Almera -00 2.2D

Larza

Olisko kellään kokemusta sellasesta viasta ku moottorin häiriövalo palaa ja kävin lukemassa vikakoodin niin vika oli vakionopeussäätimen häiriö ja autossa ei edes ole sellaista????Huollossa nollattiin koodi ja se sytty uudelleen n,10km jälkeen... auto toimii ihan normaalisti. Katsastus olis elokuussa et mahtaako mennä läpi jos valo palaa??

11

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -??

      Niin olisko kellään tietoa meneekö diesel auto katsastuksesta läpi jos moottorin häiriö valo palaa???

    • Larza

      Kellään ei ollut näköjään kokemusta kyseisistä vioista, mutta nyt asiat selvis! Vaikka valo paloi niin se auto meni katsastukaesta läpi.. Katsastuksessa vaan ei toiminut jarruvalot ollenkaan ja vika oli siinä, että sulake oli palanu ja kun vaihdoin sulakkeen niin moottorin häiriövalo sammu. Vika oli näköjään siinä;)

      • Vej

        Terve! Mulla 2000 mallin 2.2 litrainen turbodiesel, ajettu 270 tkm. Erittäin kiva vehje ollut ja ruosteeton. oon tykännyt tosi paljon. Ilmeisesti sama valo (oranssi mottorin kuva) syttyi, ja meno katkesi siihen.

        Arvelin, notta dieselpumppu mennyt. Niin olikin, ja kun hinasin parhaaksi katsomaani verstaaseen, niin Diesel-Otekon korjausarvio on 3000 euroa. Pumppu on niin hankalassa paikassa, että koko moottori on irrotettava ja auto nostettava ylös. Kolme päivän työ. Ja korjaamo siis ainoa joka tuosta edes arvion teki. Kysyin jo kahdesta aiemmin, ja kolmas kehotti ottamaan tuohon firmaan yhteyttä. Korjaamoa en epaile, ettei osaisi diagnoosia tehdä, sillä sama firma tekee pumpun korjaukset Autokeskukselle, sillä he eivät edes tee sitä, vaan vaihtavat uuteen.

        Tavallinen Bosch -pumppuhan siellä, mutta irrotus tosi suuritöistä, ja koko höskään menee kolme päivää. Aika hurjaa tuo kustannusarvio kun koko auto vuoden alussa maksoi reilut neljä tonnia. :)


      • Larza
        Vej kirjoitti:

        Terve! Mulla 2000 mallin 2.2 litrainen turbodiesel, ajettu 270 tkm. Erittäin kiva vehje ollut ja ruosteeton. oon tykännyt tosi paljon. Ilmeisesti sama valo (oranssi mottorin kuva) syttyi, ja meno katkesi siihen.

        Arvelin, notta dieselpumppu mennyt. Niin olikin, ja kun hinasin parhaaksi katsomaani verstaaseen, niin Diesel-Otekon korjausarvio on 3000 euroa. Pumppu on niin hankalassa paikassa, että koko moottori on irrotettava ja auto nostettava ylös. Kolme päivän työ. Ja korjaamo siis ainoa joka tuosta edes arvion teki. Kysyin jo kahdesta aiemmin, ja kolmas kehotti ottamaan tuohon firmaan yhteyttä. Korjaamoa en epaile, ettei osaisi diagnoosia tehdä, sillä sama firma tekee pumpun korjaukset Autokeskukselle, sillä he eivät edes tee sitä, vaan vaihtavat uuteen.

        Tavallinen Bosch -pumppuhan siellä, mutta irrotus tosi suuritöistä, ja koko höskään menee kolme päivää. Aika hurjaa tuo kustannusarvio kun koko auto vuoden alussa maksoi reilut neljä tonnia. :)

        Kannattaa ensin vaihtaa polttoainesuodatin.. jos vettä on sudattimessa liikaa niin varmasti ei käynnisty... Itellä kävi nuin siis valo palo eikä käynnistynyt millään ja kun suodattimen vaihto nii alko toimiin.


      • Larza
        Larza kirjoitti:

        Kannattaa ensin vaihtaa polttoainesuodatin.. jos vettä on sudattimessa liikaa niin varmasti ei käynnisty... Itellä kävi nuin siis valo palo eikä käynnistynyt millään ja kun suodattimen vaihto nii alko toimiin.

        Tossa mallissa polttoainesuodattimen pohjaan tulee "anturi" , et ku vettä on liikaa niin valo syttyy!!
        Sen pystyy pumppaamaan pois, mut mulla se ei tehonnut. Piti vaihtaa suodatin.
        Ohjekirjassa on kyseisestä asiasta mainittu ja ohjeet suodattimen vaihdosta ja veden poistosta!


      • Vej
        Larza kirjoitti:

        Tossa mallissa polttoainesuodattimen pohjaan tulee "anturi" , et ku vettä on liikaa niin valo syttyy!!
        Sen pystyy pumppaamaan pois, mut mulla se ei tehonnut. Piti vaihtaa suodatin.
        Ohjekirjassa on kyseisestä asiasta mainittu ja ohjeet suodattimen vaihdosta ja veden poistosta!

        Sain dokumentin siitä, että kaikki elektroniikka toimii, ja vika on nimenomaan pumpussa. Diesel-Oteko on myös uudenmaan pätevin pumppujen korjaamo, joten eipä taida kyse olla ihan vain polttoaine suodattimesta. Ei ehkä ole ton tasoisella liikkeellä varaa kusettaa tämmösissä asioissa.

        Miten sulla ilmeni tuo? Mulla pysähtyi meno kuin seinään kun lähdin risteyksestä kiihdyttämään.


      • Larza
        Vej kirjoitti:

        Sain dokumentin siitä, että kaikki elektroniikka toimii, ja vika on nimenomaan pumpussa. Diesel-Oteko on myös uudenmaan pätevin pumppujen korjaamo, joten eipä taida kyse olla ihan vain polttoaine suodattimesta. Ei ehkä ole ton tasoisella liikkeellä varaa kusettaa tämmösissä asioissa.

        Miten sulla ilmeni tuo? Mulla pysähtyi meno kuin seinään kun lähdin risteyksestä kiihdyttämään.

        Risteykseen sammu ja ku starttas ei yrittänytkään lähteä käyntiin ja sain hinattua auton kotiin niin seuraavana aamunakaan ei lähtenyt käyntiin.. sitte vasta ku vaihto suodattimen!
        Minä ite ainaki varmistasin sen asian, ettei se vaan olis suodattimessa vika ku se maksaakin vaan alle 20€.

        Diesel autoihon kannattais vaihtaa joka syksy suodatin ku sinne kertyy sitä vettä. Ensimmäiset pakkaspäivät ku tulee niin diesel autot voi alkaa juonitella.


      • Vej
        Larza kirjoitti:

        Risteykseen sammu ja ku starttas ei yrittänytkään lähteä käyntiin ja sain hinattua auton kotiin niin seuraavana aamunakaan ei lähtenyt käyntiin.. sitte vasta ku vaihto suodattimen!
        Minä ite ainaki varmistasin sen asian, ettei se vaan olis suodattimessa vika ku se maksaakin vaan alle 20€.

        Diesel autoihon kannattais vaihtaa joka syksy suodatin ku sinne kertyy sitä vettä. Ensimmäiset pakkaspäivät ku tulee niin diesel autot voi alkaa juonitella.

        Tsekattu on. Suodattimessa ei vikaa. Kallis on pumppuremppa tässä moottorissa.


      • Entinen diiselisti
        Vej kirjoitti:

        Tsekattu on. Suodattimessa ei vikaa. Kallis on pumppuremppa tässä moottorissa.

        Kallis on korjaamo! Olisit ostanut vaikka jostain pumppukorjaamolta vaihtopumpun Esim, ite ostin Tammerdieseliltä ja maksoi 1400 työt Nissan liikkeessä 600.


      • bmw2
        Larza kirjoitti:

        Risteykseen sammu ja ku starttas ei yrittänytkään lähteä käyntiin ja sain hinattua auton kotiin niin seuraavana aamunakaan ei lähtenyt käyntiin.. sitte vasta ku vaihto suodattimen!
        Minä ite ainaki varmistasin sen asian, ettei se vaan olis suodattimessa vika ku se maksaakin vaan alle 20€.

        Diesel autoihon kannattais vaihtaa joka syksy suodatin ku sinne kertyy sitä vettä. Ensimmäiset pakkaspäivät ku tulee niin diesel autot voi alkaa juonitella.

        et oo käyttänyt huollossa allua auto tarvitsee hellää hoivaa insinööri


    • bmw2

      taitaa olla kaasu polkimessa vikaa jos se on sähkönen. jos ei niin kannattaa vaihtaa merkkiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe