Yht`äkkiä tänään nenään pisti haju, joka oli kalan haju.
Heti mittasin akvan arvot, jotka olivat ok. Ei nitrittiä. Nitraatti 10 luokkaa. Vesi edelleen pehmeää. Ph. ok...
Tarkistin sen kuolleiden kalojen varalta... Ei mitään.
Normisti tuo lämpötila on ollut 26, mutta nyt auttamattomasti noussut sisälämpötilan vuoksi lähelle 30.
Nyt kun lämpötila laskee voiko tuo syy olla siinä ???
Onko muilla vastaavia havaintoja ?
Siivosin lappoamalla juuri kolmanneksen 140l akvasta 4 päivää sitten. Pumppu toimii moitteettomasti.
Akva on ollut toiminnassa 2v. ilman tauteja tai muutakaan ongelmaa.
Ihmetyttää tuo haju ! En ole koskaan tuollaista haistanut !
haju
3
386
Vastaukset
- hoitsukki
Tai onko haju pistävä ? Jos on niin siellä on sinilevää jossain kolossa, se on erittäin pistävä haju.
- akvahaju
Tänään hajua ei enää tuntunut... Aika ihme juttu !
Haju ei ollut pistävä vaan oikesti kalan haju. ( tuore - perattu kala ) Leijui tuossa metrin säteellä akvaariosta.
No oli mikä oli niin kiitos vastauksesta.
Toivottavasti ei tule enää nenään yhtä karseaa hajua. :( - fish KING
akvahaju kirjoitti:
Tänään hajua ei enää tuntunut... Aika ihme juttu !
Haju ei ollut pistävä vaan oikesti kalan haju. ( tuore - perattu kala ) Leijui tuossa metrin säteellä akvaariosta.
No oli mikä oli niin kiitos vastauksesta.
Toivottavasti ei tule enää nenään yhtä karseaa hajua. :(Kalat haisee kalalta ja kun veden lämpötila nousee haihtuu vettä ympäristöön nopeammin, normaalia enemmän, siitä kalan haju. Kyllä se haisee normaalistikin mutta ihmisen nenä ei sitä haista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743278
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161182- 891048
- 103981
- 50933
- 96824
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap90713Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27690- 48635