Huoltovertailu 50 mallia

Kiaceed

10

942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 331123231123

Oman automerkkini ja mallin osalta hinnat olivat useita kymppejä/huolto kalliimpia kuin todellisuus merkkikorjaamolla.

• wertyu

huolenpitosopimus 3vuotta ja maksaa 718eur. Joiten ei paha,listassa ei ollut yhtään lähelläkään sitä.

• VW ei hyvä

VW rankattu halvaksi normihuoltojen osalta, mutta huolenpitosopimus lähes 2 kertaa kalliimpi kuin kiiassa???????

Oliskos niin, että muun muassa VW:n ilmoittamat huoltohinnat eivät sisällä kaikkia välttämättömiä lisätöitä???

Vai vaikuttaiskos kiian 7 vuoden takuu tuohon? Eli esim. volkkaria joudutaan 2 vuoden takuun päättymisen jälkeen - yllätys yllätys - korjaamaan ja huolenpitosopimuksen kk-maksun täytyy kattaa ne korjaukset, kun ne kuuluvat huolenpitosopimukseen.... Kiiassa ne korjaukset menevät takuuseen eikä niitä tarvitse muiluttaa huolenpitosopimushintaan.

• Itse huollot tehnyt
        VW ei hyvä kirjoitti:

VW rankattu halvaksi normihuoltojen osalta, mutta huolenpitosopimus lähes 2 kertaa kalliimpi kuin kiiassa???????

Oliskos niin, että muun muassa VW:n ilmoittamat huoltohinnat eivät sisällä kaikkia välttämättömiä lisätöitä???

Vai vaikuttaiskos kiian 7 vuoden takuu tuohon? Eli esim. volkkaria joudutaan 2 vuoden takuun päättymisen jälkeen - yllätys yllätys - korjaamaan ja huolenpitosopimuksen kk-maksun täytyy kattaa ne korjaukset, kun ne kuuluvat huolenpitosopimukseen.... Kiiassa ne korjaukset menevät takuuseen eikä niitä tarvitse muiluttaa huolenpitosopimushintaan.

Tyhmät maksaa huolloista koska ovat peukalo keskellä kämmentä!!!!

• silkkihanska
        Itse huollot tehnyt kirjoitti:

ennenvanhaan kädet paskassa romujen kanssa tappelin. Enään ei tarvitse, huollossa osaavat. Autot on ajamista varten, ei korjaamista varten.

• Rähmäkäpälä
        Itse huollot tehnyt kirjoitti:

Niinhän se muuten on. Kiinnostaa ohimennen, että mistä saat tehtaan päivitykset moottoriohjaukseen? Tai löytyykö sun tallista ilmastointi-huoltolaite? Teetkö halvalla huollon ilmastointiin jos tuon auton? ja Sulta varmaan löytyy myös kunnon nosturi jarrujen puhdistukseen ja huoltoon??

• eRKKi.....
        Rähmäkäpälä kirjoitti:

Niinhän se muuten on. Kiinnostaa ohimennen, että mistä saat tehtaan päivitykset moottoriohjaukseen? Tai löytyykö sun tallista ilmastointi-huoltolaite? Teetkö halvalla huollon ilmastointiin jos tuon auton? ja Sulta varmaan löytyy myös kunnon nosturi jarrujen puhdistukseen ja huoltoon??

perkeleen uusavuttomat kakarat. Itse oon aina huoltanu omat autoni. Kaikki vialliset osat vaihtanut itse. Välillä saanu tapella useita iltoja jonkun osan kanssa, mutta aina paikoilleen menny. Jos ei jotain oo heti osannu, niin naapurin ukolta tai sukulaiselta on saanut apuja. Samoin itse auttanu vuorostaan. Aikaakin teillä olisi kun päivät pitkät naputtelette jotain aiphöönejänne. Voiko turhempaa tekemistä olla? Autoa rassaamalla oppii sentään koko ajan uutta ja säästää rahat. Onnistunut tunne kun saa lopulta vian korjattua. Eikä oo pakko ostaa niitä uusia sähköautoja joita ei saa korjatta.

• ei niin helppoa
        eRKKi..... kirjoitti:

perkeleen uusavuttomat kakarat. Itse oon aina huoltanu omat autoni. Kaikki vialliset osat vaihtanut itse. Välillä saanu tapella useita iltoja jonkun osan kanssa, mutta aina paikoilleen menny. Jos ei jotain oo heti osannu, niin naapurin ukolta tai sukulaiselta on saanut apuja. Samoin itse auttanu vuorostaan. Aikaakin teillä olisi kun päivät pitkät naputtelette jotain aiphöönejänne. Voiko turhempaa tekemistä olla? Autoa rassaamalla oppii sentään koko ajan uutta ja säästää rahat. Onnistunut tunne kun saa lopulta vian korjattua. Eikä oo pakko ostaa niitä uusia sähköautoja joita ei saa korjatta.

No tuota, itse aikanaan kyllä ostin ensimmäisen uuden autoni juuri siksi, että iänikuinen rassaaminen alkoi kyllästyttää. Suoraan sanottuna auton korjailu tai huoltaminen ei kiinnosta enää pätkääkään, mielummin maksan huoltotyöstä jollekkin oikealle ammattimiehelle (en kotinikkarille joka luulee osaavansa) ja käytän säästyneen ajan vaikkapa sitten sen i-phonen rassailuun. Tai Jyväskylän rallin seuraamiseen.
        Arvostelematta sinun taitojasi, moniko osaamisestaan liikaa luuleva uskaltaisi antaa työlleen takuun esimerkiksi tekemästään jakohihnaremontistaan? Monissa merkeissähän tuo hihnan vaihto on täynnä sudenkuoppia ja asioita jotka pitää tietää, muuten edessä voi olla kallis remontti. Itse en antaisi uudehkoon autooni naapurin "Sepon" vaihtaa hihnaa vaikka kuinka väittäisi osaavansa... Tokihan jotkut jarrupalat vaihtaa kuka tahansa, mutta on sitäkin nähty kuinka käyntihäiriöistä ruisku-autoa on porukalla ensin rassattu ja vaihdettu turhaan satojen eurojen edestä osia ja sitten lopulta viety auto nöyränä oikeaan korjaamoon. Nykyautot kun ovat aika monimutkaisia kyläseppien korjattavaksi.
        Myös uudehkon auton kojelaudan purkaminen itse esimerkiksi lämppärivian tai vaikkapa airbagien rassaus kuulostaa aika luotaantyöntävältä.

• itse...
        ei niin helppoa kirjoitti:

No tuota, itse aikanaan kyllä ostin ensimmäisen uuden autoni juuri siksi, että iänikuinen rassaaminen alkoi kyllästyttää. Suoraan sanottuna auton korjailu tai huoltaminen ei kiinnosta enää pätkääkään, mielummin maksan huoltotyöstä jollekkin oikealle ammattimiehelle (en kotinikkarille joka luulee osaavansa) ja käytän säästyneen ajan vaikkapa sitten sen i-phonen rassailuun. Tai Jyväskylän rallin seuraamiseen.
        Arvostelematta sinun taitojasi, moniko osaamisestaan liikaa luuleva uskaltaisi antaa työlleen takuun esimerkiksi tekemästään jakohihnaremontistaan? Monissa merkeissähän tuo hihnan vaihto on täynnä sudenkuoppia ja asioita jotka pitää tietää, muuten edessä voi olla kallis remontti. Itse en antaisi uudehkoon autooni naapurin "Sepon" vaihtaa hihnaa vaikka kuinka väittäisi osaavansa... Tokihan jotkut jarrupalat vaihtaa kuka tahansa, mutta on sitäkin nähty kuinka käyntihäiriöistä ruisku-autoa on porukalla ensin rassattu ja vaihdettu turhaan satojen eurojen edestä osia ja sitten lopulta viety auto nöyränä oikeaan korjaamoon. Nykyautot kun ovat aika monimutkaisia kyläseppien korjattavaksi.
        Myös uudehkon auton kojelaudan purkaminen itse esimerkiksi lämppärivian tai vaikkapa airbagien rassaus kuulostaa aika luotaantyöntävältä.

Ihmisten pitäisi paljon enemmän korjata ja huoltaa autonsa itse, amispoika työharjoittelupellet ei mun autooni koske KELE !!!

• Jep..
        itse... kirjoitti:

Ihmisten pitäisi paljon enemmän korjata ja huoltaa autonsa itse, amispoika työharjoittelupellet ei mun autooni koske KELE !!!

Niin, sepä, se, monessa merkkihuollossa jannut taitaa olla juuri näitä amispellejä, mutta työlle nyt saa ainakin takuun. Toisaalta: he ovat niitä tulevaisuuden ammattilaisia, jotka jatkavat konkarien työtä, kun he jäävät eläkkeelle.
        Tulipa muuten nähtyä semmoinen juttu tuossa taannoin, kun kävin eräässä tarvikeliikkeessä, jonka yhteydessä on maineikas autokorjaamoketju: huollossa oli jonkun asiakkaan tehokas diesel-Bemari - mallia en muista - pojat vähän anto pihalla kenkää Bemulle "koeajolenkillä". Tuosta kun kärähtäis omalla kohdallani.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe