Myyn itse

Syksyllä myyntiin

Minulla on pieni kaksio ja olen päättänyt myydä sen itse eli ilman välittäjää. Olen pyytänyt pari välittäjää käymään hinta-arvion takia ja keskustellut siinä kaikesta muustakiin myyntiin liittyvästä ja tulin siihen tulokseen, että maksan tyhjästä. Isännötsijätodistuksessa lukee kaikki tarvittava, olen asunut tässä yli 10 v, tiedän remontit, plussat, miinukset ja koska yhtiö on pieni, niin kaikki suunnitellut asiat. Lisäksi osaan kertoa kuinka kaukana on kauppa, bussipysäkki, lasten päiväkoti jne. Nämä kaikkihan minun olisi pitänyt kertoa välittäjälle, joka sitten ne kerftoisi edelleen. Kuvat asunnosta joudun ottamaan itse niin samalla laitan ne nettiin ja myyntiilmoituksen. Näyttöjen osalta, jos joku asunnostani kiinnostuu, voin huolehtia, että vain yksi katsoja kerrallaan ja toivottavasti tunnistaa turhat uteliaat, joilla ei ole ostamisen aikeitakaan.
Monella pienen asunnon myyneillä tuttavillani on huonoja kokemuksia välittäjistä, varmaan hoitavat isommat ja arvokkaammat paremmin.

3

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Näyttöjen osalta, jos joku asunnostani kiinnostuu, voin huolehtia, että vain yksi katsoja kerrallaan ja toivottavasti tunnistaa turhat uteliaat, joilla ei ole ostamisen aikeitakaan."

Jos haluat myydä asuntosi parhaaseen hintaan, niin sinun kannattaa huolehtia siitä että esittelyssä on mahdollisimman monta katsojaa kerralla. Kun esim. kaksiossa on kerralla 30 katsojaa, niin ne kaksi oikeasti kiinnostunutta ei uskalla odotella (koska pelkäävät että joku muu ostaa ennen heitä), vaan tekevät tarjouksen heti ja liiemmin hintaa mietimättä. Sillä ei sitten ole väliä vaikka ne 28 muuta katsojaa olisivatkin pelkkiä ohikulkijoita, koska he eivät sitä paljasta "esittäessään" olevansa todellinen ostajaehdokas (ja todellinen syy on vaikka lämmittely talvipakkasilla, tai uteliaisuus). Näin se maailma pyörii, ja jos sinulla on yhtään myyntitajua, niin ymmärät sen itsekin.

• Syksyllä myyntiin

Olet varmaan oikeassa, tuo yhden juttu tuli siitä, että työkaverini asuntonäytön yhteydessä katosi tavaroita, aattelin, että yksinäisenä 'hallitsisin' paremmin yhden katsojan kerrallaan.
        Noin montaa innokasta (=30) ei tänne maalle pikkuasuntoa katsomaan tule mutta voihan pari tulla.

• cyyyccä
        Syksyllä myyntiin kirjoitti:

Olet varmaan oikeassa, tuo yhden juttu tuli siitä, että työkaverini asuntonäytön yhteydessä katosi tavaroita, aattelin, että yksinäisenä 'hallitsisin' paremmin yhden katsojan kerrallaan.
        Noin montaa innokasta (=30) ei tänne maalle pikkuasuntoa katsomaan tule mutta voihan pari tulla.

varten kannattaa kaikki pikkutavara kerätä pois. Selkeät myyntikuvat houkuttelevat porukkaa paremmin ja vaikka ostajaehdokkaat katsovatkin asunnon pohjaa ja yleiskuntoa niin selkeys tuo avaruuden tuntua ja raikkautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe