opiskelijakortti

lukiolainen....

Kannattaako liittyä lukiolaisten liittoon vai onko parempi hankkia opiskelijakortti vr:ltä? Vai onko se niin, että kuuluessaan lukiolaisten liittoon saa halvempia junamatkoja? Mitä maksaa? Mikä olisi halvin ja kätevin vaihtoehto? Kauanko edun saamisissa menee ja missä voin esim liittyä lukiolaisten liittoon? Vr:ltä saa opiskelijakortin, sen ainakin tiedän :D

9

3713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopee

Itse suosittelen Lukiolaisten liittoa, matkahuollolta ja Vr:tä saa samat alennukset lukiolaisten liiton kortilla kuin muilla opiskelijakorteilla, mutta lisäksi saa paljon enemmän valtakunnallisia ja paikallisia jäsenetuja. Jäsenedut on lueteltu täällä: http://lukio.fi/service.cntum?pageId=114009. Noiden lisäksi on huomattavan paljon niitä paikallisia jäsenetuja mm kahviloissa ja ruokapaikoissa yms.

Suomen lukiolaisten liiton jäsenmaksu on lukuvuonna 2010-2011 19€, joka on siis hieman enemmän kuin vr:n kortti, mutta toisaalta maksamalla lukiolaisten liitolle menevät rahat lukiolaisten hyväksi, tavallaan kuin itselleen maksaisi!

Liitymään pääset täältä: http://lukio.fi/service.cntum?pageId=114201

• .............

Kiitos, auttoi paljon! :) VR:n ja matkahuollon yhteinen kortti maksaa 8e lukuvuodessa, onko pelkkä VR:n kortti saman hintainen? En löytänyt sen hintaa mistään.

• ,-.,.-,.-,
        ............. kirjoitti:

Kiitos, auttoi paljon! :) VR:n ja matkahuollon yhteinen kortti maksaa 8e lukuvuodessa, onko pelkkä VR:n kortti saman hintainen? En löytänyt sen hintaa mistään.

Hmmmmm millonka kannattee hommata tuo kortti? Lukioon meen syksyllä. Nyt heti vai?

• Eckerö?
        ,-.,.-,.-, kirjoitti:

Hmmmmm millonka kannattee hommata tuo kortti? Lukioon meen syksyllä. Nyt heti vai?

Omistan vain VR:n kortin. Mietin, että käyköhän se opiskelijatodistukseksi Eckerön laivamatkalle Tallinnaan, opiskelijalippuhan ois luonnollisesti halvempi. Mitä luulette?

• Eckerö? kirjoitti:

Omistan vain VR:n kortin. Mietin, että käyköhän se opiskelijatodistukseksi Eckerön laivamatkalle Tallinnaan, opiskelijalippuhan ois luonnollisesti halvempi. Mitä luulette?

Edelliselle: kait sen pitäisi käydä, koska vr:n kortin saamiseen edellytetään opiskelijatodistus koulusta(varmuuden vuoksi ehkä kysy kansliasta opiskelijatodistus?? vaikka onhan vr:n kortissa kyllä lukuvuositarra..)

Minulla oli koko lukion ajan lukiolasten liiton Euro26< kortti, vaikka pelkällä vr:n kortillakin olisin pärjännyt(käytin vaan näyttääkseni esim. uimahallissa, Heurekassa, Tietomaassa, kuntosalilla yms. kassalla olevani opiskelija, juuri sillä kortilla saavat edut jäivät pääosin käyttämättä, ainoastaan vr:llä kortti tuli tarpeeseen.)
        Plussana se, että kortti on voimassa nyt vielä 30.9 asti, jolloin pääsen junassa opiskelijakortilla, vaikka olen jo kirjoittanut keväällä ylioppilaaksi, eikä kansliasta opiskelijatodistusta enää myönnettäisi :)

Kaikille vinkkinä, että kannattaa abi keväällä hommata sen vuoden vr:n opiskelijakortti(hinta 6€), koska se lukuvuositarra oikeuttaa opiskelijalippuun vuoden loppuun(näin olen käsittänyt, kun yhden konduktöörin kanssa asiasta keskustelin) :D

• arseaimo

"Kuin itselleen maksaisi"?! Mitä vittua, saako sen rahan jostakin itselleen??? =)

• arseaimolle
        arseaimo kirjoitti:

"Kuin itselleen maksaisi"?! Mitä vittua, saako sen rahan jostakin itselleen??? =)

oot sää viisas

• Persereiska
        arseaimolle kirjoitti:

oot sää viisas

On se!

• mkldsmkflkds

Lukiolaisten liitto on ideologinen järjestö. Itse en lukioaikana kuulunut siihen. Järjestö ajoi osin niin kummallisia poliittisia tavoitteita, etten niitä halunnut tukea.

Kannattaa liittyä ennemmin vaikka Pivoon. Se on ilmainen mobiilisovellus, joka toimii myös mm. VR:n junissa ja monessa muussakin paikassa, eikä edellytä kuulumista mihinkään opiskelijajärjestöön:
      https://pivolompakko.fi/opiskelijantampere/

Eli niin lukiolaiset, ammattikoululaiset kuin ammattikorkeakoululaisetkin saavat tuota kautta opiskelijaetuudet mm. VR:n juniin tarvitsematta kuulua opiskelijajärjestöihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7545
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      100
      5463
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4708
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4632
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3342
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2748
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      55
      2405
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2398
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2362
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2234
    Aihe