Kova kippi!

Snägäri

Olisitko pelannut käden jotenkin toisin?

Turnaus oli bubblessa, eli 1-2 miestä oli jäljellä, jotka eivät rahoille pääse. Sain käteen AQo keskipositiossa. Korotin 1600 merkkiä. Kaikki ennen minua olivat luovuttaneet ja lopulta vain BB maksaa. Tasot olivat tuossa vaiheessa jo 300/600 ja peli oli muuttunut rebuysta freezeoutiksi aikoja sitten. Potissa nyt siis 3500. Minulla oli tässä vaiheessa jäljellä n. 11k ja BB:lla n. 10k. Floppiin tulee 23Q rainbow. BB puhuu ensin ja nykäisee heti all-in. Minulle jäisi siis maksaessani ja tappiolla vain 1k, jolla ei pelotella ketään. Olisin kuollut seuraaviin blindeihin. Mietin pitkään ja kippaan sitten. Onhan tuo aika monsteriosuma minullekin, mutta en halunnut lähteä ilman rahaa turnauksesta, kun mukana oli vielä selvästi pienempiäkin stäkkejä. Vihu ei näytä korttejaan, mutta mietin näitä mahdollisuuksia:

1) KK. Tätä tukee se, että floppiin ei tullut ässää. Mutta olisikohan vihu korottanut jo ennen floppia KK:lla?
2) Setti kakkosilla tai kolmosilla. Tätä tukee tuo pelkkä maksu ja nopea all-in.
3) KQ/QJ. Akan osuminen tukisi näitä käsiä. Mutta laittaisiko kaikki likoon hieman pieneen pottiin? Ehkä, jos ei halua nähdä ässää pöydässä.
4) Limppi/blindin puolustaminen ja bluffi flopin jälkeen. En usko turnauksen tuossa vaiheessa tähän vaihtoehtoon. Saattoi toki puolustaa blindia jollain Q8:lla ja laittoi osumalla kaikki keskelle.

Vaihtoehtoina oli siis turnauksen jatkuminen ihan hyvällä stäkillä tai kuoleminen blindeihin 1k:lla tai jopa chip leaderin paikka. Tällä kertaa annoin turnauksen jatkua kippaamalla. Uskoin edelleen voittomahdollisuuksiini. Turnauksen rebuy-vaiheessa tai myöhemmin maksu olisi ollut selvä ja samoin käteispöydässä, mutta paha tilanne kyllä bubblessa. Myös jos minulle olisi jäänyt edes 4k, olisin maksanut. Siitä olisi tuplaamalla päässyt vielä peliin mukaan. Toki olisin voinut korottaa alussa enemmän ja ryöstää mahdollisesti blindit. Toisaalta pääsin nyt suhteellisen halvalla vielä irti tuosta kädestä. Toisaalta taas olisin voinut olla tekemättä mitään ja kipata saman tien ja odotella bubblen päättymistä. Kyllähän ymmärtääkseni bubblessa monesti tehdään kovia kippejä. Sijoituin lopulta keskisuurille rahoille, mutta tuo jäi askarruttamaan.

12

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PLoo

      Maksuun olisi mennyt. Jos siellä olisi hidasteltu QQ tai 22/33 niin ei olisi mitään järkeä lähteä kaverin puskemaan merkkejä keskelle koska sinun rangessa on todella vähän käsiä miltä saa maksun. Monella kädellä löisit sen sijaan jatkolyönnin johon vihu voisi sitten tulla yli ja toivoa maksua.

      Sama pätee myös KQ/QJ käsiin, mutta niillä joutuisi aina vähän pelkäämään että sökötät perässä ja turn on ylikortti jota vihulla ei ole. Noilla käsillä vihu voisi myös pelata tuolla tavalla.

      Todennäköisin vaihtoehto on stop 'n go pienemmällä taskuparilla, huonolla Qx kädellä tai jopa AJ:llä suhteellisen vaarattomaan floppiin.

    • turnauskäteispeluri

      Nää on aina tosi ikäviä tilanteita, joihin oikeastaan tosi paha mennä sanomaan ilman riidejä. Sen verran sanon kuitenkin, että noin pieneen pottiin all-in tietynlaisilla pelaajilla ei ole koskaan bluffi tai tietyillä pelaajilla se on aina bluffi, monet huonot pelaajat innostuvat ja puskevat kaikki merkit keskelle saadessaan hyvän käden. Huonommat käden mille vihun laittasin on QJ, KQ. Mut edellä on sua on AA, KK, QQ ja kyllä vain 22 tai 33. Jos vihu on tosi LAG niin sitten menis maksuun, mutta bubblessa en kyllä ottais riskiä ilman riidejä.

      Sanotaan kuitenkin sen verran että ei tässä oo väärin myöskään maksaa tuota, koska jos arvioidaan tuolla rangella niin et oo ku noin 0.01% jäljessä vihua. Eli siis perusflippi.

      • Ja..

        Ja Q2, Q3 et sillei hei!


    • lollerzzz

      Maksaisin instana. Olet tuossa mielestäni lähes aina edellä.

    • No nickejä on monia.

      Maksu. Kaveri löi ensin, sai sut kippaamaan ja se oli vihun tarkoitus. En usko itsekään bluffiin vaikkei sitäkään voi pois sulkea. Veikkaukseni on, että kaverilla oli QJ-QK. Niin, jos joskus aiot voittaa koko turnauksen, on uskallettava laittaa oikeassa paikassa merkit keskelle, tässä mielestäni sellainen olisi ollut.

      Toisaalta, oliko omat statsisi sellaiset, jotka kannustivat kaveria vetämään all in...?

      hyvää turnaus menestystä....

    • partane

      On tuo kyllä vähän liian nittimäinen kippi. Pöydässä ei oo kuitenkaan mitään vetoja ja vihu ei saa implareita set-mainata preflop, joten kyllä tuo pitää kopata. Vihulla on tosi laaja pusku-range tuossa että siinä ollaan yleensä edellä jos maksetaan, joskus nähdään huonosti pelattuja 22,33 käsiä ja sit AA:ta ja KK:ta ja QQ:ta. Oikeastaan sama mitä vihulla tuossa on koska se on tehny virheen siinä ku se ei oo puskenu preflop mitään näistä käsistä. En mä nää tuolla stäkkikoolla mitään ideaa maksaa IKINÄ. Oikeastaan suurin osa peliliikkeistä pitäisi olla avausten sijaan 3-bettejä, koska flopilla joudutaan tekemään usein vaikeita päätöksiä. Idea on päästä kommitoimaan ensin.

    • Nyt pitääkin miettiä, oliko alkuperäinen reissu liian pieni?

      > Korotin 1600 merkkiä

      Minua tuo aina hämää. Minusta korotit 1000 merkkiä 1600 merkkiin. Eli vihun kannatti maksaa itsensä mukaan todella laajalla käsiskaalalla. En laskisi edes 45 tyyppistä kättä tässä vaiheessa ulos kuvioista, ja se nyt olisi melkein ainut, millä itse puskisin tuossa kaiken keskelle. :)

      Mitä itse olisin tehnyt? Noh... Olisin maksanut, hieman riideistä riippuen. Bubblessa monet käyvät pelkäämäään ja sitä on hyvä hyödyntää (ainakin itse hyödynnän). Turnee olisi voinut päättyä, mutta kun potissa jo oli jotain kuudesosa-seitsemäsosa merkeistä, niin ehkä siitä kannattaa jo kärkiparilla suhteellisen hyvällä kikkerillä tapella. Turnauksessa minä itse nimittäin pelaan aina voitosta (mikä ei suinkaan tarkoita, että aina voittaisin, mutta olen usein bubblen jälkeen joko pihalla tai chip leadissa). Turha viettää aikaa turnauksessa, jossa todennäköisesti voittaa vain vähän tai ei ollenkaan, mielummin nopeasti pihalle ja uutta käyntiin (pätee siis pikkuturnauksiin, 1000 hengen turneessa ehkä hieman eri strategia).

      • lollerzzz

        "Nyt pitääkin miettiä, oliko alkuperäinen reissu liian pieni?

        > Korotin 1600 merkkiä "

        Liian pieni? Ei todellakaan. Liian iso? Ehkä.

        Tuossa vaiheessa turnausta on harvoin järkevää lyödä noin isosti, kun pienempikin reissu ajaa saman asian. Vähän reilu miniraise riittää tuossa aivan hyvin, varsinkin kun ei edes anteja mukana(?).


      • lollerzzz kirjoitti:

        "Nyt pitääkin miettiä, oliko alkuperäinen reissu liian pieni?

        > Korotin 1600 merkkiä "

        Liian pieni? Ei todellakaan. Liian iso? Ehkä.

        Tuossa vaiheessa turnausta on harvoin järkevää lyödä noin isosti, kun pienempikin reissu ajaa saman asian. Vähän reilu miniraise riittää tuossa aivan hyvin, varsinkin kun ei edes anteja mukana(?).

        Oman kokemukseni mukaan tuossa vaiheessa kannattaa olla aggressiivinen. Ja kun on aggressiivinen, ei minireissuista ole muuta iloa, kuin että ne kasvattavat pottia (mikä on toisaalta jo aika iso). Reissun tarkoitus on tiputtaa blindeissa istuvat 23o -käsien pelaajat pois flopista.

        Tuohan oli reissuna aika tarkkaan 1,66 minireissua. Eli lähes minimi. Pakko maksaa isosta blindista melkein millä vaan, varsinkin kun merkit olivat melkein tasan.

        Sen sijaan perinteinen reissu 4bb:hen olisi pakottanut vihun jo miettimään. Jos potissa on 3300 ja itse pitäisi laittaa lisää 1800, jää jo jonkinmoinen käsiskaala monelta pelaamatta. Ei olisi 45 -kädellä todennäköisesti oltu enää mukana floppia katsomassa. :)


      • lollerzzz
        The_Rat kirjoitti:

        Oman kokemukseni mukaan tuossa vaiheessa kannattaa olla aggressiivinen. Ja kun on aggressiivinen, ei minireissuista ole muuta iloa, kuin että ne kasvattavat pottia (mikä on toisaalta jo aika iso). Reissun tarkoitus on tiputtaa blindeissa istuvat 23o -käsien pelaajat pois flopista.

        Tuohan oli reissuna aika tarkkaan 1,66 minireissua. Eli lähes minimi. Pakko maksaa isosta blindista melkein millä vaan, varsinkin kun merkit olivat melkein tasan.

        Sen sijaan perinteinen reissu 4bb:hen olisi pakottanut vihun jo miettimään. Jos potissa on 3300 ja itse pitäisi laittaa lisää 1800, jää jo jonkinmoinen käsiskaala monelta pelaamatta. Ei olisi 45 -kädellä todennäköisesti oltu enää mukana floppia katsomassa. :)

        Et taida mikään turnausharja olla. En tosin minäkään, muttatulee noita jonkin verran pelattua.

        Aggressiivinen kannattaa yleensä olla joo. Ja kun aggresiivisesti vetää, niin kädessä ei yleensä kovin hyvää kättä ole. 2,2-2,5 bb:n reissu ajaa yleensä hyvin lähelle saman kuin "perinteinen" 3bb. 4bb jos joku open reissaa, merkkaan noteseihin samantien donkeyksi.

        Vaikka tuossa periaatteessa saakin hyvät oddsit maksaa bb:stä, varsinkin antejen kanssa, ei sitä kuitenkaan moni tee, koska hankala pelata kuitnekin, kun ei positiota ja huono käsi.

        Ja vaikka vihu makselisikin löysästi isolta blindiltä, saa potin vietyä kuitenkin usein pienellä jatkolyönnillä.


      • lollerzzz kirjoitti:

        Et taida mikään turnausharja olla. En tosin minäkään, muttatulee noita jonkin verran pelattua.

        Aggressiivinen kannattaa yleensä olla joo. Ja kun aggresiivisesti vetää, niin kädessä ei yleensä kovin hyvää kättä ole. 2,2-2,5 bb:n reissu ajaa yleensä hyvin lähelle saman kuin "perinteinen" 3bb. 4bb jos joku open reissaa, merkkaan noteseihin samantien donkeyksi.

        Vaikka tuossa periaatteessa saakin hyvät oddsit maksaa bb:stä, varsinkin antejen kanssa, ei sitä kuitenkaan moni tee, koska hankala pelata kuitnekin, kun ei positiota ja huono käsi.

        Ja vaikka vihu makselisikin löysästi isolta blindiltä, saa potin vietyä kuitenkin usein pienellä jatkolyönnillä.

        En korota 4bb vaan 4bb:hen. Siis korotusta 3bb. Tarkkuutta. :)

        Mitä turnausharjaukseen tulee, hädin tuskin olen voitolla turnaustyyppisestä pelaamisesta. Enemmänkin olisin, mutta tuli parina iltana istuttua kaljakorin kanssa koneen ääreen (muistin katketessa olin vielä jotain 30% voitolla, aamulla 0e tilillä).

        Minä taas pidän lähinnä huvittavina ihmisiä, jotka minireissaavat avauksenaan. Jopa tuo 2,2bb:n reissu olisi ollut parempi kuin aloittajan reilu 1,5bb. Siinä joutuu jo jotain miettimäänkin. Toki jos vihut kippaavat mihin reissuun tahansa, saatan itsekin siirtyä minireissujen puolelle jossain vaiheessa turnausta... Tosin harva minua vastaan enää loppupeleissä kippaa, kun imago on sopivasti laadittu keskipelin aikana.


      • lollerzzz
        The_Rat kirjoitti:

        En korota 4bb vaan 4bb:hen. Siis korotusta 3bb. Tarkkuutta. :)

        Mitä turnausharjaukseen tulee, hädin tuskin olen voitolla turnaustyyppisestä pelaamisesta. Enemmänkin olisin, mutta tuli parina iltana istuttua kaljakorin kanssa koneen ääreen (muistin katketessa olin vielä jotain 30% voitolla, aamulla 0e tilillä).

        Minä taas pidän lähinnä huvittavina ihmisiä, jotka minireissaavat avauksenaan. Jopa tuo 2,2bb:n reissu olisi ollut parempi kuin aloittajan reilu 1,5bb. Siinä joutuu jo jotain miettimäänkin. Toki jos vihut kippaavat mihin reissuun tahansa, saatan itsekin siirtyä minireissujen puolelle jossain vaiheessa turnausta... Tosin harva minua vastaan enää loppupeleissä kippaa, kun imago on sopivasti laadittu keskipelin aikana.

        Niin siis nuo kaikki mitä sanoin tarkoitin että korottaa 4bb:iin jne. Yleensä sanotaan se kokonaissumma mihin lyödään.

        Pidät siis ilmeisesti huvittavina lähes kaikkia netin kovimpia turnauspelaajia. Taitavat aika lähelle kaikki avata tuon 2,2-2,5 bb:n paikkeilla ( Ja tarkoitan siis tosiaankin 1,2-1,5 bb lisää isoon blindiin ).

        Niin ja kokoajan olen siis puhunut turnauksen keski-/loppuvaiheesta. Alussa itsekin avaan sen 3bb yleensä, kun blindit on stäkkien suhteen pienet. Ja tietenkin kaikki riippuu peliseurasta. Jos jotain freerollia vetää, missä kukaan ei kippaa ikinä mitään, on tietenkin turha yrittää ryötellä, vaan pleaa vain hyvät kädet ja lyö niillä kunnolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2639
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      213
      2442
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2302
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe