Varmaan moni muuttamassa näin loppukesästä mikkeliin opiskeluiden takia. Pien varoituksen sana varokaa muuttamasta Peitsariin tai Tuppuralaan siellä saa selkäänsä kun kaikki laitapuolen kulkia asustelee. Laajalammella on paljon halpoja vuokrakämppiä ja mukavat ulkoilu alueet. Ennen kaikkea Laajalammella ei tarvii kävellä selkä seinää vasten edes yölläkään kun on niin rauhallista!
Varoitus!!!
39
4501
Vastaukset
- TUPPULYLÄ
SINÄ REVA PÄÄHÄSI JA OLE HILJAA, TUPPURALASSA EI MITÄÄN VIKAA. LAAJALAMPI TAAS ???? VASTAHAN SIELTÄ TAVATTIIN PAHOINPITELIJÖITÄ OIKEIN KOLME JA IKÄKIN KOKONAISTA 8-10 VUOTTA, MUKILOIVAT KOULUKAVERINSA. VOISI SANOA ETTÄ, "TEIT ISÄIN ASTUMAAN". JA SITTEN VIELÄ HALPOJA VUOKRAKÄMPPIÄ, TOSI ON, OIKEASTAAN IHAN ILMAISIA , AINAKIN KAITUENTIE 41, AFGAANEJA, SUDANILAISIA, VENÄLÄISIÄ, MUSTALAISIA(anteeksi romaaneja)JA LUULTAVASTI YKSIKÄÄN EI TYÖELÄMÄSSÄ.
MUTTA ONNEKSI ON SENTÄÄN SIWA JA SALE, SILLÄ MEILLÄHÄN TÄÄLLÄ TUPPUKYLÄSSÄ EI OLE EDES PALVELUJA.- kakka-keijo
Kylläpä on joku suivaantunut Tuppuralan mollaamisesta :'---) Onneksihan Tuppuralassa ei ole yön-Timoja ja romaneja.
P.s. Mulla Romaanit on kirjahyllyssä.
- 16
Asuin Peitsarissa lapsena ja taas opiskelijana, ei mitään pahaa sanottavaa. Palvelut lähellä ja lyhyt matka kaupunkiin. Jos on ongelmia, soita poliisi.
- Kaisa.K
Onko muka tuo Tuppurala niin paha mistä täällä puhutaan? Ja minkälaista väkeä siellä asustaa? Graanin luonna ainakin tuntuisi olevan aika rauhallista.
- äiti...
Kaisa.K kirjoitti:
Onko muka tuo Tuppurala niin paha mistä täällä puhutaan? Ja minkälaista väkeä siellä asustaa? Graanin luonna ainakin tuntuisi olevan aika rauhallista.
Tuppurala on melko iso kaupungin osa, jossa asustaa monenlaista porukkaa. Varmaan 90% Tuppuralasta on täysin rauhallista, mutta muutamalla kadulla (Haavi- ja Nuottakatu) voi olla rauhatonta, kiitos kaupungin vuokratalojen.
- 32
äiti... kirjoitti:
Tuppurala on melko iso kaupungin osa, jossa asustaa monenlaista porukkaa. Varmaan 90% Tuppuralasta on täysin rauhallista, mutta muutamalla kadulla (Haavi- ja Nuottakatu) voi olla rauhatonta, kiitos kaupungin vuokratalojen.
se on yleensä yksi tietty asukas kaveriporukoineen, mitä tienoo alkaa pelätä. Turha yleistää kaikkia asujia, kun kaupunginosasta riippumatta yhteen paikkaan mahtuu satoja ihmisiä.
- Tosistosi
32 kirjoitti:
se on yleensä yksi tietty asukas kaveriporukoineen, mitä tienoo alkaa pelätä. Turha yleistää kaikkia asujia, kun kaupunginosasta riippumatta yhteen paikkaan mahtuu satoja ihmisiä.
Niin.. vaikka miten teitä veetuttaa jotka näissä Harlemeissa asutte, niin kyllähän Tuppurala, Laajalammen perukat ja Peitsari kannattaa kiertää kaukaa. Jos voi valita, niin ei sinne. Ei tosin Siekkilän kerrostaloaluekaan mikään Monaco ole.
- tupislainen
Tosistosi kirjoitti:
Niin.. vaikka miten teitä veetuttaa jotka näissä Harlemeissa asutte, niin kyllähän Tuppurala, Laajalammen perukat ja Peitsari kannattaa kiertää kaukaa. Jos voi valita, niin ei sinne. Ei tosin Siekkilän kerrostaloaluekaan mikään Monaco ole.
Olen asunut 15 vuotta Tuppuralassa eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Tosin en asu kummallakaan noista parista mainitusta kadusta.
- riekkoriitta
Tosistosi kirjoitti:
Peitsari on minulle ollut hyvä asuma-alue. Olen viihtynyt täällä kohta kolmetoista vuotta. En tosin asu kerrostalossa vaan luhtitalossa. Vaihdoin juuri samassa taloyhtiössä pienempään asuntoon. Ei tullut mieleenkään pois täältä muuttaa. Kyllä täytyy myöntää että tämä talo on levottomampi kuin se jossa aikaisemmin asuin mutta tässäkin levottomuus johtuu vain yhdestä pariskunnasta joilla on jatkuvat juhlat menossa ties monettako vuotta.
Yhtään yötä ei kuitenkaan ole tarvinnut valvoa naapureiden vuoksi. Hiljainen toiveeni onkin että he lähivuosina juovat itsensä hengiltä koska muuten he eivät lähde täältä mihinkään :) - äippä2
äiti... kirjoitti:
ei haavikadul kaikki talot ole kaupungin senki pöljä
- Missä fiksut?
äippä2 kirjoitti:
Oletko siivooja
- Desibelit
äiti... kirjoitti:
Kuka huutaa lujemppa se pärjää, viis laki ja asetukset
- Omistaako kukaan
äippä2 kirjoitti:
Omistusasunnossa asuminen helvettiä muutaman häirikön takia
- Jos herra suo
äippä2 kirjoitti:
Toivottavast Haakat rauahll joul
- tyhmähkö
riekkoriitta kirjoitti:
Peitsari on minulle ollut hyvä asuma-alue. Olen viihtynyt täällä kohta kolmetoista vuotta. En tosin asu kerrostalossa vaan luhtitalossa. Vaihdoin juuri samassa taloyhtiössä pienempään asuntoon. Ei tullut mieleenkään pois täältä muuttaa. Kyllä täytyy myöntää että tämä talo on levottomampi kuin se jossa aikaisemmin asuin mutta tässäkin levottomuus johtuu vain yhdestä pariskunnasta joilla on jatkuvat juhlat menossa ties monettako vuotta.
Yhtään yötä ei kuitenkaan ole tarvinnut valvoa naapureiden vuoksi. Hiljainen toiveeni onkin että he lähivuosina juovat itsensä hengiltä koska muuten he eivät lähde täältä mihinkään :)"Luhtitalo on kerrostalotyyppi, jossa asuntoihin kuljetaan pitkin rakennuksen sivua kulkevia luhtikäytäviä."
"Kerrostalo on vähintään kolmen asunnon rakennus, jossa on ainakin kaksi asuntoa päällekkäin." - Tri zivakoi
tarvitse poliisille soittaa. Parempi osoite on valkotakkiset.
- asfasdfds
Onpas paljon huonoja asuntoalueita mahtunut noin pieneen kaupunkiin. Taitaa Mikkeli olla persaukisten kaupunki?
- tjugotvå
Tiiä onko se persaukisuus rahallista vai jotain tärkeämpää vajetta...
- vaa'an toinen puoli
Mikkelin varsinaisessa kaupungissa on 20 kaupunginosaa; Niistä jos 3-4 on "huonoja", niin se ei ole paljoa.
Jokaisessa keskikokoisessa kaupungissa (Suomen mittakaavassa) on huonoja asuinalueita, eikä Mikkelissä suhteessa yhtään enempää. - .....
Ulkomaalainen suurkaupungista kotoisin oleva serkkuni kysyi kerran minulta "laitatteko te ovet lukkoon yöllä?"
Ei hyvääpäivää...
- asuu,,,,,,,,,,,,,,,,
ainakin juoppoja aika paljon.
- Hienosto28
Iltapäivälehden mukaan 150 suosituimman suomalaisen postinumeron joukkoon mahtuu vain yksi mikkeliläinen numero: 50190. Voi voi kun se on mm. Tuppuralan numero. Pysykää köyhät vaan muualla.
- Turhaa pullistelua
Hienosto28 kirjoitti:
Iltapäivälehden mukaan 150 suosituimman suomalaisen postinumeron joukkoon mahtuu vain yksi mikkeliläinen numero: 50190. Voi voi kun se on mm. Tuppuralan numero. Pysykää köyhät vaan muualla.
Kyseinen postinumero pitää sisällään kaikkea mahdollista
- .
Turhaa pullistelua kirjoitti:
Kyseinen postinumero pitää sisällään kaikkea mahdollista
Enimmäkseen persaukista sakkia nuo tuppuralalaiset...jos kerrostaloasunnon saa 70 tonnilla ja laadukkas maksaa nykyisin sen 200-250 tuhatta, niin ei tarvi olla einstein että ymmärtää mistä on kysymys...
- tietoooo
Hienosto28 kirjoitti:
eipä välttämättä ole tuppuralan numero myös graanin ja rauhaniemen alueella sama numero ja launialasta osa...
- Järkeä!
Laajalampi jyrää!! Kannatan!!
- Vrt. Haakat
Laajalammelta on ihan hyvät muistot
- Aluetta
Vrt. Haakat kirjoitti:
Laajalammelta on ihan hyvät muistot
Kärryiltä pudonneitten asuttama;-)
- sykoloki
siltä, ettei Mikkelissä asu kuin juoppoja, narkkareita ja muita räyhääjiä.
Muuttakaa kaikki sieltä hitoille ja antakaa ihmisten tulla sinne asumaan.
Saadaan sinnekin oikeita ihmisiä asumaan ja kaupungista tulee hyvien ihmisten kaupunki.- elliivo
Jos tätä palstaa lukee voikin saada sen vaikutelman että täällä ei asu yhtään tervettä ihmistä.
Soveltaisin kuitenkin jonkinlaista seulontaa näiden kirjoitusten suhteen.
Mikkeli on kaunis kaupunki. Täällä on riittävästi kaikenlaatuisia kauppoja ja ravintoloita, hyvä konserttitalo ja teatteri. Laadukkaita asuntoja löytyy niin omistus-kuin vuokra-asunnoistakin eri puolilta kaupunkia.
Kaupungin koko on sopiva ja palvelut ovat lähellä asuitpa missä kantilla tahansa.
Ihmiset ovat pääsääntöisesti avoimia ja ystävällisiä. Täällä saa jopa kaupoissa palvelua.
Minä muualta tulleena viidyn täällä. Monessa muussa kaupungissa saa olla aivan omassa seurassaan, täällä löytää aina ystäviä ja hyvänpäivän tuttuja. - onko valoa?
Kyllä, juoppoja, narkkareita ja räyhääjiä löytyy, mutta eiköhän niitä löydy jokaisesta kaupungista? 98% ihmisistä on kuitenkin kunnollista sakkia, eikä ongelmiin törmää arkipäivänä kuin sattumalta.
Tässä ketjussa on muutenkin käsitelty vain MUUTAMAA kaupunginosaa - eikä todellakaan KOKO Mikkeliä, joka suurelta osin on erittäin mukavaa seutua asua. - alibaba
onko valoa? kirjoitti:
Kyllä, juoppoja, narkkareita ja räyhääjiä löytyy, mutta eiköhän niitä löydy jokaisesta kaupungista? 98% ihmisistä on kuitenkin kunnollista sakkia, eikä ongelmiin törmää arkipäivänä kuin sattumalta.
Tässä ketjussa on muutenkin käsitelty vain MUUTAMAA kaupunginosaa - eikä todellakaan KOKO Mikkeliä, joka suurelta osin on erittäin mukavaa seutua asua.vähän, mutta asiaa.
Näitä häiriköitä on vain hyvin pieni osuus, mutta nämä kirjoittelijat täällä saavat asiat paisumaan kuin pullataikinan.
Itse nämä kirjoittelijat omaavat juuri noita piirteitä, mistä tänne kirjoittelevat.
Siis kertovat omaa elämänkertaabsa.
Mutta me fiksummat annamme heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät.
Hyvää alkavaa vuotta 2011 kaikille. - Tai ole hölmö
alibaba kirjoitti:
vähän, mutta asiaa.
Näitä häiriköitä on vain hyvin pieni osuus, mutta nämä kirjoittelijat täällä saavat asiat paisumaan kuin pullataikinan.
Itse nämä kirjoittelijat omaavat juuri noita piirteitä, mistä tänne kirjoittelevat.
Siis kertovat omaa elämänkertaabsa.
Mutta me fiksummat annamme heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät.
Hyvää alkavaa vuotta 2011 kaikille.Kirjoituksesi ei ole kovin fiksu
- pakko ei oo
en muuttais mistää hinnasta kerrostaloon. sen verta pitää jokaisella olla varaa että voi ostaa tai vuokrata omakotitalon... olen asunut noin vuoden kerrostalossa aikuisiässä ja ei kiitos niin köyhää ei mun elämä tule olemaa...tekee töitä tarpeeks ni voi asua omakotitalossa onks pakko olla ni köyhä että asuu kerrostalossa. ni ei tarttee miettiä noita paikkoja asuu siellä missä oikeesti haluaa ku säästää rahaa...
- iloinenkerrosasuja
se automaattisesti tarkoita että köyhät asuvat kerrostaloissa. Ja kaikki eivät vain halua omakotitaloa ja sen tuomaa työmäärää harteilleen. Postikin kolahtaa kätevästi ovesta suoraan asuntoon.
- ja synnyin myös.
En välitä minne asuma-alueelle mennä vaikka asuisin graanissa tai tupparalassa tai jopa siekkilässä.Minusta kutenkin tärkeimmät hyvät yhteydet,viihdy alueella ja semmoista.Jos sattuu kauheasti melua niin miksei soita poliisille jos se todella ärsyttävä tai häiritsevä porukka.En ainakin ajatellut alueita,mutta jos pidän ja viihdyn hyvin alueella niin se siitä.Olen käynyt monta kerta tupparalassa,mutta siellä ei näy aina kauheasti esim.melu,porukka ja muuta.Saattaisi ehkä yöllä voi tulla.Eihän koskaan tietää mitä tulee..
- kojpojö
En tiedä, mutta jos muutatte rauhallisin elkein, älkää muuttako moasin asuintoihin tuskuun. Meno on yhtä helvettiä, ja huumeiden ja alkoholin kanssa läträäviä löytyy.
Ja moasi ei hoida minun mielestäni asioita,vaikka ilmottais kuinka monta kertaa.
- Chvii
Täällä on ihanan rauhallista ja mukavaa asua. Rantaa ja luontoa lähellä . Tulkaa tänne vain.
- Rauhallista
Näköjään aika vanhan keskustelun on joku viitsinyt etsiä esiin... Olen asunut Tupiksessa jo yli 30 vuotta ja nykyään alue on rauhallinen kuin aavikko. Ei ole enää baariakaan, jonka asiakkaista viime vuosien suurimmat häiriöt ovat johtuneet. On täällä toki haittapuolena nykyään ainakin se, että nykyään täällä joutuu katselemaan mustia miehiä ja kamelikasvattajia, mutta se on lähinnä näkö-/hajuhaitta. Eivät ole kuulemani mukaan vielä "rikastuttaneet" Tuppuralaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294