BMW on ainoa

Nestor Hygen

premium joka käyttää vieläkin mallistossa 2 litraisia vapareita. Jaguar, Lexus, Audi ja MB käyttävät autoissaan kunnollisia ja nykyaikaisia pannuja eikä mitään tuollaisia paskoja. Jopa Volvo ottaa käyttöön nyt nykyaikaisemmat moottorit mitä BMW:llä on.

Diesel puolella BMW:llä ei ole yhtäkään oikeasti tehokasta moottoria.

120

2205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prof. FV

      arvostetun autolehden mukaan BMW:tä ei lasketa enää premium merkiksi. BMW:n haastajat ovat nykyään esim. Opel, Honda ja Toyota.

    • Taas näitä...

      BMW 520D 184hv

      M-B E200 CDI 136hv

      Että silleen.

      • Bemaristin kauhu

        v*tussa nuo dieselit liittyy 2.0 vapareihin?


      • sivusta vinoilija
        Bemaristin kauhu kirjoitti:

        v*tussa nuo dieselit liittyy 2.0 vapareihin?

        liittyä tuohon viimeiseen lauseeseen "Diesel puolella BMW:llä ei ole yhtäkään oikeasti tehokasta moottoria. " Eli ei mitenkään tosiaan vapareihin.


      • sdfghjhg
        sivusta vinoilija kirjoitti:

        liittyä tuohon viimeiseen lauseeseen "Diesel puolella BMW:llä ei ole yhtäkään oikeasti tehokasta moottoria. " Eli ei mitenkään tosiaan vapareihin.

        180 heppanen oikeasti tehokas? Oleppa rehellinen.


      • sivusta vinoilija
        sdfghjhg kirjoitti:

        180 heppanen oikeasti tehokas? Oleppa rehellinen.

        olla, vaikka omiin tarpeisiini 184 hv riittäisi vallan mainiosti. Mutta jos 184 hv 2 litrasesta diisselistä on vähän, niin mitä tuo mainittu 136 hv sitten on?

        Ja mitä on oikeasti tehokas? Yli 300 hv vai yli 500 hv vai mitä? Tuollainen 180 hv riittää mielestäni hyvin suht. isonkin henkilöauton vaivattomaan liikutteluun, ei sillä radalle tarvitse lähteä eikä liikenne valoissa kisailla, mutta eipä sillä toisaalta Suomen oloissa jalkoihinkaan jää eikä ohitustilanteissa tarvitse hirveästi kikkailla.

        Ja ainut peruste sille, että bmwn moottorit on huonoja oli, että mallistossa on vielä 2 litranen vapari?


      • riiseli kunkku

        BMW 123d 204hv/400nm 0-100km/h 6.9sek... on muuten 2l diesel.


      • Tehonhan voi nähdä
        sdfghjhg kirjoitti:

        180 heppanen oikeasti tehokas? Oleppa rehellinen.

        monella tapaa. Pelkkänä lukuna ainakin minä sanoisin tehokkaaksi autoksi yli 300-heppaisia, ne yleensä herättävät jo jotain tunnetta.

        Asianhan voi nähdä myös siten, montako hevosvoimaa saadaan irti suhteessa moottorin kokoon. Bemarissa saadaan 92hv/l, kun taas Mesessä 68hv/l.

        Vertailun vuoksi: Porsche Boxsterissa vastaava luku on 255hv/2,9l = 88hv/l, bensakoneesta toki kysymys.

        Jos en väsyneenä tehnyt laskuvirheitä, niin sanoisin BMW:n perusdieseliä varsin tasokkaaksi koneeksi.


      • sdfsdfsd
        sdfghjhg kirjoitti:

        180 heppanen oikeasti tehokas? Oleppa rehellinen.

        eiköhän 250 hv ole vasta nykyään tehokas


    • ------------------

      Lexuksella on mallistossaan 1.8l vaparibensalla varustettu auto.
      Audilla on mallistossa huimilla litratehoilla varustettu 120 heppainen ahdettu 1.8l kone, sekä ahdettuja 1.2 ja 1.4 l mottoreita.
      Mersulla on mallistossa ainakin 1.5, 1.8 ja 2 litraisia vapareita.
      Jaguarilla malliston pienin bensamoottori taitaa olla 5 l V8.
      Volvolla on 1.6 ja 2 litraisia vapareita.
      Millä tavalla nämä moottorit ovat parempia ja nykyaikaisempia kuin bemarin 2-litraiset vaparit?

      Kerrohan ihan huviksesi ainoa valmistaja, jolla on henkilöauton dieselmoottorissa yli 100hv litratehot?

      • Bemastin kauhu

        Audilla on 100 hv/l dieselissä. Missä Lexuksessa muka on 1.8? IS:n pienin bensa on 2.5.


      • ?????????

        ymmärtänyt aloitusta??? Missä kohtaa puhuttiin litratehoista?? Ja oletko ollut koomassa viimeiset 4 vuotta vai miksi "tietosi" on noin vanhentunutta??


      • --------------------
        ????????? kirjoitti:

        ymmärtänyt aloitusta??? Missä kohtaa puhuttiin litratehoista?? Ja oletko ollut koomassa viimeiset 4 vuotta vai miksi "tietosi" on noin vanhentunutta??

        ymmärrä keskustelupalstan toimintaa? Ei aloitusviesti määrittele sitä, mistä keskustelussa saa puhua, vaan aloittaa vain keskustelun aiheesta.

        Kun sanot esim. Audin koneita nykyaikaisiksi, niin on ihan perusteltua puhua moottorin litratehoista. Minun mielestäni 60hv/l ei ole nykyaikeisen ahdetun moottorin lukemia. Voit olla tietenkin toistakin mieltä.

        Mitkäköhän muista tiedoistani ovat vanhentuneita, oi mahtava autotietäjä? Kaikki tiedot olen hakenut valmistajien nettisivuilta 27.7.2010.


      • --------------------
        Bemastin kauhu kirjoitti:

        Audilla on 100 hv/l dieselissä. Missä Lexuksessa muka on 1.8? IS:n pienin bensa on 2.5.

        missä Audin henkilöauton dieselissä on yli 100hv/l tehot? Lexus CT:ssä on 1.8l vaparikone.


      • Bemaristin kauhu
        -------------------- kirjoitti:

        missä Audin henkilöauton dieselissä on yli 100hv/l tehot? Lexus CT:ssä on 1.8l vaparikone.

        Audi Q7:ssa ja kohta varmaankin myös A8:ssa. CT on hybridi, joten on siinä myös sähkömoottorikin.


      • Bemaristin kauhu
        -------------------- kirjoitti:

        ymmärrä keskustelupalstan toimintaa? Ei aloitusviesti määrittele sitä, mistä keskustelussa saa puhua, vaan aloittaa vain keskustelun aiheesta.

        Kun sanot esim. Audin koneita nykyaikaisiksi, niin on ihan perusteltua puhua moottorin litratehoista. Minun mielestäni 60hv/l ei ole nykyaikeisen ahdetun moottorin lukemia. Voit olla tietenkin toistakin mieltä.

        Mitkäköhän muista tiedoistani ovat vanhentuneita, oi mahtava autotietäjä? Kaikki tiedot olen hakenut valmistajien nettisivuilta 27.7.2010.

        tuo edellinen mutta minulla on oma sana sanottavana. Mitä litratehoihin tulee niin mistä BMW:stä löytyy 136 hv/l? Audilta löytyy 2.5 TFSI moottorista.


      • vagistan
        Bemaristin kauhu kirjoitti:

        tuo edellinen mutta minulla on oma sana sanottavana. Mitä litratehoihin tulee niin mistä BMW:stä löytyy 136 hv/l? Audilta löytyy 2.5 TFSI moottorista.

        193hv/l riittääkö? On muuten vapari! HAHAHAHAHAHAH


      • --------------------
        Bemaristin kauhu kirjoitti:

        Audi Q7:ssa ja kohta varmaankin myös A8:ssa. CT on hybridi, joten on siinä myös sähkömoottorikin.

        Eipä löydy Q7:n nokalta mainitsemaasi moottoria, joten tuskimpa A8:n keulilta tulevaisuudessakaan. Mitäs sitten jos lexuksesta löytyy sähkömoottori, löytyy sieltä vaparibensakin.


      • Bemaristin kauhu

      • Bemaristin kauhu
        vagistan kirjoitti:

        193hv/l riittääkö? On muuten vapari! HAHAHAHAHAHAH

        se täältä http://www.bmw.fi


      • Siis hetkinen

      • ------------------

      • Joku toinen
        ------------------ kirjoitti:

        Osaan kyllä lukea, mutta osaatko sinä laskea? Jaa 500 kuudella, ja kerro paljonko saat tulokseksi..? Pitäiskö sun ottaa kertauskurssi ala-asteen matematiikan opetuksesta, kun edes yksinkertaiset jakolaskut ei ota luonnistuakseen?

        500
        ______ = 83,3 hv/l
        6


      • Audi=skeida
        Joku toinen kirjoitti:

        500
        ______ = 83,3 hv/l
        6

        BMW 520d 184 hv, 184/2 = 92hv/l.


      • .......
        Audi=skeida kirjoitti:

        BMW 520d 184 hv, 184/2 = 92hv/l.

        Audi TT RS 2.5 TFSI 340hv= 136hv/l
        vs
        BMW Z4 35i 306hv= 102hv/l

        Audi S4 3.0 TFSI 333hv= 111hv/l
        vs
        BMW 335i 306hv= 102hv/l

        Audi S3 265hv= 132,5hv/l
        vs
        BMW 135i 306hv= 102hv/l

        Audi TTS 272hv= 136hv/l
        vs
        BMW Z4 30i 258hv= 86hv/l

        Audi A3 1.4 TFSI 125hv= 89,2hv/l
        vs
        BMW 116i (2.0) 122hv= 61hv/l

        Audi RS5 4.2 450hv= 107,1hv/l
        vs
        BMW M3 4.2 420hv= 100hv/l

        Audi R8 525hv= 100,96hv/l
        vs
        BMW 650i 367hv= 76,4hv/l


        Bemarihan on aivan perseestä.

        Faktat voit tarkistaa osoitteista http://www.audi.fi ja http://www.bmw.fi

        Audin 2.5 TFSI moottorissa on paremmat litratehot kuin yhdessäkään tuotannossa olevassa BMW:ssä.


      • .......
        Audi=skeida kirjoitti:

        BMW 520d 184 hv, 184/2 = 92hv/l.

        A3 1.8 TFSI 160hv= 88,8hv/l
        vs
        BMW 120i 170hv= 85hv/l

        Audi A3 1.6 TDI 105hv= 65,6hv/l
        vs
        BMW 116d 115hv= 57,5

        Audi A4 2.0 TFSI 211hv= 105,5hv/l
        vs
        BMW 325i 218hv= 72,6

        Audi A3 Cabriolet 2.0 TFSI 200hv= 100hv/l
        vs
        BMW 125i Cabriolet 218hv= 72,6hv/l

        Haluatko lisää? Entä haluatko että kokoan myös MB vs BMW listan vai tuliko jo liian paha mieli?


      • Mikä oli paska?
        ....... kirjoitti:

        Audi TT RS 2.5 TFSI 340hv= 136hv/l
        vs
        BMW Z4 35i 306hv= 102hv/l

        Audi S4 3.0 TFSI 333hv= 111hv/l
        vs
        BMW 335i 306hv= 102hv/l

        Audi S3 265hv= 132,5hv/l
        vs
        BMW 135i 306hv= 102hv/l

        Audi TTS 272hv= 136hv/l
        vs
        BMW Z4 30i 258hv= 86hv/l

        Audi A3 1.4 TFSI 125hv= 89,2hv/l
        vs
        BMW 116i (2.0) 122hv= 61hv/l

        Audi RS5 4.2 450hv= 107,1hv/l
        vs
        BMW M3 4.2 420hv= 100hv/l

        Audi R8 525hv= 100,96hv/l
        vs
        BMW 650i 367hv= 76,4hv/l


        Bemarihan on aivan perseestä.

        Faktat voit tarkistaa osoitteista http://www.audi.fi ja http://www.bmw.fi

        Audin 2.5 TFSI moottorissa on paremmat litratehot kuin yhdessäkään tuotannossa olevassa BMW:ssä.

        -Audi TT RS = 90 974e
        vs
        -BMW Z4 35i = 74 255e
        ______________________________________________
        -Audi S4 3.0 TFSI = 81 984e
        vs
        -BMW 335i = 58 754e
        ______________________________________________
        -Audi S3 = 52 454e
        vs
        -BMW 135i = 56 508e
        ______________________________________________
        -Audi TTS = 71 076e
        vs
        -BMW Z4 30i = 66 340e
        ______________________________________________
        -Audi A3 1.4 TFSI = 26 446e
        vs
        -BMW 116i (2.0) = 25 110e
        ______________________________________________
        -Audi RS5 4.2 = 139 891e
        vs
        -BMW M3 4.2 = 112 807e
        ______________________________________________
        -Audi R8 525hv = 272 402e
        vs
        -BMW 650i = 134 507e
        ______________________________________________

        Eikai nyt voi olla niin, että isommalla rahalla voisi olettaa saavansa viritetymmän moottorin? R8 ja 650i vertailu oli mielestäni kaikista naurettavin, et sitten M6:sta ottanut verrokiksi? Sehän olisi paitsi täpärästi voittanut Audin, mutta ollut myös 50k euroa halvempi :D

        Tais peräti yksi Bemari olla muutaman tonnin kalliimpi ja yksi oli myös Audin kanssa suunnilleen saman hintainenkin, ollen kuitenkin Audia halvempi! Voisimmehan tehdä vertailun myös Zondaan, ja todeta kaikki saksalaiset paskoiksi, ottamatta huomioon, että saksalaiset pääsevät suorituskyvyltään suhteellisen lähelle, kun otetaan huomioon monta kertaa pienempi hinta.

        Katonkohan mä nyt jostain väärästä sarakkeesta, vai miten ton M3:n iskutilavuudeksi väitetään 4.0 litraa? Sehän tarkoittaisi 420hv/4 = 105/l (RS5 107,1hv/l) ja hintaeroahan oli vajaa 30 tonnia...

        P.S. Leikki leikkinä, eihän se Audi nyt ihan persiistä ole, ilman jouluvaloja keulassa saattaisin sellaista ehkä harkita!


      • Ohan siellä
        ....... kirjoitti:

        A3 1.8 TFSI 160hv= 88,8hv/l
        vs
        BMW 120i 170hv= 85hv/l

        Audi A3 1.6 TDI 105hv= 65,6hv/l
        vs
        BMW 116d 115hv= 57,5

        Audi A4 2.0 TFSI 211hv= 105,5hv/l
        vs
        BMW 325i 218hv= 72,6

        Audi A3 Cabriolet 2.0 TFSI 200hv= 100hv/l
        vs
        BMW 125i Cabriolet 218hv= 72,6hv/l

        Haluatko lisää? Entä haluatko että kokoan myös MB vs BMW listan vai tuliko jo liian paha mieli?

        kalliimpia bimmereitäkin jonkin verran ;)

        Mut hei, riippuu vähän minkä valitset, esim. aiemman viestisi 525hv R8 vs 650i vertailu nyt ei ole missään mielessä järkevä, kun M6 on olemassa.

        Enkä minä nyt vaan voi sille mitään, että Bemarin perus perheauton pikkudieselistä on saatu enemmän tehoa litraa kohden, kuin Q7 sarjan lippulaivasta, ja näyttipä Bemari pärjäävän perus Porschellekkin.

        Jos nyt vaikka sovitaan, että löytyy niitä hyviä koneita molemmilta, ja varmaan Mersultakin. Ja kuten aiemmin sanoin, kyllä minä jotain Audia voisin harkita kuhan jättäisivät ne LEDit sieltä keulasta :D

        Ja ei mulle paha mieli tuu, autojahan nää vaan!


      • myösnäin
        Ohan siellä kirjoitti:

        kalliimpia bimmereitäkin jonkin verran ;)

        Mut hei, riippuu vähän minkä valitset, esim. aiemman viestisi 525hv R8 vs 650i vertailu nyt ei ole missään mielessä järkevä, kun M6 on olemassa.

        Enkä minä nyt vaan voi sille mitään, että Bemarin perus perheauton pikkudieselistä on saatu enemmän tehoa litraa kohden, kuin Q7 sarjan lippulaivasta, ja näyttipä Bemari pärjäävän perus Porschellekkin.

        Jos nyt vaikka sovitaan, että löytyy niitä hyviä koneita molemmilta, ja varmaan Mersultakin. Ja kuten aiemmin sanoin, kyllä minä jotain Audia voisin harkita kuhan jättäisivät ne LEDit sieltä keulasta :D

        Ja ei mulle paha mieli tuu, autojahan nää vaan!

        koittaa ymmärtää tuota ökkelöpoikaa, kun keskenjääneen peruskoulun pohjalta ponnistaa, elämä on varmasti vaikeaa.(siis tarkoitan tuota litrateholistan koonnutta järjenjättiläistä)


      • vagistan

      • vagistan
        ....... kirjoitti:

        A3 1.8 TFSI 160hv= 88,8hv/l
        vs
        BMW 120i 170hv= 85hv/l

        Audi A3 1.6 TDI 105hv= 65,6hv/l
        vs
        BMW 116d 115hv= 57,5

        Audi A4 2.0 TFSI 211hv= 105,5hv/l
        vs
        BMW 325i 218hv= 72,6

        Audi A3 Cabriolet 2.0 TFSI 200hv= 100hv/l
        vs
        BMW 125i Cabriolet 218hv= 72,6hv/l

        Haluatko lisää? Entä haluatko että kokoan myös MB vs BMW listan vai tuliko jo liian paha mieli?

        bmw 123d 102hv/l
        audi a3 2.0 tdi 85hv/l
        BUH HAHAHHAHAHAH


      • liitter
        ....... kirjoitti:

        Audi TT RS 2.5 TFSI 340hv= 136hv/l
        vs
        BMW Z4 35i 306hv= 102hv/l

        Audi S4 3.0 TFSI 333hv= 111hv/l
        vs
        BMW 335i 306hv= 102hv/l

        Audi S3 265hv= 132,5hv/l
        vs
        BMW 135i 306hv= 102hv/l

        Audi TTS 272hv= 136hv/l
        vs
        BMW Z4 30i 258hv= 86hv/l

        Audi A3 1.4 TFSI 125hv= 89,2hv/l
        vs
        BMW 116i (2.0) 122hv= 61hv/l

        Audi RS5 4.2 450hv= 107,1hv/l
        vs
        BMW M3 4.2 420hv= 100hv/l

        Audi R8 525hv= 100,96hv/l
        vs
        BMW 650i 367hv= 76,4hv/l


        Bemarihan on aivan perseestä.

        Faktat voit tarkistaa osoitteista http://www.audi.fi ja http://www.bmw.fi

        Audin 2.5 TFSI moottorissa on paremmat litratehot kuin yhdessäkään tuotannossa olevassa BMW:ssä.

        on paremmat litratehot kuin kuin Z4:n 3 litrasessa 258 heppasessa. 1.2T 105 hv/ 87,5 l ja tuo Z4 on 86 hv/l.


      • Jos tarvitset
        ....... kirjoitti:

        Audi TT RS 2.5 TFSI 340hv= 136hv/l
        vs
        BMW Z4 35i 306hv= 102hv/l

        Audi S4 3.0 TFSI 333hv= 111hv/l
        vs
        BMW 335i 306hv= 102hv/l

        Audi S3 265hv= 132,5hv/l
        vs
        BMW 135i 306hv= 102hv/l

        Audi TTS 272hv= 136hv/l
        vs
        BMW Z4 30i 258hv= 86hv/l

        Audi A3 1.4 TFSI 125hv= 89,2hv/l
        vs
        BMW 116i (2.0) 122hv= 61hv/l

        Audi RS5 4.2 450hv= 107,1hv/l
        vs
        BMW M3 4.2 420hv= 100hv/l

        Audi R8 525hv= 100,96hv/l
        vs
        BMW 650i 367hv= 76,4hv/l


        Bemarihan on aivan perseestä.

        Faktat voit tarkistaa osoitteista http://www.audi.fi ja http://www.bmw.fi

        Audin 2.5 TFSI moottorissa on paremmat litratehot kuin yhdessäkään tuotannossa olevassa BMW:ssä.

        todellista voimaa, valinta on aina BMW:

        BMW X5 M / 4.4l / 555hv / 126,1hv/l / 0-100kmh 4,7s

        Porsche Cayenne Turbo S / 4.8l / 550hv / 114,6hv/l / 0-100kmh 4,8s

        Audi Q7 6.0 V12 TDI / 5.9l / 500hv / 84,7hv/l / 0-100kmh 5,5s

        M-B ML63 AMG / 6.2l / 510hv / 82,3hv/l / 0-100kmh 5,0s


        Johtopäätös: Saksan kovimmista maastureista puhuttaessa BMW on yksinkertaisesti paras.


      • frgthyujk
        Jos tarvitset kirjoitti:

        todellista voimaa, valinta on aina BMW:

        BMW X5 M / 4.4l / 555hv / 126,1hv/l / 0-100kmh 4,7s

        Porsche Cayenne Turbo S / 4.8l / 550hv / 114,6hv/l / 0-100kmh 4,8s

        Audi Q7 6.0 V12 TDI / 5.9l / 500hv / 84,7hv/l / 0-100kmh 5,5s

        M-B ML63 AMG / 6.2l / 510hv / 82,3hv/l / 0-100kmh 5,0s


        Johtopäätös: Saksan kovimmista maastureista puhuttaessa BMW on yksinkertaisesti paras.

        jotkin maasturit? Nopein BMW kiihtyy juuri alle 5s, mutta nopeimmat Audit ja Mersut menee alle 4s 0-100.
        Jos oikeasti nopean auton haluaa, niin BMW pitää silloin unohtaa.


      • Minua kiinnostaa
        frgthyujk kirjoitti:

        jotkin maasturit? Nopein BMW kiihtyy juuri alle 5s, mutta nopeimmat Audit ja Mersut menee alle 4s 0-100.
        Jos oikeasti nopean auton haluaa, niin BMW pitää silloin unohtaa.

        MB SLS AMG 0-100kmh 3,8s Hinta: 324 988e
        Audi R8 5.2 V10 0-100kmh 3,9s Hinta: 272 402e
        BMW M6 0-100kmh 4,6s Hinta: 223 028e

        Noi maasturit on muuten suunnilleen samaa hintaluokkaa, joten pitäisin sitä vertailua pätevämpänä.

        Vanha M5 Kiihtyy 4,7s, ja hinta oli alle 200 000e. BMW:n nopeimmassa mallissa, M6:dessa, on myös vanha moottori, joka on peräisin edellisen 5-sarjan M5:destä. Tulevaan M5:teen huhuttiin joku aika sitten tulevan 550 heppainen kone (ainakin painava maasturi lähtee vastaavan tehoisella aika hätäisesti, yhtä nopeasti, kuin vanha M5).

        Katsotaan miten maastoautoa kevyempi M5 lähtee vastaavalla koneella! Jos hinta pysyy alle 200 000, niin todella hyvä saavutus perheautolta, jos vaikka puolen sekunnin päähän R8:sta pääsisi. Todennäköisesti sama kone tulee myös M6:teen, joka kiihtyy vielä n. kymmenesosan nopeammin. Lisäksi Bemarit kuljettavat mukavasti neljä ihmistä, joten kiihtyvyyttäkään ei ole saatu aivan optimaaliseksi.

        Ootellaan nyt ensin M5:sta, ennenkuin aletaan nopeudesta puhumaan! Tulevaa M3 GTS:sääkään ei sovi unohtaa (0-60mph 4,4s, oletettu hinta Saksassa 115 000e).


      • -----
        Minua kiinnostaa kirjoitti:

        MB SLS AMG 0-100kmh 3,8s Hinta: 324 988e
        Audi R8 5.2 V10 0-100kmh 3,9s Hinta: 272 402e
        BMW M6 0-100kmh 4,6s Hinta: 223 028e

        Noi maasturit on muuten suunnilleen samaa hintaluokkaa, joten pitäisin sitä vertailua pätevämpänä.

        Vanha M5 Kiihtyy 4,7s, ja hinta oli alle 200 000e. BMW:n nopeimmassa mallissa, M6:dessa, on myös vanha moottori, joka on peräisin edellisen 5-sarjan M5:destä. Tulevaan M5:teen huhuttiin joku aika sitten tulevan 550 heppainen kone (ainakin painava maasturi lähtee vastaavan tehoisella aika hätäisesti, yhtä nopeasti, kuin vanha M5).

        Katsotaan miten maastoautoa kevyempi M5 lähtee vastaavalla koneella! Jos hinta pysyy alle 200 000, niin todella hyvä saavutus perheautolta, jos vaikka puolen sekunnin päähän R8:sta pääsisi. Todennäköisesti sama kone tulee myös M6:teen, joka kiihtyy vielä n. kymmenesosan nopeammin. Lisäksi Bemarit kuljettavat mukavasti neljä ihmistä, joten kiihtyvyyttäkään ei ole saatu aivan optimaaliseksi.

        Ootellaan nyt ensin M5:sta, ennenkuin aletaan nopeudesta puhumaan! Tulevaa M3 GTS:sääkään ei sovi unohtaa (0-60mph 4,4s, oletettu hinta Saksassa 115 000e).

        Audin RS6 kellotti 4,1s 0-100, tuohon ei pysty edes tuleva M5.

        http://www.germancarforum.com/internal-combustion/27840-powercar-audi-rs6-vs-bmw-m5.html

        E63 AMG puolestaan kellotti 4,4s 0-100, joka sekin on jo paljon parempi kuin M5.


      • asdfgagasd
        ----- kirjoitti:

        Audin RS6 kellotti 4,1s 0-100, tuohon ei pysty edes tuleva M5.

        http://www.germancarforum.com/internal-combustion/27840-powercar-audi-rs6-vs-bmw-m5.html

        E63 AMG puolestaan kellotti 4,4s 0-100, joka sekin on jo paljon parempi kuin M5.

        Maahantuoja ilmoittaa Audin ajaksi 4,5s. Jos Audin testiolosuhteissa tuollainen aika olisi saatu, niin kyllä se varmasti ilmoitettaisiin. No, ootellaan sitä Bemaria! Wikipedia lupaili BMW:n nokalle v8 tuplaturboa, mikä kuulostaa hyvin samalta, kuin X5 M.

        Väittäisin, että virallinen aika menee rikki, tiedä sitten noista yksittäisistä tuloksista. Mutta odotetaan nyt ennenkuin puhutaan! Se on faktaa, että BMW:llä ei tällä hetkellä ole kilpailijaa RS6:delle, jos uusista autoista puhutaan.


      • 12345643
        asdfgagasd kirjoitti:

        Maahantuoja ilmoittaa Audin ajaksi 4,5s. Jos Audin testiolosuhteissa tuollainen aika olisi saatu, niin kyllä se varmasti ilmoitettaisiin. No, ootellaan sitä Bemaria! Wikipedia lupaili BMW:n nokalle v8 tuplaturboa, mikä kuulostaa hyvin samalta, kuin X5 M.

        Väittäisin, että virallinen aika menee rikki, tiedä sitten noista yksittäisistä tuloksista. Mutta odotetaan nyt ennenkuin puhutaan! Se on faktaa, että BMW:llä ei tällä hetkellä ole kilpailijaa RS6:delle, jos uusista autoista puhutaan.

        eivät aina pidä paikkaansa, heittoja on molempiin suuntiin. Esim. Jaguar XF S 3.0D kiihty mittausten mukaan 7,2s ja tehdas ilmoittaa 6,4s. Autossa on n. 270 hv. Mitsun Evo taas alittaa tehtaan ilmoittaman ajan.


      • Jep,
        asdfgagasd kirjoitti:

        Maahantuoja ilmoittaa Audin ajaksi 4,5s. Jos Audin testiolosuhteissa tuollainen aika olisi saatu, niin kyllä se varmasti ilmoitettaisiin. No, ootellaan sitä Bemaria! Wikipedia lupaili BMW:n nokalle v8 tuplaturboa, mikä kuulostaa hyvin samalta, kuin X5 M.

        Väittäisin, että virallinen aika menee rikki, tiedä sitten noista yksittäisistä tuloksista. Mutta odotetaan nyt ennenkuin puhutaan! Se on faktaa, että BMW:llä ei tällä hetkellä ole kilpailijaa RS6:delle, jos uusista autoista puhutaan.

        samaa oon minäkin kuullut, X5 M:n 4,4 V8 tuplaturbo ois odotettavissa M:ään. 555 hv siis vähintään, jotain huhujahan nyt on ollut, että lähemmäs 580 päästäisiin, mutta en ole varma.

        Jokatapauksessa, jos X5 kaikkine läskeineen kiihtyy 4,7s, niin kyllä tuo uus M5 tulee olemaan aika kova peli =D


      • Hondamiäs 67
        vagistan kirjoitti:

        apinaa koijataan.... Kysyit "Mitä litratehoihin tulee niin mistä BMW:stä löytyy 136 hv/l?" vastaus: http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html

        se o poika beeeeäämweeee

        autopalsta ja täällä keskustellaan autoista. Onko tuo mielestäsi auto? Olkoot BMW, auto se ei silti ole. Eikö yhdestäkään tuotannossa olevasta BMW:n henkilöautosta löydy yli 130 hv litralta? Jopa Hondista löytyy parempia litratehoja kuin Bemuista. S2000 Hondasta löytyy 120 heppaa litralta, mites BMW:n vastine Z4?


      • BMW:ltä löytyy
        Hondamiäs 67 kirjoitti:

        autopalsta ja täällä keskustellaan autoista. Onko tuo mielestäsi auto? Olkoot BMW, auto se ei silti ole. Eikö yhdestäkään tuotannossa olevasta BMW:n henkilöautosta löydy yli 130 hv litralta? Jopa Hondista löytyy parempia litratehoja kuin Bemuista. S2000 Hondasta löytyy 120 heppaa litralta, mites BMW:n vastine Z4?

        X5 M 4,4 555hv eli 126.1hv/l. Mites Hondan vastine, kehtaako CRV:tä edes mainita samassa yhteydessä?

        Sama kone muuten tulee todennäköisesti myös M5:den moottoriksi, ehkä vähän piristettynä.


      • Hondamiäs 67
        BMW:ltä löytyy kirjoitti:

        X5 M 4,4 555hv eli 126.1hv/l. Mites Hondan vastine, kehtaako CRV:tä edes mainita samassa yhteydessä?

        Sama kone muuten tulee todennäköisesti myös M5:den moottoriksi, ehkä vähän piristettynä.

        126,1 yli 130? Entä onko X5M sama kuin Z4? Eli BMW:ltä ei löydy yhdestäkään tuotannossa olevasta autosta yli 130 heppaa litralta eikä BMW:n vastinen pysty nujertaa S2000 Hondaa. Jotta Honda pystytään nujertaa, niin siihen tarvitaan koko malliston tehokkain ja kallein auto. Ei oikein BMW vakuuta.


      • En ole väittänyt
        Hondamiäs 67 kirjoitti:

        126,1 yli 130? Entä onko X5M sama kuin Z4? Eli BMW:ltä ei löydy yhdestäkään tuotannossa olevasta autosta yli 130 heppaa litralta eikä BMW:n vastinen pysty nujertaa S2000 Hondaa. Jotta Honda pystytään nujertaa, niin siihen tarvitaan koko malliston tehokkain ja kallein auto. Ei oikein BMW vakuuta.

        että mistään BMW:n koneesta löytyisi yli 130hv/l.

        S2000 voittaa Z4:n litratehojen osalta, otitkin esimerkiksi Hondan litra/teho-suhteeltaan tehokkaimman koneen.

        Niin teen minäkin, ja kysyn, mistä Hondan vastaavasta mallista löytyy 126,1hv/l? Tai jos ei vastaavasta löydy, niin sano edes joku malli?

        3.0litraisesta Z4:stä löytyy 306 hv, 102/l. Häviää S2000:lle parikymmentä heppaa.
        CRV:ssä 2,0litrainen kone ja 150hv, 75hv/l. Häviää X5 M:lle noin 50hv



        Yhteenveto: BMW:n litra/teho-suhteeltaan tehokkain malli verrattuna Hondan "vastaavaan" on suhteessa tehokkaampi, kun verrataan Hondan litra/teho-suhteeltaan tehokkainta mallia BMW:n vastaavaan. Ei voi mitään.


      • :D:D:D:D
        Jep, kirjoitti:

        samaa oon minäkin kuullut, X5 M:n 4,4 V8 tuplaturbo ois odotettavissa M:ään. 555 hv siis vähintään, jotain huhujahan nyt on ollut, että lähemmäs 580 päästäisiin, mutta en ole varma.

        Jokatapauksessa, jos X5 kaikkine läskeineen kiihtyy 4,7s, niin kyllä tuo uus M5 tulee olemaan aika kova peli =D

        Jep, tosiaan aika jees, ainakin julkisuuteen tulleiden tietojen pohjalta!

        "Unlike the current car, the fifth-generation M5 will have a downsized, turbocharged V-8 that is shared with the X5 M and X6 M. But the move from a 5.0-liter V-10 to a 4.4-liter, twin-turbo V-8 results in a power increase from 500 horsepower to more than 555 (some sources place the number closer to 600)."


      • vagistan
        Hondamiäs 67 kirjoitti:

        autopalsta ja täällä keskustellaan autoista. Onko tuo mielestäsi auto? Olkoot BMW, auto se ei silti ole. Eikö yhdestäkään tuotannossa olevasta BMW:n henkilöautosta löydy yli 130 hv litralta? Jopa Hondista löytyy parempia litratehoja kuin Bemuista. S2000 Hondasta löytyy 120 heppaa litralta, mites BMW:n vastine Z4?

        1.4l kone ja tehoa vaatimattomat 1300hp... laske siitä litra tehot.


        BUHAHAHAHAH


      • dfhjf
        vagistan kirjoitti:

        1.4l kone ja tehoa vaatimattomat 1300hp... laske siitä litra tehot.


        BUHAHAHAHAH

        tuotannossa olevaan heniköautoon sen saa? Näytä se täältä http://www.bmw.fi


      • Anonyymi
        12345643 kirjoitti:

        eivät aina pidä paikkaansa, heittoja on molempiin suuntiin. Esim. Jaguar XF S 3.0D kiihty mittausten mukaan 7,2s ja tehdas ilmoittaa 6,4s. Autossa on n. 270 hv. Mitsun Evo taas alittaa tehtaan ilmoittaman ajan.

        Karttaa muutettu. 315hp 645nm . Edelleen 3.0d.. 2012 xfs.


    • VOITTOA! MAAILMAN

      SUURIMMASSA, ARVOSTETUIMMASSA SEKÄ LÄÄJIMMASSA MOOTORITEKNOLOGIA TUTKIMUKSESSA.
      Siihen ei sun vaparihuutelut vaikuta mUAHAHAHAHAHAHAHAHA

      • HERÄÄ PAHVI.

        IHAN OMAA TEKNOLOGIATUTKIMUSASEMAA?


      • OLETKO KOOMASSA

      • sika-aivoille mietti

      • tämä yksinomaan
        sika-aivoille mietti kirjoitti:

        on valittu tuhansia. Kymmeniä joka vuosi. Riippuu täysin siitä minkä haluat olevan listaykkösenä, niin poimit vain tietyt vuodenmoottori pystit.

        maailman laajin moottoriteknologia tutkimus mikä tehdään vuosittai. Kaikista teisteistä mittavin sekä arvostetuin.
        Voitot:
        BMW 50
        Honda 22
        Toyota 22
        Mercedes 9
        Audi 3 :D


      • sinisilmäkö oot
        tämä yksinomaan kirjoitti:

        maailman laajin moottoriteknologia tutkimus mikä tehdään vuosittai. Kaikista teisteistä mittavin sekä arvostetuin.
        Voitot:
        BMW 50
        Honda 22
        Toyota 22
        Mercedes 9
        Audi 3 :D

        maailman laajin?????????


      • ARVOSTETUIN!!!
        sinisilmäkö oot kirjoitti:

        maailman laajin?????????

        K.V.G Kato vittu googlesta!


      • ?-?
        ARVOSTETUIN!!! kirjoitti:

        K.V.G Kato vittu googlesta!

        olla amis?


      • selvästikin....
        ?-? kirjoitti:

        olla amis?

        aninkoulussa joss sinua opetetaan lukemaan tänävuonna, osaat kyllä mutta et tajua lukemaasi.


      • Professori
        selvästikin.... kirjoitti:

        aninkoulussa joss sinua opetetaan lukemaan tänävuonna, osaat kyllä mutta et tajua lukemaasi.

        et osaa edes kirjoittaa.


    • Nestor Hygen

      Nestor se vaan osaa ärsyttää bemaristeja. Olen aina tiennyt että olette herkkänahkaisia tosikkoja mutta tämä ylittikin omat odotukseni. Ei mikään ihme että ajatte liikenteessä kuin mitkäkin vähäjärkiset spurgut kun on hermot noin kireällä.

      Täytyykin joku päivä vielä hujauttaa tälle palstalle joku maukas juttu kun teidän vastauksille saa aina nauraa. Paras oli tuo sälli joka alkoi jauhaa jostain litratehoista vaikka koko aloituksessa niistä ei mainittu sanallakaan. Jatkakaa pojat samaan malliin, kyllä se siitä.

      • biistii

        olet kateellinen paska, tee elämälläsi jotain hyödyllistä niin voit toteuttaa unelmiasi ei se -85 corolla kaljalla tai täällä provoilemalla tule yhtään sen paremmaksi


      • Nestor Hygen
        biistii kirjoitti:

        olet kateellinen paska, tee elämälläsi jotain hyödyllistä niin voit toteuttaa unelmiasi ei se -85 corolla kaljalla tai täällä provoilemalla tule yhtään sen paremmaksi

        Sinä taidatkin olla koko porukan herkkänahkasin? Huvittaa tuo sinun avautuminen. Jatka poika jatka, sinulle on mukava naureskella. Ehkä sinustakin joku päivä tulee mies, ehkä.


      • pärre och petro
        Nestor Hygen kirjoitti:

        Sinä taidatkin olla koko porukan herkkänahkasin? Huvittaa tuo sinun avautuminen. Jatka poika jatka, sinulle on mukava naureskella. Ehkä sinustakin joku päivä tulee mies, ehkä.

        Hygen Nestori on? Jos vielä palataan noihin vapareihin, pitkälti ainoastaan 1 ja 3 sarjalaisessa käytetään 2 litraisia bensavapareita, uudessa 5- series, ainoastaan bensa rivikuutoset on vapareita muutama malli, esim. 528i. 7 sarjalaisessa V8 kone on turbotettu, samoin vissii X5, X6, turbot löytyy... Joten en nyt menis väittämään, että olis jotenkin jäljessä verrattuna meseen tai audiin. 1 sarjalainen uudistuu 2011 ja 3 sarjalainen uudistuu 2012, eiköhän siihen mennessä bensavaparit ole historiaa bemarillakin. Ja vielä loppukevennys, kuka vittu haluaa ajella esim. 3 sarjalaisella, jossa on joku volkkarin 1.2 TSIIIII nokassa kiinni, kaikki alle kaksilitraiset on mopoja:)


      • Arvuuttelija
        pärre och petro kirjoitti:

        Hygen Nestori on? Jos vielä palataan noihin vapareihin, pitkälti ainoastaan 1 ja 3 sarjalaisessa käytetään 2 litraisia bensavapareita, uudessa 5- series, ainoastaan bensa rivikuutoset on vapareita muutama malli, esim. 528i. 7 sarjalaisessa V8 kone on turbotettu, samoin vissii X5, X6, turbot löytyy... Joten en nyt menis väittämään, että olis jotenkin jäljessä verrattuna meseen tai audiin. 1 sarjalainen uudistuu 2011 ja 3 sarjalainen uudistuu 2012, eiköhän siihen mennessä bensavaparit ole historiaa bemarillakin. Ja vielä loppukevennys, kuka vittu haluaa ajella esim. 3 sarjalaisella, jossa on joku volkkarin 1.2 TSIIIII nokassa kiinni, kaikki alle kaksilitraiset on mopoja:)

        koko sen nopeuden määrittää? Minä kun luulin että teho/ painosuhde määrittää kuinka kovaa auto menee.

        Kerro kumpi on nopeampi jos kuvitellaan että molemmat autot painaa 1400 kg.
        a) Auto jossa on moottorina 1.4 turbo ja tehoa on 180 hv ja vääntöä 300 nm
        b) Auto jossa on moottorina 2.0 vapari ja tehoa on 150 hv ja vääntöä 200 nm


      • BMW Engines
        pärre och petro kirjoitti:

        Hygen Nestori on? Jos vielä palataan noihin vapareihin, pitkälti ainoastaan 1 ja 3 sarjalaisessa käytetään 2 litraisia bensavapareita, uudessa 5- series, ainoastaan bensa rivikuutoset on vapareita muutama malli, esim. 528i. 7 sarjalaisessa V8 kone on turbotettu, samoin vissii X5, X6, turbot löytyy... Joten en nyt menis väittämään, että olis jotenkin jäljessä verrattuna meseen tai audiin. 1 sarjalainen uudistuu 2011 ja 3 sarjalainen uudistuu 2012, eiköhän siihen mennessä bensavaparit ole historiaa bemarillakin. Ja vielä loppukevennys, kuka vittu haluaa ajella esim. 3 sarjalaisella, jossa on joku volkkarin 1.2 TSIIIII nokassa kiinni, kaikki alle kaksilitraiset on mopoja:)

        Kuka nyt bemarin kahden litran koneella ostaisi.

        Peruskone on vapaastihengittävä kolmen litran rivikutonen josta irtoaa 200kW.

        Ja saahan tuon turbollakin jos sellaista kaipaa.

        http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_engines


      • ,,,,
        BMW Engines kirjoitti:

        Kuka nyt bemarin kahden litran koneella ostaisi.

        Peruskone on vapaastihengittävä kolmen litran rivikutonen josta irtoaa 200kW.

        Ja saahan tuon turbollakin jos sellaista kaipaa.

        http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_engines

        on juurikin tuo 2 litranen vapari. Katso vaikka kuinka paljon sitä ostetaan 1 ja 3 sarjaan kuin esim. 3 litraista.


      • oppopoppoi
        pärre och petro kirjoitti:

        Hygen Nestori on? Jos vielä palataan noihin vapareihin, pitkälti ainoastaan 1 ja 3 sarjalaisessa käytetään 2 litraisia bensavapareita, uudessa 5- series, ainoastaan bensa rivikuutoset on vapareita muutama malli, esim. 528i. 7 sarjalaisessa V8 kone on turbotettu, samoin vissii X5, X6, turbot löytyy... Joten en nyt menis väittämään, että olis jotenkin jäljessä verrattuna meseen tai audiin. 1 sarjalainen uudistuu 2011 ja 3 sarjalainen uudistuu 2012, eiköhän siihen mennessä bensavaparit ole historiaa bemarillakin. Ja vielä loppukevennys, kuka vittu haluaa ajella esim. 3 sarjalaisella, jossa on joku volkkarin 1.2 TSIIIII nokassa kiinni, kaikki alle kaksilitraiset on mopoja:)

        yli 1,6 litraiset ovat historiaa.


      • hgfdsawertyu
        oppopoppoi kirjoitti:

        yli 1,6 litraiset ovat historiaa.

        ne köyhät väittää, kun ei oo vara ostaa kunnon moottoreilla varustettuja autoja.


      • pärre och svante
        oppopoppoi kirjoitti:

        yli 1,6 litraiset ovat historiaa.

        TSI 1.2 - 1.6 koneet on kohta historiaa. Onkohan ne edes miettineet miten semmonen pikkulohko toimii esim 100 tonnin kilometrilukemissa. Mielestäni melko koomista rupee tunkemaan johonkin Golfin kokoseen 1.2 litrasta konetta, auto kuitenkin painaa 1500 kiloa, oli koneessa vääntöä tai ei. Bemarin vaparit on ehkä laiskoja, mutta ne kuitenkin toimii pidempään...


      • Jahrot
        pärre och svante kirjoitti:

        TSI 1.2 - 1.6 koneet on kohta historiaa. Onkohan ne edes miettineet miten semmonen pikkulohko toimii esim 100 tonnin kilometrilukemissa. Mielestäni melko koomista rupee tunkemaan johonkin Golfin kokoseen 1.2 litrasta konetta, auto kuitenkin painaa 1500 kiloa, oli koneessa vääntöä tai ei. Bemarin vaparit on ehkä laiskoja, mutta ne kuitenkin toimii pidempään...

        ne BMW:n kuuluisat kansiviat? Entäs männänrenkaat?


      • dgjhdghsdfgdh
        Jahrot kirjoitti:

        ne BMW:n kuuluisat kansiviat? Entäs männänrenkaat?

        Eikös nuo kansiviat ole pääsääntöisin peräisin koneen keittämisestä hajonneen vesipumpun seurauksena?

        Mikäs männänrenkaissa ongelmana, ainakin toistaiseksi itselle vieras aihe?


      • ------
        dgjhdghsdfgdh kirjoitti:

        Eikös nuo kansiviat ole pääsääntöisin peräisin koneen keittämisestä hajonneen vesipumpun seurauksena?

        Mikäs männänrenkaissa ongelmana, ainakin toistaiseksi itselle vieras aihe?

        2.5 litraisissa on ollut ongelmia männänrenkaissa.


      • asentajaietu
        ------ kirjoitti:

        2.5 litraisissa on ollut ongelmia männänrenkaissa.

        juttu, kun 17vuotta oon tehnyt autonasentajan hommia ja tunnen myös paljon alan korjaamoalan ihmisiä, enkä koskaan ole törmännyt tai kuullut bmw.n männänrengasongelmaan(?), enkä myöskään kansivikoihin(tarkoitan tässä tyyppivikaa). Kun mukamas ovat kuuluisia(?) ongelmia molemmat, laittaisiko joku, olevinaan tiedän autoista tyyppi jotain linkkiä?


      • Mekaanikko Kuningas
        asentajaietu kirjoitti:

        juttu, kun 17vuotta oon tehnyt autonasentajan hommia ja tunnen myös paljon alan korjaamoalan ihmisiä, enkä koskaan ole törmännyt tai kuullut bmw.n männänrengasongelmaan(?), enkä myöskään kansivikoihin(tarkoitan tässä tyyppivikaa). Kun mukamas ovat kuuluisia(?) ongelmia molemmat, laittaisiko joku, olevinaan tiedän autoista tyyppi jotain linkkiä?

        sortin nyrkkipaja on kyseessä? Jos olet jossain Tojo huollossa niin et varmaankaan ole törmäänyt Bemun vikoihin.


      • asentajaietu
        Mekaanikko Kuningas kirjoitti:

        sortin nyrkkipaja on kyseessä? Jos olet jossain Tojo huollossa niin et varmaankaan ole törmäänyt Bemun vikoihin.

        kyllä huoltanut hyvinkin paljon bemareita. Sulla näyttää olevan jo luetun ymmärtäminen hankalaa, epäilen jo ylipäätänsä lukutaitoasi, muuten viestistäsi kyllä näkee älykkyysosamääräsi olevan saappaan luokkaa(tulikohan loukattua saappaita), pyysin laittamaan jotain linkkiä josta voisi todentaa ko. viat, kun älykääpiöt tällä palstalla väittää niiden olevan tyypillisiä vikoja, en pelkkää sanahelinää.


      • Hondamiäs 67
        asentajaietu kirjoitti:

        kyllä huoltanut hyvinkin paljon bemareita. Sulla näyttää olevan jo luetun ymmärtäminen hankalaa, epäilen jo ylipäätänsä lukutaitoasi, muuten viestistäsi kyllä näkee älykkyysosamääräsi olevan saappaan luokkaa(tulikohan loukattua saappaita), pyysin laittamaan jotain linkkiä josta voisi todentaa ko. viat, kun älykääpiöt tällä palstalla väittää niiden olevan tyypillisiä vikoja, en pelkkää sanahelinää.

        itse jotain linkkiä etteikö ne olisi tyyppivikoja. Taidatkin vain rassata poikaystäväsi peräreikää.


      • Siis täh?
        Hondamiäs 67 kirjoitti:

        itse jotain linkkiä etteikö ne olisi tyyppivikoja. Taidatkin vain rassata poikaystäväsi peräreikää.

        Olematon tyyppivika pitäisi todentaa linkillä? Jos joku väittää, että BMW:ssä on tyyppivikoja, niin laittakoon linkkiä. Ei millään sivulla lue "BMW:n 2.5-litraisissa autoissa ei ole tyyppivikoja."


    • Nestor Hygen

      Tämähän oli suorastaan hitti tämä minun aloittama keskustelu. Bemaristit kertokaas, ottaako luonnon päälle?

      • Nestor Hygen

        Oikeasti tulin tänne vain purkamaan omaa pahaa mieltä. Kun olen vielä nuori, eikä minulla ole varaa ostaa laadukasta autoa, varsinkaan mitään uudempaa mallia. Mutta aina voin haaveilla näistä nykyaikaisista moottoreista.


      • Bemaristin kauhu
        Nestor Hygen kirjoitti:

        Oikeasti tulin tänne vain purkamaan omaa pahaa mieltä. Kun olen vielä nuori, eikä minulla ole varaa ostaa laadukasta autoa, varsinkaan mitään uudempaa mallia. Mutta aina voin haaveilla näistä nykyaikaisista moottoreista.

        kun bemaristia ottaa nyt koville. Aika noloa esiintyä toisena henkilönä.


      • Jäi epäselväksi
        Bemaristin kauhu kirjoitti:

        kun bemaristia ottaa nyt koville. Aika noloa esiintyä toisena henkilönä.

        Kuinka 500 heppaisessa 6.0 TDI:ssä voi olla 100hv/l?


      • käsitteet sekaisin
        Jäi epäselväksi kirjoitti:

        Kuinka 500 heppaisessa 6.0 TDI:ssä voi olla 100hv/l?

        Uunot!!!


    • Nestor Hygen

      se osaan aiheuttaa BMW "miesten" keskuudessa itkua ja raivoa. Aika moni herkkänahkainen BMW-"mies" meni syöttiin. Nauran teille! HAH HAH HAH HAH!!
























      Ps. HAHAHAHAHAAAAHAHAAAA!!!!

      • UncleJ

        Se on sitä kylmää naurua - komiikkaa ilman huumoria. Monelle tekohuumori on väline, jonka avulla paetaan kylmää todellisuutta. Kiitos vaan, me muut täällä nauramme sinulle - oikeasti.


      • Nestor Hygen
        UncleJ kirjoitti:

        Se on sitä kylmää naurua - komiikkaa ilman huumoria. Monelle tekohuumori on väline, jonka avulla paetaan kylmää todellisuutta. Kiitos vaan, me muut täällä nauramme sinulle - oikeasti.

        nauran teille tosikoille joille BMW on koko elämä. Olette niin sairaalloisen fanaattisia ihmisiä, millään muulla palstalla ei ole vastaavia tosikoita kuin täällä. Sama ilmiö on myös TMnetin uutisten kommetti osiossa. Aina siellä joku BMW "mies" vetää herneen nenään jo siitä kun joku muu valmistaja esittelee uuden mallin. Käy vaikka lukemassa uutinen joka käsittelee Lexus IS:n dieseliä, löytyy helposti koska on vielä niin tuore juttu. Kun luet sitä ja tätä palstaa niin tajuat miksi BMW-"miehille" nauretaan. Teillä ei ole muuta elämää kuin BMW.

        Arvaa miksi tälle palstalle tulee lähes kaikki provot? Koska täällä niihin vastataan aivan varmasti. Muilla palstoilla provot jätetään omaan arvoonsa, mutta te ette kykene siihen. Nyt joku fanaatikko vetää tästäkin herneen nenään, se on varma se.


      • xdxda

        Vertailua

        Teho(hv)/vääntö(Nm)/päästöt(g/km)/yhdistetty kulutus (l/100km)

        1. Edustussedanit
        -BMW 520d
        184/380/129/ 4,9

        -MB E200 CDI BLUEefficiency
        136/360/137-145/5,2-5,5

        -Audi A6 2.0 TDIe
        136/320/139/5,3

        YHTEENVETO:
        Bemussa eniten tehoa vääntöä. SILTI kulutus päästöt ovat pienemmät kuin vastaava MB/Audi.
        Lisäksi vertailun Bemussa on 2 litrainen 'vakiodiesel' ja silti se hakkaa taloudellisuudessa mallit joita MB/Audi mainostaa säästöversioina nimikkeillä BlueEfficiency, TDIe


      • kuluttaa/ ei kuluta
        xdxda kirjoitti:

        Vertailua

        Teho(hv)/vääntö(Nm)/päästöt(g/km)/yhdistetty kulutus (l/100km)

        1. Edustussedanit
        -BMW 520d
        184/380/129/ 4,9

        -MB E200 CDI BLUEefficiency
        136/360/137-145/5,2-5,5

        -Audi A6 2.0 TDIe
        136/320/139/5,3

        YHTEENVETO:
        Bemussa eniten tehoa vääntöä. SILTI kulutus päästöt ovat pienemmät kuin vastaava MB/Audi.
        Lisäksi vertailun Bemussa on 2 litrainen 'vakiodiesel' ja silti se hakkaa taloudellisuudessa mallit joita MB/Audi mainostaa säästöversioina nimikkeillä BlueEfficiency, TDIe

        että BMW:n kulutus on oikeassa elämässä ja oikeassa ajossa aina pari litraa kovempi kuin tehdas ilmoittaa? Ainakin eräässä testissä 520da kulutti oikeasti 7,2l/ 100 km ja 530da kulutti 8,7l/ 100 km. Audin ja MB:n heitot ovat vain 0,5-0,8 litraa ylös. Ei aina kannata uskoa sitä BMW:n mainoslehteä vaikka ehkä tykkäätkin illuusiossa elää.


      • Proffa F
        xdxda kirjoitti:

        Vertailua

        Teho(hv)/vääntö(Nm)/päästöt(g/km)/yhdistetty kulutus (l/100km)

        1. Edustussedanit
        -BMW 520d
        184/380/129/ 4,9

        -MB E200 CDI BLUEefficiency
        136/360/137-145/5,2-5,5

        -Audi A6 2.0 TDIe
        136/320/139/5,3

        YHTEENVETO:
        Bemussa eniten tehoa vääntöä. SILTI kulutus päästöt ovat pienemmät kuin vastaava MB/Audi.
        Lisäksi vertailun Bemussa on 2 litrainen 'vakiodiesel' ja silti se hakkaa taloudellisuudessa mallit joita MB/Audi mainostaa säästöversioina nimikkeillä BlueEfficiency, TDIe

        kun BMW:n kiihtyvyys ja kulutus pitäisi paikkansa. Olikos se nyt AMS jossa testissä oli 320d ja se kiihtyi 1,2s hitaammin 0-100 kuin tehdas ilmoitti. Kulutus oli myös PALJON korkeampi kuin oli ilmoitettu. Laboratoriossa ehkä pääsee noihin BMW:n ilmoittamiin, mutta ei normaalissa ajossa.


      • --------------------
        kuluttaa/ ei kuluta kirjoitti:

        että BMW:n kulutus on oikeassa elämässä ja oikeassa ajossa aina pari litraa kovempi kuin tehdas ilmoittaa? Ainakin eräässä testissä 520da kulutti oikeasti 7,2l/ 100 km ja 530da kulutti 8,7l/ 100 km. Audin ja MB:n heitot ovat vain 0,5-0,8 litraa ylös. Ei aina kannata uskoa sitä BMW:n mainoslehteä vaikka ehkä tykkäätkin illuusiossa elää.

        juuri missään autotestissä ei koeajeta EU kulutustestiä, vaan joku summamutikassa valittu lenkki. Itse kulutustestissähän ei edes pysty huijaamaan, vaan se on standardoitu testi eikä mikään tehtaan ilmoittama lukema.
        On tietenkin yksi instanssi, joka Suomessa testaa tuota "oikean elämän kulutusta" ja vertailee sitä kautta autoja toisiinsa: Autoliiton Ecotest. Tuolta voit tutustua noihin Ecotestin kulutuslukemiin isojen autojen luokassa:
        http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/ecotest/?x2619255=Select&ajoneuvoluokkaIn=6&pisteetBetween=70,100&merkki=&moottori=Diesel

        Kumma kyllä, bemarin mallit ovat tuollakin vähiten kuluttavia. Esim:

        BMW 520d touring 130 kW kulutus:5,87l
        Audi A6 2.0 TDI e 100kW kulutus: 6.09l
        M-B E 200 CDI BlueEFFICIENCY T-Modell 100kW kulutus:5.93

        Eli eniten tehoa, paras suorituskyky ja pienin kulutus. Ei tarvitse uskoa pelkkiä mainoslehtisiä.


      • kuluttaa/ ei kuluta
        -------------------- kirjoitti:

        juuri missään autotestissä ei koeajeta EU kulutustestiä, vaan joku summamutikassa valittu lenkki. Itse kulutustestissähän ei edes pysty huijaamaan, vaan se on standardoitu testi eikä mikään tehtaan ilmoittama lukema.
        On tietenkin yksi instanssi, joka Suomessa testaa tuota "oikean elämän kulutusta" ja vertailee sitä kautta autoja toisiinsa: Autoliiton Ecotest. Tuolta voit tutustua noihin Ecotestin kulutuslukemiin isojen autojen luokassa:
        http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/ecotest/?x2619255=Select&ajoneuvoluokkaIn=6&pisteetBetween=70,100&merkki=&moottori=Diesel

        Kumma kyllä, bemarin mallit ovat tuollakin vähiten kuluttavia. Esim:

        BMW 520d touring 130 kW kulutus:5,87l
        Audi A6 2.0 TDI e 100kW kulutus: 6.09l
        M-B E 200 CDI BlueEFFICIENCY T-Modell 100kW kulutus:5.93

        Eli eniten tehoa, paras suorituskyky ja pienin kulutus. Ei tarvitse uskoa pelkkiä mainoslehtisiä.

        sitten suorituskyky ei pidä yhdessäkää testissä paikkaansa? MB ja Audi alittaa hyvin usein tehtaan ilmoittaman kiihtyvyyden. Esim. 320d heittää 1,2s huonompaan suuntaan ja M3 lähes 0,5s ja 520da meni vähän yli 9s. Mites nyt noin?


      • 520da touring -08
        kuluttaa/ ei kuluta kirjoitti:

        että BMW:n kulutus on oikeassa elämässä ja oikeassa ajossa aina pari litraa kovempi kuin tehdas ilmoittaa? Ainakin eräässä testissä 520da kulutti oikeasti 7,2l/ 100 km ja 530da kulutti 8,7l/ 100 km. Audin ja MB:n heitot ovat vain 0,5-0,8 litraa ylös. Ei aina kannata uskoa sitä BMW:n mainoslehteä vaikka ehkä tykkäätkin illuusiossa elää.

        kuluta tuota.
        Matka-ajossa menee tuohon luvattuun sekakulutukseen ja allekin eli 5,8 l/100 km. Silloin mukana motaria.
        Jos ajelee "normaaleja" 80 tai 100 rajoituksilla olevia kaksikaistaisia pääväyliä, niin kulutus on
        karvan yli 5 l/100 km.
        Pk-seudulla ajossa menee 6,2 - 6,4 l/100 km.

        Olen laskenut tankatut litrat ja ajetut kilometrit -metodilla eli pitäisi olla oikein eikä Esson baarin juttuja kuten sinulla.


    • V-36

      hyvästä avauksesta, mutta haluan myös lisätä vettä myllyyn: BMW ei osaa tehdä kunnollista nelivetoa, tämäm osoittaa AMS:n viime talvena tehta talvitesti. BMW:ltä oli mukana X1 ja X6, jotka menestyivät surkeasti. Fanaatikot syyttivät että Bemut painoi enemmän, mutta X1 oli lähes koko porukan kevyin auto, mutta silti se oli lähevs viimeinen. Muut merkit pitivät Bemua pilkkanaan koko testissö.

      Katsotaan kerääkö tämä minun uutinen yhtä monta itkun täytteistä kirjoitusta kun Nestorin loistava postaus.

      • --------------------

        Kyseisen AMS testin tulokset:
        1. Audi S4 - 81,4s
        2. Nissan GT-R- 83,0s
        3. Mitsubishi Lancer Evo- 83,2s
        4. BMW X6 M- 84,0s
        5. MB E350- 85,0s
        6. Subaru Outback- 87,4s
        7. BMW X1- 87,8s
        8. Opel Insignia- 88,6s
        9.MB GLK- 89,4s
        10. Porsche 911- 89,6s
        Ei toi nyt ihan niin surkeasti mennyt.

        Muiden testien tuloksia:
        http://www.automotorsport.se/biltester/2008/0804/080401.pdf
        http://www.automotorsport.se/biltester/2008/0805/080503.pdf

        Ruotsin AMS on useampaan otteeseen testaillut noita autoja talviolosuhteissa nimenomaan pohjolan olosuhteisiin. Ylläolevassa testissähän järjestys oli kierrosaikojen perusteella:
        1. Porsche 911 Turbo Cabriolet 2:48,7
        2.Audi R8 (V8) 2:50,6
        3. BMW 335Xi Touring 2:50,8
        4. Subaru Impreza WRX STI 2:53,5
        5. Honda Civic TypeR 2:56,6
        6. BMW 135i Coupe 3:00,2
        7. Audi RS4 3:01,4
        8. Alfa Romeo 147 3:02,4
        9. Nissan 350Z Roadster 3:05,1
        10. Opel GT 3:08,1
        11. Mini Cooper S 3:11,0
        12. Mazda CX-7 3:15,4

        Eli Audin nelivetoinen supertykki RS4 hävisi kaksivetoiselle bemarille (tai oikeastaan yksivetoiselle, lukkoahan ko. mallista ei löydy), "superauto" R8 pystyi juuri ja juuri voittamaan perhefarkun. Yllättäen testin hitain oli citymaasturi, mutta masssallahan ei ole vaikutusta asiaan, eihän?

        Toisessa AMS:n testissähän BMW 330xd Touring pesi koko joukon ratakierroksella:
        "Jäärata-ajat:
        BMW 330 xd Touring 123,9
        Audi A3 SB 3,2 Quattro 3,5
        Subaru Impreza STI 3,7
        Mitsbishi Evo IX 5,5
        VW Golf R32 6,2
        Ford Fiesta ST 8,4
        Volvo V50 T5 AWD 11,3
        Mercedes ML 500 11,4
        Porsche Cayman S 12,0
        Mazda MX-5 2,0 20,3"

        Lähde: http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0603/060303.pdf

        Mutta onneksi bemarin nelivedot on "surkeita", muutenhan tuollainen perhekuljetin nöyryyttäisi noita "oikeita urheiluautoja" liukkaalla miten huvittaisi. Voisi olla Porschekin tiukilla...

        Onko vielä muita huonoja provoja tarjolla?


      • MikaArvajaa

        Unohdit Mersun C-sarjan? Paras kaikista premiumeista......


    • dfddfdfdf

      mitä sitten, eikö firma saa yrittää myydä sellaista tuotetta kuin haluaa. MB:lläkin on 2 litrainen moottori, vai mitä kuvittelet 180, 200, 220 merkitöjen tarkoittavan?

      • Jellydishd

        Löytyy vaan enemmän potkua samalla kulutuksella.


    • bmmr

      on prsra ksoka mniä nsanon ninn! mene nstro psio täläöt psltalta! kkuknka ei hlua lkuea snnisnun pvroovoija!

      • HAHAHAHAH

        HAHAHAHAH, pälliäisen, Toyoteron, alkeellinen provo.


      • Lexus LF-A
        HAHAHAHAH kirjoitti:

        HAHAHAHAH, pälliäisen, Toyoteron, alkeellinen provo.

        kun yksi urpo siihen vastasi, heh heh.


      • BM.....
        Lexus LF-A kirjoitti:

        kun yksi urpo siihen vastasi, heh heh.

        Kateellisen Toyokuskin kourituksenomainen avautuminen. Jos et ymmärrä niin
        kysy Nissankuskilta ne ovat keskimäärin hieman älykkäämpiä kuin te Toyokuskit.


      • Lexus LF-A
        BM..... kirjoitti:

        Kateellisen Toyokuskin kourituksenomainen avautuminen. Jos et ymmärrä niin
        kysy Nissankuskilta ne ovat keskimäärin hieman älykkäämpiä kuin te Toyokuskit.

        nolottaa kun lankesit maailman vanhimpaan provoon? No te BMW puppelit olettekin niin yksinkertaista sakkia.


      • Lexus LF-A
        Lexus LF-A kirjoitti:

        nolottaa kun lankesit maailman vanhimpaan provoon? No te BMW puppelit olettekin niin yksinkertaista sakkia.

        Lexuksessa on kivaa puppeloida ja homppeloida.


      • Real LF-A
        Lexus LF-A kirjoitti:

        Lexuksessa on kivaa puppeloida ja homppeloida.

        teillä BMW homoilla on kokemusta, paitsi että te tohuatte BMW:ssä. Te BMW puppelihomppelit olette säälittävää porukkaa!


      • Real LF-A
        Real LF-A kirjoitti:

        teillä BMW homoilla on kokemusta, paitsi että te tohuatte BMW:ssä. Te BMW puppelihomppelit olette säälittävää porukkaa!

        V..ttua te ette v..dä p...een vaikka. kuinka pyytää v..tun h...mot


      • BMW= gay car 2010
        Real LF-A kirjoitti:

        V..ttua te ette v..dä p...een vaikka. kuinka pyytää v..tun h...mot

        kun pitää käyttää toisten nimimerkkejä. voi voi pientä bmw-puppelia.


      • Real LF-A
        BMW= gay car 2010 kirjoitti:

        kun pitää käyttää toisten nimimerkkejä. voi voi pientä bmw-puppelia.

        Saa..nan homot BMW-puppelit vedän teitä v..ttu per..seen.


      • Jebbhaa

        Tässä kyl nähdään mitä ollaan ku ostetaa 320i bemari 150hp ja ohjelmoidaan se 220hp, ollaan ku maailman napa :D Voin kertoo et normi Mersu menee ohi ja lujaa ohjelmoit tai et.


    • Nestor Hygen

      paras tekemään keskusteluista hittejä!

    • Nestor Hygen

      Jatkakaa pojat jatkakaa, kohta on tullut yli 100 viestiä. Olen ylpeä sekä hämmästynyt. Ylpeä olen siitä että olen saanut kirvoitettua keskustelua ja ehkä vähän riitelyäkin. Hämmästynyt olen puolestaan siitä, että bemaristit ovat aika herkkänahkaisia.

    • Aikuinen mies

      keskustelut. Ihan hyvät naurut noista tosikoiden vastauksista sai, mutta eikös tuo ala meneään jo monen osalta hieman liian pitkälle?

    • Nestor Hygen

      100 meni rikki, hienoa! Tämä on näköjään arka aihe BMW-faneille. Ihme kun biistii ei tullut vinkumaan, kaveri veti tuossa toisessa keskustelussa aika rajusti herneen nenään. Hän nolasi itsensä aika pahasti, lukekaas huviksenne koko ketju. Harmi vain että itse en keksinyt aloittaa tuota aihetta, pointsit tuon keksijälle.

      • älä rehvastele

        Sulla ei ole varaa sen enempää 2-litraisiin vapareihin kuin turboihinkaan. Ajele sinä vaan sillä mummosi rippilahjaksi ostamalla kinkkimopolla.


      • hjklkjhg
        älä rehvastele kirjoitti:

        Sulla ei ole varaa sen enempää 2-litraisiin vapareihin kuin turboihinkaan. Ajele sinä vaan sillä mummosi rippilahjaksi ostamalla kinkkimopolla.

        kun olet herkkänahkainen.


      • Jebbha
        älä rehvastele kirjoitti:

        Sulla ei ole varaa sen enempää 2-litraisiin vapareihin kuin turboihinkaan. Ajele sinä vaan sillä mummosi rippilahjaksi ostamalla kinkkimopolla.

        Ja vaikka hänellä varaa olisikin niin en usko että käyttää tähän merkkiin jos yhtään leikkaa, vaikka 20 tonnia lisää niin Mersu ennemmin, Ulkonäkö, teho, ajettavuus, laatu, sisätilat, kaikki....


    • Ei BMW:tä
    • HeikkiBMW

      Moikka. Ihme vääntöä tyhjästä asiasta. Onhan se kivaa että autossa on voimaa. Mutta kelpaako se edes viikonloppu autoksi kun käyttökustannukset on päätä huomaavat. Minua kiinnostaa se että mitä osia on moottorista vaihdettu kun 300 tuhatta on täynnä. Melkein kaikki erilaiset koneet oli hyviä kestävyydestä 2004 asti, sitten alkoivat hyvin useat eri merkkien moottorit hajoamaan. Seuraava autoni on BMW 630 vuosimallia 2004. Vaimolle Volvo S60 vuosimallia 2004. Sitten kun tekniikka on kehittynyt, ostan sähköauton, siihen kuluu vielä muutama vuosi

      • mukanaRuosteet

        Ketä nyt kiinnostaa jotkut 2000 alun autot joilla on poljettu kilsoja tolkuttomasti?
        Melkoisia yksilöitä sellaiset ovat ja melkoista arpapeliä saatko mustapekan vai jotain muuta.


      • Jebbha
        mukanaRuosteet kirjoitti:

        Ketä nyt kiinnostaa jotkut 2000 alun autot joilla on poljettu kilsoja tolkuttomasti?
        Melkoisia yksilöitä sellaiset ovat ja melkoista arpapeliä saatko mustapekan vai jotain muuta.

        Volvot on kuule sisäänajettu vasta kun Saksan Mosse menee paalaimeen.


    • Biiämvii

      BMW premium...🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      • Jebbha

        No kun ei vaan ole :)


    • MikaOjaantausss

      Toi on kyllä totta, ei ois Volvosta uskonu, mutta tämä merkki on kyllä todella jäljessä kaikesta, käyttää turboa tehokkaimmissa malleissa mut ei muissa bensa koneissa, surkeaa toimintaa näinkin kalliilta merkiltä, ja hei turha puhuu kateudesta, löytyy pihalta Mercedes ja muijalta Jaguar.

      • Anonyymi

        Moi,

        Minkälaiset BMW 318 farkkukuskit yrittää Nurmijärven Klaukkalassa ajaa ihmisten päälle suojatiellä? Tää oli 14.2.2022, klo 19.00, jos tiedätte kyseisen 318 tumman farkkukuskin vetäkää sitä anaalin keskenänne. Mä en en jaksa, koska autosta huudettiin "HUORA". Suomen laki ennen Baijerin Maatalous Wärkkejä. Suksikas wittuun Baijerilaisry,,!;:'**55677


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe