Mutta laki ei todellakaan ole sama kaikille.Otetaan hypoteettinen esim.Jos vuoden 1985 jälkeen syntynyt kärähtää tankojuopumuksesta tai muuten menettää ajo-oikeutensa,ei hän saa ajaa mopolla ,mutta jos on tätä vanhempi saa kuitenkin ajaa mopolla vaikka kärähtänyt olisikin.Onko mkyseessä nyt?Ettei saavutettuun etuun voi puuttua?Tuli vaan äsken tuollainen mieleen tässä kun "savut poltin".
Kuuluisi lakipalstalle!
10
177
Vastaukset
- ...........
Meni lähes oikein. Tankojuopumuksesta kärähtäminen ei vaikuta ajo-oikeuteen, kuten ei vesiliikennejuopumuksestakaan.
- Josef Mengele
Jos ajelet mopolla kännissä ettei ajokortti ja sitä myötä ajo-oikeus lähde,kannattaa kokeilla.Se on totta ettei vesiliikenne juopumus ei vaikuta ajooikeuteen PAITSI AMMATTI LIIKENTEESSÄ.
- Space Cadet
Josef Mengele kirjoitti:
Jos ajelet mopolla kännissä ettei ajokortti ja sitä myötä ajo-oikeus lähde,kannattaa kokeilla.Se on totta ettei vesiliikenne juopumus ei vaikuta ajooikeuteen PAITSI AMMATTI LIIKENTEESSÄ.
Ilmeisesti setä natsilääkäri ei tiedä, mitä tankojuopumuksella juristipiireissä tarkoitetaan. Tankojuopumus = liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla, RL 23 luku 9 § = kännissä polkupyörällä ajaminen. Mikä ei vaikuta moottorillisten ajoneuvojen ajo-oikeuteen.
Mopolla kännissä ajaminen on ihan samalla tavalla rattijuopumusta kuin autolla ajaminenkin, ja toki käy ajo-oikeuden päälle. - 5+15
Space Cadet kirjoitti:
Ilmeisesti setä natsilääkäri ei tiedä, mitä tankojuopumuksella juristipiireissä tarkoitetaan. Tankojuopumus = liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla, RL 23 luku 9 § = kännissä polkupyörällä ajaminen. Mikä ei vaikuta moottorillisten ajoneuvojen ajo-oikeuteen.
Mopolla kännissä ajaminen on ihan samalla tavalla rattijuopumusta kuin autolla ajaminenkin, ja toki käy ajo-oikeuden päälle.lisäksi ihmetyttää tuo kommentti vesiliikennejuopumuksesta ja ammattiliikenreestä.
- Josef Mengele
5+15 kirjoitti:
lisäksi ihmetyttää tuo kommentti vesiliikennejuopumuksesta ja ammattiliikenreestä.
No sanotaan sinulle sitten esim,sisävesilaivat(vallankin kesäisin)Ymmärsitk?Nimittäin kaikki muut ovat ymmärtäneet!Öljytankkerikin on sellainen nyt en kyllä anna sinulle enää,yhtään virhettä.(vihjettä).
- Josef Mengele
Josef Mengele kirjoitti:
No sanotaan sinulle sitten esim,sisävesilaivat(vallankin kesäisin)Ymmärsitk?Nimittäin kaikki muut ovat ymmärtäneet!Öljytankkerikin on sellainen nyt en kyllä anna sinulle enää,yhtään virhettä.(vihjettä).
Meinaan oleen minulla yksi tuttava merikapteenina ruottinlaivalla.
- Kolttonenko
Space Cadet kirjoitti:
Mopolla kännissä ajaminen on ihan samalla tavalla rattijuopumusta kuin autolla ajaminenkin, ja toki käy ajo-oikeuden päälle.Saa kuitenkin ajaa jos on syntynyt ennen 1985.Ja sitähän tuossa kai tarkoitetaan
- ...........
Josef Mengele kirjoitti:
Jooseppi selittelee, mutta nähdäänhän me muut, että oikeustieteellinen tutkinto puuttuu, tiedot ovat sitä luokkaa.
- Erja Roininen
Kolttonenko kirjoitti:
Saa kuitenkin ajaa jos on syntynyt ennen 1985.Ja sitähän tuossa kai tarkoitetaan
Lukevan myös jos muuten menettää ajo-oikeutensa.
- 5+15
Josef Mengele kirjoitti:
se tuttus sitä ruåttinlaivaa kipparoi? Onko oikein yhdistelmäkortti? Mun tuntemat kapteenit on käyneet kapteeninkirjaa varten merenkulkuopetukseen erikoistunutta oppilaitosta muutaman vuoden ja autokoulun erikseen. Niinpä jos ajavat mopolla kännissä menee ajokortti kuivumaan mutta laivankipparointi jatluu.
Siitäpä en osaakaan sanoa miten kävis jos sattuisi vesiliikennejuopumus vapaa-ajalla perämoottoriveneellä. En kuitenkaan ole ikinä kuullut ruorijuoppoudesta määrättävän ajokieltoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman501593Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 281128
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊891084- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee190932Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi107884Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70809