Kiinnostaisi eräs vaihdokki Passat 1.8T farmari, vuosimallia -05 ja mittarissa 96tkm. Olen kuullut, että tuo 1.8T on ollut yksi parhaimmista ja kestävimmistä VW:n moottoreista. Pitääkö paikkansa? Joskushan Audin 1.8T:ssä oli jotain ongelmia turbon kanssa.
Vastaukset 7
- varmasti
Tuo kone on yksi parhaista koneista maailmassa! Öljyä saattaa kulua litra per 1000km, mutta se ei varmasti haittaa, koska VW on kuulemma hyvä. Turbojahan saa kaupasta, jos tuossa sattuu olemaan viallinen puhallin. Äkkiä ostamaan pois, ennen kuin menee jollekin toiselle papalle!
- .....
Siis 1-2 tankillista bensaa ja taas litra öljyä, ei .....tti tommosta jaksais.
- 5+13
Älä puhu poika paskaa!
Itsellä on kokemusta tuosta 1.8T :stä 100 000 km:n verran vuosimallin 2003 Passatista. Auto oli LL-huoltovälillä, eikä tarvinnut kertaakaan lisätä huoltojen välillä öljyä. Kilometrejä tuli sen verran paljon, että vaihdoin dieseliin. Hyvä auto kaiken kaikkiaan. Bensan kulutus ei tietenkään ole ihan uusien moottorien tasolla, mutta voiko sitä 1990-luvun alussa suunniteltulta moottorilta vaatiakaan... - KT.
Sinä tietämätön. Älä sekoita 1.8T ja 2.0 konetta keskenään. Tuossa 2.0 litraisessa koneessa on tunnetusti kova öljyn kulutus. Itselläni 2004 vuoden 1.8T malli ja hyvin on toiminut LL-huolto välillä. Öljyä ei ole tarvinnut koskaan lisäillä, kesken kaiken.
- ...
Osta pois jos ei ole vielä mennyt. Eihän se toki mikään raketti ole 150hv teholla, mutta kyllä sillä pärjää jo.
- 850 GLT
Kannattaa varmistaa, että autosta on jakopäänremmi vaihdettu kaikkinen vesipumppuineen ja kiristimineen. Meidän passatista 1.8 T -04 meni alle 80 tonnissa vesipumpu. Sen voisi sanoa suorastaan levinneen sieltä vesitilasta. Kaikki rikkoutuneet palaset kuulemma löytyivät. Tartti tietty vaihtaa jakopää samalla. Viskotuulettimessa oli kanssa vikaa joten uusi senkin tilalle. Samalla vaihdettiin vilkun osia, koska ns. vilkun tikutus jäi päälle. Pojat sitten vaihtoivat öljytkin samalla vaikka vanhoilla oli ajeltu sellaset kahdeksan tonnia. Lupasivat seuraavassa huollossa jotenkin hyvittää. Hintaa hommalle tuli melkein 1300 eskoa.
Ehdotan muuta merkkiä tai pidä huoli, että auto on kunnolla huollettu.- Anonyymi
Tottakai auto hajoaa ja on paska jos sitä ei hulleta😆
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398