Paras tilaelementtitalo

kris74

Älvareita, muurameita ja aatelitaloja olen googlannut ja paljon löytyy haukkumista, niin josko kerrankin kysytään näin päin, että mik se paras tilaelementtitoimittaja sitten on? Jossa ei olisi lastulevyä kylppärissä eikä ainakaan huonoa rossipohjaa.

Eikä tarvitse tähän ketjuun sitten vastata, että parhan talon saa pitkästä tavarasta, kun on niitäkin tullut naapurustossa katsottua ja neonkin sitten ihan siitä kiinni, ett minkälainen on tekijä...

7

1530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netistä

      osoitteella jokeritalot.fi
      Kävin tehtaalla Vieremällä, ja näytti kyllä hyvälle...

    • Mitä vaihtoehtoja?

      Minkälainen on hyvä rossipohja. Onko sellaista ollenkaan? Notkumaton pitäisi ainakin olla ja kestävä tietenkin. Sama koskee toki useampikerroksisessa välipohjiakin. Mielellään kuunnellaan jos joku pystyy antamaan vertailutiedot eri toimittajien rakenteista - miten eroavat toisistaan?

      Lista tilaelementtitoimittajista, täydentäkää..

      Finndomon eri versiot (eroja mallistossa (osin samoja) ja varustelussa, rakenteiden luulisi olevan vastaavat)
      - Omatalo Easy (ent. Avainkoti)
      - Finndomokoti IN -mallisto (ent. Valmisvaaja)
      - Kotitalo

      - Oravaistalo
      - SIVO (Simonselement) - yhteistyötä Orvaistalon kanssa, myös myynnin puolella?
      - Aatelitalot
      - Muurametalot
      - Älvsbyhus
      - Jokeritalot
      - Heikius-talot

      Muita avaimet käteen -tyyppisiä talopaketteja (eivätkä ole rossipohjalla)
      - Kastelli Muuttovalmis Economy
      - Designtalo
      - Herrala Easy
      - Lapponia
      - Mammuttihirsi
      - Myresjöhus

      • kris74

        Mie en ihan ymmärrä, miksi rosiipohjia haukutaan niin paljon palstoilla. On tietyy totta, että jos tehdän minimaaliset tuuletusaukot, sorapohjaa ei nosteta ulkopuolta korkeammalle talon alla, niin ongelmia tulee. Mutta oikeasti ne kaikkein vanhimmat hirsitalot, mitä on, on toteutettu oikein tehdyllä rossipohjalla, koko perustus on nostettu riittävän korkealle ja tehty graniitista. Tuolloin ei ole radonhuolia tms.

        Sutta saa tehtyä ihan varmasti kaikilla tavoin, en jaksa uskoa, että se tekeminen mitenkään rajoittuisi vain rossipohjallisiin tilaelementtitlaoihin (jos nyt älvareita ei oteta tähän laskuun mukaan ;) )


      • vaihtoehtoja
        kris74 kirjoitti:

        Mie en ihan ymmärrä, miksi rosiipohjia haukutaan niin paljon palstoilla. On tietyy totta, että jos tehdän minimaaliset tuuletusaukot, sorapohjaa ei nosteta ulkopuolta korkeammalle talon alla, niin ongelmia tulee. Mutta oikeasti ne kaikkein vanhimmat hirsitalot, mitä on, on toteutettu oikein tehdyllä rossipohjalla, koko perustus on nostettu riittävän korkealle ja tehty graniitista. Tuolloin ei ole radonhuolia tms.

        Sutta saa tehtyä ihan varmasti kaikilla tavoin, en jaksa uskoa, että se tekeminen mitenkään rajoittuisi vain rossipohjallisiin tilaelementtitlaoihin (jos nyt älvareita ei oteta tähän laskuun mukaan ;) )

        Tällä rakentamiskokemuksella (netistä teorian itseoppineena) voisin sanoa, että ei kai rossipohja ole teknisesti huono, jos alapuolinen perustus saadaan pidettyä kuivana. Kallio- tai sorapohjainen perustusmaa lienee turvallisin rossille. Vaurioalttius on kuitenkin aina suurepi kuin betonialapohjassa.

        Itseäni ei rossipohjassa arveluta niinkään se tekninen kestävyys, vaan ennemmin ennakkoluuloja on lattian/asunnon tärinän ja kuminan (lapset hyppivät, reilun kokoisen ihmisen askeleet jne..) sekä notkumisen (painavat huonekalut, piano tms.) suhteen. Siksi laittaisin myös välipohjaan mieluummin ontelolaattaa, jos vaan mahdollista.


      • houmou
        vaihtoehtoja kirjoitti:

        Tällä rakentamiskokemuksella (netistä teorian itseoppineena) voisin sanoa, että ei kai rossipohja ole teknisesti huono, jos alapuolinen perustus saadaan pidettyä kuivana. Kallio- tai sorapohjainen perustusmaa lienee turvallisin rossille. Vaurioalttius on kuitenkin aina suurepi kuin betonialapohjassa.

        Itseäni ei rossipohjassa arveluta niinkään se tekninen kestävyys, vaan ennemmin ennakkoluuloja on lattian/asunnon tärinän ja kuminan (lapset hyppivät, reilun kokoisen ihmisen askeleet jne..) sekä notkumisen (painavat huonekalut, piano tms.) suhteen. Siksi laittaisin myös välipohjaan mieluummin ontelolaattaa, jos vaan mahdollista.

        No pane kuule ontelolaattaa!


    • Rakennuttaja

      Tilaelementeissä on käsittääkseni kutakuinkin pakollisena varusteena puinen rossipohja. Tämä johtuu ymmärtääkseni siitä, että ontelolaatta tms. muu ratkaisu on niin painava, ettei tilaelementtiä olisi muutoin mahdollista nostaa paikoilleen, joten puinen rossipohja on ainut mahdollinen ratkaisu. Viisammat korjatkoon, jos olen ymmärtänyt väärin, mutta ainakin näin olen itse päätellyt kun huomioidaan se, että parhaimmissakin tilaelementeissä (esim. Oravaistalo, Finndomokoti IN) on aina puinen rossipohja, eikä esim. ontelolaattaa ole mahdollista valita. Joudut siis valitsemaan joko tilaelementin tai paikallaan esim. suurelementeistä rakennettavan, jos rossipohja on pääasiallinen kriteeri.

      Talopaketeista taitaa olla monenlaista mielipidettä, joillekin sattuu aina se huono tuuri, joka väistämättä osuu kaikkien toimittajien kohdalle joskus. Minun vanhemmillani on esim. -99 rakennettu Älvsby, jota on sitten paranneltu itse mm. parketein ja kaakeloimalla ja täysin tyytyväisiä ovat olleet, mitään ongelmia ei ole ollut. Täältä saa kyllä lukea toisenlaistakin mielipidettä... Meille tuli juuri Finndomokodin IN -tilaelementti ja kaikki on sujunut hyvin ja sovitusti, tyytyväisiä olemme olleet. Joitain pikkuvirheitä on ollut (tyyliin toimitettu väärät jääkaappi ja pakastin), mutta nämä on korjattu ainakin tähän mennessä asianmukaisesti. Edes se julkisuudessa ollut homehomma ei pelota, kyse oli tosiaan yksittäistapauksista ja vieläpä pitkään asumattomina olleista messutaloista - luin itse sen puhutun raportin, siitä selviää asiat niin kuin ne on.

      Harkitsimme myös mm. Aatelitaloa, Heikius-taloa, Indo-Housea ja Älvsbytä. Aateli ja Heikius karsiutuivat pois siksi, etteivät pystyneet toimittamaan taloa meidän tontille (pikkaisen vaikea pääsy) ja Heikius oli lisäksi tosi kallis. Lisäksi Heikiuksen edustaja lähetti meidät katsomaan väärää mallitaloa kuin mitä pyysimme ja taloon tutustuttuamme sieltä paljastui muutamia sisustusvirheitä, joita talotehdas ei ollut pyynnöistä huolimatta kuulemma korjannut. Indo-House oli myös kallis ja toimitusehdot olivat pöyristyttävät ja kuluttajansuojalain vastaiset. Älvsby ei taasen sopinut tontillemme. Finndomokotiin sitten päädyttiin :)

    • Anonyymi

      Tilaelementissä/moduulitalossa on etuna nopea muutto, perus maanvaraisessalaatta talossa menee se 9-10kk kevyesti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe