Oudot pienet näppylät naamassa

Iines**

Olen reilu parikymppinen nainen ja kasvoihini on ilmestynyt jotain outoja pieniä näppylöitä. Niitä ei kutita ja ne on ihan ihonvärisiä pieniä näppyjä, joista ei sinänsä ole mitään haittaa mutta itseäni ne häiritsee valtavasti. Minulla on aina ennen ollut täysin ongelmaton iho (kuiva/herkkä, jossa ei juurikaan epäpuhtauksia esiinny) mutta nyt on tosiaan jostain iskenyt tuollasia nappeja erityisesti otsaan mutta myös vähän poskiinkin. Osaisiko joku sanoa, että mitä ihmeitä nuo ovat ja miten niitä kuuluu hoitaa?

Kävin tuossa taannoin kosmetologillakin ja ilmeisesti silloin näitä ei vielä ollut, koska se ei ainakaan sanonut mitään. Ja olisin kai itsekin huomannut. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka aiheuttaa ihon kuivumista mutta nyt, kun lääkityskin on saatu sopivalle tasolle, niin ihokin on jotenkin muuttunut normaalimmaksi. Voisiko nuo näppylät liittyä jotenkin tähän? Vai johtuuko nämä kenties helteestä?

Miten kannattaisi hoitaa rasvoittuvaa, epäpuhdasta ihoa? Millaisin tuottein? Olisiko jolla kulla suositella jotain hyviä apteekin tuotteita? :) Tähän mennessä olen pessyt ja rasvannut kasvot aamuin illoin ja kerran viikossa kuorinut. Nyt sitten olen yrittänyt etsiä "uudelle ihotyypilleni" sopivia tuotteita mutta en oikein osaa päättää, että mitä ostaisin... Tarvitseeko käyttää syväpuhdistavia aineita, joissa on siis salisyylihappoakin vai riittääkö vain joku normaalin/sekaihon tavallinen puhdistusaine? Iho tuntuu nykyään melko rasvaiselta ja ei puhettakaan, että viitsisin aamuisin laittaa mitään rasvoja jos en halua kärsiä tästä ongelmasta vielä enemmän... :/ Olen vähän hukassa tämän uuden ihoni kanssa ja ilmeisesti olisi järkevintä tilailla taas aikaa kosmetologille mutta ajattelin nyt kysäistä täältäkin, että osaisiko ja viitsisikö joku vähän neuvoa.. :)

12

10114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummeli43

      ongelma, mutta tiedän, että ne nypyt tulevat helteestä. Olen jo 67 v., enkä ole käyttänyt voiteita ikinä, hirvittää ajatuskin. Iho pysyy hyvänä muutenkin. Peltokortteen uutetta käytän välillä, niin pysyy rypytkin vähissä.Sitä voi käyttää sisäisesti ja myös taputella iholle, jos on jotain ongelmia.

      • Iines**

        Olipa mukavaa, kun joku sentään viitsi vastata. :) Minä nuorukainen en ole kuullutkaan tuollaisesta aineesta mutta laitetaan korvan taakse tulevaisuuden varalle.. ;) Ehkä nämä minunkin näpyt johtuu helteestä ja siitä, että käytin aiemmin kuivan ihon tuotteita, kun minulla oli ennen sellainen iho. Nyt se on tosiaan muuttunut tuon sairauden tasapainottumisen myötä enemmänkin sekaihoksi. Kävin eilen apoteekista hakemassa vähän aineita, niin eiköhän tämä pärstä saada niillä kuntoon! Nyt ainakin vaikuttaa jo paremmalta.


      • Jermukka
        Iines** kirjoitti:

        Olipa mukavaa, kun joku sentään viitsi vastata. :) Minä nuorukainen en ole kuullutkaan tuollaisesta aineesta mutta laitetaan korvan taakse tulevaisuuden varalle.. ;) Ehkä nämä minunkin näpyt johtuu helteestä ja siitä, että käytin aiemmin kuivan ihon tuotteita, kun minulla oli ennen sellainen iho. Nyt se on tosiaan muuttunut tuon sairauden tasapainottumisen myötä enemmänkin sekaihoksi. Kävin eilen apoteekista hakemassa vähän aineita, niin eiköhän tämä pärstä saada niillä kuntoon! Nyt ainakin vaikuttaa jo paremmalta.

        Itselläni on sekaiho ja minullekin tulee tuollaisia pieniä näppylöitä tällaisella hiostavalla säällä, varsinkin otsan alueelle. Ne kyllä lähtevät pois aika nopeastikin verrattuna akneen tai varsinaisiin finneihin. Itselläni on seka- ja normaalin ihon vaahtoava kasvojepuhdistukseen tarkoitettu aine (joku L'orealin markettituote, tosi hyvä kylläkin, saa meikit ja muut hyvin pois), ja samoin marketista ostettu kosteusvoide seka- ja normaalille iholle (uusi Smile-merkki, hyväksi havaittu). Hätätapauksissa laitan Basironia vielä kosteusvoiteen alle. Aurinkoon vaan ei kannata sen kanssa mennä. Kannattaa hoitaa ihoa nyt ihan normaalisti, niin kyllä se siitä asettuu viimeistään, kunhan säät taas viilenevät. :)


      • Iines**
        Jermukka kirjoitti:

        Itselläni on sekaiho ja minullekin tulee tuollaisia pieniä näppylöitä tällaisella hiostavalla säällä, varsinkin otsan alueelle. Ne kyllä lähtevät pois aika nopeastikin verrattuna akneen tai varsinaisiin finneihin. Itselläni on seka- ja normaalin ihon vaahtoava kasvojepuhdistukseen tarkoitettu aine (joku L'orealin markettituote, tosi hyvä kylläkin, saa meikit ja muut hyvin pois), ja samoin marketista ostettu kosteusvoide seka- ja normaalille iholle (uusi Smile-merkki, hyväksi havaittu). Hätätapauksissa laitan Basironia vielä kosteusvoiteen alle. Aurinkoon vaan ei kannata sen kanssa mennä. Kannattaa hoitaa ihoa nyt ihan normaalisti, niin kyllä se siitä asettuu viimeistään, kunhan säät taas viilenevät. :)

        Kiitos vastauksesta sullekin, Jermukka! Just samanlainen on siis tää munkin tilanne. Täytyy katsoa vielä marketista noita käyttämiäsi tuotteita, voisin ostaa varastoon jo sellaisetkin, kun noi Vichyn tuotteet on aika hinnakkaita kuitenkin... :)


      • Jermukka
        Iines** kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta sullekin, Jermukka! Just samanlainen on siis tää munkin tilanne. Täytyy katsoa vielä marketista noita käyttämiäsi tuotteita, voisin ostaa varastoon jo sellaisetkin, kun noi Vichyn tuotteet on aika hinnakkaita kuitenkin... :)

        Olen kanssa joskus käyttänyt Vichyn tuotteita. Hyviähän ne ovat, mutta kuten sanoit, hintavia, ja toisaalta en niistä akneen saanut apua. Nyt kun finniongelma on oikeastaan poissa, (mitä nyt pieniä finnejä silloin tällöin ja mustapäitä...noh niistä nyt en taida eroon päästä...) niin olen pärjännyt hyvin ihan markettituotteillakin. Eli tuo L'Orealin putsari on "Hydrafresh cleansing gel". Tuollainen vihertävä tötsykkä. Ja kuten jo mainitsin, se on seka- ja normaalille iholle. Halpa-Hallista ja joistakin marketeista olen löytänyt. Simplen kosteusvoiteen löysin Citymarketista, eli varmaan ainakin isommissa marketeissa sitä on. Tuossa tötsykässä lukee "Kind to skin, hydrating light moisturiser". Itse asiassa tuossa ei lue mille ihotyypille se olisi, mutta kerta se käy myös herkälle iholle, niin eiköhän se sovi aika monenlaiselle. On kevyttä, eikä tee rasvaista kalvoa naamalle, vaan imeytyy hyvin. Näillä olen viime aikoina pärjännyt aivan hyvin. Kyllä ne pikkunäpyt paranevat ihan varmasti! :)


    • Laurina

      Olen kärsinyt koko kesän samasta ongelmasta! Pieniä pääasiassa ihon värisiä näppylöitä (joskus myös punoittavia ja kutisevia) koko otsa ja nenänpielet täynnä. Iho on ollut välillä ihan järkyttävässä kunnossa. Mulle puhkesi tämä ongelma ekaa kertaa viime kesänä kun olin reissussa ja nyt aloin epäillä sen johtuvan näistä helteista. Tuntuu, että kun edelliset lähtee niin uudet pukkaavat tilalle. Uskon ja toivon, että iho rauhoittuu, kun ilmat viilenevät.

    • JokuHyypppä

      Mulla on sama juttu olen nuori tyttö jolla on kans pieniä näppylöitä naamasssa enimmäkseen poskissa ja nenänpielessä...

    • rdftyhuop

      Ne on hikinäppylöitä : )

    • näppylät

      Olen kymmenen vuotta vanha ja olen nelosella.
      Minulle tuli ykkösellä jo näppylöitä mistä näppylät saa pois olen pistänyt aineita mutta ne ei auta.😢

      • apteekkiin

        Finnejäkö ne on?


    • hiivacandida

      Voisi olla myös ihon hiivainfektio tai ruusufinni kyseessä.

    • kannatta-kokeilla

      Kokeile huviksesi kookosöljyä, sillä kookosöljy on luonnon antiseptinen aine eikä sisällä kemikaaleja kuten monet kasvovoiteet jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe