Narsismi on vain sana

Psykologian proffa

Terve taas älykääpiöt!

Saanen nauraa taas teille, jotka olette tuhlanneet elämäänne jauhamalla paskaa narsismista.
Antakaa ihmisten olla ja kaikkien kukkien kukkia.
Jos teette sen mitä haluatte niin ette tule katumaan.
Elämässä katuu nimittäin vain sitä minkä on jättänyt tekemättä, ei sitä mitä on tehnyt.
Tai miten vaan. Älkää tuomitko toisia ihmisiä vaan antakaa heille sitä mitä he tarvitsevat.

Ylipäätään keskustelu narsimista on kuin pieru saharassa.

Hyvää kesää, antakaa paljon pesää:)

HYVÄSTI
*proffa katoaa*

49

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.o.k.u.

Jaahas, proffa palannut sienimetsältä. Oliko hauskaa? :)

• metall-leidi

Saat nauraa vapaasti! Itse olen joutunut Narsismin rusentamaksi. En ole tosikko , mutta ymmärrystä olen saanut hankkimalla tietoa narsismista ja vieraltua tälläkin palstalla ja huomattuani selvästi millaisessa rusennuksessa olen ollut parikymmentä vuotta.
      Ahaa narsuja ei saa tuomita vaan antaa heille sitä mitä he tarvitsevat eli lisää vaan hyväuskoisia uhreja kun entiset on loppuun puristettu.
      Olen tehnyt sen mitä olis pitänyt tehdä aikoja sitten eli olen katkaissut välini ystävättäreeni.
      Palstan vakiovierailijat kysymys teille: Olisiko mulla tarve terapiaan? Yritän eheytyä ja elää elämääni, mutta nyt kun olen pistänyt välit poikki niin vanhat veriset loukkaukset hiertävät mieltäni.
      Paskaa on se, että sä tulet tälle palstalle jauhamaan siitä, että narsismista ei saisi keskustella.
      Minä meinaan ainakin jauhaa paskaa ihan vaikka en olekaan koulutettu ihminen vaan yksinkertainen nainen.
      En soisi kenellekään ihmiselle joutumista narsistin rusentamaksi.
      Hyvää Kesää toivottaa metall-leidi

• Terapia on yksi vaihtoehto. Vaan mistä löytyisi sellainen sopiva. Tää palsta on myös hyvä vaihtoehto, tänne on kertynyt aikamoinen liuta hyviä, narsismin kanssa tekemisissä olleita ihmisiä. Jos siis haluat rakennella itse itseäsi. Anna itsellesi aikaa, eheydyt kyllä. Katkeruus, ja tunne että asioita jäi selvittämättä, eivät häviä sormia napsauttamalla. Ole lempeä itsellesi, sillä olet arvokas ihminen.

• metall-leidi
        yxex kirjoitti:

Terapia on yksi vaihtoehto. Vaan mistä löytyisi sellainen sopiva. Tää palsta on myös hyvä vaihtoehto, tänne on kertynyt aikamoinen liuta hyviä, narsismin kanssa tekemisissä olleita ihmisiä. Jos siis haluat rakennella itse itseäsi. Anna itsellesi aikaa, eheydyt kyllä. Katkeruus, ja tunne että asioita jäi selvittämättä, eivät häviä sormia napsauttamalla. Ole lempeä itsellesi, sillä olet arvokas ihminen.

Kiitos kannustuksesta! Olen pyrkinyt olemaan lempeä itselleni ja ymmärtämään, että minä riitän ja olen arvokas ihminen.
        Elän omaa elämääni ja teen omia valintojani ja miten on helpottavaa elää kun ei tarvitse koko aikaa kuulla kritiikkiä siitä mitä teen, harrastan ja mitä työtä teen ym.tai miten pukeudun, miltä näytän ym.

• köyliön jannu
        yxex kirjoitti:

Terapia on yksi vaihtoehto. Vaan mistä löytyisi sellainen sopiva. Tää palsta on myös hyvä vaihtoehto, tänne on kertynyt aikamoinen liuta hyviä, narsismin kanssa tekemisissä olleita ihmisiä. Jos siis haluat rakennella itse itseäsi. Anna itsellesi aikaa, eheydyt kyllä. Katkeruus, ja tunne että asioita jäi selvittämättä, eivät häviä sormia napsauttamalla. Ole lempeä itsellesi, sillä olet arvokas ihminen.

"Jos siis haluat...

Kaikki me ennen pitkää otamme nikin "yxex". Perustuu luonnonlakiin. Luonto hoitaa asian tyylikkäästi.

Hyvää kesää kaikille.

• metall-leidi kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta! Olen pyrkinyt olemaan lempeä itselleni ja ymmärtämään, että minä riitän ja olen arvokas ihminen.
        Elän omaa elämääni ja teen omia valintojani ja miten on helpottavaa elää kun ei tarvitse koko aikaa kuulla kritiikkiä siitä mitä teen, harrastan ja mitä työtä teen ym.tai miten pukeudun, miltä näytän ym.

Nimenomaan se oma vapaus on tärkeää, jos on tunne että toinen ohjailee tai rajoittaa tai määräilee, niin asetelmassa on silloin jotain pielessä.

• köyliön jannu kirjoitti:

"Jos siis haluat...

Kaikki me ennen pitkää otamme nikin "yxex". Perustuu luonnonlakiin. Luonto hoitaa asian tyylikkäästi.

Hyvää kesää kaikille.

:)
        Hyvää kesää sinulle köyliön filosofi!

• Narsistin vihollinen
        yxex kirjoitti:

Hyvää kesää sinulle köyliön filosofi!

Narsisti ei parane, ei opi ikinä rakastamaan, ei muutu. Jos puolisosi on narsisti, JÄTÄ HÄNEN, mikäli pystyt. Mutta yritä, se on ainoa mahdollisuutesi.

• Narsistin vihollinen kirjoitti:

Narsisti ei parane, ei opi ikinä rakastamaan, ei muutu. Jos puolisosi on narsisti, JÄTÄ HÄNEN, mikäli pystyt. Mutta yritä, se on ainoa mahdollisuutesi.

Voitko kertoa missä menee se raja, ihan vaikka vain tuolta piirrelistasta katsottuna, 0-2 pistettä / piirre, jonka jälkeen ihminen ansaitsee tulla teloitetuksi luonteensa vuoksi?

• Psykologian proffa
        temppuilija kirjoitti:

Voitko kertoa missä menee se raja, ihan vaikka vain tuolta piirrelistasta katsottuna, 0-2 pistettä / piirre, jonka jälkeen ihminen ansaitsee tulla teloitetuksi luonteensa vuoksi?

Antaa kaikkien muiden kukkien kukkia, paitsi minä teen itsestäni selvän. Olen tarpeeton ja turha ihminen, narsisti, eli täysi paska.

• narskut hirteen
        temppuilija kirjoitti:

Kuten narsisti hyvin usein, joudut kuseen, koska narsistina olet esim ostoaddikti. Raha-asiasi ovat päin helvettiä ja sinua jopa säälitään (tosin aivan turhaan). Et ressukka osaa olla kuten terveet ihmiset. Lapsuutesi oli puhdasta helvettiä ja kun lopuksi totean että kuoltuasi ole parhaimmillasi, niin suutut (mutta et näytä sitä) Peilisi, kuvitteellinen luomasi TÄYDELLINEN temppuilija (tosin vain heijastus) särkyy ja päätät tappaa itsesi. Hyvä niin Suosittelen Sinulle parahin temppuilija, että hirtät itsesi.

• narskut hirteen kirjoitti:

Kuten narsisti hyvin usein, joudut kuseen, koska narsistina olet esim ostoaddikti. Raha-asiasi ovat päin helvettiä ja sinua jopa säälitään (tosin aivan turhaan). Et ressukka osaa olla kuten terveet ihmiset. Lapsuutesi oli puhdasta helvettiä ja kun lopuksi totean että kuoltuasi ole parhaimmillasi, niin suutut (mutta et näytä sitä) Peilisi, kuvitteellinen luomasi TÄYDELLINEN temppuilija (tosin vain heijastus) särkyy ja päätät tappaa itsesi. Hyvä niin Suosittelen Sinulle parahin temppuilija, että hirtät itsesi.

Ei onnaa, mä kuulun tänne. Sorry.

• Ilkikurimus
        temppuilija kirjoitti:

Ei onnaa, mä kuulun tänne. Sorry.

Kyllä on elämäsi mallillaan...kuulut sentään tänne....

• Ilkikurimus

Minun elämäni ei kuulu tänne. Enkä katso itsekään kuuluvani tänne.

• Ilkikurimus kirjoitti:

Minun elämäni ei kuulu tänne. Enkä katso itsekään kuuluvani tänne.

Silti kirjoittelet täällä? Voisiko olla niin, että nimimerkki ilkikurimus kuuluu narsismipalstalle siinä missä nimimerkki temppuilija?

• Ilkikurimus
        temppuilija kirjoitti:

Silti kirjoittelet täällä? Voisiko olla niin, että nimimerkki ilkikurimus kuuluu narsismipalstalle siinä missä nimimerkki temppuilija?

Kuulun tänne siinä vaiheessa, kun itse sanon niin. Sinä et siitä kuitenkaan päätä.

Huomaatko miten pyrit päättämään puolestani? Minkälaiset ihmiset eivät anna muiden päättää puolestaan?

• Ilkikurimus kirjoitti:

Kuulun tänne siinä vaiheessa, kun itse sanon niin. Sinä et siitä kuitenkaan päätä.

Huomaatko miten pyrit päättämään puolestani? Minkälaiset ihmiset eivät anna muiden päättää puolestaan?

Huomaatko miten yrität muuttaa minua?

• Ilkikurimus
        temppuilija kirjoitti:

Huomaatko miten yrität muuttaa minua?

Huomaatko miten yrität vierittää syyn omista väitteistäsi minulle?

• Ilkikurimus kirjoitti:

Huomaatko miten yrität vierittää syyn omista väitteistäsi minulle?

Mitä minä olen tarkkaanottaen väittänyt?

• Ilkikurimus

• Ilkikurimus
        temppuilija kirjoitti:

Et vastannut kysymykseeni. Mietin vain minkähän vuoksi et?

Se olet ollut sinä, joka tässä ja tuossa toisessa aloituksessa ei ole vastannut minun kysymyksiini.
        Älä siirrä sitäkin minuun. (It's not me it's you/Skillet)

Minä vastasin sinun kysymykseesi TÄSMÄLLISESTI sinun omalla viestilläsi. Olet sen itse kirjoittanut ja se vastaa kysymykseesi.
        Jos sinä et pysty käsittelemään tästä aiheutuvaa häpeäntunnettasi, älä yritä vierittää sitä minulle.

• Ilkikurimus kirjoitti:

Se olet ollut sinä, joka tässä ja tuossa toisessa aloituksessa ei ole vastannut minun kysymyksiini.
        Älä siirrä sitäkin minuun. (It's not me it's you/Skillet)

Minä vastasin sinun kysymykseesi TÄSMÄLLISESTI sinun omalla viestilläsi. Olet sen itse kirjoittanut ja se vastaa kysymykseesi.
        Jos sinä et pysty käsittelemään tästä aiheutuvaa häpeäntunnettasi, älä yritä vierittää sitä minulle.

Niin, häpeäntunne, eikö olekin aika viheliäinen tunne? Kenellä on kyky kantaa omaa häpeäänsä?

• Ilkikurimus
        temppuilija kirjoitti:

Niin, häpeäntunne, eikö olekin aika viheliäinen tunne? Kenellä on kyky kantaa omaa häpeäänsä?

Häpeäntunne ei ole mikään ongelma, kun sen kerran on kunnolla käsitellyt.

Suosittelen sitä sinullekin lämpimästi. Kasvat ihmisenä heti monta astetta.

• temppuilija kirjoitti:

Muistan kun talvella tulin palstalle, niin yksi syy juttujen lukemiseen oli teidän kiehtovat nimmarit; ilkikurimus, temppuilija, 'terve mieli', j.o.k.u., Halebob..., kuin suoraan jostain roolipelistä :-)

Teidän jutuissa oli/on järkeä.

Luin kommentteja monta viikkoa ennen kuin uskalsin itse kirjoittaa. Narsismista en tiennyt mitään, ja kysyttävää oli paljon. Pelkäsin kai saavani näpeilleni teiltä valovoimaisilta.

Ehkä jollain uudella tulokkaalla on samanlaista arkuutta(?)

Mutta paljon tunteita tää palsta tuntuu herättävän...

• Ilkikurimus
        yxex kirjoitti:

Muistan kun talvella tulin palstalle, niin yksi syy juttujen lukemiseen oli teidän kiehtovat nimmarit; ilkikurimus, temppuilija, 'terve mieli', j.o.k.u., Halebob..., kuin suoraan jostain roolipelistä :-)

Teidän jutuissa oli/on järkeä.

Luin kommentteja monta viikkoa ennen kuin uskalsin itse kirjoittaa. Narsismista en tiennyt mitään, ja kysyttävää oli paljon. Pelkäsin kai saavani näpeilleni teiltä valovoimaisilta.

Ehkä jollain uudella tulokkaalla on samanlaista arkuutta(?)

Mutta paljon tunteita tää palsta tuntuu herättävän...

Erikoista siinä mielessä, että nimimerkkini ei ole luotu tälle palstalle, vaan musiikkipuolelle. Olen alkujaan kirjoittanut vain siellä.
        Kuten ehkä muistat, harrastan laulamista itsekin.

• Ilkikurimus kirjoitti:

Häpeäntunne ei ole mikään ongelma, kun sen kerran on kunnolla käsitellyt.

Suosittelen sitä sinullekin lämpimästi. Kasvat ihmisenä heti monta astetta.

Eikö ole aika uskaliasta lähteä neuvomaan tuntemattomia?

• Ilkikurimus
        temppuilija kirjoitti:

Eikö ole aika uskaliasta lähteä neuvomaan tuntemattomia?

Tuohon kysymykseen voit vastata parhaiten itse.

• Ilkikurimus kirjoitti:

Erikoista siinä mielessä, että nimimerkkini ei ole luotu tälle palstalle, vaan musiikkipuolelle. Olen alkujaan kirjoittanut vain siellä.
        Kuten ehkä muistat, harrastan laulamista itsekin.

Muistan minä. Sulla on monta sijoitusta ko.partyssa tälläkin hetkellä.

• Ilkikurimus
        yxex kirjoitti:

Muistan minä. Sulla on monta sijoitusta ko.partyssa tälläkin hetkellä.

Niin....joitakin sijoituksia on, mutta lauluharrastukseni ei kohdistu yksinomaan sinne ja on tietysti alkanut aivan muualla.
        Facebookissa joku ystävistäni joskus tämän k.partyn mulle vinkkasi - siitä asti olen niiden riesana ollut.

• Ilkikurimus kirjoitti:

Niin....joitakin sijoituksia on, mutta lauluharrastukseni ei kohdistu yksinomaan sinne ja on tietysti alkanut aivan muualla.
        Facebookissa joku ystävistäni joskus tämän k.partyn mulle vinkkasi - siitä asti olen niiden riesana ollut.

Harrastusko vain, vai esiinnytkö, heitätkö keikkaa yleisölle?

• Ilkikurimus
        yxex kirjoitti:

Hmm...miten tuon nyt sanoisi...vaikkapa että....olen esiintynyt yleisölle.

Huomaatkos muuten kahden eri nimimerkkini (kirsis ja ilkikurimus) samat kirjaimet?

• Ilkikurimus
        yxex kirjoitti:

Youtubessa on myös minun lauluani. Mielenkiinnolla odotan, koska olen palstalla. En silti tiedä, vaikka olisin jo ollutkin - en niitä linkkejä availe.

• Ilkikurimus kirjoitti:

Hmm...miten tuon nyt sanoisi...vaikkapa että....olen esiintynyt yleisölle.

Huomaatkos muuten kahden eri nimimerkkini (kirsis ja ilkikurimus) samat kirjaimet?

Huomaan nyt että 'kirsis' löytyy 'ilkikurimuksesta', s on ylimääräinen. Kirsi S. Hmm.. Jos poistaa yhteiset kirjaimet, jää s, k, u, i, m, u, l...hmm

Youtubessa...nyt täytyy alkaa salapoliisiksi.

Jos esiinnyt joskus riksun buldog-bar.issa niin tuun kuuntelemaan..;-)

• 25
        yxex kirjoitti:

Huomaan nyt että 'kirsis' löytyy 'ilkikurimuksesta', s on ylimääräinen. Kirsi S. Hmm.. Jos poistaa yhteiset kirjaimet, jää s, k, u, i, m, u, l...hmm

Youtubessa...nyt täytyy alkaa salapoliisiksi.

Jos esiinnyt joskus riksun buldog-bar.issa niin tuun kuuntelemaan..;-)

niin tai yli jäävät kirjaimet ovat LUM jos ei välitetä kirjaiten lukumääristä.

• Ilkikurimus
        25 kirjoitti:

niin tai yli jäävät kirjaimet ovat LUM jos ei välitetä kirjaiten lukumääristä.

Niin...voisin olla vaikka Leena Unelma Mannola....tai jos kirjaimet ovatkin tosinpäin?

• Psykologian proffa

Terve taas nikki temppuilija eli yxex eli j.o.k.u. älykääpiö!

Saanen nauraa taas sinulle, joka olet tuhlannut elämäsi kärsimällä ja jauhamalla paskaa narsismista.
        Anna ihmisten olla ja kaikkien kukkien kukkia.
        Jos teet sen mitä haluat niin tulet katumaan.
        Elämässä kadut nimittäin vain sitä minkä olet tehnyt, et sitä mitä olet jättänyt tekemättä.
        Tai miten vaan. Älä tuomitse itseäsi vaan anna itsellesi köysi, se on sitä mitä sinä tarvitset.

HYVÄSTI Hah hah hah hah haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        *proffa katoaa*

• Psykologian proffa kirjoitti:

Saanen nauraa taas sinulle, joka olet tuhlannut elämäsi kärsimällä ja jauhamalla paskaa narsismista.
        Elämässä kadut nimittäin vain sitä minkä olet tehnyt, et sitä mitä olet jättänyt tekemättä.
        Tai miten vaan. Älä tuomitse itseäsi vaan anna itsellesi köysi, se on sitä mitä sinä tarvitset.

HYVÄSTI Hah hah hah hah haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        *proffa katoaa*

Moraalisesti oikein, on jokaisen sielulle oikein. Näin väittää Platon Sokrateen sanoneen. Minusta viimeaikaiset kommenttisi ovat moraalini mukaan väärin. Ei sinänsä, etteikö sinulla olisi oikeus ilmaista itseäsi ... mutta ...

Väitän, että on olemassa absoluuttinen oikein ja absoluuttinen väärin. Eikä tämä ole minun ajatukseni, vaan jonkun kauan ennen minua olleen. On absoluuttisesti oikein tehdä asioita, jotka ovat sielulle oikein, kaikkien sieluille. Ja on absoluuttisestiu väärin tehdä sellaisia asioita, jotka ovat omalle sielulle väärin, aina kun tekee jotain pahaa jollekin toiselle, joko sanoin tai fyysisesti, tekee pahaa omalle sielulleen. Sellainen on väärin - millä tahansa mittapuulla mitattuna.

Proffa, sinä rikot omaa sieluasi kirjoittelemalla tuollaista sontaa tänne.

• Psykologian proffa kirjoitti:

*proffa katoaa*

Olet proffa kaiken muun hyvän lisäksi katoamisen maailmanmestari. =)

Mitään ei ole olemassa, tai on, ehkä ei ole, ehkä sittenkin on. Sen olen sulta oppinut. Ei yhtään hullumpi oppi! ;-D

• Ilkikurimus kirjoitti:

Niin...voisin olla vaikka Leena Unelma Mannola....tai jos kirjaimet ovatkin tosinpäin?

Juutuupi on liian iso tiedosto, pakko luovuttaa ja todeta ettei musta ole sherlockiksi :)

• Anonyymi00029
        narskut hirteen kirjoitti:

Sinä kiusaat . Kiusaaminen on väärin.

• Anonyymi00031
        köyliön jannu kirjoitti:

"Jos siis haluat...

Hyvää kesää kaikille.

Voit vapaasti käyttää nimimerkkiä yxex se ei ole osa egoani minä valitsen kirjoittaa j.o.k.u nimimerkillä

• kkkkkkkrrrrrrrrrrrr

Vedä typerys alahuuli pään yli ja nielaise!

• Anonyymi00024

Mitäs tässä. Nollana on hyvä olla, ei rassitu polla. Joka itsensä ylentää? Kotona opetettiin, että kannattaa väistää, jos kaktus rynnii hallaamaan
      Btw. Mitä prinsessa? Irl olet kaunotar. Mutta tuo luonteesi kompensoi kauneuttasi

• Anonyymi00025

Ei haukku haavaa tee.

• Anonyymi00026

Proffa:minä narsin sinua takaa

• Anonyymi00027

Psykologian proffa,

Vielä yksi ajatus palstan henki on kuin loppuunjuodun wiskypullon viimeinen korahdus... lupaus huikasta. Pitäkää ulkoakullatut profiilinne.puff. Oikea proffa katoaa etsimään pullon henkeä.puff.

• Anonyymi00028

Kuuleppa mummoseni raamattu neuvoo itsetutkisteluun ja syntien tunnustamiseen ilmeisenä tavoitteena sielun eheyttäminen narsistisesti vammautunut ihminen on myös sielultaan vammautunut, siten sopiva vastakappale narsistin uhriksi

• Anonyymi00033

Nonni pienen berliininretken jälkeen takaisin palstailemaan

Missälipevät liehittelijät?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      73
      1279
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      360
      748
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      118
      696
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    7. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56