Läppärin näytön korjaus

miimaa

Uuden Lenovon ThinkPadin väliin jäi sulkiessa nappi, ja nyt koko näyttö on hajalla.
Tietääkö kukaan Helsingin alueella firmoja jotka korjaavat/vaihtavat näyttöjä?
Suurin osa tuntuu tarjovan vain muunlaista huoltoa

6

5372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmäämittäätiärä

Operaatio, että kannattaa ostaa suoraan uusi kone.

• löytyy..
    • ökun piupöij pi

Kyllä ne merkkihuollossa korjaa melkein mitä tahansa. Uudehkoon koneeseen saa varaosia, vanhempii kehnosti. Mutta halpaa se ei ole. Osa sinällään ei ole kallis, mutta se pitää tilata jostain, tuö maksaa jne. Jos ei ole useamman tonnin kone, korjaus tuskin kannattaa. Ja kannattaa aatella, jos sulla on kotivakuuus, siinäkin on muutaman satasen omavastuu.

Läppärit on kertakäyttökamaa. Mulla muuten on hajonnut kolme läppäriä parissa vuodessa, vanhoja koneita, ei kannattanut korjauttaa. Yks erittäin halpa miniläppäri oli ja näyttö meni rikki. Takuu kyllä voimassa. Mutta se olisi pitänyt lähettää kuriirina saksaan remonttiin. Siellä joku teknikko olisi kattonut, että asiakkaan särkemä(saattoi muuten ollakin, en tiedä). Ja lasku olisi sitten tullut mulle. Pelkkä kuriirimaksu olisi maksanut puolet uuden koneen hinnasta....

Heitä mäkeen se kone ja osta veres. Läppäreihin ei kannata sijoittaa omaisuuksia. Nyt satun kirjoittamaan tätä uutena ostetulla koneella. Meillä on koneita useampiakin, kahdelle ihmiselle eri käyttötarkoitusten mukaan. Mutta mulla on useampi käytettynä ostettu tietokone. Hinnasta höylätään hirveästi, kun kone on pari vuotta vanha, sen arvo yksinkertaisesti romahtaa. Tänään tonninkone. Muutaman vuoden päästä sama kone maksaa satasia. Melkein mihin tahansa riittää vanhempi kone. Ja käytetty vanhempi kone voi olla paitsi halvempi kuin uusi, myös tehokkaampi ja paremmin varusteltu.

Kysele maahantuojan takuuhuollosta hinta-arvio ja mene sen jälkeen kauppaan ja osta uusi kone. Onko sen muuten pakko olla kannettava?. Suunnilleen satasella saa koneeseen ulkoisen, isomman näytön. Tee siitä pöytäkone uudella näytöllä. Eikä uusi näyttö maksa kuin murto-osan korjauttamisesta.

• jtap60

Jos on kotivakuutus niin se korvaa, ainakin telkkareita kun mukulat on tiputellut lattialle on korvannut, miksei sitten läppäreitä.

• khb uh öluj lö

Kotivakuutuksessa omavastuu, alkaen parisataa. Kotivakuutus muuten ei korvaa vanhoja vehkeitä ollenkaan. Katos kun sitten ei udella osto hintaa, vaan vakuutusyhtiön mielestä käypää arvoa. Mä laskeskelin omasta kodistani kaiken kaman hinnan, ei kuule montaa tonnia kertynyt arvoksi, kun aattelee, millä rahalla saa kirpputorilta samaa kamaa tilalle. Hah, vanhin telkkarikin täytti just 25 vuotta. Toimii kyllä, mutta älä kuvittele, että mikään vakuutusyhtiö ostaa sulle sen tilalle kolmen tonnin taulutelkkarin. Sä et saa yhtän mitää, jos sellanen hajoaa. Käytäntö mun tietääkseni on, että jos yli viisvuotias tietokone rikotaan, omavastuu on aina korvaussummaa suurempi. Paitsi erittäin kalliissa ammattitietokoneissa, joissa on jo ohjelmistojakin muutamalla kymppitonnilla sisässä.

• 13
        khb uh öluj lö kirjoitti:

Kotivakuutuksessa omavastuu, alkaen parisataa. Kotivakuutus muuten ei korvaa vanhoja vehkeitä ollenkaan. Katos kun sitten ei udella osto hintaa, vaan vakuutusyhtiön mielestä käypää arvoa. Mä laskeskelin omasta kodistani kaiken kaman hinnan, ei kuule montaa tonnia kertynyt arvoksi, kun aattelee, millä rahalla saa kirpputorilta samaa kamaa tilalle. Hah, vanhin telkkarikin täytti just 25 vuotta. Toimii kyllä, mutta älä kuvittele, että mikään vakuutusyhtiö ostaa sulle sen tilalle kolmen tonnin taulutelkkarin. Sä et saa yhtän mitää, jos sellanen hajoaa. Käytäntö mun tietääkseni on, että jos yli viisvuotias tietokone rikotaan, omavastuu on aina korvaussummaa suurempi. Paitsi erittäin kalliissa ammattitietokoneissa, joissa on jo ohjelmistojakin muutamalla kymppitonnilla sisässä.

Alle määrätyn ikärajan omavastuuta ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe