suolitukos

puhjennut suoli

Onko synnytyksen jälkeinen suolitukos kovinkin yleinen jälkivaiva? Mulla tilanne meni aika pahaksi, pääsi puhkeamaan ja tehon jälkeen on nyt tavallisella osastolla. Vittu et oon vieläkin kipee.
g
Lääkärit sanoo, että älä turhaan huoli, kyllä sut täällä kuntoon hoidetaan. Ei kerrota vian yleisyydestä, ennusteesta, syistä eikä seurauksista. Saiskos täältä apuja.

8

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pauliina Kemi

      Sulle ei varmaan annettu synnytyksen aikana ja sen jälkeen risiiniöljyä? Se auttaa estämään tällaisia. Jos sairaalasta ei saa, niin kannattaa lähettää ukko hakemaan apteekista. Nykytietämyksellä risiiniöljyn antamatta jättäminen lähentelee kyllä hoitovirhettä.

      • provoako?

        mitään risiiniöljyä anneta!


      • kolmen likan emo
        provoako? kirjoitti:

        mitään risiiniöljyä anneta!

        Äideillä tuntuu olevan kovin rajoittunut maailmankatsomus. Jos jotain ei tehdä niin kuin omassa synnytyssairaalassa tai Vauvalehden haavetarinoissa, syytetään heti provoksi.


      • jaksamisia kovasti

        missä sairaalassa risiiniöljyä annettaisiin ihan siihen malliin, että antamatta jättäminen olisi hoitovirhe. Ap, synnytitkö alakautta vai sectiolla? Noiden leikkausten jälkeen suolitukos on yleisempi. Ota lääkäriä hihasta kiinni jos vielä sairaalassa olet ja pyydä häntä selittämään vaiva, hoito, syyt ja seuraukset kunnolla. Turha niitä täältä netistä on kaivella, kun jokaisella "mattimeikäläislääkärillä" on vähän omat ajatuksensa asiasta. Ja siitäkö sitten valkkaa mikä on totta tai tarua.


      • heh..
        jaksamisia kovasti kirjoitti:

        missä sairaalassa risiiniöljyä annettaisiin ihan siihen malliin, että antamatta jättäminen olisi hoitovirhe. Ap, synnytitkö alakautta vai sectiolla? Noiden leikkausten jälkeen suolitukos on yleisempi. Ota lääkäriä hihasta kiinni jos vielä sairaalassa olet ja pyydä häntä selittämään vaiva, hoito, syyt ja seuraukset kunnolla. Turha niitä täältä netistä on kaivella, kun jokaisella "mattimeikäläislääkärillä" on vähän omat ajatuksensa asiasta. Ja siitäkö sitten valkkaa mikä on totta tai tarua.

        antamatta jättäminen ei todellakaan ole mikään hoitovirhe...


      • omaiset
        heh.. kirjoitti:

        antamatta jättäminen ei todellakaan ole mikään hoitovirhe...

        On se siinä tapauksessa, että siitä seuraa suolitukos ja suolen puhkeaminen. Onneksi on hyvät lakimiehet perheessä.


      • kenneths
        omaiset kirjoitti:

        On se siinä tapauksessa, että siitä seuraa suolitukos ja suolen puhkeaminen. Onneksi on hyvät lakimiehet perheessä.

        parhaiten se toimii kovalla ukkosilmalla. Silloin kannattaa ottaa huomioon, että sälekaihtimet on vedetty ylös ja huoneeseen tulvii riittävästi aurinkoa pilvien lomasta. Salamilla ei ole sähköntuotannollista merkitystä.

        Ystävällisin terveisin

        Kenneth Saarinen
        FM


      • Jaa1236361

        No salamia ei yleensäkkään käytetä sähköntuotannossa. Pitsan päällä se toisaalta maistuu erinomaiselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe