Laavussa yöpyminen

tintti 8754

Olen menossa ekaa kertaa laavuun yöksi ja mietin että voiko siinä edessä huoletta kärytellä nuotiota? Ilmeisesti häkä ei tule ongelmaksi jos antaa tulen hiipua itse jo nukkuessa? Onhan se hyvin "ilmastoitu" majoitus mutta varmistan vaan kun olen ensikertalainen.

4

5074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talvilaavu

ja talven majoite, tai parhaimmillaan se on silloin kun on jo kylmä ja maa märkää, silloin voi pitää tulta joka lämmittää, rakovalkea tai roitotulet. Kesällä on usein rajoituksia tulenteossa ja hyttysiä. Rankinen on hyvä olla mukana. Näin tullaankin siihen, että teltta on kesällä se paras majoite.

• tintti 783674

Kiitos tiedosta. Ajatus laavussa yöpymisestä on viehättänyt pitkään ja ehkäpä toteutan sen sitten syksymmällä.

• Vaeltaja P-Karjala

...häkään tukehtuu.

Suosittelen että varaat kaasunaamarin ja pistät sen päähän mieluiten jo retken alkumetreillä.

• Tervas

Kyllä sä voit laavussa nukkua ihan rauhassa keskellä kesääkin. Just olin yhden yön itsekin ja kesäyön lämpö on ihan valloittavaa vaihtelua teltan sijaan. Eikä siinä ole häkä ym. vaaraa. Mutta jos nukut tosi sikeästi niin en ehkä jättäisi ainakaan isoa tulta yksin palamaan.

Ja tosiaan jos metsäpalovaroitus on päällä, niin sittenhän ei voi laittaa tulta ollenkaan niin kuin itsellenikin juuri kävi. Eipä haitannut sekään. :)

Nauti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      134
      9049
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5274
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      26
      3576
    4. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      36
      2444
    5. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      2
      2019
    6. 69
      1815
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      131
      1809
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      228
      1592
    9. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1407
    10. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      36
      1193
    Aihe