Ensi kamerani ?

:/

Olen hankkimassa ensimmäistä digijärkkäriä ja nyt olen hieman 'pihalla' mikä kannattaisi ostaa..
Canon EOS 450 / 500 /550 ? Olen ymmärtänyt, että tuplaobjektiivi pitää olla, millaiseen kuvaukseen sitten lie ?

Sen pitäisi olla hyvä ja halpa tietenkin =D
Helppo käyttää !!!
Kuvaus tulos pitäisi olla, kuten silmillä sen näkee.. esim. Kukan päällä kimalteleva sadepisara, vangita juoksevat ja leikkivät koirani tai yöllä salamoiva taivas ! Matkalla kauniit maisemat

Videokuvaus ei niinkään tärkeä, tosin tuleehan tilanteita jolloin se olisi kiva.

Onko kokemuksia tuosta 550, se polttelee, mutta joistain keskuteluista lukiessani maksaisi turhasta :/

18

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siltainsinööri

      Siinä on kaikki eikä se maksa kun 100 euroa enemmän kun 500D. 450 ihan ok kamera muttei siinä ole videokuvausta ja onhan sillä jo ikääkin.

      Näin on näreet.

    • valon lapsi

      Aidosti toivottoman huonoja uusia tuotteita ei markinoilla ole. Ota halvin joka sopii käteen.

      Tuplaobjektiivi? Tarkoitatko että pitäisi olla 2 erilaista zoom-objektiivia? Kitissä tulee yleensä mukana kohtalainen zoom jolla ainakin pääsee alkuun. Jos myöhemmin päättää että tarvitsee toisen objektiivin, niin ehtiihän sen hankkia.

      Aika helppoja järkkärit ovat peruskäytössä, mutta tiettyjä teknisiä asioita täytyy silti opetella sillä kamera ei toimi ihan samalla tavalla kuin silmä. Jos kiinnostuksen kohteet ovat kovin vaativia niin opettelua ja kokeilua on edessä. Ei se tuloksen laatu laitteesta kuitenkaan ihan helposti ole kiinni, joten yöllisten salamoiden vangisteminen ei kaadu siihen onko kamera Canon 500 vai 550.

      • :/

        Parilta tutulta vain kuullut, että toisen objektiivin hankinta edessä, jos meinaa saada hyviä kuvia. edelleen mihin lie kuvaukseen tarvitaan =)
        Aloittelevana mietinkin nuita pikkelssejä joista luin 550 kamerasta, jossa maksetaan keskusteluissa aivan turhasta.. minulle on ensisijaisen tärkeää kuitenkin saada onnistuneita kuvia koiristani !

        En viitsisi panna rahoja ensimmäiseen halvimpaankaan, koska minulle hankinta on suuri enkä ostele kameroita ihan joka toinen vuosi


      • Canonisti minäkin
        :/ kirjoitti:

        Parilta tutulta vain kuullut, että toisen objektiivin hankinta edessä, jos meinaa saada hyviä kuvia. edelleen mihin lie kuvaukseen tarvitaan =)
        Aloittelevana mietinkin nuita pikkelssejä joista luin 550 kamerasta, jossa maksetaan keskusteluissa aivan turhasta.. minulle on ensisijaisen tärkeää kuitenkin saada onnistuneita kuvia koiristani !

        En viitsisi panna rahoja ensimmäiseen halvimpaankaan, koska minulle hankinta on suuri enkä ostele kameroita ihan joka toinen vuosi

        Runkojen mukana myytävät suttuzoomit ovat huonoja. Halvin kelvollinen yhdistelmä tällä hetkellä ollee Nikon D3000 ja siihen f/1.8 35mm objektiivi. Sillä pärjää pitkälle.

        Rungon ja objektiivin lisäksi tarvitset laukun, (tasku-)jalustan, kääntyväpäisen salaman sekä pari muistikorttia.


    • on hyvä paketti:
      • :/

        Kiitos =O)

        Tuo Nikon 3000 ei ole pois suljettu, olenko oikein ymmärtänyt, että se vastaisi canon 1000 ?
        Ystäväni oli ostanut canon 1000 ja ei ole onnistunut kuvaamaan liikkuvia koiriaan. Noooh tosin hän on yhtä samanlainen aloittelija kuin minäkin ja tarkoitus olisi lähteä vallan kurssille viisastumaan, että saisi kaiken ilon kamerastaan =D


      • tuomo1980

        Ei oikeastaan väliä minkä croppi kameran ottaa on se sitten 450/500/550 tai nikonin vastaavat tms. Paras olisi tietysti suuri kennoiset järkkärit mutta silloin hintakin nousee roimasti.
        Tärkeämpää on objektiivien laatu. Ekaksi peruslinssiksi juurikin joku 18-105mm toimii monessa tilanteessa.
        Valovoima objektiiveissä on se tärkein ja se myös on se mikä hintoja nostaa. Kiinteäpolttoväliset linssit ovat usein tarkempi piirtoisia.

        Itsellä on CANON EF-S 18-135/3.5-5.6 IS enkä ostanut lainkaan sitä kitti linssiä.Ihan tyytyväinen olen ollut kuvien laatuun.

        Makro linssi on yksi mikä itseä houkuttaa. Toki tuollainen canonin 200mm 4f kin kiinnostaisi mutta ei taida loppupeleissä olla tuolle telelle niin käyttöä.
        CANON EF 100/2.8 L IS USM MACRO ah tuota makroilua :D


      • tuomo1980 kirjoitti:

        Ei oikeastaan väliä minkä croppi kameran ottaa on se sitten 450/500/550 tai nikonin vastaavat tms. Paras olisi tietysti suuri kennoiset järkkärit mutta silloin hintakin nousee roimasti.
        Tärkeämpää on objektiivien laatu. Ekaksi peruslinssiksi juurikin joku 18-105mm toimii monessa tilanteessa.
        Valovoima objektiiveissä on se tärkein ja se myös on se mikä hintoja nostaa. Kiinteäpolttoväliset linssit ovat usein tarkempi piirtoisia.

        Itsellä on CANON EF-S 18-135/3.5-5.6 IS enkä ostanut lainkaan sitä kitti linssiä.Ihan tyytyväinen olen ollut kuvien laatuun.

        Makro linssi on yksi mikä itseä houkuttaa. Toki tuollainen canonin 200mm 4f kin kiinnostaisi mutta ei taida loppupeleissä olla tuolle telelle niin käyttöä.
        CANON EF 100/2.8 L IS USM MACRO ah tuota makroilua :D

        Ei noihin liikkuviin koiriin paljonkaan vaikuta kamera vaan objektiivin tarkennus, joka voi olla hidas ja tehdä sahausta. Hämärä kuvaukseen olisi hyvä olla valovoimainen objektiivi f2,8 tai parempi.

        Mutta faktahan on että kamera on suhteessa halpa verrattuna objektiiveihin.


      • Ongell
        sfinski80 kirjoitti:

        Ei noihin liikkuviin koiriin paljonkaan vaikuta kamera vaan objektiivin tarkennus, joka voi olla hidas ja tehdä sahausta. Hämärä kuvaukseen olisi hyvä olla valovoimainen objektiivi f2,8 tai parempi.

        Mutta faktahan on että kamera on suhteessa halpa verrattuna objektiiveihin.

        "Ei noihin liikkuviin koiriin paljonkaan vaikuta kamera vaan objektiivin tarkennus"

        Rungon tarkennusmoottorilla on todella suuri merkitys tarkennuksen nopeuteen ja tarkkuuteen, paremmissa rungoissa on myös enemmän tarkennuspisteitä ja joukossa enemmän ristikkäisiä pisteitä jotka tehostavat nopeutta ja tarkkuutta.


      • mootor
        Ongell kirjoitti:

        "Ei noihin liikkuviin koiriin paljonkaan vaikuta kamera vaan objektiivin tarkennus"

        Rungon tarkennusmoottorilla on todella suuri merkitys tarkennuksen nopeuteen ja tarkkuuteen, paremmissa rungoissa on myös enemmän tarkennuspisteitä ja joukossa enemmän ristikkäisiä pisteitä jotka tehostavat nopeutta ja tarkkuutta.

        Ei noissa canon-rungoissa mitään moottoreita ole. Objektiivissa ne on.


      • canonEOS
        :/ kirjoitti:

        Kiitos =O)

        Tuo Nikon 3000 ei ole pois suljettu, olenko oikein ymmärtänyt, että se vastaisi canon 1000 ?
        Ystäväni oli ostanut canon 1000 ja ei ole onnistunut kuvaamaan liikkuvia koiriaan. Noooh tosin hän on yhtä samanlainen aloittelija kuin minäkin ja tarkoitus olisi lähteä vallan kurssille viisastumaan, että saisi kaiken ilon kamerastaan =D

        Kyllä sillä 1000D:llä ja tavallisella kittiputkella saa liikkuvan koiran kuvattua.

        Mutta vaihda se kamera "AUTO"-moodista vaikka Tv-asentoon ja laita valotusajaksi esim. 1/500--1/1000 sekuntia aukko 5.6 ja ISOA niin paljon kun sielu sietää vaikka 1600.

        Johan alkaa koirankuvat terävöitymään. Pimeässä ei kannata em. asetuksia kokeilla. Ei toimi.


      • Ongell
        mootor kirjoitti:

        Ei noissa canon-rungoissa mitään moottoreita ole. Objektiivissa ne on.

        pihalla voikaan Teini-Einari olla!? Parasta viihdettä!


      • Ongell kirjoitti:

        pihalla voikaan Teini-Einari olla!? Parasta viihdettä!

        On se ihme kun katsoo noita hieman kalliimpiakin objektiiveja.
        Canon EF 70-200mm f/4L USM

        Mitäköhän tuo USM tarkoittaa noissa ja sigmalla aivan vastaavia. No se on tässä tapauksessa ultrasonic automaattinen tarkennusjärjestelmä ja se on objektiivissa.
        Eli kyllä sillä objektiivin valinnalla on merkitystä nopeissa kuvissa!


      • onkel minäkin
        Ongell kirjoitti:

        pihalla voikaan Teini-Einari olla!? Parasta viihdettä!

        Olet tosiaan ulkona.


      • Canonisti minäkin
        mootor kirjoitti:

        Ei noissa canon-rungoissa mitään moottoreita ole. Objektiivissa ne on.

        ...tarkennuspisteiden, niiden laadun ja jatkeena olevan laskentakapasiteetin vaikutus on Canonissakin suuri. Sen huomaa hyvin, jos yrittää tarkentaa esimerkiksi lituun satasella vs. kympillä käyttäen samaa perus lintuobjektiivia (f/2.8 300mm).


      • Perslintuputki
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        ...tarkennuspisteiden, niiden laadun ja jatkeena olevan laskentakapasiteetin vaikutus on Canonissakin suuri. Sen huomaa hyvin, jos yrittää tarkentaa esimerkiksi lituun satasella vs. kympillä käyttäen samaa perus lintuobjektiivia (f/2.8 300mm).

        Heh, heh. Perusobjektiivi 300 f/2.8...
        On sullaki houreet.


      • Kysyn vain
        Perslintuputki kirjoitti:

        Heh, heh. Perusobjektiivi 300 f/2.8...
        On sullaki houreet.

        Millä muulla kohtuuhintaisella Canonin objektiivilla voi kuvata lintuja


      • Perslintuputki
        Kysyn vain kirjoitti:

        Millä muulla kohtuuhintaisella Canonin objektiivilla voi kuvata lintuja

        Muulla kannata edes yrittää.

        Pakko saada 300 f/2.8. Ensimmäisen järkkärin eteen...
        Etpä ole tainnut poika edes nähdä k.o putkea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe