanoo et sä oot luuseri ku teit abortin 7 vuotta sit. sä et sillon tehny omasta vapaaehtoisesti aborttia vaan sun vanhemmat pakottivat tekemään abortin ja olet katkera vieläkin. kun noin alat syylistämään muita naisia. pitää myös miettiä sen lapsen tulevaisuutta.

mulle vai tämän keskustelun aloittajalle?

• meizi
        äiti kirjoitti:

kuten jo "stb"-nimimerkille vastasin, että tarkoitukseni EI OLE todellakaan SYYTTÄÄ ketään; tarkoitukseni oli vain synnyttää keskustelua. Ja omasta abortistani vielä; sitä en kadu, koska se oli täysin oma päätökseni.sori vain jos pahoitin mielesi...

• äiti

mulle vai tämän keskustelun aloittajalle?

tälle palstan kirjottajalle

• Merja

Älä nyt akka valehtele.

2,5 kuukautinen sikiö on alle 10 cm, 'matovaihe' kestää hyvin pitkään. Suurennettuna saadaan sitten tälläinen mato näyttämään ihmiseltä. Myös sian sikiö näyttää ihmiseltä alussa. Kuvat voivat aivan hyvin olla myös sian sikiöitä. Teepä hyvä työ ja ahda sian sikiö pilluusi, niin saat pelastettua taas yhden 'ihmisen' maailmaan.

Pieni ja laiha 7,5 senttinen tanssiva ihminen, voi jumalauta tuota ämmämäistä dundeellisuutta. Katkarapu olisi kuvailevampi sana ja mitä väliä sillä on, onko se ihmisen näköinen, ei näköisyydellä ole mitään muuta virkaa kuin se, että järjenköyhät uskovaiskat tyhmäilevät.

• ei- uskovainen
        Merja kirjoitti:

Älä nyt akka valehtele.

2,5 kuukautinen sikiö on alle 10 cm, 'matovaihe' kestää hyvin pitkään. Suurennettuna saadaan sitten tälläinen mato näyttämään ihmiseltä. Myös sian sikiö näyttää ihmiseltä alussa. Kuvat voivat aivan hyvin olla myös sian sikiöitä. Teepä hyvä työ ja ahda sian sikiö pilluusi, niin saat pelastettua taas yhden 'ihmisen' maailmaan.

Pieni ja laiha 7,5 senttinen tanssiva ihminen, voi jumalauta tuota ämmämäistä dundeellisuutta. Katkarapu olisi kuvailevampi sana ja mitä väliä sillä on, onko se ihmisen näköinen, ei näköisyydellä ole mitään muuta virkaa kuin se, että järjenköyhät uskovaiskat tyhmäilevät.

useat raskauden kulusta kertovat kirjat sitten valehtelevat sikiön kehityksestä niin kuin myös opettajat, jotka opettavat ihmisen kehitykseen liittyviä asioita. voisit itse ottaa selvää asioista. itselläsi ei taida myöskään olla lapsia eikä varmaan tulekkaan jos et kerran tunne mitään nähdessäsi lapsesi ensimmäistä kertaa. kumma kun tältä katkaravulta mitattiin niskaturvotusta ja reisiluun luun mittoja sekä tarkastettiin ovatko sisäelimet paikkallaan. miten katkaravulla voi olla niska tai reisiluu? tietoni eivät perustu millään tavalla uskontoon. vai oletko nähnyt raamatussa kohdan, jossa kerrotaan sikiön kehityksestä. tyhmiä ovat ihmiset, jotka eivät uskalla ottaa asioista selvää. kaiken lisäksi en väittänyt, että 2,5kk ikäiset sikiöt olisivat yli 10cm pitkiä. sanoin, että 11rv sikiö on n. 7,5cm pitkä. alle 8rv sikiö voi näyttää katkaravulta ja se on tosi asia. usko tai älä. on ihmisiä, jotka tietävät paremmin asioista kuin sinä.

• mama

• stb

Olen katsonut kyseiset kuvat ja paljon muutakin ENNEN aborttiani. Ja nuohan on pelkkää propagandaa! Toivottavasti kukaan ei tee päätöstään lapsen saannista ainakaan noitten pohjalta! Täysin typerää ja sitä paitsi osa noista kuvista ei ilmeisestikään edes ole aitoja.

Toivoisinkin, että menisit mässäilemään muualle. Saahan sitä etsiä netistä suolenpätkiä ja abortoituja sikiöitä - edes jotain sisältöä tyhjään elämääsi? Et ole tainnut kokea minkäänlaista väkivaltaa tai kuolemaa omassa elämässäsi? Ilmeisesti et. Silloin huomaisit, että vain teinit ja elämäänsä jännitystä etsivät turhautuneet porvarit kaivavat esiin tällaista paskaa...

• meizi

Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa kenenkään mieltä saatika levittää propagandaa; tarkoitus oli vain synnyttää keskustelua kyseisistä kuvista, eikä siis "mässäillä" niillä. Kuvien perusteella en toivoisi kenenkään päättävän tekeekö abortin vai ei. Siitä olen samaa mieltä kanssasi!

• Tyttö24

Mikään ei estä sanomasta että kuvat olis abortista, mutta kävikö kellään mielessä, että jos kyseessä olisi keskenmenon jälkeen sikiöstä otettu kuva ja kuvat laitettu nettiin "abortti kuvina" aiheuttamaan pahennusta?
      Tolla sivulla ei ainakaan puolueettomasti käsitelty asiaa, mm. kuva jossa nainen menossa teurastamaan lapsensa...

Abortteja tehdään laittomastikin monissa köyhissä maissa, jospa kuva täysin kehittyneestä sikiöstä on sieltä?

Paha sanoa mitä noilla kuvilla nyt sitten halutaan viestittää. Mutta maalaisjärkeään voi käyttää..

Suomessa abortti sallittua rv 12. saakka ja vakavasti vammautuneen sikiön voi abortoida rv. 23 loppuun mennessä.

On toki ikävää, että abortin joutuu käymään läpi, syyt ei mielestäni meille muille kuulu, ainostaan naiselle itselleen. Mutta on hyvä, että meille on tarjottu tämäkin mahdollisuus. On hyvä, ettei uskonto määrää perusoikeuksia ja laki huolehtii, että abortilla on rajat. Että naiset tässä maassa on tietosia ehkäsystä ja perhesuunnittelusta.

Itse olen raskaana ja pystyin katsomaan kuvia ja miettimään niiden aitoutta ja miten kuvat on sinne joutunu..

• ++--

Hei. Tyttö24 kirjoitit todellakin hyvin. Arvostan mielipidettäsi.

Olen tällä palstalla vierailemassa, itse olen keskenmenon kokenut.Ajattelen kuitenkin, että jokainen tekee omat ratkaisunsa. Päätös abortista ei varmaan tule monellakaan kovin helposti..

Kävin myös katsomassa kuvat ja sama ajatus kävi mielessä, että kyse voi aivan hyvin olla keskenmenon jälkeen otetuista kuvista..

ei kannata uskoa kovin herkästi kaikkea mitä näkee..

kaikille mukavaa kesää!

• pottu

mitä väliä sillä on onko kuvat keskenmenon vai abortin jälkeen. samanikäisiä ja samanlaisia sikiöt silti ovat. sikiöt mitkä olivat mittanauhan vieressä olivat ainakin pituudeltaan ja näöltään oikean ikäisiä. samoja sikiöitä ulos tulee keskenmenossa sekä abortissa.

• Ninni

Nii siis pitäiskö noitten kuvien hetkauttaa jotenkin?

tuolla alussa joku sanoi että nää kuvat ei välttämättä ole abortoiduista sikiöistä ja siinä olen ihan samaa mieltä... ihan hyvin ne saattaa olla keskenmenneitä raskauksia... tai sikiöllä on ollu joku paha vamma tai jatain...

tälläsiä juttui vihaan kaikista eniten kun yritetään väen vängällä aborttiin meneviä, tehneitä tai niitä harkitsevia "syyllistää"! vaikka ei suoraan niin ainakin tälläi "salaa"

abortti on jokaisen oma asia ja sen ei pitäisi kuulua kenellekkää... ja varsinkaan siitä ei pitäisi syyllistää...

• Hanna

Itseäni kauhistuttaa ajatuksena se, että kuinka lääkärit pystyvät abortoimaan sikiöitä. Enkä nyt siis syyllistä ketään, koska aborttiin päätyminen ei varmastikaan ole helppo ratkaisu. Syyllistäminen ei auta ketään, vaan lisää vain tuskaa.

Mutta itse en siis kyllä pystyisi tollaseen työhön!!!

• Anneli

Ei ole abortintekijöillä omaatuntua kun tuommosta voivat tehdä. Oman lapsensa murhaavat ja silpovat.

• ?!?Kysyjä!?!

yleensä abortin tekijä on lääkäri, ja yleensä

aina sinulle täysin tuntematon, joten miten tämä

tuntematon lääkäri voi olla lapsen isä ja miten

se lääkäri voi siten "murhata" ja silpoa oman

lapsensa????

vai tarkoititko kenties sitä että ne naiset

jotka haluavat päästä sikiöstä abortilla eroon

tekisivät sen itse, olisipa hauska tietää miten

se onnistuu....

henkarilla, imurilla ja kourallisella buranaa??

• peikko
        ?!?Kysyjä!?! kirjoitti:

yleensä abortin tekijä on lääkäri, ja yleensä

aina sinulle täysin tuntematon, joten miten tämä

tuntematon lääkäri voi olla lapsen isä ja miten

se lääkäri voi siten "murhata" ja silpoa oman

lapsensa????

vai tarkoititko kenties sitä että ne naiset

jotka haluavat päästä sikiöstä abortilla eroon

tekisivät sen itse, olisipa hauska tietää miten

se onnistuu....

henkarilla, imurilla ja kourallisella buranaa??

se onnistuu juomalla liikaa tai ottamalla lähes överi annoksen pillereitä ja viinaa.

• Jossu

Mullekin tehtiin abortti vuosi sitten viikolla 11 ja hyi kauheeta mitä kuvia on.
      Siis niin hirveitä.
      Mutta silti,tälläistä tämä elämä on.kaikkien elämään ei sovi vauva.
      Nyt odotan uutta vauvaa ja pidän tämän koska olen saannut työpaikan ja kaikki on kunnossa.
      En edes halua miettiä miltä lapseni olisi näyttänyt viikolla 11.
      Surullista.

• rosa

samanlainen se on ollut kuin kuvienkin 11 viikkoiset sikiöt. n.7.5cm pitkä ja ihan ihmisen näköinen.

• Silmät auki

Aborttiin menijöille ei tietenkään haluta kertoa toimenpiteen todellisuutta. Jotkut abortin tehneet ovat ymmärrettävästi sitten herkkiä ja vihaisesti reagoivat tälläkin palstalla, kun heidän aborttiinsa liittyvä todellisuus tulee näkyville. Mutta tuskin heillekään on kukaan kertonut etukäteen, mihin joutuivat.

Abortti on raakaa hommaa, ei "vaaleanpunaista" ja hempeää sairaahoitoa, niin kuin halutaan uskotella.

Aborttihakemuksenkin käsittely on samaa kuin jo syntyneen lapsensa surmaaja saisi poistaa lapsensa olemasta "nappia painamalla", eikä hänen tarvitse koskaan tietää, miten lapsi surmattiin. Ihan vaan vanhempia suojellakseen - ettei tulisi traumoja!

Harvassa ovat ne tapaukset, jossa joudutaan keskeyttämään raskaus/synnyttämään ennenaikaisesti äidin terveyden vuoksi tai sen vuoksi, että sikiö menehtyy vamman vuoksi.

Joissakin maissa sama tehdään myös syntymän jälkeen, tyttölapsia jätetään menehtymään tai surmataan muilla tavoin. Tosiasioista huolimatta, osa vanhemmista haluaa silti abortin, sillä syntyneitäkin jätetään heitteille.

Jos ehkäisy pettää, pitäisi yrittää sitten harrastaa seksiä sillä tavalla, että jotenkin selviää mahdollisesta lapsestakin. Taitaa olla liikaa vaadittu - mutta sitten ollaan taas valmiita aborttiin.

• Merja

Joudun ihmetteleemään ihmisten typeryyttä kerta toisensa jälkeen. Miten joku voi olla niin t y h m ä, että pitää kehittymätöntä ihmisen mahdollisuutta ihmisenä ? Vastasyntynyt ei ole abortoitavissa, koska on jo kehittynyt ihmiseksi. Sikiö ei ole vielä ihminen ainakaan 7 ensimmäisen kuukauden aikana. Jos ruvetaan jossittelulinjalle, että joo, joo, mutta kun siitä tule ihminen, niin silloin 'murhaamista' olisi myös ehkäisyn käyttäminen, koska silloinkin tulisi ihmisiä ilman käyttöä.

Käyttäkää nyt hyvät ihmiset järkeänne. Mitkä tahansa ihmisen elimet ovat vastenmielisen näköisiä ulosotettuina.

• pottu
        Merja kirjoitti:

Joudun ihmetteleemään ihmisten typeryyttä kerta toisensa jälkeen. Miten joku voi olla niin t y h m ä, että pitää kehittymätöntä ihmisen mahdollisuutta ihmisenä ? Vastasyntynyt ei ole abortoitavissa, koska on jo kehittynyt ihmiseksi. Sikiö ei ole vielä ihminen ainakaan 7 ensimmäisen kuukauden aikana. Jos ruvetaan jossittelulinjalle, että joo, joo, mutta kun siitä tule ihminen, niin silloin 'murhaamista' olisi myös ehkäisyn käyttäminen, koska silloinkin tulisi ihmisiä ilman käyttöä.

Käyttäkää nyt hyvät ihmiset järkeänne. Mitkä tahansa ihmisen elimet ovat vastenmielisen näköisiä ulosotettuina.

keskosetkaan eivät sitten ole ihmisiä. minkähän takia ne sitten näyttävät ihmiseltä? hengittävät, sydän lyö ja liikkuvatkin vielä. abortin voi tehdä niin kauan kunnes sikiö voidaan tehohoidolla pitää hengissä. nuorimpana syntyneet ovat 24rv:lla syntyneitä. eli ovat syntyneet 6kk:den ikäisinä.

• pikkuäiti
        Merja kirjoitti:

Miten joku VOI ajatella noin!!! Sikiö ei ole ihminen ennen 7kuuta????? Entäs kun lapsia syntyy keskosina?? Mitäs ne sitten on, jos ei ihmisiä!!! Sinulla ei varmasti ole omia lapsia!!!!! Kun sikiön liikkeet tuntee ensimmäisen kerran, on olo mahtava!!!! Ja joku sairas ja ajattelematon ihminen vielä haluaa siitä eroon, ajattelematta seurauksia!!!! Abortti seuraa sinua koko elämäsi ajan!!! Abortissa tuhotaan ELÄMÄ!!!!! Asioita pitäisi ajatella siinä vaiheessa kun jalkansa levittää!!!! Raiskaus on eri asia, mutta heti raiskauksen jälkeen kun tajuaa mennä lääkäriin, ja hoitaa asian samantien, ei tarvitse miettiä pidemmälle!!!! Raskaus on mahdollista estää heti yhdynnän jälkeen katumuspillereillä!!!!

• Täh???
        pikkuäiti kirjoitti:

Miten joku VOI ajatella noin!!! Sikiö ei ole ihminen ennen 7kuuta????? Entäs kun lapsia syntyy keskosina?? Mitäs ne sitten on, jos ei ihmisiä!!! Sinulla ei varmasti ole omia lapsia!!!!! Kun sikiön liikkeet tuntee ensimmäisen kerran, on olo mahtava!!!! Ja joku sairas ja ajattelematon ihminen vielä haluaa siitä eroon, ajattelematta seurauksia!!!! Abortti seuraa sinua koko elämäsi ajan!!! Abortissa tuhotaan ELÄMÄ!!!!! Asioita pitäisi ajatella siinä vaiheessa kun jalkansa levittää!!!! Raiskaus on eri asia, mutta heti raiskauksen jälkeen kun tajuaa mennä lääkäriin, ja hoitaa asian samantien, ei tarvitse miettiä pidemmälle!!!! Raskaus on mahdollista estää heti yhdynnän jälkeen katumuspillereillä!!!!

eli me jotka EMME VASTUSTA abortti emme saisi harrastaa seksiä ollenkaan jos vaikka sattuisi käymään vahinko?????

• pikkuäiti
        Täh??? kirjoitti:

eli me jotka EMME VASTUSTA abortti emme saisi harrastaa seksiä ollenkaan jos vaikka sattuisi käymään vahinko?????

No ikään kuin. Miksi riskeerata, jos ei kerta lapsia halua!!! Ja e-pillerit, kierukka tai kondomi on kuitenkin suht varmoja keinoja ehkäistä raskaus! Käyttäkää niitä. Tai jos kumi vaikka onkin ollut rikki, on olemassa jälkiehkäisypillerit!!! Käyttäkää järkeänne!!!

• Täh?
        pikkuäiti kirjoitti:

No ikään kuin. Miksi riskeerata, jos ei kerta lapsia halua!!! Ja e-pillerit, kierukka tai kondomi on kuitenkin suht varmoja keinoja ehkäistä raskaus! Käyttäkää niitä. Tai jos kumi vaikka onkin ollut rikki, on olemassa jälkiehkäisypillerit!!! Käyttäkää järkeänne!!!

luuletko että joku käyttää käytettyä ja rikkinäistä kumia?
        mitä jos kumissa on pieni reikä vaikka on vasta paketista otettu, pitäisikö kumi kuivata seksin jälkeen ja puhaltaa täyteen ilmaa että huomaisi sen olevan rikki?
        ja jos pillerit pettää niin mistäs sen sitten taas tietää?
        raskauden oireet kun ei heti ala näkyä!
        vai alkaako raskauspahoinvoinnit heti seuraavana aamuna?
        pitäisikö jälkiehkäisypillereitä napsia joka kerta ihan vaan varmuuden vuoksi!?!
        kyllä ne varmaan apteekissa rupeevat ihmettelemään jos harvase päivä niitä käyt ostamassa, vai saako apteekista tukkupakkauksia?!?!?!?

käyttäisit järkeä itse!!!
        kukaan meistä abortin tekiöistä sitä ei huvikseen, kokeilun halusta tai vaan kerskuakseen kaverille sitä aborttia ole valinnut! et voi syyllistää meitä koska et tiedä niitä syitä joiden takia olemme valinneet abortin!! etkä koskaan saakkaan tietää, eivät kuulu sinulle!

seksi ei ole vain teidän lapsia haluavien yksinoikeus!

myös me jotka emme vastusta aborttia aiomme ihan vaan kiusaksi harrastaa seksiä ja jos mahdollista niin vielä enemmän! ja jos tapahtuu se vahinko niin valitsemme abortin jos siltä tuntuu, vai otatko sen lapsen sitten jos emme sitä halua pitää?

• tiia
        Täh? kirjoitti:

mitä jos kumissa on pieni reikä vaikka on vasta paketista otettu, pitäisikö kumi kuivata seksin jälkeen ja puhaltaa täyteen ilmaa että huomaisi sen olevan rikki?
        pitäisikö jälkiehkäisypillereitä napsia joka kerta ihan vaan varmuuden vuoksi!?!
        kyllä ne varmaan apteekissa rupeevat ihmettelemään jos harvase päivä niitä käyt ostamassa, vai saako apteekista tukkupakkauksia?!?!?!?

kukaan meistä abortin tekiöistä sitä ei huvikseen, kokeilun halusta tai vaan kerskuakseen kaverille sitä aborttia ole valinnut! et voi syyllistää meitä koska et tiedä niitä syitä joiden takia olemme valinneet abortin!! etkä koskaan saakkaan tietää, eivät kuulu sinulle!

myös me jotka emme vastusta aborttia aiomme ihan vaan kiusaksi harrastaa seksiä ja jos mahdollista niin vielä enemmän! ja jos tapahtuu se vahinko niin valitsemme abortin jos siltä tuntuu, vai otatko sen lapsen sitten jos emme sitä halua pitää?

Olen monesti ihmetellyt miten täällä ollaan näin kiivaasti tuomitsemassa toisia tuntematta todellakaan heidän tilannettaan. Monet ovat kertoneet tulleensa raskaaksi tilanteessa jossa ehkäisy petti heistä riippumattomista syistä. Eikä näin alkanutta raskautta todellakaan huomaa jälkiehkäisypillereiden edellyttämässä ajassa.

Itse en ole koskaan aborttia tehnyt ja toivon etten ikinä joudu tilanteeseen missä pitäisi tehdä. Mutta elämää kun on vaikea ennustaa eteenpäin ja ymmärrän hyvin että joillekin tilanne on jo lapsen kannalta niin mahdoton, että abortti koetaan parhaaksi ratkaisuksi. eikä kyse suinkaan ole aina omasta mukavuuden halusta. Harva täällä on kirjoittanut että "jätin tossa huvikseni ehkäisyn pois ja nyt onkin kiva mennä taas aborttiin!". Vaikea ratkaisu se varmasti on itse kullekin.

• pikkuäiti
        Täh? kirjoitti:

Kondomin ohjeissa pyydetään tarkistamaan kumin ehjyys yhdynnän jälkeen! Kierukat ja pillerit ovat 99,9% varmuisia! Ei tarvitse ruveta näsäviisaaksi, ja tyhmemmäksi kuin mitä on! Ei tietenkään jälkiehkäisy ole tarkoitettu ainiaaksi ehkäisyksi!! Mutta suurin osa kuitenkin abortin tekijöistä on nuoria jotka ovat harrastaneet seksiä tietoisesti ilman ehkäisyä!!! Näitä ihmisä tarkoitan teksteissäni. Jos sinä olet ehkäistetty, eikä tarkoituksesi ole hankkia lapsia, ei kirjoitukseni koske sinua! Haluan vain varoitella niitä, jotka eivät ajattele asiaa silloin kun yhdyntä tapahtuu, tai sen jälkeen.

• mama
        Merja kirjoitti:

Pikku- Onni syntyi 1,5 vuotta sitten rvkolla 25, raskaus oli siis kestänyt 6 kk 1 vk. EIKÖ hän ole ihminen??????
        Tänä päivänä Onni on pieni, terve poika...

Nuorin elämälle pelastettu on kai ollut 23 viikkoinen (suomessa syntynyt siis, en ainakaan pienemmistä tiedä)

• omppu
        mama kirjoitti:

Pikku- Onni syntyi 1,5 vuotta sitten rvkolla 25, raskaus oli siis kestänyt 6 kk 1 vk. EIKÖ hän ole ihminen??????
        Tänä päivänä Onni on pieni, terve poika...

Nuorin elämälle pelastettu on kai ollut 23 viikkoinen (suomessa syntynyt siis, en ainakaan pienemmistä tiedä)

kammottavaa on ajatella että 22viikkosen lapsen saa vielä abortoida jos se on vammainen. Tilanne: sairaalan toisessa salissa abortoidaan 22 viikkonen down lapseksi todettu sikiö ja toisessa salissa syntyy keskosena 23 viikkonen lapsi, joka yritetään pitää hengissä kaikin mahdollisin keinoin, miksi toisella on oikeus elää ja toisella ei?

• mama
        omppu kirjoitti:

kammottavaa on ajatella että 22viikkosen lapsen saa vielä abortoida jos se on vammainen. Tilanne: sairaalan toisessa salissa abortoidaan 22 viikkonen down lapseksi todettu sikiö ja toisessa salissa syntyy keskosena 23 viikkonen lapsi, joka yritetään pitää hengissä kaikin mahdollisin keinoin, miksi toisella on oikeus elää ja toisella ei?

siksi abortti on musta kyseenalaista. Raja murhaan on kuin veteen piissetty viiva. Koska kyse on sikiöstä, koska vauvasta. Koska abortti, koska murha.....

• kukka

no niin, oletan että kyseessä ei ole suomalaiset kuvat, joka vakuuttaa ainakin minut siitä että kyllä nuo aitoja ovat. Erityisesti kuvat joissa lapset on pelkkää mössöä ovat aivan selkeästi abortin jäljiltä, ne on poistettu kohdusta imuletkulla, joka imee ensin raajat irti sitten mahan ja lopuksi pää murskataan ja imetään pois. Niin ja mitä noihin kehittyneempiin lapsiin tulee, niin kyllähän tuolla maailmalla abortoidaan minkä ikäinen lapsi tahansa, riippuen hiukan maasta. Esim. kiinassa lapsia abortoidaan aina syntymään asti, saatetaan jopa haudata elävältä(tästä aiheesta tuli dokumentti jokunen vuosi sitten) Niin ja voihan joukossa toki olla myös keskenmenneitä lapsia, niinkuin joku jo aikaisemmin mainitsikin.
      Olihan noi kuvat aika ikäviä, varsinkin ne joissa lapset on tosi isoja, ihan kuin pikkuveljeni, joka syntyi aikoinaan keskosena, ihan saman näköisiä, onneksi suomessa on tarkat rajat koska abortin voi tehdä ja koska ei.

• mietipä tätä

minun mielestäni sikiöllä on jo sielu kun sillä alkaa lyödä sydän....

• aivot=tietoisuus

Sydän käy refleksillä, vaikka ihmisellä ei olisi aivojakaan. ilman aivoja ei ole persoonallisuutta, psyykeä,. ajattelua, tuntoaistia, tietoisuutta. Sama asia, jos väittäisit, että tietokone toimii täydellisesti, vaikkei siinä olisi mitään ohjelmistoa eli täysin sisältötyhjä - vaan pelkkä mekaaninen laitteisto. Pelkkä laitteisto ei riitä tietokoneen käyttämiseen.

Ennen lääketieteen kehittymistä luultiin että tietoisuus on sydämessä. Nyt tiede tietää, että ilman aivoja ihminen on aivokuollut eli sama kuin kuollut.

• wanha

Ei ihmekään, ettei linkkejä enää löytynyt 8 v vanhasta ketjusta. Miksi näitä pitää nostella jatkuvasti, eikö ole enää mitään uutta sanottavaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      138
      3383
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      77
      2151
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      137
      1835
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      128
      1771
    5. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      27
      1714
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1375
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1259
    8. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      54
      1176
    9. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1055
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      33
      1017
    Aihe