ÄLKÄÄ NYT

myö vaan

hyvät ihmiset ostako paperitonta koiraa! Ainakaan niin että teille väitetään sen olevan tietyn rotuinen. Jos koiraa ei ole rekisteröity, se on yhtä kuin sekarotuinen. Et voi myöskään mitenkään tietää emän tai isän terveydestä tai esim. rakenteesta! Saatat saada koiran, joka elää esim. lonkkavaivaisena koko elämänsä tai sairastuu vaikeaan silmäsairauteen ennen kuin täyttää 2v. Kun ostat kiireessä tällaisen söpön koiranpennun säälistä, rahoitat vain seuraavaa pentuetta jota kyseinen "kasvattaja" harrastaa! Ottakaa selvää, soitelkaa ja kyselkää. Aina on joku syy miksi kasvattaaja ei halua koiraa rekisteröidä! Kunnollinen kasvattaja on tukenasi myös koiran kasvaessa. Rekisteröinti taas EI ole vain näyttelyä varten vaan sillä taataan että tiedetään mistä koira on peräisin. Kasvattajan tulisi aina rekisteröidä koira ja asettaa mikrosiru (näin myös pennuille jotka eivät kelpaa jalostukseen). Toki on aina ties mitä huijareita myös varsinaisten kennelnimen omaavien kasvattajien joukossa... Vieraile kasvattajan luona ehkä jo ennen pentujen syntymää ja kysele! Koirarakas kasvattaja vastaa ilolla kysymyksiisi ja tarjoaa tukea myös pennun oston jälkeen!
Järkyttävää lukea, että ihmiset ostavat ns. pimeitä pentuja vaikka tietävät sen kaiken kauheuden pentutehtailun takana... Nettipalstoilla etsitään uroksia ja teetetään pentuja ilman lääkärintodistuksia tai muita asiallisia todistuksia. Yksi emä saattaa olla kantavana jatkuvasti ja sisaruksia astutetaan keskenään.... Ota vastuu jo hankkiessasi koiraa! Lukekaan esim. uusin Koiramme-lehti.

1

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperiton

Hei!
      Asia nyt ei aina ole kuitenkaan aivan noin mustavalkoista. Tiedän, että tämä on todellisuutta, mutta poikkeuksia on. Tärkeintä on paperittoman koiran kohdalla olla ehdottomasti tarkka kaikissa asioissa ja kysellä miksi pennut on paperittomia yms.
      Itselläni on poikkeus sääntöön ja omista paperittoman jackrussellinterrierin, Olen nähnyt molempien vanhempien pevisa tarkastus paperit. Juttelin omistajan kanssa pitkät tovit ennen pennun hakemista ja mitään ongelmia ei ole ollut. Oma koirani on tutkittu ja terveeksi todistettu sekä päästään että fyysiseltä terveydeltään. Olen myös tavannut muita pentuja ja kasvattajaa myöhemmin pentu treffeillä ja kasvattaja kyselee pari kertaa vuodessa kuulumisia :)
      Jotku kasvattajat vain boikotoivat kasvavaa kulttuuria jalostaa koiria näyttelyihin ja tästäkin aiheesta voi lukea koiramme lehdestä :) On hyvä herättää ihmisiä todellisuuteen että koira on ensisijaisesti lemmikki ja perheenjäsen ei mikään arvo esine.
      Vuosi sitten hankin sitten meille toisen russelin tällä kertaa ihan paperillisen jackrusselinterrieri liiton hyväksymältä kasvattajalta ja kaikki olikin päällepäin kunnossa, mutta pentu jouduttiin palauttaa viikon sisällä, koska siinä ilmeni rakenteellista vikaa, jonka kanssa ei voi elää ja tämän jälkeen kasvattajalta sai pitkän aikaa tivata rahoja. Tälläisia kokemuksia minulla.
      Ymmärrän kyllä, että paperi koiralla on monia etuja kuten monen sukupolven takaa tarkkoja tietoja yms. mutta pitää muistaa että puolin ja toisin mahtuu poikkeuksia sääntöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe