tarina lapsesta, jolle maailma oli paha

prinsessan muistolle

Halusin kertoa teille oman kertomuksen, tueksi teille jotka keskenmenon kohtaatte.

Olin vasta 16 vuotta, olin seurustellut 11 vuotiaasta asti. Olimme onnellisia ja ehkäisy oli aina kunnossa. Kerran se sitten petti, mutta olimme silti onnellisia, saisimme lapsen ja tiesimme että rakkautemme häntä kohtaan oli niin suurta, että sen avulla selviäisimme mistä vain. Odotimme innolla, annoimme hänellä paljon rakkautta jo sillon odotusaikana, myös isovanhemmat olivat innoissaan. Tiesimme ilman ultraa että se oli tyttö, meidän prinsessa. Katsoimme asuntoa ja olimme jo varanneet ihanan kämpän, ajttelimme että muutaisimme kun lapsi on muutaman kuukauden.
Olin 6 kuulla kun tapahtui jotai täysin käsittämätöntä, verta tuli ja jouduin sairaalaan. Lapsi halusi ulos, mutta oli niin pieni ettei mitään mahdollisuutta selvitä. Sain keskenmenon. Olin shokissa niinkuin kaikki muutkin. Kaikki oli ollut hyvin, en polttanut, juonut ym. Pidin itsestäni ja lapsesta todella hyvää huolta, lääkäritkään ei pystyneet asiaa käsittään, niin vain kävi. Elämä hajosi täysin palasiksi, millään ei ollut enää mitään väliä. miehenikin oli täysin murtunut. Syytin itseäni, olin huono äiti ja siksi minulle ei annettu lasta. Ajattelin että näin kuului mennä, joku tiesi, että olisin huono äiti ja lapsi pelastettiin. Pääsin terapiaan. Myös mieheni meni mutta lopetti lyhyeen, pärjäsi itse. Itse hautauduin sänkyyni, en halunnut ketään lähelle, tämän takia terapia oli 3 kertaa viikossa. Erosimme mieheni kanssa puoltitoista kuukautta keskenmenon jälkeen, asunnon varaus peruttiin, se muistutti prisessasta.
Lapselle tuli nimi helmi. Mutta kutsuimme silti häntä prinsessaksi, vielläkin.

Toivuin pikku hiljaa. Puolenvuoden päästä jatkoin koulua, mutta kuljin silti sumussa. Jäimme mieheni kannsa kavereiksi, näemme viellä, juttelemme paljon puhelimessa ja netissä, mutta seurustelua kumpikaan ei pysty edes ajattelemaan. Päätimme että molemmilla on oma elämä.
Hän löysi mukavan tytön 2 vuoden päästä ja olin heidän kanssaan kahvilla, en kanna kaunaa, haluan että mikko löytää itselleen hyvän vaimon, hän vain on eronnut niistä kenen kanssa on ollut. Kumpikaan ei ole saanut pysyvää suhdetta viellä, itse olen nyt kaksi kertaa ollut suhteessa, mutta en ole niissä onnellinen, en uskalla sitoutua.

Olen nyt 20 vuotias. Käyn kerran kuussa terapiassa ja olen saanut ammatin ja käyn töissä. Olen pystynyt hyväksymään asian ja sen että en olisi voinut tehdä mitään prinsessan pelastamiseksi. Minulle on aina hoettu ettei hänen kuolema johtunut siitä, että olisin ollut huono äiti mutta mietin silti sitä viellä. pystyn jo puhumaan tapahtuneesta ja puhemme muistelemme mikon kanssa häntä, viimeksi eilen kun hän kuoli 4 vuotta sitten. Miellän, että minulla on lapsi, mutta on vain nyt enkeli. Vaikka nykyään uskalla elää ja elän normaalia elämää, en uskalla ajatella että haluaisin viellä lapsen. Ehkä joskus myöhemmin, se on ainakin viellä haaveissa.

Keskenmenosta voi selvitä, vaikka joillekkin se voi viedä aikaa, niinkuin minulle, mutta nyt olen vihdoinkin elämässä mukana. :)

2

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kressida

Voi sinua. On kauhean surullinen tarina tuo. Kun itse koin keskenmenon, kerroin siitä avoimesti monessa paikassa ja huomasin, että monilla, voi miten monilla naisilla on sama kokemus jossain vaiheessa elämää. Se on naisen elämää siinä missä lasten saaminenkin. Mutta sinä jouduit kokemaan sen niin nuorena, ja niin tuskallisella tavalla (myöhäisessä raskauden vaiheessa), ja luultavati herkässä elämäntilanteessa jossa olit juuri rakentamassa identiteettiä äitinä entisen "tytön" sijaan. Se satutti sinua tosi paljon. Hyvä että olet toipumassa ja kiitos tarinan kertomisesta. Se kosketti.

• marie+

olen kokennut samaa. meidä poika meni vauvojen taivaseen viikkolla 39 6. meidän pieni Alex.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe