-04 farkku Breakin kytkinremppa??

Kytkinremppa

Meillä on vm.2004 Meganen farkkubreikki 1.6. Kytkin "temppuillut" jo vajaa pari vuotta. Ottaa todella ylhäältä kiinni. Nyt alkanut tuntumaan vielä pahemmalta. Kyllä liikkeelle lähtee, mutta on outo. Muutama tuttuni ajoi autoa ja sanoi, että kytkin alkaa olla tosiaankin lopussa.
Olen tiedustellut eri paikoista hintaa ja ovat heittäneet 800€ ylöspäin! Järkyttävää! Sitä ei kuulemma voi edes säätää, koska on jokin "nestekytkin".
Autollamme on ajettu 120tonnia ja ollut käytössä noin 3v.
Onko kokemuksia tuon mallin kytkinrempasta tai vastaavasta???

5

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Relluisti

      Toi taitaa olla ominaisuus eikä vika. Itsellä on sama malli ja moottori ja kytkin ottaa tosiaan ylhäältä ja pehmeä lähtö vaatii keskittymistä, tämän huomaa varsinkin jos on ajanut toisella autolla ja sitten palaa Megun rattiin. Saman tarinan ole kuullut muiltakin "kohtalotovereilta" eli Megane II:n omistajilta.

      On tietysti mahdollista että siinä on vika, mutta koska huolto on noin hintava, niin ei kannattane tehdä sitä ennenkuin se brakaa lopullisesti. Eihän siinä mitään häviä, kun ei kytkimen rikkoutuminen todnäk aiheuta mitään muuta vahinkoa kun että se on vaihdettava. Tietysti voi seuraavan huollon yhteydessä pyytää että tarkastavat kytkimen kunnon, lähinnä mielenrauhan takia...

      • joooo34343434

        Itelläni ollut ja on renault megane edelleen.

        tällä hetkellä -06 megane farkku. kytkin ottaa ylhäältä. sama kaikissa. se on ominaisuus... :)


    • Kotikorjaaja.

      Kytkimen voi toki korjata itsekin ja halvalla. Pidä auto paikallaan käsijarrun avulla ja käynnistä se. Laita vitosvaihde päälle ja ala luistattamaan kytkintä siten, että käryä alkaa tulla. Nyt kytkinlevy on lämmennyt sen verran, että on aika nostaa konepelti ylös ja kaataa sokerikolaa suoraa kytkinkopan tuuletus reijistä kytkilevylle. Sokerimassa tarttuu kytkinlevyyn ja se on pitävä ja kuin uusi!

      • niksiniksi

        Hyvä kikka! Korjasin itse rutisevat vaihteet siten, että laitoin vaihdelaatikon öljy sekaan hienoa sokeria 2 kiloa. Eipä rutise vaihtee enään. Jos auto savuttaa niin moottoriöljyn sekaan laitetaan kilo siirappia ja puoli pulloa ketsuppia, niin ei enää savuta!


      • mekaanikko*****
        niksiniksi kirjoitti:

        Hyvä kikka! Korjasin itse rutisevat vaihteet siten, että laitoin vaihdelaatikon öljy sekaan hienoa sokeria 2 kiloa. Eipä rutise vaihtee enään. Jos auto savuttaa niin moottoriöljyn sekaan laitetaan kilo siirappia ja puoli pulloa ketsuppia, niin ei enää savuta!

        Tuossa kytkin rempassa pitää muistaa, että kytkinlevy pitää olla todella kuuma, ennenkuin sokeri limua kaadetaan kytkinlevyille. Eli kunnon luistatus vähintään kolme minuuttia, auton seistessä pakoillaan. Auto pysyy parhaiten paikoillaan, kun kytkee vitosvaihteen päälle ja luistattaa siten. Sitten vain sokerikolaa kytkimelle ja a´vot levy on kuin uusi!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2110
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1846
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1321
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1210
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1061
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe