Kiukkuisuus sivuvaikutuksena 3v astmalääkkestä

AnneliA...

Onko kenellläkään samoja kokemuksia..:?

Meidän ihana, kiltti joustava 3,5 vuotias poika sai heinäkuun alusta astmalääkkeen Flixotide. Ennen sitä käytettiin vai oireiden aikana avaavaa ventolinea.

Tästä meidän kiltistä pojasta on tullut raivoava hirmu. Pinna on lyhyt heti itketään ja raivotaa. Kummia itkukohtauksia ilman syytä yms. Puhelimessa sijaislääkäri saatiin kiinni joka mukaan hermostolliset ongelmat erittäin harvinaisia joten lääkettä ei vaihdeta.

Itse kokeilimme taukoa ja kolmantena päivänä lääkkeen oton lopetuksesta poika kuin enkeli.

Kyseessä on lapsuudenajan infektioastma, hengitystulokset koneella ihan hyvät mutta paranivat paljon astmalääkkellä.

Haluaisin ihanan suloisen poikani takaisin ja omalääkärimme tulee takaisin lomalta vasta elokuun puolessävälin..:(

Onko muilla ollut astmalääkkeiden yhteydessä ärtyisyyttä..

5

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljän äitee

Tuon ikäisillä kyllä uhmakin aiheuttaa kiukkuisuutta, neljän vuoden uhma on pahempi kuin kahden vuoden. Neljän lapsen kanssa olen sen läpikäynyt, eikä infektioastmaatikolla ole lääkkeet mitään aiheuttaneet. Ei kyllä minullekkaan. Voi olla kesäflunssaakin lapsellasi.

• Annelia...

Itselläni on vanhempikin lapsi ja voin sanoa että tämä meidän 3,5v on oikea herranterttu. Ollaan reissattu matkailuautolla viikkokaupalla kahtena kesänä euroopassa, käyty thaimaassa eikä tällä pikkumiehellä ole koskaan ollut kiukkuisuutta ja aina yhtä säteilevä kun saa vaan säännöllisesti ruokaa ja pääsee nukkumaan viimeistään klo 21 illalla. Pikkumies toimii kuin kello ja jos me toimitaan samoin on hän itse aurinkoisuus. Tämä ei ole pelkkää äidin ylistystä näin on sanoneet muutkin sukulaiset ja tutut jopa perhepäivähoitajakin kehuu aina kiltiksi..

Pientä 3v uhmaa on ollut mutta tämä tuli kuin salama taivaalta heti lääkityksen aloitettua. todella kuten niksiTwo sanoi on pinna todella lyhyt...:)

Olen varma että kiukkuisuus on tuosta lääkkeestä..:)

• NiksiTwo

Olen kyllä huomannut että pinnani on lyhyempi kun otan noita astmalääkkeitä. Olen nyt kesän aikana vähentänyt lääkitystä aika paljon ja tuntuu että jaksaa paljon paremmin. Eli enpä ihmettelisi jos pientä miestä vähän riepoo myös.

• eräs äiti

Täällä on myös 3,5 vuotias poika, joka käyttää Flixotidea päivittäin. Erona se että tämä poika on käyttänyt sitä jo 2 vuotta päivittäin. Nyt todella paha uhma päällä, aivan samanlainen käytös kun kuvailit teilläkin olevan. Ja meillä se tuskin tulee sivuvaikutuksena kun lääkettä kauan jo käyttänyt :) Eli olisikohan teilläkin vaan ihan normaalia tuohon ikävaiheeseen kuuluvaa uhmaa.

• äiti ja tyttö

Minun vuoden vanha tyttäreni oli aikanaan ko lääkkeen ensimmäisiä käyttäjiä ja vättivät vakaasti ettei aiheuta mitään sivuvaikutuksia. Mutta tyttö nukkui noin 20 h vuorokaudessa ja oli jatkuvasti pahoinvointinen.. kun lääke lopetettiin niin viikossa tyttö oli ennallaan. Samaa lääkettä kokeiltiin uudestaan myöhemmin ja vaikutus oli ihan sama.. eli syyllinen se oli..muista astmalääkkeistä tyttö ei ole saannut mitään sivuoireita.. ja hän on sairastanut erittäin pahaa astmaa jo 15 vuotta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2466
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2096
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1749
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1577
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1507
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      124
      1059
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe