Suomesta mukaan pilttejä vai uskallanko luottaa että Alanyasta löytyy 5kk ikäiselle naperolle kaupasta vauvansoseita? Entäs löytyykö vaippoja ja minkähintaisia ovat?
Lastenruoat ja vaipat Turkissa: kannattaako raahata
3
793
Vastaukset
- tietoinen
Kannattaa otta omat ruoat vauvalle matkaan. ovat nimittäin huomattavasti kalliimpia kuin suomessa. Vaippoja löytyy prima (meillä pamppers) ja paikallinen, totesin itse paremmaksi ja edullisempi, molfix-vaipat. Vauvan maitoa sai ainakin viime vuonna heikosti valmiina, kaupoista saa vastikejauhetta. Nautikaahan lomastanne vauvan kanssa.
- matkaaja
Tervehdystä=)
Olen itsekin lähdössä Marmarikseen ensi viikon lauantaina.En sinuna kyllä ostaisi mitään ruokia vauvallesi Turkista.En ole siellä kylläkään ikinä käynyt, mutta luulisin hygieniatason olevan täysin eri luokkaa, kuin meillä täällä.Itse lähden matkalle kahdeksi viikoksi ja otan kaikki ruoat täältä mukaan(maidot, vellit, puurot, soseet)valmiissa pakkauksissa.En siis ala niitä siellä keittelemään.Vähän jännittääkin tuo ruoan määrä, mutta onneksi meitä lähtee 3 henkilöä ja saan taakkaani vähän jaettua.En kuitenkaan halua pilata omaani enkä muidenkaan lomaa, pikkuisesta puhumattakaan...Aion myöskin keittäää kaikki tuttipulloni kaupasta ostetussa vedessä ihan vain varmuuden vuoksi.Tuon ikäinen pikkuinen kuivuu kuitenkin niin äkkiä ja onhan hän tässäkin asiassa kaiken edellä!Halusin nyt kuitenkin laittaa omat mielipiteeni ja oletukseni sinulle, mutta kutebn sanoin niin en ole Turkissa ennen käynyt.Sitäpaitsi meidän hirmu on ainakin tottunut pilttiin ja bonaan enkä tiedä millaisia makuvivahteita turkkilaisissa vauvanruoissa mahtaa olla.
Vaipoista vielä sen verran, että itse en ainakaan ala raahaamaan kahden viikon vaippoja mukanani, vaan ostan paikallisia.Voihan sielläkin hyvinkin olla noita pamperseja ja liberoita=)Oikein hyvää matkaa sinulle ja pienokaisellesi=)
Niin joo...yksi tärkeä asia vielä.Aloitan omalle vauvalleni lactophilus kuurin 3-4 päivää ennen matkaa.Vaikka vauvani ei vielä niin mahdottomasti liikukaan, mutta koskettelee asioita vieläkin enemmän koen kuurin oikein hyväksi.Itse otan saman kuurin myös ja jatkamme sitä koko matkan ajan.Yksi 50 kpl:n yksittäispakattu laatikko taisi apteekissa maksaa 16€.Ei siis kovin kalliskaan. - Sirena
Vaippoja ei mukana kannata montaa kappaletta viedä, niitä löytyy ainakin isoista marketeista.
Lasten purkkiruokia sen sijaan kannattaa ottaa mukaan. Niitä myydään apteekeissa, ja hinta on melko korkea. Myös valikoima on suppea. Purkkiruuat ovat samanlaisissa purkeissa kuin täälläkin, joten lienevät yhtä turvallisia.
Äidinmaidon vastikkeet ovat jauheena ja niitä samoin kuin vellejäkin saa isoista marketeista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2053833Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622426Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912296- 472213
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 701157
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251126