En saa myytyä MITÄÄN (puhelinmyynti)

aloittelija-

Eli kaipaan vinkkejä kipeästi, ei huvittais oikeen tuntipalkoille jäähä =) eli kertokaas vinkkejä ja kikkoja millä asiakkaille saa myytyä jotain. Lehtiä myyn ja aikaisempaa kokemusta ei juuri ole.

Tack :)

17

2939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyjä vuodesta 1990

kuitenkin:

-ole aito, hinnalla millä hyvänsä, eli älä tavaa sitä lappua vaan puhu sen asia itse
      -hymyile
      -älä feikkaa "hauskoja ja sattuvia sanontoja ja tokaisuja", vastenmielistä nuoleskelua
      -älä myy, eli käytä trmejä "loistava tilaisuus, ainutlaatuinen ale, osta nyt, voin taata että hyvä kauppa". nuo vaan korostavat että vlitä vain rahasta jonka asiakas menettää. kerro asiakkaalle asioita joiden vuoksi hän haluaa ostaa, eli mitä HÄN saa
      -älä isittele ja jossittele, eli koko ajan muistuta, että tämä lehti nyt ei välttämättä ole tulossa sinulle

noilla pääsee jo pitkälle.

• myyjä vuodesta 90

älä esittele itseäsi firman nimellä. se ei kiinnosta ketään!

eli jos myyt vene-lehteä, soita veneilyasioissa, jos kodin kuvalehteä, kodinasioissa. ne kiinnostavat.

myy aina ensin pitkää pätkää, ja tingi sen jälkeen tutustumispätkäksi puolen vuoden tilaus. puolikkaat tulevat olemaan tilauksistasi noin 80 %.

• oleellinen.
        myyjä vuodesta 90 kirjoitti:

älä esittele itseäsi firman nimellä. se ei kiinnosta ketään!

eli jos myyt vene-lehteä, soita veneilyasioissa, jos kodin kuvalehteä, kodinasioissa. ne kiinnostavat.

myy aina ensin pitkää pätkää, ja tingi sen jälkeen tutustumispätkäksi puolen vuoden tilaus. puolikkaat tulevat olemaan tilauksistasi noin 80 %.

asia on,että numerosi näkyy asiakkaan puhelimessa.
        itse en vastaa koskaan,jos näytöllä lukee "tuntematon numero".jos ei ole vara numeroaan näyttää,niin ei kannata soittaa minulle.
        tosin en osta kyllä muutenkaan puhelimessa mitään.

• munkkit
        oleellinen. kirjoitti:

asia on,että numerosi näkyy asiakkaan puhelimessa.
        itse en vastaa koskaan,jos näytöllä lukee "tuntematon numero".jos ei ole vara numeroaan näyttää,niin ei kannata soittaa minulle.
        tosin en osta kyllä muutenkaan puhelimessa mitään.

Minulle tuli joskus puhelu " tuntemattomasta" numerosta. se oli lääkäri, jonka potilaana olen.

• hhhjjjjkk
        munkkit kirjoitti:

Minulle tuli joskus puhelu " tuntemattomasta" numerosta. se oli lääkäri, jonka potilaana olen.

Ja mulle soitettiin pankista, että pitäisi käydä allekirjoittamassa yksi lappu. Se oli vieläpä kännykkänumero, mikä oli vähän yllätys.

• valtol

Hei. Olemme kotimainen luonnonkosmetiikkayritys, joka aloittaa suoramarkkinoinnin syyskuussa. Haemme nyt joukkoomme rekrytoijia hankkimaan suoramyyjiä kotona ja työpaikoilla tapahtuvaan myyntiin. Annamme alalle koulutuksen ja aloittaa voi heti. Palkkio tulee suoraan myyjien myynnistä. Et tarvitse alkupanostusta.
      Jos kiinnostaa ota yhteyttä valtol(a)suomi24.fi.

• Ripuli-Ukko

Hanki kunnollinen työ jossa ihmisiä ei kiusata turhan roskan kauppaamisella silloin kun sitä ei heitä huvita hankkia.

• Myyntipäällikkö

Puhelinmyynti on myyntityötä siinä missä muukin myyntityö. Ongelmana on se, että sitä yleensä/monesti johtaa mistään mitään tietämätön "merkonomi", joka on sattunut lukemaan amerikkalaisen kirjasen miten siellä myydään. Sen jälkeen tuo ihmemies luulee, että sama pätee Suomessakin.
      Myyjälle lyödään käteen lappu, jonka luettuaan "ottaa tilauksen", koska merkonomi luulee homman noin pyörivän.

Minulle soitti yksi tällainen lapunlukija, jonka lopetettua kysyin: "Tuollaisenko se käski lukea?"
      "Joo!" oli vastaus. No, ei siitä kauppaa tullut, varsinkin kun kylkiäisenä luvattiin jokin satelliittiDVD-GPS-NMT -härpäke, joka minulla olisi ollut ihan käyttökelvoton...

Miksi myyjä ei sitten voisi sanoa esittelynsä jälkeen vaikkapa näin:
      "Minä myyn lehtiä. Onko jokin lehti / elämänalue / tms. joka kiinnostaa, jotta voisin katsoa, olisiko valikoimassamme siihen sopiva lehti?" Näin asetetaan asiakas kysymyksen eteen, johon yleensä saa järjellisen vastauksen. Siitä voi sitten jatkaa myyntiä. Typerä tuputtaminen ja "...eikä tässä vielä kaikki..." -tyylinen höpinä pelkästään nostaa vastarintaa.

Toisaalta, hyvin ammattitaitoinen myyjä ei puhelinmyyntiin lähde niillä ehdoilla, jotka luvataan. Joten on palkattava heitä, joita saa...

• ero tässä

suurin ärsytys on nämä, että on muka voittanut jotain. Kuka tuon on keksinyt, on Ääliö. Ei se puhelinmyynti ihan samaa ole kuin muu, jos menen kauppaan, olen silloin kiinnostunut jostain tuotteesta, mutta puhelinmyyjät soittavat tuotteista, jotka eivät kiinnosta yhtään.

• Syksyä

Osaatko sitten kertoa millaisia ns. lehtitalot ovat palkanmaksajina esim. a-lehdet? Kaikkea on kuultu. Tekevätkö esim. asianmukaisen työsopimuksen, josta ilmenee takuupalkan pituus yms. tärkeät seikat. Tärkeitä asioita, jos ei ole kunnon työsopimusta, jossa ilmenee kaikki tärkeät seikat. niin ei kannata lähteä alkuunkaan ainakaan myyntineuvottelijan hommin .

• tietoenaattori

väärin sanaa kiinnostaa ei voi käyttää siihen ei ole kuin yksi vaihtoehto

• Hepohessu

Puhelinmyynti on syvältä persiistä, pitäis kieltää koko touhu.

• Länsimies Arto

Haistaakaa myyjät paska, kun soittelette minulle ja kusette silmään.

"Nyt meillä olisi tällainen ilmainen puolen vuoden jakso xxx-lehteä vanhalle asiakkaalle." -Ai siis ihan ilmainen?

"Joo on ilmainen, otatko sen? -Joo jos se on täysin maksuton?

"On se, maksat ensin vaa puolen vuoden tilauksen, jonka jälkeen alkaa ilmaisjakso...tuut tuut tuut...

• adsss

Minun mielestä nykyään puhelinmyynninki voisi jaksaa osiin. Lehtimyyjät/liittymämyyjät on raivostuttavia, mutta löytyy myös mielenkiintoisia tuotteita mitä myydään. Ja hyväntekeväisyys myös on ok, jos prosentit menee niinku pitää. Itse aina kohteliaasti kuuntelen ja monesti tilaankin.

Aloittajalle vinkkinä vielä, että oo tosiaan oma itsesi puhelimessa ELÄKÄ KUULOSTA SILTÄ ETTÄ LUET SUORAAN PAPERISTA! Minulla ainakin alkaa myötähäpeä vaan tulemaan, pahasti en toki sano. Kannattais miettiä paljonko valtiolle tulis elättejä jos puhelinmyynti kiellettäisiin, suurin osa on heikolla koulutuksella eikä kaupan hommat paljon huonommalla palkalla luultavasti kiinnostaisi...

• myyntiä!

Suoramyynti on aina siitä haastavaa, kun asiakkaalle pitää ensin luoda tarve, että voi sen kaupan saada. Mieti sopivat kysymykset valmiiksi, varsinkin jos on useampi lehti ja kun asiakkaalta jokin kiinnostus löytyy niin isket siihen kiinni ja unohdat muut. Kysymykset kannattaa miettiä niin, ettei niihin oikeestaan pysty vastaamaan väärin, eli pientä johdattelua ja tarpeen herättämistä. Jos tulee ei niin aina kannattaa kysyä, että miksi ei? mikä siinä mietityttää? Suurin osa kun sanoo ei, on vaan "vaistomainen" ei

Jos on liikkeessä seisomassa ja odottaa että asiakas tulee sinne, niin tod näk sillä on jo jokin tarve olemassa ja se parhaan mukaan täytetään. Kysymykset kannattaa miettiä niin, ettei niihin oikeestaan pysty vastaamaan väärin, eli pientä johdattelua ja tarpeen herättämistä. Jos tulee ei niin aina kannattaa kysyä, että miksi ei? mikä siinä mietityttää?

"Asiakas on aina oikeassa" - Bullshit sanon minä ;)

• näinonnäppylät
    • Anonyymi

Vältä kaikkia vanhoja paskoja myynnissäsi. Erityisesti vanhat 65+ vuotiaat miehet ovat kuin syöpä. Vievät aikaasi aivan turhaan, tinkivät joka pennistä ja loppujen lopuksi nämä älykääpiöt eivät osta mitään, vaikka saisivat vastaavan tuotteen halvemmalla kuin kilpailijalta. Jos näet soittolistoilla näitä +65 Seppoja ja Jormia, skippaa ne helvettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4398
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3221
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      48
      2512
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      51
      2465
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      102
      2154
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1642
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1484
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      35
      1261
    Aihe