amfetamiini

ninni

ensimmäisten käyttökertojen olo millainen fiilis tuli.entä pystyykö käyttämään pelkästään viikonloppuisin.ja sitten kun käyttöä jatkunut jokin aikaa,miten vaikea olla käyttämättä.vai on onko aine mielessä koko loppuelämän.kiitos vastauksista.

27

5398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lucas

....on todella kova ja vaarallinen huume. Älä koske piriin!
      t: Lucas

• Usko

Helposti menetät ohjakset!Mun exältä meni kaikki,asunto,auto-ennenkaikkea hajos perhe ja toinenkin...oma terveytensä on paskana-halvaantui lievästi...

Ennen ihan ok tyypistä on tullut,moraaliton paskanpuhuja/valehtelija,ei huomaa haisevansa kun jo pesut jää väliin...makaa millon missäkin luolassa ja varastelee/huijailee ihmisiä mennen tullen.Valitettavasti ulkonäkö antaa vielä myöden,jotkut naispoloiset menee halpaan ja sitten onkin loppuitkun vuoro,kun huomaa et puheet on puheita....

• voivoi
        Usko kirjoitti:

Helposti menetät ohjakset!Mun exältä meni kaikki,asunto,auto-ennenkaikkea hajos perhe ja toinenkin...oma terveytensä on paskana-halvaantui lievästi...

Ennen ihan ok tyypistä on tullut,moraaliton paskanpuhuja/valehtelija,ei huomaa haisevansa kun jo pesut jää väliin...makaa millon missäkin luolassa ja varastelee/huijailee ihmisiä mennen tullen.Valitettavasti ulkonäkö antaa vielä myöden,jotkut naispoloiset menee halpaan ja sitten onkin loppuitkun vuoro,kun huomaa et puheet on puheita....

Piri, heroiini, lsd. = Kaikki yleisimpiä, puhutuimpia ja vaarallisimpia aineita, "kovia". Ei kannata mennä kokeilemaan, mielummin vaikka esso huuleen jos ei muuta :O Tosin kaikki kemiallinen on paskaa. Why to drink and drive when you can smoke and fly?

• 123
        voivoi kirjoitti:

Piri, heroiini, lsd. = Kaikki yleisimpiä, puhutuimpia ja vaarallisimpia aineita, "kovia". Ei kannata mennä kokeilemaan, mielummin vaikka esso huuleen jos ei muuta :O Tosin kaikki kemiallinen on paskaa. Why to drink and drive when you can smoke and fly?

"Tosin kaikki kemiallinen on paskaa."

Tarkoitat varmaan synteettinen...

• vvv
        123 kirjoitti:

"Tosin kaikki kemiallinen on paskaa."

Tarkoitat varmaan synteettinen...

no kyllä sinä näytit tuosta kemiallisesta tajuavan mitä tarkoitin

• nochemical
        voivoi kirjoitti:

ja essot on ihan yhtä vaarallisia kun piri vaikuttaa hyvin saman kaltaisesti aivoihin.. ja piri laskut voi olla kaameet. pysyisit vaan erossa kemikaaleista

• typy

ekat käyttökerrat: ei ihmeempiä olotiloja, ei nukuttanut vaan halutti kävellä ja puuhailla kokoajan.

Olen käyttänyt 3v pelkästään viikonloppuisin. Pisin tauko n. puoli vuotta. Itselläni ei ole yhtään vaikeeta olla käyttämättä, ei ole aine mielessä koko aikaa.. joskus vaan tekee mieli, jos on tulossa pitkä viikonloppu/ pitkät bileet.

• voihan v....

Kerro 10vuoden päästä,miten menee!Noinhan se on useimmalla lähtenyt käyntiin.

• tyttö maalta
        voihan v.... kirjoitti:

Kerro 10vuoden päästä,miten menee!Noinhan se on useimmalla lähtenyt käyntiin.

pirin käyttöä.
        Edelleen perhe,asunto,työ ja rahaa.

• Vai niin
        tyttö maalta kirjoitti:

pirin käyttöä.
        Edelleen perhe,asunto,työ ja rahaa.

Kuinkas ahkeraa käyttös on,kerta vuoteen tai puoleen...en mä ainakaan jaksais perhettä töitä vetää eteenpäin niillä valvomisputkilla...tosin en ole kokeillut,vain sivusta seurannut ja raskasta oli!Toinen valvotti väkisin...

• sun

PYSY EROSSA KOKO PASKASTA!!! En suosittele kellekkään!

• Jepjep

Onko normaali kirjoittaminen sinulle liian ylivoimaista?

• jep.lle

mitä tarkootat?

• Hemmo
        jep.lle kirjoitti:

mitä tarkootat?

Et missää nimessä ei sua tulla tänne höpisömmää ja kiljuttammaa, jos ei ossoo kaikenmaailman kiljotusasuja noudattoo.

Se o nykypäävänä niin suatanan tärkeetä et vilkkeet alutetaan issoilla kiljaimilla ja pillut....öhhh siis pilkut o paakoillaan .

Asiaan siis reläks ja olkaan niinkuin ennenkin.Mikäli joitakin tahoja häiritsee muiden kirjoittajien "kirjoitusasu" niin se on voi,voi vaan.

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.

• Juccis
        Hemmo kirjoitti:

Et missää nimessä ei sua tulla tänne höpisömmää ja kiljuttammaa, jos ei ossoo kaikenmaailman kiljotusasuja noudattoo.

Se o nykypäävänä niin suatanan tärkeetä et vilkkeet alutetaan issoilla kiljaimilla ja pillut....öhhh siis pilkut o paakoillaan .

Asiaan siis reläks ja olkaan niinkuin ennenkin.Mikäli joitakin tahoja häiritsee muiden kirjoittajien "kirjoitusasu" niin se on voi,voi vaan.

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.

Se on tätä nykypäivää, että heti vedetään herne nenään kun aiheellisesti huomautetaan jonkun kirjoittaessa (ilmeisesti välinpitämättömyyttään tai laiskuuttaan) rikkoen lähes kaikkia mahdollisia kirjoitussääntöjä. Toki virheitä sattuu kaikille, eikä kovinkaan moni oikolueta näitä nettikirjoituksiaan, sillä useimpien nettikirjoittajien leipä hankitaan muulla tavoin kuin kirjoittamalla nettiin. Siis virheetöntä nettikirjoitusta lienee turha vaatia, mutta rajansa kaikella.

"Se o nykypäävänä niin suatanan tärkeetä et vilkkeet alutetaan issoilla kiljaimilla ja pillut....öhhh siis pilkut o paakoillaan."

Heh-heh, hyvää hapatusta. Tokihan kaikki oli ennen paremmin ja pilkkujen paikoilleen laitto on vain nykyajan hömpötystä. Toista se oli kun Jukolan veljekset opettelivat kirjoittamaan, silloin yksilölle sentään annettiin vapautta. Muutenkin kaikki on päin peetä nykyään. Kengänkärjetkin tehdään nykyään niin pitkiksi, ettei voi kusta osumatta kengilleen. >:-)

• Maria*

oikeesti pysyä erossa!!
      mä pilasin mun elämän sillä ja jättäisin ekan kerranki ottamatta jos voisin!!

• Niinpä

No, ilman että itse fyysisesti tietäisin miltä pirin käyttö tuntuu, en voikun ihmetellä mikä siinä niin vetää.Kaveri on kuin duracell "piristyttyään" mut sitten sitä pitäis nykiä koko ajan tai...makaa kuin kuolemaa tehden monta päivää...nii,tietty ensin valvottu monta päivää.

Eihän ko.aine,alkoholi tms.ainaskaa vie paskoja asioita pois-velat ei lyhene,eikä paskat fiilikset unohdu(kuin hetkeksi,ehkä)
        Hullurohkeudessa voit tehdä mitä vaan...ja...ja...

Tästä kirjoituksest huolimatta-pahin on alkoholi mun mielestä(alkkiksen kanssa 17velänyt)

• Maria*
        Niinpä kirjoitti:

No, ilman että itse fyysisesti tietäisin miltä pirin käyttö tuntuu, en voikun ihmetellä mikä siinä niin vetää.Kaveri on kuin duracell "piristyttyään" mut sitten sitä pitäis nykiä koko ajan tai...makaa kuin kuolemaa tehden monta päivää...nii,tietty ensin valvottu monta päivää.

Eihän ko.aine,alkoholi tms.ainaskaa vie paskoja asioita pois-velat ei lyhene,eikä paskat fiilikset unohdu(kuin hetkeksi,ehkä)
        Hullurohkeudessa voit tehdä mitä vaan...ja...ja...

Tästä kirjoituksest huolimatta-pahin on alkoholi mun mielestä(alkkiksen kanssa 17velänyt)

mä toivoisin et se aine häviäis maan päältä!
        kun siihen jää niin kelpost koukkuun!mä ainankin..
        mä aattelin alottaa vaa et joskus viikonloppusi ja sit se oli joka viik.loppu sit pari kertaa viikos sit kuukaude putkee pikkase välii ja sit ttaas pitempää...ja se oli yhtä helvettiii!!!!!!!!!
        mä jos voisin jättää mun ekan kerran pois ni vaihtaisin ihan mitä vaan siihen!

• Kysyn
        Maria* kirjoitti:

mä toivoisin et se aine häviäis maan päältä!
        kun siihen jää niin kelpost koukkuun!mä ainankin..
        mä aattelin alottaa vaa et joskus viikonloppusi ja sit se oli joka viik.loppu sit pari kertaa viikos sit kuukaude putkee pikkase välii ja sit ttaas pitempää...ja se oli yhtä helvettiii!!!!!!!!!
        mä jos voisin jättää mun ekan kerran pois ni vaihtaisin ihan mitä vaan siihen!

Mutta sä nyt olet erossa piristä vai?Vai yrität,vai et vaan pääse irti?

Taitaa vaatia aikamoisen muutoksen päästä kokonaan eroon ko.aineesta? Vaikea tajuta kuinka tollanen aine voi mennä "veriin"...toisaalta,tupakasta on myös hankala päästä...helpommin voin ainakin ite olla juomatta alkon pullotteita,kuin olla ilman tupakkaa=((

• ed.vielä
        Kysyn kirjoitti:

Taitaa vaatia aikamoisen muutoksen päästä kokonaan eroon ko.aineesta? Vaikea tajuta kuinka tollanen aine voi mennä "veriin"...toisaalta,tupakasta on myös hankala päästä...helpommin voin ainakin ite olla juomatta alkon pullotteita,kuin olla ilman tupakkaa=((

Mielummin poltan tupakkaa,kuin hillun kännissä-näistä kahdesta valiten

• Maria*
        Kysyn kirjoitti:

kyllä vaatii...jaen olevielä kokonaan päässyt mutta pystyn jo opiskelemaan ja saanut entisiä kavereita jotenkin takaisin..
        olim 5kk irti ja nyt oon viimeex vetäny 3vk.sitte...ja tähtään siihen että joskus voin kiletäytyä kun joku tarjoo...mutta aina vain viel'ä tapahtuu sitä että olen liian heikko!

• kolmikymppinen

Pystyy käyttämään vain viikonloppuisin/lomilla. Tai riippuu varmaan paljolti, onko käyttäjä kuinka taipuvainen addiktioihin. Joku perimältään riippuvaisuuksiin taipuvainen saattaa joutua pirin kanssa liemeen hyvinkin helposti, luulisin.

Itse olen käyttänyt toistakymmentä vuotta, loma-aikoina ja kohtuudella. Jos ottaa liikaa ja liian usein, haittavaikutukset korostuvat ja tulee fyysisiä oireita, jotka voivat käydä kohtalokkaiksikin (sydämen rytmihäiriöitä jne.). Liian suuret annokset/liian usein otetut annokset aiheuttavat myös sen, että hyvän ja terävöityneen, keskittyneen ja energisen olon sijasta tuleekin ahdistunut, paniikinomainen olo.

Ihmisen pitää myös nukkua ja syödä juoda tarpeeksi: liikakäyttö vie unihalut sekä halun syödä ja juoda.

Minulle piri sopii paremmin kuin alkoholi, mutta, kuten todettua, vain kohtuudella.

• narcanti

loppuelämän mielessä

• Eräsmies

Rännitin piriä joskus 70-luvun lopulla puoli vuotta viiden vrk:n putkina.

Mitähän tuosta muistais ... kun kama yltää aivoihin, kroppa sävähtää euforiseen, kissamaisen ylienergiseen tilaan, mieliala kääntyy oitis maailmojasyleilevään ystävällisyyteen ja jos sattuu olemaan kännissä, selviää sekunnissa vesiselväksi.

Tekee mieli touhuta jatkuvasti, jos on seurassa niin puhetta tulee solkenaan.

Kun fiilis alkaa laskea voi odottaa (käytetystä aineesta riippuen) jomottavaa kipua keskiselässä, masennusta ... mieli on täysin tyhjä eikä puhe luista ollenkaan ... juominen ja syöminen tapahtuu itseään pakottamalla ja parhaaksi olotilaksi osoittautuu puolivalveilla oleminen ... ei osaa nukkua mutta ei ole oikein hereilläkään.

5 päivän putken jälkeen kroppa on kuihtunut, nestetasapaino persiillään, pulssi vetää vähintään 130:ä, lihakset kramppaa jos ottaa esim ovenkahvasta kiinni, kerran lähti Tukholman maanalaisessa taju.

Puolen vuoden putken jälkeen lopetin seinään, laskufiilisten mentyä ohi (n. vrk) ei ollut mitään "jälkkäreitä", eikä olisi tullut mieleenkään ryhtyä vetämään uudestaan.

Tuon putken jälkeen olen ottanut alle 5 kertaa nuuskaamalla tai suun kautta, joka kerralla vain yhden annoksen, välissä kuukausia, jopa vuosia.

Noiden viimeisten hupikäyttöjen jälkeen ei ole käynyt mielessä kertaakaan.

Vahvalla luonteella varustettu voi käyttää piriä ajautumatta ongelmakäyttöön, heikkoluonteiselle en suosittele edes kokeilua, kuten en mitään muutakaan huumausainetta/päihdettä.

• käytetty on

Itse vedin piriä noin vuoden päivät 7 vuotta sitten. Se on aine joka vaikuttaa vahvasti omaan dopamiinituotantoon ja tätä kautta onnistuu koukuttamaan alitajuisesti. Itse vedin viimeiset puoli vuotta huolella ränniin mutta olin niin onnellisessa tilanteessa että pystyin lähtemään pariksi kuukaudeksi pohjoisnorjaan laskemaan ja otin vain kunnolla pilveä mukaan ja takaisin tulin vasta kun ei tehnyt enää mieli. Vuoden pari sen jälkeen teki vielä mieli välillä mutta tuossa puoli vuotta sitten huomasin että kun tarjottiin niin oli helppo sanoa ei, ihan itseni takia.
        Suosittelen että lopetat vielä kun se on helppoa ja aivot on kunnossa. Se ei vaadi muuta kun että et enää vedä sitä. Pahin on ohi parissa kuukaudessa. helpottaa jonkin verran jo parissa viikossa.

• Eräsmies
        käytetty on kirjoitti:

Itse vedin piriä noin vuoden päivät 7 vuotta sitten. Se on aine joka vaikuttaa vahvasti omaan dopamiinituotantoon ja tätä kautta onnistuu koukuttamaan alitajuisesti. Itse vedin viimeiset puoli vuotta huolella ränniin mutta olin niin onnellisessa tilanteessa että pystyin lähtemään pariksi kuukaudeksi pohjoisnorjaan laskemaan ja otin vain kunnolla pilveä mukaan ja takaisin tulin vasta kun ei tehnyt enää mieli. Vuoden pari sen jälkeen teki vielä mieli välillä mutta tuossa puoli vuotta sitten huomasin että kun tarjottiin niin oli helppo sanoa ei, ihan itseni takia.
        Suosittelen että lopetat vielä kun se on helppoa ja aivot on kunnossa. Se ei vaadi muuta kun että et enää vedä sitä. Pahin on ohi parissa kuukaudessa. helpottaa jonkin verran jo parissa viikossa.

väärälle henkilölle tai sitten olen ilmaissut itseäni epäselvästi ... tuosta puolen vuoden rännitysputkesta on aikaa jo n. 30 vuotta ja viimeksi vedin muutamat nenät joskus 90-luvun alkupuolella.

Pirin addiktiopotentiaali on psyykkisellä puolella pari kertaa vahvempi kuin heroiinilla, tämä on selvitetty eläinkokeissa.

Itselläni ei todellakaan lopettamisen jälkeen ollut mitään kaihoa tavaraan, psykologinen riippuvuuskin vaihtelee hyvin paljon yksilökohtaisesti riippuen persoonallisuudesta ja elämäntilanteesta.

Kiva että toit esille kannabiksen roolin, sen on nimittäin todettu auttavan vieroitushoidossa ... minut se on pitänyt erossa alkoholista sellaisina aikoina kun olen poltellut edes kerran viikossa.

• joku

En suosittele, koska mieleen se tulee jäämään, loppuelämäksesi ja ne jotka väittää ettei ajattele sitä joskus, VALEHTELEVAT. Piri ei anna mitään ilmaiseksi. No voit olla sitten jälkiviisas joskus siitä, kun teit virheen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      42
      3057
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2877
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2495
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      47
      2317
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      30
      2081
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1840
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1759
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      38
      1600
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1525
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26