Olisko kellään kokemusta sellasesta viasta ku moottorin häiriövalo palaa ja kävin lukemassa vikakoodin niin vika oli vakionopeussäätimen häiriö ja autossa ei edes ole sellaista????Huollossa nollattiin koodi ja se sytty uudelleen n,10km jälkeen... auto toimii ihan normaalisti. Katsastus olis elokuussa et mahtaako mennä läpi jos valo palaa??
Almera -00 2.2D
11
1204
Vastaukset
- -??
Niin olisko kellään tietoa meneekö diesel auto katsastuksesta läpi jos moottorin häiriö valo palaa???
- Larza
Kellään ei ollut näköjään kokemusta kyseisistä vioista, mutta nyt asiat selvis! Vaikka valo paloi niin se auto meni katsastukaesta läpi.. Katsastuksessa vaan ei toiminut jarruvalot ollenkaan ja vika oli siinä, että sulake oli palanu ja kun vaihdoin sulakkeen niin moottorin häiriövalo sammu. Vika oli näköjään siinä;)
- Vej
Terve! Mulla 2000 mallin 2.2 litrainen turbodiesel, ajettu 270 tkm. Erittäin kiva vehje ollut ja ruosteeton. oon tykännyt tosi paljon. Ilmeisesti sama valo (oranssi mottorin kuva) syttyi, ja meno katkesi siihen.
Arvelin, notta dieselpumppu mennyt. Niin olikin, ja kun hinasin parhaaksi katsomaani verstaaseen, niin Diesel-Otekon korjausarvio on 3000 euroa. Pumppu on niin hankalassa paikassa, että koko moottori on irrotettava ja auto nostettava ylös. Kolme päivän työ. Ja korjaamo siis ainoa joka tuosta edes arvion teki. Kysyin jo kahdesta aiemmin, ja kolmas kehotti ottamaan tuohon firmaan yhteyttä. Korjaamoa en epaile, ettei osaisi diagnoosia tehdä, sillä sama firma tekee pumpun korjaukset Autokeskukselle, sillä he eivät edes tee sitä, vaan vaihtavat uuteen.
Tavallinen Bosch -pumppuhan siellä, mutta irrotus tosi suuritöistä, ja koko höskään menee kolme päivää. Aika hurjaa tuo kustannusarvio kun koko auto vuoden alussa maksoi reilut neljä tonnia. :) - Larza
Vej kirjoitti:
Terve! Mulla 2000 mallin 2.2 litrainen turbodiesel, ajettu 270 tkm. Erittäin kiva vehje ollut ja ruosteeton. oon tykännyt tosi paljon. Ilmeisesti sama valo (oranssi mottorin kuva) syttyi, ja meno katkesi siihen.
Arvelin, notta dieselpumppu mennyt. Niin olikin, ja kun hinasin parhaaksi katsomaani verstaaseen, niin Diesel-Otekon korjausarvio on 3000 euroa. Pumppu on niin hankalassa paikassa, että koko moottori on irrotettava ja auto nostettava ylös. Kolme päivän työ. Ja korjaamo siis ainoa joka tuosta edes arvion teki. Kysyin jo kahdesta aiemmin, ja kolmas kehotti ottamaan tuohon firmaan yhteyttä. Korjaamoa en epaile, ettei osaisi diagnoosia tehdä, sillä sama firma tekee pumpun korjaukset Autokeskukselle, sillä he eivät edes tee sitä, vaan vaihtavat uuteen.
Tavallinen Bosch -pumppuhan siellä, mutta irrotus tosi suuritöistä, ja koko höskään menee kolme päivää. Aika hurjaa tuo kustannusarvio kun koko auto vuoden alussa maksoi reilut neljä tonnia. :)Kannattaa ensin vaihtaa polttoainesuodatin.. jos vettä on sudattimessa liikaa niin varmasti ei käynnisty... Itellä kävi nuin siis valo palo eikä käynnistynyt millään ja kun suodattimen vaihto nii alko toimiin.
- Larza
Larza kirjoitti:
Kannattaa ensin vaihtaa polttoainesuodatin.. jos vettä on sudattimessa liikaa niin varmasti ei käynnisty... Itellä kävi nuin siis valo palo eikä käynnistynyt millään ja kun suodattimen vaihto nii alko toimiin.
Tossa mallissa polttoainesuodattimen pohjaan tulee "anturi" , et ku vettä on liikaa niin valo syttyy!!
Sen pystyy pumppaamaan pois, mut mulla se ei tehonnut. Piti vaihtaa suodatin.
Ohjekirjassa on kyseisestä asiasta mainittu ja ohjeet suodattimen vaihdosta ja veden poistosta! - Vej
Larza kirjoitti:
Tossa mallissa polttoainesuodattimen pohjaan tulee "anturi" , et ku vettä on liikaa niin valo syttyy!!
Sen pystyy pumppaamaan pois, mut mulla se ei tehonnut. Piti vaihtaa suodatin.
Ohjekirjassa on kyseisestä asiasta mainittu ja ohjeet suodattimen vaihdosta ja veden poistosta!Sain dokumentin siitä, että kaikki elektroniikka toimii, ja vika on nimenomaan pumpussa. Diesel-Oteko on myös uudenmaan pätevin pumppujen korjaamo, joten eipä taida kyse olla ihan vain polttoaine suodattimesta. Ei ehkä ole ton tasoisella liikkeellä varaa kusettaa tämmösissä asioissa.
Miten sulla ilmeni tuo? Mulla pysähtyi meno kuin seinään kun lähdin risteyksestä kiihdyttämään. - Larza
Vej kirjoitti:
Sain dokumentin siitä, että kaikki elektroniikka toimii, ja vika on nimenomaan pumpussa. Diesel-Oteko on myös uudenmaan pätevin pumppujen korjaamo, joten eipä taida kyse olla ihan vain polttoaine suodattimesta. Ei ehkä ole ton tasoisella liikkeellä varaa kusettaa tämmösissä asioissa.
Miten sulla ilmeni tuo? Mulla pysähtyi meno kuin seinään kun lähdin risteyksestä kiihdyttämään.Risteykseen sammu ja ku starttas ei yrittänytkään lähteä käyntiin ja sain hinattua auton kotiin niin seuraavana aamunakaan ei lähtenyt käyntiin.. sitte vasta ku vaihto suodattimen!
Minä ite ainaki varmistasin sen asian, ettei se vaan olis suodattimessa vika ku se maksaakin vaan alle 20€.
Diesel autoihon kannattais vaihtaa joka syksy suodatin ku sinne kertyy sitä vettä. Ensimmäiset pakkaspäivät ku tulee niin diesel autot voi alkaa juonitella. - Vej
Larza kirjoitti:
Risteykseen sammu ja ku starttas ei yrittänytkään lähteä käyntiin ja sain hinattua auton kotiin niin seuraavana aamunakaan ei lähtenyt käyntiin.. sitte vasta ku vaihto suodattimen!
Minä ite ainaki varmistasin sen asian, ettei se vaan olis suodattimessa vika ku se maksaakin vaan alle 20€.
Diesel autoihon kannattais vaihtaa joka syksy suodatin ku sinne kertyy sitä vettä. Ensimmäiset pakkaspäivät ku tulee niin diesel autot voi alkaa juonitella.Tsekattu on. Suodattimessa ei vikaa. Kallis on pumppuremppa tässä moottorissa.
- Entinen diiselisti
Vej kirjoitti:
Tsekattu on. Suodattimessa ei vikaa. Kallis on pumppuremppa tässä moottorissa.
Kallis on korjaamo! Olisit ostanut vaikka jostain pumppukorjaamolta vaihtopumpun Esim, ite ostin Tammerdieseliltä ja maksoi 1400 työt Nissan liikkeessä 600.
- bmw2
Larza kirjoitti:
Risteykseen sammu ja ku starttas ei yrittänytkään lähteä käyntiin ja sain hinattua auton kotiin niin seuraavana aamunakaan ei lähtenyt käyntiin.. sitte vasta ku vaihto suodattimen!
Minä ite ainaki varmistasin sen asian, ettei se vaan olis suodattimessa vika ku se maksaakin vaan alle 20€.
Diesel autoihon kannattais vaihtaa joka syksy suodatin ku sinne kertyy sitä vettä. Ensimmäiset pakkaspäivät ku tulee niin diesel autot voi alkaa juonitella.et oo käyttänyt huollossa allua auto tarvitsee hellää hoivaa insinööri
- bmw2
taitaa olla kaasu polkimessa vikaa jos se on sähkönen. jos ei niin kannattaa vaihtaa merkkiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tapio Suominen on kuollut
Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y25218515Tapio Suominen oli sairauden uhri
Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van833175- 1232171
- 1911860
Sydämeni on
varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää1341735Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!
Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten2721426Minä itkin kotona kun tajusin että
Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten101282Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä
"– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu831101- 118960
Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta
Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu232959