Eli siis kysymys kuuluu: Mihin minun kannattaisi mennä jos haluisit lomamatkalle jossa voisin yhdistää ranta- ja kaupunkiloman. Olisi erittäin antoisaa kuulla mist paikoista olette itse pitänyt ja mitä suosittelisitte. Toiveena mahdollisus rantaan ja kaupunkiin (kumpikaan ei mieluusti liian kaukana).
Kiitos vastauksista :)
Minne kannattaisi mennä?
7
897
Vastaukset
- .
Koska ajattelit matkaan lähteä?
Ajattelitko mennä pakettimatkalla vai omatoimisesti?
Kauanko matkasi kestää ja oletko aiemmin Thaimaan suunnalla käynyt?
Jos olet pakettimatkalle menossa, niin miksi et ottaisi sellaista yhdistelmämatkaa jossa osa ajasta vietetään Bangkokissa ja osa jossakin rantalomakohteessa?
Jos olet matkalla omatoimisesti menossa, niin sittenhän mahdollisuutesi ovat vielä moninaisemmat. Useat omatoimisesti matkaavat hommaavat edulliset lennot Bangkokiin ja matkustavat sieltä sitten kuka mitenkin mihinkin. - no joo vaikka
Ainakaan Chiang Mai ei ole sellainen paikka.
Kuten tuo toinenkin mainitsee, voit yhdistää Bangkokin ja jonkun rantakohteen.
Tai mitä sitten tarkoitatkaan kaupungilla. Phuket on kaupunki, josta pääsee useaan rantaan, esim Patong-beacille tai miksei asuisi Patongilla ja kävisi kaupungissa välillä.
Tai Samuin Chaweng-beach olisi ranta ja erinomainen soppailu- ja bailupaikka. - Eipä montaa mahd.
Lomapaikoista
Phuketissa olevat pikkukylät, kuten Phuket City, Patong, Karon, Kata ja Chalong eivät ole oikeasti sen kokoisia, että siellä voisi kutsua viettävänsä kaupunkilomaa.
Sama juttu koko Samuin saari, Taon saari, Khao Lak, Cha-am.
Krabia voi sanoa jo pieneksi kaupungiksi, turisti tosin ovat yleensä majoittuneena Ao Nangiin, 25km Krabista länteen.
Rayongkin samoin pikkukaupunki, ja turistit siellä majoittuvat useimmin lähelle rannikkoa ja Sametin saareen.
Varsinaisesti kaupungeiksi voi sanoa mm. Nakhon Rathashima (Korat), Udon Thani (Udon), Ubon Ratchathani (Ubon) Nakhon Sawan ja BANGKOK.
Kaupunkilomapaikkana ainoa oikea mun mielestä Thaimaassa on Bangkok. Jos lomas on lyhyt (siis alle 3 viikkoa)ja kaipaat siihen rantoja, etelään ei kannata lennellä. Eli lähimestat, siis Cha-am, Hua Hin, Pattaya, Rayong tai Koh Samet. Omat suosikit Pattaya, joka on myös kohtuukokoinen kaupunki sekä Koh Samet, aivan upeeta rantaa. Minkä kokoista kaupunkia kaavailet? - Hulk Spider
Singapore on hyvä vaihtoehto
- suffe121
Bangkokiin vaan muutamaksi päiväksi, ja siitä sitten lento jonnekin. Esim. AirAsialta saa hyvinkin kohtuulliseen hintaan lentoja vaikkapa Phuketiin tai Krabille.. lento kestää ehkä n. puolitoista tuntia.
Toki Phuket Townissakin voi viettää kaupunkilomaa, kaupunki se on sekin. Mutta itse ottaisin mieluummin hotellin ranta-alueelta, ja kävisin sitten vaikka viettämässä päivän Phuket townissa.
Itse tykkään Phuketista, viimeksi olin Katalla ja oli rauhallista.. vähän liiankin. :) - Rayong resort *****
Lähimpänä Bangkokia oleva rantakohde on Pattayan lahti. Pattaya on iloinen rilluttelupaikka. Myös Hua Hin ja Rayong on kohtuumatkan päässä. Hua Hinissä on ihania kylpylöitä ja rikkaita eurooppalaisia, Rayongista pääsee retkelle Sametin saarelle ja luonnonsuojelualueille.
Pattayalle on n. 140 km, Rayongiin n. 200 km ja Hua Hiniin n. 300 km. Bussilla, junalla tai taksilla pääsee.
Mä en jaksaisi lähteä kovin kauas etelään rantakohteisiin, ellei ole kovin pitkä loma. - dingdingg
Mitä erityistä "jaksamista" siinä on. Yhtä helpolla sitä suhauttaa koneella reilussa tunnissa etelään kuin istua rätyyttää bussissa monta tuntia päästäkseen perille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631453Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681269Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä251248Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151134- 1271076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241002Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999- 42939
- 72905
- 73899