Erkki Reinikainen on sanonut totuudesta:
"Totuus on Jeesus Kristus ja Jumalan sana. Jumalan valtakunnan kautta ilmoitetaan totuus".
Kristus on se totuus. Kristus on ruumis ja seurakunnat jäseniä. Kristus on totinen viinipuu
ja me olemme oksat. Kristus on täydellinen totuus, mutta me kerromme ja saarnaamme tästä
täydellisestä totuudesta. Tätä täydellistä totuutta me emme itsessämme omista, sillä eihän
olisi missään nimessä edes meille eduksi saatikka sitten Kaikkivaltiaalle Jumalalle, jos se
totuus olisi täydellisenä annettu ainoastaan meille vajavaisille ihmisille, niin voimme
kuvitella vain mitä siitä seuraisi, mutta saamme olla julistamassa tätä täydellistä
totuutta ja omata sitä siltä osin, kun meillä on omakohtainen usko Herraamme Jeesukseen
Kristukseen, koska Jeesus on sanonut: "Minä olen TIE,TOTUUS ja ELÄMÄ!"
Jeesuksessa Kristuksessa ja Jumalan sanassa on täydellinen totuus.Jumala ei ole ilmoittanut
eikä antanut sitä TÄYDELLISENÄ kellekään muulle. Ei seurakunnille, eikä uskonliikkeille muuta
kuin siltä osin, jos ne pysyvät ja säilyvät siinä Kristuksessa "täydellisessä totuudessa".
Heikkoina ja vajavaisina ihmisinä me ymmärrämme, mitä se merkitsee. Vain aidossa Jumalan
sanassa ja Kristuksessa on täydellinen totuus, kun taas omissa saarnoissamme ja Jumalan sanan
tulkinnoissamme sitä ei välttämättä ole. Pyhä Henki on Jumalan sanan paras tulkitsija.
Totuuden säilyminen ei ole ollenkaan varmaa ja se ei ole itseisarvo, vaan sitä on hoivattava
ja ylläpidettävä.
Me olemme sillon yksilöinä ja seurakuntana totuudessa, kun pysymme Kristuksessa ja Jumalan
sanassa. Jos me tästä totuudesta poikkeamme, olemme harhaoppisia ja emme silloin ole totuudessa.
Jos saarnaajamme tai seurakuntamme ei pitäydy Jumalan sanaan eli Raamattuun, silloin häviää
totuus seurakunta-äidiltä ja uskonliikkeeltämme. Tärkeämpi kuin yhteinen rakkaus ja ymmärrys
seurakunnassamme, on rakkaus Kristukseen, kaikkein totuuteen, koska Kristus on täydellinen
totuus, niin silloin tässä totuudessa, Kristuksessa, yhteinen rakkautemme ja ymmärryksemme
olisi täydellisempää kuin vajavainen seurakunnallinen rakkautemme.
Muutama sana totuudesta.
6
182
Vastaukset
- Vaikeeta on...
on täydellinen totuus, kirjoitat. Siitähän tässä puhutaan, että mitä se merkitsee. Sinun mielestäsi se merkitsee sitä, että ihmisten kuitenkin kirjoittamassa ja moneen kertaan käännetyssä Raamatussa se on niin ehdottomasti ja yksityiskohtiin takertuen luettavissa, ettei omaa ajattelua tarvita, ei myöskään omantunnon mukaista tulkintaa. Oletko ja oletteko Vl:ssä pysyneet Kristuksessa ja Jumalan sanassa niin täysin mielestäsi, kuten ilmoitat ja siksi olette ainoita oikeita tulkitsijoita. Vaiko onko joskus käynyt niin, että vaikka Raamattua lukisitte kuinka tarkkaan, mutta omantuntonne kuulemisen unohdatte, että virheitä tulee ja täydellinen tulkintakin ehkä ontuu? Henki ei oikein kuljekkaan pelkällä kirjaimen luvulla? Ja tämän täydellisen Kristuksessa pysymisen esität perusteluksi että te Vl:t omaatte täydellisemmän ymmärryksen ja osaatte ehdottomina (poiketen kestään muusta) hoivata ja ylläpitää totuuden säilymistä. Myönnät ettei se ole varmaa, että totuus säilyy...
Niin ja mikä se totuus siis oli, josta huolehdit, jonka vain vl:t osaavat tulkita, oliko se se totuus juuri, että olette niitä ainoita totuuden puhujia...?
"Vaikka Te...., mutta Teillä ei olisi rakkautta, olisitte vain...", vai mitenkäs se menikään? - oikeassa!
Ei missään uskonyhteisössä, vaan ainoastaan SRK:lla on "avainten valta"!
- tytti 87
Nyt kyllä sinä tulkitset minua väärin.
kirjoitit: ". Oletko ja oletteko Vl:ssä pysyneet Kristuksessa ja Jumalan sanassa niin täysin mielestäsi, kuten ilmoitat ja siksi olette ainoita oikeita tulkitsijoita. Vaiko onko joskus käynyt niin, että vaikka Raamattua lukisitte kuinka tarkkaan, mutta omantuntonne kuulemisen unohdatte, että virheitä tulee ja täydellinen tulkintakin ehkä ontuu? Henki ei oikein kuljekkaan pelkällä kirjaimen luvulla? Ja tämän täydellisen Kristuksessa pysymisen esität perusteluksi että te Vl:t omaatte täydellisemmän ymmärryksen ja osaatte ehdottomina (poiketen kestään muusta) hoivata ja ylläpitää totuuden säilymistä. Myönnät ettei se ole varmaa, että totuus säilyy...
Ilmoitan, että olisin halunnut, että me olisimme pysyneet Kristuksessa ja Jumalan sanassa ja emmekä ole missään nimessä ainoita ( olemmeko ollenkaan ) oikeita tulkitsijoita, emmekä omaa täydellistä ymmärrystä, emmekä hoivata ja säilyttää totuutta, vaan kirjoitin tämän nimenomaan, koska olen huolissani liikkeestäni, koska seurakunta ja Jumalan huoneen hallitus on ottanut liian suuren roolin uskoneläman ohjauksessa. Ensin Kristus ja sitten vasta seurakunta. - liperin vl
tytti 87 kirjoitti:
Nyt kyllä sinä tulkitset minua väärin.
kirjoitit: ". Oletko ja oletteko Vl:ssä pysyneet Kristuksessa ja Jumalan sanassa niin täysin mielestäsi, kuten ilmoitat ja siksi olette ainoita oikeita tulkitsijoita. Vaiko onko joskus käynyt niin, että vaikka Raamattua lukisitte kuinka tarkkaan, mutta omantuntonne kuulemisen unohdatte, että virheitä tulee ja täydellinen tulkintakin ehkä ontuu? Henki ei oikein kuljekkaan pelkällä kirjaimen luvulla? Ja tämän täydellisen Kristuksessa pysymisen esität perusteluksi että te Vl:t omaatte täydellisemmän ymmärryksen ja osaatte ehdottomina (poiketen kestään muusta) hoivata ja ylläpitää totuuden säilymistä. Myönnät ettei se ole varmaa, että totuus säilyy...
Ilmoitan, että olisin halunnut, että me olisimme pysyneet Kristuksessa ja Jumalan sanassa ja emmekä ole missään nimessä ainoita ( olemmeko ollenkaan ) oikeita tulkitsijoita, emmekä omaa täydellistä ymmärrystä, emmekä hoivata ja säilyttää totuutta, vaan kirjoitin tämän nimenomaan, koska olen huolissani liikkeestäni, koska seurakunta ja Jumalan huoneen hallitus on ottanut liian suuren roolin uskoneläman ohjauksessa. Ensin Kristus ja sitten vasta seurakunta.Ihan oikein kirjoitit !
"Totuus on Jeesus Kristus ja Jumalan sana. Jumalan valtakunnan kautta ilmoitetaan totuus". ** Erkki Reinikainen on VAIN OSIN OIKEASSA..
Missä kerrotaan, että VAIN PIENEN LAHKON kautta saarnattuna evankeliumi toimii?
Tässä jo irrottaudutaan TOTUUDESTA:
Kristus on se totuus. Kristus on ruumis ja seurakunnat jäseniä. *** Tsot, tsot tytti. Jäseniä, eli oksia on uskovat itse, ei lahkot, eikä seurakunnat. Taas meni pieleen SRK oppi. Missään ei sanota, että tulee olla jonkin muun, kun internationaalisen Kristus seurakukunnan kirjaamaton jäsen, uudestisyntynyt ihminen.
Joh. 15:5
"Minä olen viinipuu, TE OLETTE OKSAT. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään.
Pitää lukea Raamatusta ei kuulla hoitajia.
Kristus on totinen viinipuu ja me olemme oksat. ** No nyt ollaan jo raiteilla.
Kristus on täydellinen totuus, mutta me kerromme ja saarnaamme tästä täydellisestä totuudesta. ** Nyt täyttyi taas lahkon tunnusmerkistä, - VAIN TE SAARNAATTE MUKA TÄYDELLISTÄ TOTUUTTA!
Kerrotko miten se poikkea Kristillisestä totuudesta?
Kristukseen, koska Jeesus on sanonut: "Minä olen TIE,TOTUUS ja ELÄMÄ!"** Tytti. Olen tehnyt sinulle oikutta, mutta nyt on kysyttävä, onko sinua hoidettu?
Olet kaksijakoinen, julistat vain Me henkeä ja saarnaa, sitten taas kirkastat Kristusta,,, kumpi nyt se sananasi oikein on, toiselle on pyllistettävä.
Jeesuksessa Kristuksessa ja Jumalan sanassa on täydellinen totuus. Jumala ei ole ilmoittanut eikä antanut sitä TÄYDELLISENÄ kellekään muulle. Ei seurakunnille, eikä uskonliikkeille muuta kuin siltä osin, jos ne pysyvät ja säilyvät siinä Kristuksessa "täydellisessä totuudessa". *** Amen, mutta miksi aiemmin, - me saarnaamme tätä totuutta???
Heikkoina ja vajavaisina ihmisinä me ymmärrämme, mitä se merkitsee. Vain aidossa Jumalan sanassa ja Kristuksessa on täydellinen totuus, kun taas omissa saarnoissamme ja Jumalan sanan tulkinnoissamme sitä ei välttämättä ole. Pyhä Henki on Jumalan sanan paras tulkitsija.** Hallelujaa. Henkiä tulee koetella.
Me olemme sillon yksilöinä ja seurakuntana totuudessa, ** Tarkoitatko SRK seurakuntaa??? Taas meni pieleen. Mitä sinä soudat, fiksu likka. Miten SRK SEURAKUNNALLA ON MUKA TOTUUS?
Tarvitaanko lahkoa mieleisestäsi pelastumiseen.
Jos me tästä totuudesta poikkeamme, olemme harhaoppisia ja emme silloin ole totuudessa. ** Ajattele, missä synnissä elät, Vain SRK lahkon totuudessa Jeesuksesta.
Jos saarnaajamme tai seurakuntamme ei pitäydy Jumalan sanaan eli Raamattuun, silloin häviää totuus seurakunta-äidiltä ja uskonliikkeeltämme. Tärkeämpi kuin yhteinen rakkaus ja ymmärrys seurakunnassamme, on rakkaus Kristukseen, kaikkein totuuteen, koska Kristus on täydellinen totuus, niin silloin tässä totuudessa, Kristuksessa, yhteinen rakkautemme ja ymmärryksemme olisi täydellisempää kuin vajavainen seurakunnallinen rakkautemme. ** Tässähän annoit vapaat kädet VL pedofiileille, kotiraiskaajille ja vaimoin tappajille, kunhan rakastaa Kristusta. Olet kaiketi liian väsynyt kirjoittaessasi tätä.
Kes.- tytti 87
nyt vastata, kun lähden mökille, mutta te kummatkin arvostelitte minua vl-lähtökohdista, vaikka halusin nimenomaan kirjoittaa yleisesti meistä (kaikista) Jeesukseen Kristukseen uskovista, ja kun puhuin seurakunnasta, niin en puhunut koko aikaa ns. Saara-äidistä, vaan yleisesti.
Nyt lähden kiireellä, mutta kivoja ootte ja palataan. Siunausta kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2651633Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141622- 1351221
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525