MIllaisessa maineessa kyseinen koulu on? Itse en kyseisestä koulusta tai alueesta tiedä mitään, mutta harkitsen alueelle muuttamista, ja koulu on tärkeä kriteeri alueen valinnassa.
Rieskalähteen koulu
12
7933
Vastaukset
- Koululainen 8C
En tiedä, näetkö tätä, mutta tästä on varmasti muillekkin hyötyä.
Olen itse Rieskalähteen koulussa ja voin kertoa, että se on hyvä koulu.
Siellä on seiskaluokkalaisia A-G, kasiluokkalaisia A-G, ysejä A-H ja pari kymppiluokkaa. Eli iso koulu on.
Opettajia 50. Mielestäni opetus on todella hyvää ja tasokasta, kirjoitamme vihkomuistiinpanoja lähes jokaisella tunnilla, aineista on kokeet jne. Koulussa on B-siipi, jossa on 3 kerrosta ( aula) ja D-siipi, jossa on kaksi kerrosta, auditorio ja luokka D1 eripaikassa. Toivottavasti ymmärsit? Ja sitten vielä C-siipi, (yhdistää B ja D siivet) c-siivessä on ainoastaan kaksi luokkaa. Tekstiilityö Päivi Manninen ja luokka C1, jossa opetetaan pääasiassa matematiikkaa. Yhteensä luokkahuoneita on yli 40.
Siellä on myös iso ruokala, paljon WC:itä, ja limsa-automaatti.
Tervetuloa vain! :D - Keskustaan
esikoulu? alakoulu? yläkoulu? lukio?
Mielestäni tuolla perukoululla ei ole niin väliä, hyvä oppilas pääsee mihin lukioon haluaa, keskustassa on kuitenkin parhaat lukiot. Kokeile googlata iltalehden lukiovertailua. - Tulkaanähkääkokekaa
Tämä vastaus tulee paljon myöhässä, mutta lätkäisen Rieskalähteen koulusta pari faktaa pöytään. Koulussa ei todellakaan ole perusasiat kunnossa kokoajan hirveä show päällä, osa Opettajista ei todellakaan ole tehtäviensä tasalla, Opot ovat aivan kuutamolla. Itse 3 vuoden kokemuksella sanoisin että kyseessä on Suomen suurin sirkus tai ainakin yksi niistä.
- 66666666654
Eikös Sako ja Miko Koivo käyneet ton koulun
- Rieskis96
Juu. Kävi molemmat koivut sitä.
Kävin 90-luvulla itse koulua, ja vaikka vähän häirikkö olinkin, niin sain erittäin hyvää valinnaisen matematiikan, ja fysiikan opetusta. Myös äidinkieli oli mukavaa.
Muistan, että silloin kouluun tuli 2 bussilastillista jäkärläläisiä joka aamu. Ja vaikkei tarkkista enää ollutkaan rieskalähteen koulussa, niin siltä se välillä tuntui. 😊
Puolet opettajista oli ammattitaidottomia, eikä rehtorikaan ollut ihan täysijärkinen. Kävi fyysisesti usen päälle, jos jotain oli hölmöillyt.
Ja oli lehdessä kun näytti persettä vanhainkodin pihalla yöllä, kännissä tietenkin. 😁
Yhteishenki oppilailla tosin oli uskomattoman hyvä, varmaan koska kävimme ns. sekundakoulua. Ja useat meistä olivat syrjäytyneitä jo silloin, riitti kun kävit tunneilla joskus.
Eikä kotiin ilmoitettu mistään.
Nykyään on varmaan eri meininki??
Itse olin viimeiset 2kk käymättä koulua, ilman mitään ilmoitusta koululle.
Mutta silti todistus, (keski-arvo päättö-todistuksessa oli 8.4, edellisenä syksynä se oli 8.0) lyötiin käteen, vieläpä hyvä todistus! Muistaisin 4n lukuaineen numeroiden nousseen 8sta 9iin.
Aika hyvin, siis näin poissaolevana opiskelijana.
Liikunnasta sain ehdot lähes, mutta kävin muutaman kerran vapaa-ajalla kuntosalilla, niin sain 5n.
Täysin surrealistista!!
Bestikseni mutsi soitti kouluun, niin sillä se sai 4n muutettua 5ksi. Itse olin niin punk, et halusin yksinäni hoitaa jutun. 😏
Voiko liikunnasta siis edes antaa ehtoja??
En ole kuullut vastaavasta, että joku saisi liikunnasta hylsyn?! 🤔 Ei pitänyt se opettaja kyllä lainkaan minusta. 🤭
Että tällaista toimintaa oli silloin rieskalähteessä.... 😁
Niin, tämäkin oli vielä. 🙄
Kemian opettaja mulle antoi 8n 9n sijaan, koska piti isosiskostani, ja minusta ei. Olisi pitänyt olla samanlainen, kuin hän oli ollut!? Näin mulle huusi tämä miesopettaja. Ja sanoi asian täysin suoraan mulle, muiden kuullen.
Varsin ammattimaista käytöstä. 🤣
Nyt päättötodistuksessani on kemia 8,ja muut luonnontieteelliset aineet 9... Mulla oli todistuksessa valinnainen, ja tavallinen matematiikka 9t,ja fysiikka9. Kemian 8 pilasi 'suoran', ja jäi tietenkin harmittamaan.- Anonyymi
Siellä on yhden entisen oppilaan isä ketä opettajat pelkää ku ruttoa, eri mieltä ollut opettajien kanssa ja opettajat ei voi rieskassa sietää sitä kun sanotaan vastaan. Opettajat on muutenki ihan pihalla tehtävistään ja kaikista uskomattomin juttu on se että siellä pidetään vessan ovet lukossa ettei pääse vessaan kun tarvitsee. Jos pyydät vessaan niin et aina pääse ni täytyy käydä kusella koulun alueen ulkopuolella sillä riskillä että saat jälki istontoa. Että SUOSITTELEN VÄLTTÄMÄÄN TÄTÄ IHMISARVOA ALENTAVAA KOULUA JOS VAIN MAHDOLLISTA!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä on yhden entisen oppilaan isä ketä opettajat pelkää ku ruttoa, eri mieltä ollut opettajien kanssa ja opettajat ei voi rieskassa sietää sitä kun sanotaan vastaan. Opettajat on muutenki ihan pihalla tehtävistään ja kaikista uskomattomin juttu on se että siellä pidetään vessan ovet lukossa ettei pääse vessaan kun tarvitsee. Jos pyydät vessaan niin et aina pääse ni täytyy käydä kusella koulun alueen ulkopuolella sillä riskillä että saat jälki istontoa. Että SUOSITTELEN VÄLTTÄMÄÄN TÄTÄ IHMISARVOA ALENTAVAA KOULUA JOS VAIN MAHDOLLISTA!!!!!
Ne vessan ovet ovat lukossa lähinnä sen takia, koska oppilaat eivät ole menneet ulos välituntisin vaan ovat jääneet vessaan piiloon. Sisälle jääminen on kiellettyä joten vessojen lukitseminen on ok ja sinne kyllä pääsee jos kysyy.
Mitä opettajiin tulee niin suurin osa on todella mukavia ja rentoja sekö hyviä opettamaan. Suosittelen lopettamaan harhaanjohtavan tiedon levittämisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne vessan ovet ovat lukossa lähinnä sen takia, koska oppilaat eivät ole menneet ulos välituntisin vaan ovat jääneet vessaan piiloon. Sisälle jääminen on kiellettyä joten vessojen lukitseminen on ok ja sinne kyllä pääsee jos kysyy.
Mitä opettajiin tulee niin suurin osa on todella mukavia ja rentoja sekö hyviä opettamaan. Suosittelen lopettamaan harhaanjohtavan tiedon levittämisen.Ammattitaito puutteessa ja osa kohtelee tyttöjä eri tavoin. Mikä on järki?
- Anonyymi
Siirryin juuri 7lk ja koulu lähti todella mukavasti käyntiin. Joten ei ainakaan kannata jännittää sinne menoa. Opettajat vaikuttavat mukavilta ja osa osaa vähän tiukempikin olla jos tarvitsee. Luokkiinkin löytäminen alkaa sujumaan paljon nopeammin kuin osaisi odottaa. Koulussa on vessat vieläkin lukittu tosiaan juuri siksi että jotkut viettävät välituntinsa siellä ja koristelevat vessan seiniä. Kyllä niihin lapset päästetään jos vain pyytää. Kielien opettajat ainakin vaikuttavat todella hyviltä ( Ruotsi ja Englanti) opetus laadun kannalta.
Välillä opettajat eivät muista mitä ollaan jo käyty läpi, mutta se ei ole mikään ihme, koska seiskaluokkia on noin 10 tietoni mukaan.
Jos et ole sellainen äänekäs oppilas, joka unohtaa yhden kirjan kotiin ja jättää parit läksyt tekemättä joka päivä, tulet pärjäämään hienosti ja saatat välttyä parilta unohdus merkinnältäkin. (Ja muuten, sellaisia äänekkäitä ja huolimattomia oppilaita löytyy minunkin luokalta.)
Välitunti lelut ja pelivälineet ovat olleet välillä poissa käytöstä, koska jotkut oppilaista heittelevät niitä puihin.
Itse koen yläasteen vaikeammaksi kuin ala-asteen koska hyviä numeroita on vaikeampi saada. Toisaalta täältä saa positiivisia merkintöjä paljon helpommin kuin ala-asteella. Itselläni on esiintymiskammo, joten en oikeastaan juuri ikinä viittaa. Mutta siitä huolimatta täällä olen saanut jo rutkasti positiivisia merkintöjä alle puolessa vuodessa. Kuudennella luokalla sain yhtä paljon positiivisia merkintöjä vuodesta, kuin nyt olen saanut alle puolessa vuodessa:)
Rohkeasti vain mukaan meidän kouluun!- Anonyymi
Nörtti
- Anonyymi
Paska paikka, kiusaamiseen ei puututa, opettajia ei kiinnosta työ, tilat epäsiistit, huono yhteishenki ja vessoihin ei pääse ilman opettajien lupaa
- Anonyymi
Maahanmuuttajataustaisten päälle syljetään ja N -slurrit raikaavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723