Turistibussit Roomassa

ariam

Onko kenelläkään kokemusta Roomassa busseista jotka kiertävät kaupungin suurimmat nähtäyydet? Netissä myydään näitä double decker ajeluja..Tietääkö kukaan mistä paikanpäällä voisi ostaa bussimatkan? En haluaisi ostaa netistä sillä useimmiten paikanpäältä ostettuna kyseiset bussiajelut ovat halvempia..

19

2347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viime viikolla käyty

      Näitä bussireissuja kaupataan paikanpäällä joka paikassa, tyrkyttäjiä riittää. Ensimmäisiin törmäsimme Terminin asemalla. Itse emme sellaiselle lähteneet, mutta olisimme voineet harkita parin päivän lippua "Roma Cristiana" -bussiin, jonka lippuun sisältyi oikeus käyttää myös julkisia kulkuneuvoja.

      • naksu555

        Paikallis bussiverkosta kannattaa käyttää hyödyksi.


      • Rooman rouva
        naksu555 kirjoitti:

        Paikallis bussiverkosta kannattaa käyttää hyödyksi.

        Roomassa kannattaa käyttää paikallista bussiverkosta sen halpaa 1e 75min sisältää 1 metro matkan.
        Suosittelen käyttämään myös turstibusseja, sillä mukana on aina asiaa tunteva opas.


      • roomatar2

        Metroliikenne on todella kätevä ja sillä pääsee suhteellisen lähelle nähtävyyksiä. Esim vatkaaniin mennessä jäät pois Ottaviano asemalla ja kävelet via Ottaviano pitkin läpi Piazza del Risorgimenton ja jatkat suoraan Via del Porta Angelica pitkin ja näet edessäsi Vatkaanin.


    • rooma_turisti

      löytyy vaikka kuinka paljon busseja jotka tekevät kiertoajeluita. Itse en ole ajelulla käynyt mutta kannattaa ennen ajelua toki kysästä millaisen reitin bussi ajaa. jotkus bussit kun menevät hieman erilaisia reittejä.

    • ajelulle
    • mevaan:)

      Terminiltä lähtee ko. busseja ja lippuja reittikarttoja myydään bussipysäkin läheisessä kioskissa. Kiertoajelulippu maksaa 20e/hlö ja on voimassa 24t. Pois/kyytiin voi hypätä miltä tahansa pysäkiltä ko. päivän aikana. Suosittelen! Oli hyvä vaihtoehto kävelylle ja sai lepuuttaa välillä jalkojaan. Busseissa jokaiselle annetaan omat kuulokkeet, joilla voit kuunnella eri kielisiä selostuksia.

    • pehis

      Tosi hyvä, 24h voimassa,kannattaa kokella

    • Finalmente

      Rooman keskustaa kiertävät turistibussit lähtevät Roma terminin edestä, lipun voi ostaa bussista. Bussi kiertää keskustaa ja voit hypätä missä pysäkillä vain pois ja käydä tutustumassa kohteeseen pysäkin luona ja hypätä taas uudestaan bussiin ja jäädä pois taas mielenkiintoisella paikalla. pysäkit on merkittyjä ja busseja muutama eri yrittäjä. Suosittelen! Kyydissä saa hyvän kuvan keskustasta ja paikkojen sijainnista, voi myös ajella vaan mukana ja kuunnella korvanapeista kuuluvaa selostusta Roomasta, voimassa vuorokauden eli voit jatkaa ajelua seuraavana päivänä niin kauan kun lippu on voimassa!

      • AriFerra

        Näiden "normi" kiertoajelubussien lisäksi on olemassa vielä erikseen Archeo-bussilinja. Siis Archeobus.
        Vie Colosseumin kautta Via Appialle ja katakombeille. Lipun hinta oli viime lokakuussa 10 €. Lippua näyttämällä sai vielä alennuksen San Sebastionin opastettuun katakombi-kierrokseen.
        Ennen Sebastionen katakombeja on toinen katakombi-sydeemi, San Callisto. Varmasti myös upea, mutta jos vain toisessa on tarkoitus käydä, kenties valitsisin Sebastionen?

        Archeobussin lähtöpysäkki on Terminin ja Piazza la Republican puolessavälissä. Terminin bussipysäkkien ohi kohti La Republicaa.


    • Tpc

      Olen Roomassa asuva suomalais-italialaiainen. Turistin ei tarvitse olla turistin näköinen ja oloinen ollakseen turisti, joka haluaa kierellä edullisesti ympäri Roomaa. Turisti bussit ovat pika ja kallis kierros, jonka jälkeen et muista juurikaan mitään. Kaksikerros bussit ylhäällä et tuulen takia kuule mitään ja sisällä on hapeton ja tukkainen ilma ja likaisten ikkunoitten läpi et näet, totuus on tämä. Kaikista parhaiten näet Roomaa, kun käytät paikallista bussiverkostoa. lippu maksaa 1e ja sen käyttökelpoisuus aika on 75min, se sisältää vain yhden matkan metrolla, voit vaihtaa metro tunnelikäytävien kautta, mutta ulos tullessasi et voi palat samalla lipulla metroon takaisin. Bussista voit hypätä pois välillä ja katsella ympärille ja ottaa kuvia ja ottaa toisen bussin. Bussi numero 175 lähtee Terminiltä ja kierää kaikki samat nähtävyykset kuin ns,´.turistibussit, mutta maksat vain 1e, sen pääte asema on Piazzale dei Partigiani. Hanki tietoa nähtävyyksistä etukäteen. Lippuja voit ostaa lehtikioskista, tupakka kaupoista ja metrotunnelin yhteydessä olevasta lipputiskiltä tai lippu automaatista. Osta monta lippua kerralla niin on varalla. Käytä aina kolikkoja ostaessasi lippuja automaatista, säästyt monelta vaivalta. Muista aina leimata lippu sisällä bussissa!!!! sillä tarkastajat ovat ahkeria ja eivät aina näytä tarkastajilta. Sakko on kallis lysti noin 300e, joten leimaa lippu! Muista lipun käyttökelpoisuus aika eli 75min, kun leimaat lipun . Emiss:pv/kk/v leimaus aika ja Scad:pv/kk/v ja voimassa oleva aika. Varo ylittämästä aikaa, nimittäin yleensä tarkastajat ovat ns. telepatisoituja, ne ilmestyvät juuri silloin. Joissakin busseissa on sisällä lippuautomaatti, joista voi ostaa lippuja, mutta niihin ei kannata ainoastaan turvautua. Ota passista kopio ja kuljeta sitä mukana, ei koskaan aitoa passia, passi tallelokeroon, voit käyttää myös muuta hekilökorttia jossa on kuva. Mitä tahansa ostat säilytä kuitti, poliisi voi sinut pysäyttää ja kysyä ns. pimeän kaupan ostoja, vaivoilta säästyt kun säilytät kuitit. Katu markkinat ovat hauskoja ja halpoja, mutta totuus on tämä. Ostaessasi kadun kauppialta esim. huivin, ruokit sillä pimeää kauppaa. Kadulla myytävät kosmetiikat ovat vanhoja ja useimmiten voiteet eivät olekaan alkuperäistä tuotetta. Buon viaggio a Roma!

      • eve....

        Kiitos todella paljon pitkästä ja asiantuntevasta vastauksesta! :)
        Olen menossa 2 viikon päästä Roomaan ja osaan englantia, joten toivottavasti sillä parjää, onhan Rooma kuitenkin tottunut turismiin :)


      • naksu555

      • Merja Autio
        naksu555 kirjoitti:

        Missà on 300€ sakko?? :D

        Rooman julkisissa sakko 50€ jos maksat samantien, tuplat jos làhettàvàt laskun.

        http://roma.repubblica.it/dettaglio/Bus-il-tesoretto-delle-multe/1372308

        naksu 555

        opettele ensin italiankieltä kun esität viittauksia. Et taida tunnea kovin hyvin Roomaa. Hyvähän se on jos sakkoja ei tarvise maksaa niin paljon kuin 300e jo 50e kelpaa paremmin. Itse matkustelin Roomassa monta kertaa vuona 2008 ja sakko todella oli 280e kun sen oma kätesesti jouduin maksamaan, joten Tpc nimimerkillä ei ollut väärässä, mutta ei ehkä parhaalla ajan tasalla asiasta, mutta muut neuvot ovat kyllä kullan arvoista tieto niille jotka eivät tunne Roomaa ja eivät osaa kieltä ja ovat eka kertaa käymässä Roomassa. Itse olisin ollut todella kiitollinen neuvoista jos ne olisi mulle osoitettu vuonna 2008 tammikuussa kun eka kerran kävin Roomssa, mutta mokien jälkeen seuraavat kerrat olivat helpompia. Kiva kun joku antaa ihan oikeita tietoja, ekä aina etsitä vai turistibusseja.


      • naksu555
        Merja Autio kirjoitti:

        naksu 555

        opettele ensin italiankieltä kun esität viittauksia. Et taida tunnea kovin hyvin Roomaa. Hyvähän se on jos sakkoja ei tarvise maksaa niin paljon kuin 300e jo 50e kelpaa paremmin. Itse matkustelin Roomassa monta kertaa vuona 2008 ja sakko todella oli 280e kun sen oma kätesesti jouduin maksamaan, joten Tpc nimimerkillä ei ollut väärässä, mutta ei ehkä parhaalla ajan tasalla asiasta, mutta muut neuvot ovat kyllä kullan arvoista tieto niille jotka eivät tunne Roomaa ja eivät osaa kieltä ja ovat eka kertaa käymässä Roomassa. Itse olisin ollut todella kiitollinen neuvoista jos ne olisi mulle osoitettu vuonna 2008 tammikuussa kun eka kerran kävin Roomssa, mutta mokien jälkeen seuraavat kerrat olivat helpompia. Kiva kun joku antaa ihan oikeita tietoja, ekä aina etsitä vai turistibusseja.

        Merja,

        Aika hyvin onnistuit pààttelemààn sekà italiantaitoni ettà roomantuntemukseni kahden lauseen viestistà. ;)

        Olen toki opetellut italiankieltà, ihan runsaastikin. Vàkisinkin oppii kun on asunut Roomassa yli 10 vuotta.
        Jos italiaa osaat, niin voit ihan itse todeta sakon todellisen suuruuden. Jos olet joutunut 280€ maksamaan bussissa sakkoa, on jotain mennyt pahasti pieleen..


        Turistibussien kàytostà voi olla toki montaakin mieltà, mutta ei se bussin katolta rooman katselu mitenkaan huonoa ajanvietetta ole.


      • kuitit roskikseen

        Sanoit poliisin voivan pysäyttää ja vaatia ostoksista kuittia nähtäväksi. Missä tapauksessa sellaista syyniä pidetään? En millään jaksa uskoa, että italialaisella poliisilla on aikaa ja resursseja ruveta kyselemään jokaiselta kassakuitteja kadulla.


      • Tarja Rinne-Aho
        naksu555 kirjoitti:

        Merja,

        Aika hyvin onnistuit pààttelemààn sekà italiantaitoni ettà roomantuntemukseni kahden lauseen viestistà. ;)

        Olen toki opetellut italiankieltà, ihan runsaastikin. Vàkisinkin oppii kun on asunut Roomassa yli 10 vuotta.
        Jos italiaa osaat, niin voit ihan itse todeta sakon todellisen suuruuden. Jos olet joutunut 280€ maksamaan bussissa sakkoa, on jotain mennyt pahasti pieleen..


        Turistibussien kàytostà voi olla toki montaakin mieltà, mutta ei se bussin katolta rooman katselu mitenkaan huonoa ajanvietetta ole.

        Missä päin Roomaa sä olet asunnut naksu555?
        Mun sisko asuu Monte Sacrossa ja olen menossa nyt tulevana jouluna heille joulun ja uuden vuoden viettoon. Olen aiemmin käynnyt Roomassa vuonna 1990 , mutta sisko ei asunut sielä vielä, joten nyt on eka kerta kun menen sukulaisin, ettei tarvise majouttua hotelliin. En puhu italiaa. Miten mä pääsisin lentokentältä? Kiitos etukäteen.


    • Niina Kivinen

      ariam miksi sä kyselet kokoajan samaa asiaa. lue esim Tpc viesti siinä oli asiaa.

    • xcxvb

      Palermossa oli sakko 50 eu bussissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe