Olen menossa ekaa kertaa laavuun yöksi ja mietin että voiko siinä edessä huoletta kärytellä nuotiota? Ilmeisesti häkä ei tule ongelmaksi jos antaa tulen hiipua itse jo nukkuessa? Onhan se hyvin "ilmastoitu" majoitus mutta varmistan vaan kun olen ensikertalainen.
Laavussa yöpyminen
4
4746
Vastaukset
- talvilaavu
ja talven majoite, tai parhaimmillaan se on silloin kun on jo kylmä ja maa märkää, silloin voi pitää tulta joka lämmittää, rakovalkea tai roitotulet. Kesällä on usein rajoituksia tulenteossa ja hyttysiä. Rankinen on hyvä olla mukana. Näin tullaankin siihen, että teltta on kesällä se paras majoite.
- tintti 783674
Kiitos tiedosta. Ajatus laavussa yöpymisestä on viehättänyt pitkään ja ehkäpä toteutan sen sitten syksymmällä.
- Vaeltaja P-Karjala
...häkään tukehtuu.
Suosittelen että varaat kaasunaamarin ja pistät sen päähän mieluiten jo retken alkumetreillä. - Tervas
Kyllä sä voit laavussa nukkua ihan rauhassa keskellä kesääkin. Just olin yhden yön itsekin ja kesäyön lämpö on ihan valloittavaa vaihtelua teltan sijaan. Eikä siinä ole häkä ym. vaaraa. Mutta jos nukut tosi sikeästi niin en ehkä jättäisi ainakaan isoa tulta yksin palamaan.
Ja tosiaan jos metsäpalovaroitus on päällä, niin sittenhän ei voi laittaa tulta ollenkaan niin kuin itsellenikin juuri kävi. Eipä haitannut sekään. :)
Nauti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1233867
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232932Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122471- 462031
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2451650Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt441585- 321547
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201376- 281370
- 951201