täältähän nyt tunnetusti on turha mitään vakasti otettavaan hommaan kysyä mitään mutta kysynpähän kuitenkin. eli onko kukaan päätynyt vastaavaan ratkaisuun kuten aion itse tehdä maanvaraisen betoniperustuksen kanssa, lähinnä sen eristämisen suhteen jossa päädyin kustannus/hinta-suhteen seuraavanlaiseen ratkaisuun normaaliin 900mm korkeaan betonivalu sokkeliin :
- kapillaarikatko / sepeli
- suodatinkangas
- täyttöhiekka n. 600mm
- finnfoam 300 / 50mm pohjalle hiekkaa vasten
- eps 100 lattia / 50mm x 2 väliin (kokon. vahvuus 100mm)
- eps 120 routa / 50mm päällimäiseksi
- betonilaatta 100mm
tällä tavalla tehtynä ainakin itse laskin että olisi kustannustehokkain tapa ja eristyskin pitäisi olla hiukan parempi kuin että käyttäisi koko vaadittavan vähimmäis määrän eli 200mm eristykseen eps 100 lattia styroxia. toisin sanoen nuo finnfoam pohjalla ja routalevyt päällä olisi se "oikotie onneen" kö ?.
alapohjan eristys problematiikka
nimmari II
1
426
Vastaukset
- joku vaan (alkuper.)
Kyllähän tuo ainakin toimii. Eikös foami ole parempi U-arvoltaan kuin styroksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876