Läppärin näytön korjaus

miimaa

Uuden Lenovon ThinkPadin väliin jäi sulkiessa nappi, ja nyt koko näyttö on hajalla.
Tietääkö kukaan Helsingin alueella firmoja jotka korjaavat/vaihtavat näyttöjä?
Suurin osa tuntuu tarjovan vain muunlaista huoltoa

6

5343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmäämittäätiärä

Operaatio, että kannattaa ostaa suoraan uusi kone.

• löytyy..
    • ökun piupöij pi

Kyllä ne merkkihuollossa korjaa melkein mitä tahansa. Uudehkoon koneeseen saa varaosia, vanhempii kehnosti. Mutta halpaa se ei ole. Osa sinällään ei ole kallis, mutta se pitää tilata jostain, tuö maksaa jne. Jos ei ole useamman tonnin kone, korjaus tuskin kannattaa. Ja kannattaa aatella, jos sulla on kotivakuuus, siinäkin on muutaman satasen omavastuu.

Läppärit on kertakäyttökamaa. Mulla muuten on hajonnut kolme läppäriä parissa vuodessa, vanhoja koneita, ei kannattanut korjauttaa. Yks erittäin halpa miniläppäri oli ja näyttö meni rikki. Takuu kyllä voimassa. Mutta se olisi pitänyt lähettää kuriirina saksaan remonttiin. Siellä joku teknikko olisi kattonut, että asiakkaan särkemä(saattoi muuten ollakin, en tiedä). Ja lasku olisi sitten tullut mulle. Pelkkä kuriirimaksu olisi maksanut puolet uuden koneen hinnasta....

Heitä mäkeen se kone ja osta veres. Läppäreihin ei kannata sijoittaa omaisuuksia. Nyt satun kirjoittamaan tätä uutena ostetulla koneella. Meillä on koneita useampiakin, kahdelle ihmiselle eri käyttötarkoitusten mukaan. Mutta mulla on useampi käytettynä ostettu tietokone. Hinnasta höylätään hirveästi, kun kone on pari vuotta vanha, sen arvo yksinkertaisesti romahtaa. Tänään tonninkone. Muutaman vuoden päästä sama kone maksaa satasia. Melkein mihin tahansa riittää vanhempi kone. Ja käytetty vanhempi kone voi olla paitsi halvempi kuin uusi, myös tehokkaampi ja paremmin varusteltu.

Kysele maahantuojan takuuhuollosta hinta-arvio ja mene sen jälkeen kauppaan ja osta uusi kone. Onko sen muuten pakko olla kannettava?. Suunnilleen satasella saa koneeseen ulkoisen, isomman näytön. Tee siitä pöytäkone uudella näytöllä. Eikä uusi näyttö maksa kuin murto-osan korjauttamisesta.

• jtap60

Jos on kotivakuutus niin se korvaa, ainakin telkkareita kun mukulat on tiputellut lattialle on korvannut, miksei sitten läppäreitä.

• khb uh öluj lö

Kotivakuutuksessa omavastuu, alkaen parisataa. Kotivakuutus muuten ei korvaa vanhoja vehkeitä ollenkaan. Katos kun sitten ei udella osto hintaa, vaan vakuutusyhtiön mielestä käypää arvoa. Mä laskeskelin omasta kodistani kaiken kaman hinnan, ei kuule montaa tonnia kertynyt arvoksi, kun aattelee, millä rahalla saa kirpputorilta samaa kamaa tilalle. Hah, vanhin telkkarikin täytti just 25 vuotta. Toimii kyllä, mutta älä kuvittele, että mikään vakuutusyhtiö ostaa sulle sen tilalle kolmen tonnin taulutelkkarin. Sä et saa yhtän mitää, jos sellanen hajoaa. Käytäntö mun tietääkseni on, että jos yli viisvuotias tietokone rikotaan, omavastuu on aina korvaussummaa suurempi. Paitsi erittäin kalliissa ammattitietokoneissa, joissa on jo ohjelmistojakin muutamalla kymppitonnilla sisässä.

• 13
        khb uh öluj lö kirjoitti:

Kotivakuutuksessa omavastuu, alkaen parisataa. Kotivakuutus muuten ei korvaa vanhoja vehkeitä ollenkaan. Katos kun sitten ei udella osto hintaa, vaan vakuutusyhtiön mielestä käypää arvoa. Mä laskeskelin omasta kodistani kaiken kaman hinnan, ei kuule montaa tonnia kertynyt arvoksi, kun aattelee, millä rahalla saa kirpputorilta samaa kamaa tilalle. Hah, vanhin telkkarikin täytti just 25 vuotta. Toimii kyllä, mutta älä kuvittele, että mikään vakuutusyhtiö ostaa sulle sen tilalle kolmen tonnin taulutelkkarin. Sä et saa yhtän mitää, jos sellanen hajoaa. Käytäntö mun tietääkseni on, että jos yli viisvuotias tietokone rikotaan, omavastuu on aina korvaussummaa suurempi. Paitsi erittäin kalliissa ammattitietokoneissa, joissa on jo ohjelmistojakin muutamalla kymppitonnilla sisässä.

Alle määrätyn ikärajan omavastuuta ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3442
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2990
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1424
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe