Olen menossa ekaa kertaa laavuun yöksi ja mietin että voiko siinä edessä huoletta kärytellä nuotiota? Ilmeisesti häkä ei tule ongelmaksi jos antaa tulen hiipua itse jo nukkuessa? Onhan se hyvin "ilmastoitu" majoitus mutta varmistan vaan kun olen ensikertalainen.
Laavussa yöpyminen
4
4835
Vastaukset
- talvilaavu
ja talven majoite, tai parhaimmillaan se on silloin kun on jo kylmä ja maa märkää, silloin voi pitää tulta joka lämmittää, rakovalkea tai roitotulet. Kesällä on usein rajoituksia tulenteossa ja hyttysiä. Rankinen on hyvä olla mukana. Näin tullaankin siihen, että teltta on kesällä se paras majoite.
- tintti 783674
Kiitos tiedosta. Ajatus laavussa yöpymisestä on viehättänyt pitkään ja ehkäpä toteutan sen sitten syksymmällä.
- Vaeltaja P-Karjala
...häkään tukehtuu.
Suosittelen että varaat kaasunaamarin ja pistät sen päähän mieluiten jo retken alkumetreillä. - Tervas
Kyllä sä voit laavussa nukkua ihan rauhassa keskellä kesääkin. Just olin yhden yön itsekin ja kesäyön lämpö on ihan valloittavaa vaihtelua teltan sijaan. Eikä siinä ole häkä ym. vaaraa. Mutta jos nukut tosi sikeästi niin en ehkä jättäisi ainakaan isoa tulta yksin palamaan.
Ja tosiaan jos metsäpalovaroitus on päällä, niin sittenhän ei voi laittaa tulta ollenkaan niin kuin itsellenikin juuri kävi. Eipä haitannut sekään. :)
Nauti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1422653Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601977- 401707
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii321566Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772