Kiukkuisuus sivuvaikutuksena 3v astmalääkkestä

AnneliA...

Onko kenellläkään samoja kokemuksia..:?

Meidän ihana, kiltti joustava 3,5 vuotias poika sai heinäkuun alusta astmalääkkeen Flixotide. Ennen sitä käytettiin vai oireiden aikana avaavaa ventolinea.

Tästä meidän kiltistä pojasta on tullut raivoava hirmu. Pinna on lyhyt heti itketään ja raivotaa. Kummia itkukohtauksia ilman syytä yms. Puhelimessa sijaislääkäri saatiin kiinni joka mukaan hermostolliset ongelmat erittäin harvinaisia joten lääkettä ei vaihdeta.

Itse kokeilimme taukoa ja kolmantena päivänä lääkkeen oton lopetuksesta poika kuin enkeli.

Kyseessä on lapsuudenajan infektioastma, hengitystulokset koneella ihan hyvät mutta paranivat paljon astmalääkkellä.

Haluaisin ihanan suloisen poikani takaisin ja omalääkärimme tulee takaisin lomalta vasta elokuun puolessävälin..:(

Onko muilla ollut astmalääkkeiden yhteydessä ärtyisyyttä..

5

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljän äitee

      Tuon ikäisillä kyllä uhmakin aiheuttaa kiukkuisuutta, neljän vuoden uhma on pahempi kuin kahden vuoden. Neljän lapsen kanssa olen sen läpikäynyt, eikä infektioastmaatikolla ole lääkkeet mitään aiheuttaneet. Ei kyllä minullekkaan. Voi olla kesäflunssaakin lapsellasi.

      • Annelia...

        Itselläni on vanhempikin lapsi ja voin sanoa että tämä meidän 3,5v on oikea herranterttu. Ollaan reissattu matkailuautolla viikkokaupalla kahtena kesänä euroopassa, käyty thaimaassa eikä tällä pikkumiehellä ole koskaan ollut kiukkuisuutta ja aina yhtä säteilevä kun saa vaan säännöllisesti ruokaa ja pääsee nukkumaan viimeistään klo 21 illalla. Pikkumies toimii kuin kello ja jos me toimitaan samoin on hän itse aurinkoisuus. Tämä ei ole pelkkää äidin ylistystä näin on sanoneet muutkin sukulaiset ja tutut jopa perhepäivähoitajakin kehuu aina kiltiksi..

        Pientä 3v uhmaa on ollut mutta tämä tuli kuin salama taivaalta heti lääkityksen aloitettua. todella kuten niksiTwo sanoi on pinna todella lyhyt...:)

        Olen varma että kiukkuisuus on tuosta lääkkeestä..:)


    • NiksiTwo

      Olen kyllä huomannut että pinnani on lyhyempi kun otan noita astmalääkkeitä. Olen nyt kesän aikana vähentänyt lääkitystä aika paljon ja tuntuu että jaksaa paljon paremmin. Eli enpä ihmettelisi jos pientä miestä vähän riepoo myös.

    • eräs äiti

      Täällä on myös 3,5 vuotias poika, joka käyttää Flixotidea päivittäin. Erona se että tämä poika on käyttänyt sitä jo 2 vuotta päivittäin. Nyt todella paha uhma päällä, aivan samanlainen käytös kun kuvailit teilläkin olevan. Ja meillä se tuskin tulee sivuvaikutuksena kun lääkettä kauan jo käyttänyt :) Eli olisikohan teilläkin vaan ihan normaalia tuohon ikävaiheeseen kuuluvaa uhmaa.

    • äiti ja tyttö

      Minun vuoden vanha tyttäreni oli aikanaan ko lääkkeen ensimmäisiä käyttäjiä ja vättivät vakaasti ettei aiheuta mitään sivuvaikutuksia. Mutta tyttö nukkui noin 20 h vuorokaudessa ja oli jatkuvasti pahoinvointinen.. kun lääke lopetettiin niin viikossa tyttö oli ennallaan. Samaa lääkettä kokeiltiin uudestaan myöhemmin ja vaikutus oli ihan sama.. eli syyllinen se oli..muista astmalääkkeistä tyttö ei ole saannut mitään sivuoireita.. ja hän on sairastanut erittäin pahaa astmaa jo 15 vuotta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe