kävimme tänään syömässä kauniissa Veerassa ja olihan aika ihmellinen kokemus- ylhäällä 6 pöytää tyhjänä joissa jokaisessa edellisten ruokailijoiden lautaset. lasit .sanoinkin yhdelle niistä pienistä pojista joita näytti olevan 3 siellä että siivoatko meille yhden pöydän että päästään istumaan ja syömään. Poika mulkaisi ensin ja sitten tokais että -Kohta ..odoteltiin siinä pitkä tovi ja poju tuli rätin kanssa ja yks nopea pyyhkäsy mikä ei kahvitahroja mihinkään vienyt ja sitten poistui. Mieheni huusi pojan takaisin pyytäen että nuo edellisten ruokailijoiden lasitkin joutas jo pois kun pöydät ei niin isoja siellä ole. poika siirsi sitten ne meidän takana olevaan pöytään joka notkui kans korjaamattomista astioista !. Ruoka tuli ja maistui hyvältä, siitä ei moitteen sanaa mutta yksikään noista pojista-ilmeisesti jonkun koulun harjoittelijoita, todella nuoren näkösiä ja pienikokosia ei kyllä osoia mitään lahjoja ravintola-alalle..ei tervehditä, ei osata sanoa mitään kun tuodaan ruoka ja ei vahinkossakaan osata hymyillä. Emme vie enään vieraita kyseiseen laiva-ravintolaan vaan samantasoista ruokaa löytyy kyllä lahdesta muualtakin ja etenkin ammattitaitoisia tarjoilijoita. Muilla minkälaisia kokemuksia samasta paikasta ?
Kaunis Veera -laivaravintola satamassa
8
1403
Vastaukset
- Syöttävät lokkeja
Olen mielessäni nimennyt sen lokkiravintolaksi. Pöytään kun jää ruuantähteitä niin lokkiarmeija on äkkiä syömässä. En siis tarkoita Lokki ravintolaa vanhassa satamassa joka on ihan hyvä. Muissa sataman ravintoloissa on kyllä ihan eri meininki kuin Veerassa kaikin puolin. Saa olla lokeiltakin rauhassa.
- vaaditaan palvelua
Ihmettelen kovasti tätä suomalaista palvelukulttuuria. Asiakas saapuu paikkaan, tilaukset on tietysti tehtävä tiskillä - ei pöydässä, jono on pitkä koska samasta pisteestä (ainoa) tilataan myös bisset, ruokailuvälineet täytyy itse viedä pöytään, olut on lämmintä, ruoka sentään tuodaan pöytään (ei tarvitse itse hakea keittiöstä), ei hymyä, kohteliaisuutta, palveluhenkisyyttä. Kiitos ei! Vaadin palvelua ja olen siitä valmis maksamaankin.
- mulle mulle sulle mu
vaaditaan palvelua kirjoitti:
Ihmettelen kovasti tätä suomalaista palvelukulttuuria. Asiakas saapuu paikkaan, tilaukset on tietysti tehtävä tiskillä - ei pöydässä, jono on pitkä koska samasta pisteestä (ainoa) tilataan myös bisset, ruokailuvälineet täytyy itse viedä pöytään, olut on lämmintä, ruoka sentään tuodaan pöytään (ei tarvitse itse hakea keittiöstä), ei hymyä, kohteliaisuutta, palveluhenkisyyttä. Kiitos ei! Vaadin palvelua ja olen siitä valmis maksamaankin.
"Vaadin palvelua ja olen siitä valmis maksamaankin."
Valmis ehkä, mutta maksatko oikeasti? Suomalainen palvelukulttuuri johtuu pääsääntöisesti kahdesta asiasta, siitä että työn tekee suomalainen, sekä siitä että asiakas on suomalainen.
Ymmärräthän ettei suomalainen tarjoilija voi olla jokainen päivä hymy korvissa, koska suomalaiset eivät vain ole iloisia ihmisiä. Syy lienee se että täällä joutuu lapsesta asti tekemisiin suomalaisten kanssa.
Ymmärrä vielä sekin, että edellä mainittujen faktojen lisäksi suomalainen tarjoilija joutuu päivittäin tekemisiin suomalaisen asiakkaan kanssa, joka valitettavasti on lähes aina kiittämätön mulkku joka ei anna tippiä. Sivistyneissä maissa tipin antaminen on itsestään selvyys, siksi hinnatkin ovat usein 4,50 tai 9,50 jne. Oletko koskaan kuullut esimerkiksi elokuvassa sanottavan keep the change? Se on se myyjän taskuun tarkoitettu tippi. Täällähän kyseiset hinnat selitetään sillä että "se myy paremmin". Eikä mitään hajua miksi hinta oikeasti on tuollainen. Suomalaiset ja niiden junttiasenne tiedetään kyllä maailmalla. Mieti vähän miksi suomalaisista ei kauheasti pidetä esimerkiksi Venäjällä tai Virossa. White trash ulkomailla, siinäpä ainekset komediaan.
Voin vakuuttaa että muutama kuukausi palveluammattia tässä maassa avaa silmät. Ei tarvitsisi ainakaan enää ihmetellä suomalaista palvelukulttuuria. Niin makaa kuin petaa.
Lopuksi kerron vielä tositarinan turkkilaisten pyörittämän ravintolan entisestä työntekijästä. Mies oli juuri turkista tänne tullut, kokenut tarjoilija puhkuen iloa ja hymyä. Ajattelin mielessäni että kauankohan tuokin raukka kestää tätä maata, ennen kun päässä naksahtaa. Vuosi siihen meni, avautui minulle ravintolassa ja sanoi, vittu en kestä enää näitä vitun suomalaisia, nyt riittää. Sanoin että ota iisisti, pidä kunnon loma niin kyllä se siitä. Sanoi että ei tässä saatana lomat auta, en kestä näitä mulkkuja enää, lähden takaisin turkkiin.
Sinne se sitten lähti parin kuukauden päästä. Ei ole ilmeisesti kaivannut takaisin.
Tämä maa voi olla traumaattinen kokemus. Täynnä ennakkoluuloisia, ylimielisiä mulkeroita joiden täytyy saada kaikki juuri haluamallaan tavalla. Kaikista pikkujutuista pitää valittaa, eikä kiitosta oikein tahdo kuulua jos ei olla kaikkeen tyytyväisiä jokaista pikku yksityiskohtaa myöten. Mistään ei kuitenkaan olla oikein valmiita maksamaan, joten eiköhän se ole parempi että aterioidaan jatkossa vaan siellä McDonaldsissa, mieluiten drive-in kaistalta suoraan sinne parkkipaikan kulmalle. Vaihtoehtoisesti syödään ihan perinteisellä nakkikioskilla. Hienot ravintolat eivät sovi suomalaisille, eikä suomalaiset sovi hienoon ravintolaan. Sama koskee kaikkia palveluita. Suomalaiselle kelpaa vain jos työ tehdään itse, menkööt työ vaikka kuinka pahasti päin persettä.
Lisää palveluammattilaisten kirjoittamaa tarinaa katajaisen kansan seikkailuista löytyy osoitteesta aasiakas.net - hansumaija
vaaditaan palvelua kirjoitti:
Samaa ihmettelimme, että ruokatilauksen joutuu tekemään itse kassalle pelkkää kaljaa hakevien kanssa samassa jonossa jonottamalla eikä ruokatilauksia oteta pöydistä. Aivan tyhmä systeemi, eipä tule Veeraan enää mentyä. Ruoka ok ja miljöö jees mutta palveluasenne niin huono, että valinta kohdistuu muihin putiikkeihin. Miksi edes tarjota ruokaa, jos oikeasti tarkoitus on olla vain juottola? vai onko alko-luvilla ja ruoalla yhä yhteys keskenään ja siksi pitää myös ruokalistaa esillä keikuttaa? omistaja vois joskus tsiigata veneensä toimintaa ihan ruokailevan asiakkaan näkökulmasta - jos siis asiakaspalvelu kiinnostaisi. Oli meillä tosin viimeinen veerassa käynti joten ihan sama.
- Maksava Asiakas
mulle mulle sulle mu kirjoitti:
"Vaadin palvelua ja olen siitä valmis maksamaankin."
Valmis ehkä, mutta maksatko oikeasti? Suomalainen palvelukulttuuri johtuu pääsääntöisesti kahdesta asiasta, siitä että työn tekee suomalainen, sekä siitä että asiakas on suomalainen.
Ymmärräthän ettei suomalainen tarjoilija voi olla jokainen päivä hymy korvissa, koska suomalaiset eivät vain ole iloisia ihmisiä. Syy lienee se että täällä joutuu lapsesta asti tekemisiin suomalaisten kanssa.
Ymmärrä vielä sekin, että edellä mainittujen faktojen lisäksi suomalainen tarjoilija joutuu päivittäin tekemisiin suomalaisen asiakkaan kanssa, joka valitettavasti on lähes aina kiittämätön mulkku joka ei anna tippiä. Sivistyneissä maissa tipin antaminen on itsestään selvyys, siksi hinnatkin ovat usein 4,50 tai 9,50 jne. Oletko koskaan kuullut esimerkiksi elokuvassa sanottavan keep the change? Se on se myyjän taskuun tarkoitettu tippi. Täällähän kyseiset hinnat selitetään sillä että "se myy paremmin". Eikä mitään hajua miksi hinta oikeasti on tuollainen. Suomalaiset ja niiden junttiasenne tiedetään kyllä maailmalla. Mieti vähän miksi suomalaisista ei kauheasti pidetä esimerkiksi Venäjällä tai Virossa. White trash ulkomailla, siinäpä ainekset komediaan.
Voin vakuuttaa että muutama kuukausi palveluammattia tässä maassa avaa silmät. Ei tarvitsisi ainakaan enää ihmetellä suomalaista palvelukulttuuria. Niin makaa kuin petaa.
Lopuksi kerron vielä tositarinan turkkilaisten pyörittämän ravintolan entisestä työntekijästä. Mies oli juuri turkista tänne tullut, kokenut tarjoilija puhkuen iloa ja hymyä. Ajattelin mielessäni että kauankohan tuokin raukka kestää tätä maata, ennen kun päässä naksahtaa. Vuosi siihen meni, avautui minulle ravintolassa ja sanoi, vittu en kestä enää näitä vitun suomalaisia, nyt riittää. Sanoin että ota iisisti, pidä kunnon loma niin kyllä se siitä. Sanoi että ei tässä saatana lomat auta, en kestä näitä mulkkuja enää, lähden takaisin turkkiin.
Sinne se sitten lähti parin kuukauden päästä. Ei ole ilmeisesti kaivannut takaisin.
Tämä maa voi olla traumaattinen kokemus. Täynnä ennakkoluuloisia, ylimielisiä mulkeroita joiden täytyy saada kaikki juuri haluamallaan tavalla. Kaikista pikkujutuista pitää valittaa, eikä kiitosta oikein tahdo kuulua jos ei olla kaikkeen tyytyväisiä jokaista pikku yksityiskohtaa myöten. Mistään ei kuitenkaan olla oikein valmiita maksamaan, joten eiköhän se ole parempi että aterioidaan jatkossa vaan siellä McDonaldsissa, mieluiten drive-in kaistalta suoraan sinne parkkipaikan kulmalle. Vaihtoehtoisesti syödään ihan perinteisellä nakkikioskilla. Hienot ravintolat eivät sovi suomalaisille, eikä suomalaiset sovi hienoon ravintolaan. Sama koskee kaikkia palveluita. Suomalaiselle kelpaa vain jos työ tehdään itse, menkööt työ vaikka kuinka pahasti päin persettä.
Lisää palveluammattilaisten kirjoittamaa tarinaa katajaisen kansan seikkailuista löytyy osoitteesta aasiakas.netEi se nyt ihan noin mene. Läheskään kaikissa maissa ei odoteta tippiä.
Esim. Espanjassa annetaan oikeasti tippiä pari kolikkoa, jos olet aivan erityisen tyytyväinen palveluun.
Joku turisti toki leikkii maailmanmiestä, että "kyllä mä tiedän nämä jutut" ja tippaa setelillä, vaikka ihan yhtä hyvän palvelun saat ilmankin. Ruoan ja etenkin juoman hinta sisältää koko hinnan, mutta toki saat maksaa ekstraa niin paljon kuin ikinä haluat.
- mulle mulle sulle mu
Mietihän vähän työntekijän kannalta. Todennäköisesti paikan omistaja "säästää" palkkakuluissa palkkaamalla vuokratyöntekijöitä ja teetättää niillä liikaa työtä maksaen tuskin mitään erikoista palkkaa. Tottakai se näkyy naamassa. Sellaisen työntekijän hyväksikäytön mahdollistat sinä ja sinun kaltaisesi aivokääpiöt jotka eivät osaa ajatella asioita kuin omasta näkökulmastaan, sieltäkin hyvin heikosti. Jos tarjoilija ei hymyile, anna tippiä. Näin sivistyneissä maissa tehdään.
Olen itsekin työssäni saanut kokea kaltaisiasi mulle kaikki heti ja nyt ihmisiä jotka on niitä ärsyttävimpiä ihmisiä koko maailmassa. Palvelun pitäisi olla ensiluokkaista mutta tippiä näiltä ei saa. Harvemmin edes maksavat täyttä hintaa mistään ja käytös on ylimielistä ja kaikkitietävää. Tälläkin hetkellä vituttaa niin että näppäimistö savuaa kun tätä kirjoitan. Onneksi en ole pakotettu olemaan ravintola-alalla, joten asiakkaani ovat, onneksi, usein omilla aivoillaan ajattelevia ja reiluja tyyppejä, vaikka aina tinkivätkin ihan kaikesta. Tuollainen marttyyriasenne jotain liikeyritystä kohtaan yhden "epämiellyttävän" tapauksen johdosta on samalla lapsellista mutta surullista kyllä, niin yleistä käytöstä aikuisilla. Työleirille tuollaiset marmattajat, sanon minä. - KOpsutikopsuti
Olemme perheen kesken (isä, äiti ja lapset 6v. ja 8v.) käyneet keväällä kaksi kertaa laivassa syömässä. Istuimme sisällä. Tarjoilija toi listat pöytään, tervehti, vastasi ystävällisesti lastenlistaan liittyvän kysymykseemme. Ruoka oli hyvää.
Kävimme myös äitienpäivälounaalla. Buffet oli herkullinen ja toiminta joustavaa.
Mutta...olemme käyneet siellä myös ruuhka-aikaan heinäkuussa. Joka kansi on täynnä ruokailijoita ja todellakin, jos astioita ei korjata heti pois saattavat lokit tulla katoksen alle. Silloin ei tosin tullut.
Astiat pitäisi heti korjata pois! Eikö ravintoloitsija voi määrätä jotakuta pelkästään siivoamaan ruuhka-aikoina?!
Ja koska ravintoloitsijalla on kaksi laivaa, eikö pelkkää olutta, siideriä yms. voisi myydä ruuhka-aikaan VAIN sieltä pienemmästä laivasta? Ja ruokajuomat myytäisiin Veerasta VAIN ruokailijoille? - maistuuko?
PAMlaatte Suomessa vallitsevasta itsepalvelukulttuurista. Itsepalvelukulttuuri on vienyt tipit, koska kuuliainen asiakas on eri käytäntöjen sekamelskassa hukassa. Hän ei aina tiedä onko hän palvelualan vai itsepalvelualan paikassa.
Maailmalla ei törmää itsepalveluun. Meillä asiakas joutuu saapuessaan itse tyhjentämään pöydän ja kantamaan likaiset astiat naapuripöytään, jotka edellinen asiakas on oikukkaasti jättänyt jälkeensä pöytään. Pöydän voi pyyhkiä kastamalla edellisen asiakkaan ruttuisen servetin vajaaseen vesilasiin. Teepussille ja sokeripapereille ei ole näkynyt astiaa sen jälkeen kun tupakointi pakkolopetettiin ja tuhkikset hävisivät. Roskat kököttävät nyt märässä kasassa keskellä pöytää.
Palvelualttiissa paikassa nenäsi edestä viedään kaikki käyttämäsi astiat ja sinut jätetään istumaan tyhjään pöytään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894