Voiko kissan ottaa kerrostalo-yksiöön?

kissaa toivova

Moi!

Ajattelin sellaista kysyä, että voisiko sisäkissa menestyä 30 neliön kerrostaloyksiössä? Olen harkinnut aikuisen kissan ottamista yksiööni ja ajatellut kuljettaa sitä ulkona valjaissa, mutta pääasiassa kissa olisi sisällä? Riittääkö yksiö kissalle vai unohdanko kissan ottamisen kunnes löydän isomman asunnon? Onko kellään vastaavia kokemuksia? Olen joihinkin tapauksiin törmännyt ja kuullut että kissat ovat saattaneet asua omistajansa kanssa pienemmissäkin yksiöissä kunhan ovat päässeet ulkoilemaankin.

Kiitos jos vastaatte!

103

11037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi, kunhan huolehdit siitä, että kissallasi on tarpeeksi virikkeitä. Itse asuin kissan kanssa 40 neliön yksiössä ennenkuin muutimme isompaan asuntoon. Kissa ei missään nimessä ole lattiatason lemmikki, joten tärkeää on, että rakennat sille tilaa ylöspäin. Kiipeilypuut ovat hyvä vaihtoehto, samalla säästät sohvasi kun kissa raapii kiipeilypuitaan. :) On hyvä, että aiot ulkoiluttaa kissaasi valjaissa! Muista myös leikkiä kissan kanssa, rakentaa sille erilaisia piilopaikkoja jne.

      • mirri98_

        Nefisa on aivan oikeassa!
        kissalla ei tule yksinäistä silloinkaan kun se on yksin kunhan vain muistat virikkeet!=)


    • kissan etu tärkein

      Tai siis tietenkin voi ottaa, jos on itsekäs. Menestystä on turha odottaa.

      Parempi unohtaa kissan hankkiminen, jos sille ei ole tarjota kunnollisia olosuhteita. Kerrostalo ei ole kissalle sopiva asuinympäristö. Ei edes silloin, vaikka asunto olisi paljon omaasi suurempi. Valjaissa ulkoilusta ei ole kissalle juuri mitään iloa. Hämäävä vaikutus valjastelun hyödyistä perustuu siihen, että kissan eläessä kerrostalokopperossa sisäkissana jopa valjaissa kulkeminen tuo pientä vaihtelua kurjaan elämään.

      • mariiiiisa

        Mitenhän perustelet tuon ettei kissa voisi olla kerrostalossa? Samahan vaikka se olisi rivitalossa tai omakotitalossa kuhan sillä on niitä virikkeitä ja tilaa leikkiä! Tsemppiä ei muuta ku kissan hakuun ''kissaa toivova'' ! :)


      • mäh

        Ja mitenköhän se eroaa sitten esim. rivitaloasunnosta? Itse en ainakaan anna kattini kuljeskella VAPAANA ulkona. Sen verran rakastan kolliani.


      • mäh kirjoitti:

        Ja mitenköhän se eroaa sitten esim. rivitaloasunnosta? Itse en ainakaan anna kattini kuljeskella VAPAANA ulkona. Sen verran rakastan kolliani.

        ^Jeps. Ja sen verran minä ainakin arvostan muita ihmisiä, etten laske kissaani ulos toisten riesaksi.


      • mariiisssaaaa
        Nefisa kirjoitti:

        ^Jeps. Ja sen verran minä ainakin arvostan muita ihmisiä, etten laske kissaani ulos toisten riesaksi.

        nimeomaa, ennemmin pikku yksiössä ku pihalla päivät kulkien!!


      • pikkuisetni <3<3
        mariiisssaaaa kirjoitti:

        nimeomaa, ennemmin pikku yksiössä ku pihalla päivät kulkien!!

        Voi tottakai ottaa, miksipä ei =) on minullakin ollut 5 vuotta, 2 kissaa yksiössä :)


      • Forrestcat59

        Johan pomppas. Kaikenlaisia mielipiteitä täällä saa lukea. Meillä on kerrostalossa kaksioissa 5 vuotta vanha norski. Se pääsee parvekkeelle puiden ja kasvien sekaan neljä kertaa päivässä. Sen kanssa leikitään joka päivä ja se pääsee ikkunalaudoille katselemaan metsäiseen pihaan.

        Kaikesta näkee, että se nauttii elostaan. On aktiivinen ja puskee ja osoittaa hellyyttään meille. Se viihtyy parvekkeella bongailemassa lähipuiden oravia, linnut kiusoittelevat sitä parvekkeella. Se istuskelee ison tuija varjossa ja pyytää päivittäin päästä sinne, tiettyinä aikoina.


      • älä sinä tuomitse

        Tässä tuli vähän semmonen fiilis silloin kun homoja, mielenterveysongelmaisia ja muita erilaisia ihmisiä pidettiin yhteiskunnan ulkopuolella.
        Eli kaikki kissat vaan maalle?


    • Chärrie

      Tietääkö joku teistä, voisiko taloyhtiön kanssa neuvotella lemmikkieläinkiellosta? On niin pirun yksinäistä muuten :D P.S eikä tarvitse huudella älyttömyyksiä , tämä on vain kysymys...

    • asunto vaihtoon

      Miten taloyhtiö voi kieltää lemmikinpidon? Onko tupakointikin kielletty tai esim. silakkapihvien paisto? Kaksi ´jälkimmäistä ainakin haistaa. Millä perusteella lemmikkikielto voi tulla? Tiedän että vuokrasopimuksessa on kohta jolla voidaan kieltää lemmikit tai tupakointi mutta kielto koskee yhtä asuntoa, ei koko taloa.Vuokraisännän kanssa kannattaa neuvotella.

    • Pirskatti383

      Mielestäni mikä tahansa kissa ei sovi kerrostaloyksiöön. Onko se hyvä paikka kissalle, riippuuu kissan iästä, luonteesta, jopa sukupuolesta.

      Paras koti se olisi vanhemmalle (yli 5-6v.), rauhalliselle, enimmäkseen sisäelämään tottuneelle kissalle, joka ei piittaa toisten kissojen seurasta. Tällaisiakin kissoja on runsaasti tarjoilla netin kissasivuilla ja löytökissataloissa.

      Jos haluat ottaa pentukissan, en ottaisi pentukatraan vilkkainta ja uteliainta pentua. Jos haluat rotukissan, olisi hyvä tutustua eri rotujen piirteisiin, että löydät rodun, joka viihtyy noissa olosuhteissa.

      Vilkas, ulkoelämään tottunut puolivuotias poikakissa, jolla suuri liikunnanhalu ja saalistusvietti, olisi ehkä vaikeinta sopeuttaa pieneen yksiöön. But where there's a will, there's away...

    • kissamestari

      Harva ihminen lähtee koulimaan ulkokissasta täysin sisäkissaa.. Tai minä en ainakaan lähtisi. Se menee jo mulla yli hilseen, miksi se kissa edes pitää päästää vapaaksi luontoon kun lakikin sen jo kieltää...

      Minä olen asunut kolmen kissani kanssa yksiössä. Pienessä 35 neliön KERROSTALOyksiössä. Hetken aikaa mulla asui 14viikkoinen kissanpentu 3kk, omistajan ollessa työmatkalla. Oli pentueen aktiivisin, vilkain ja utelian pentu. Ei mitään ongelmaa kissan kanssa. Tarjosin sille aivopähkinöitä kissan leikittämisen ja juoksuttamisen sijaan.

      • roope ja minä

        Minulla on 6 vuotias kolli 30 neliön yksiössä, hyvin on tilaa ja virikkeitä.


    • noora

      Kissalle voi rakentaa lisää tilaa ylöspäin. Kiipeilypuita ja tasoja joissa kissa voi kiipeillä.
      Toinen kissa on myös loistavaa virikettä, saavat leikkiä ja riehua keskenään.

    • skdjksjdskdj

      eihän se paras vaihtoehto ole, mutta kyllä meillä on iha hyvin yksiössä sujunut kahden kissan kanssa, minulla on lasitettu parveke joka on kesäisin auki yöt päivät. myös ulkona käydään melkein päivittäin, tykkäävät tosi paljon. lisäksi mulla on iso kiipeilypuu joka on kovassa käytössä, putki ja kasa leluja :)
      toisaalta tämä oli vain tilapäis asunto, jossa oli pakko asua vuosi, nyt kun suostuin sitten tutuiltani ottamaan pikkuisen kissan luokseni niin muutto on tammikuussa edessä puolet isompaan asuntoon, kun eihän tänne kolmea mitenkään mahdu vaikka iso yksiö onkin, enkä mistään kisulista raaski luopuakkaan :D

    • virikkeitä paljon

      33 neliötä.kissani viihtyi erittäin hyvin.eka kerros metsän laidassa3m korkealla.ikkuna auki kissani seurasi koko päivän metsän elämää ikkunalaudalla.istui usein pöydällä.meillä ei ollut parveketta.onneksi oli viileä asunto.eli onnellisena 19 vuotiaaksi.mökillä ei viihtynyt ulkona kuin aina hetken.
      toiset kissat viihtyvät vain sisällä.

    • Voi toki. Itselläni kaksi kissaa ja asun 38 neliön "yksiössä" kun tää kämppä on oikeesti kaksioo.

    • jousanen

      Moi mä asun mun miehen kanssa yksiössä ja meillä on kissa me käydään sen kanssa ulkona otettii se pentuna meille kyllä se on ihan tyytyväinen. Kyllä mun mielestä kissan voi ottaa yksiöön. Se on mun mielipide.

    • Tottumiskysymys

      Onnistuu :) Itselläni kollikissa ja pieni yksiö. Joka päivä 1-1&1/2h ulkoilua valjaissa ja leikitystä kämpässä. Parveke on lasitettu ja sieltä on kisun hyvä katsella maailmaa. Tilaa ei ole paljon, mutta kyllä me molemmat sinne mahdutaan.

      • Hyrrryrrryrryrrr

        Riippuu paljon viihdytkö yksin pienessä kämpässä. Itse 22 neliöö eikä kollikissani ole valitellut mitään. Ei viihdy ulkona hetkeäkään vaan raapimispuun tasanteella.
        Oma asenteesi vaikuttaa eläimeen kuin eläimeen.
        Parempi eläimen on asua pienessä kämpässä kun yksin metsässä tai koe-eläimenä jossain.


      • soolo

        Minulla on aika tilava asunto. Siellä me asutaa kolmisin,kissa, koira Chiuahua, lasitettu parveke. jossa kissa oleilee lämpimillä ilmoilla koko päivän melkein-
        Kaverinaan sillä on koira ja hyvin tulevat toimeen keskenään-


    • happytrio

      minulla on ollut 3 kissaa 33,5 neliön yksiössä... kaikki ovat olleet tervepäisiä ja voineet hyvin... nyt ollaan kyllä 60 neliön kaksiossa sillä muutin avoliittoon, miksi ei kissoja voisi olla yksiössä, minulla on kokemusta että kyllä voi ja olin 2,5 v siinä yksiössä, jos kissat ei olis tykänny ni kai ne olis oireillu jotenki...

    • me kaksik yksiössä

      lukisitko palstan yleistä kissoista. Siellä kirjoitin me kaksi yksiössä.

    • asffhtsdcb

      Itselläni on kissa yksiössä. Viihtyy hyvin, ei mitään ongelmaa. Parvekkeella ulkoilee. Kunhan kissalle pitää seuraa ja tämän huomioi, ei yksiön pitäisi olla ongelma. Ei se ole eläinrääkkäystä jos on yksi kissa yksiössä. Ehkä 2 tai yli 3 on jo liikaa.

    • ollipollipapana

      no jaa ei minusta, kuhan virikkeitä ym tarpeeks, kaverini asuu 40 neliön kämpässä 4 koiran ja yhen kissan kanssa, ja koirat ei muuten oo sit mitää pieniä... ja koirat sekä kissa voi hyvin

    • karvakorva

      Vallan mainiosti kisu menee yksiössä. Reviirin tuntu on ehdottoman tärkeä ja olennainen seikka. Raapimisjutut ja piilopaikat, yms. ovat itsesi ohella tärkeät. Siitä vaan karvakalle kehiin!

    • kissamami

      Tottakai ja ilman muuta, ota vain kisu elämääsi ilahduttamaan. On todella terapeuttinen kaveri eikä aika käy pitkäksi kummallakaan. Toki kissalle on paras kaveri aina toinen kissa ja itsellänikin oli kaksi kissaa 38 neliöisessä yksiössä ja vaikka yksiö olisi ollut pienempikin niin ei olisi tullut mitään häikkää. Oltais kyllä pärjätty, kas kun kissalle ei merkitse ne neliöt vaan se, miten niistä neliöistä muodostuu se koti niin sulle kuin myös kissallekin. Monet ovatkin jo kehottaneet hankkimaan raapima- ja kiipeilytelineitä. Itselläni oli virikkeitä kisuille kyllä riittävästi ja kun olin töissä, oli kahdesta kissasta paljon seuraa toisilleen. Nyt asun omakotitalossa eikä tilasta ole puutetta. Ehkäpä hankin vielä yhden hyrinähyssykän näiden kahden pojan kaveriksi. Silloin sitä vilinää ja vilskettä riittää ja eiköhän se kisukiintiökin ole jo silloin täysi. Nämä mussukat ovat vaan niin kertakaikkiaan lutusia olentoja ettei niihin koskaan kyllästy, ainakaan tällainen 100 % kissaihminen kun meikäläinenkin nyt sattuu olemaan.

    • kantapään kautta

      Mullakin on kissa 30 neliön kerrostaloyksiössä nyt kuukauden. Se viihtyy hyvin. Minä sen sijaan enää en.

      30 neliön yksiössä hyvin usein sekä nukkumis-, syömis-ja oleiluhuone on ihan sitä samaa tilaa. Katin laatikolle ei yleensä ole tilaa muualla kuin kylppärissä. Kaikki kissan hajut ja muu on välittömästi siinä samassa tilassa, sillä kylppärin ovea täytyy pitää hieman raollaan, että se pääsee sinne. Ainakin minun kissani paska haisee.

      On kokeiltu monenmoiset hiekat ja sitä hiekkaa ihan varmasti on riittävästi. Kissa on terve ja syö hyvin. Paska on tavallisia kikkareita, ei mitään ripulispaskaa ja kissa on sisäsiisti. Minä kuitenkin haistan välittömästi, kun kissa on käynyt paskalla. Ihanaa silloin, kun sattuu olemaan syömässä, vaikkei siihen hajuun herääminenkään mikään nautinto ole. Toisaalta on nautinto herätä, sillä silloin on yleensä nukkunut. Mitä samassa tilassa oleileva kissa ei läheskään aina anna sinun tehdä.

      Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että erityisen kissarakas ihminen voi ottaa kissan pieneen kerrostaloyksiöön. Mieluiten aikuisen ja rauhallisen katin, joka on tottunut yksinoloon. Kissanpennun pieneen kerrostaloyksiöön voi ottaa erityisen kissarakas ihminen, jos hän on myös työtön ja/tai harrastukseton. Eli viettää päivittäin valveillaoloaikana aikaa kotosalla.

      Pennun voi yleensä opettaa sisäkissaksi. Ulkona oloon tottunut aikuinen kissa voi kärsiä, jos se joutuu äkkiä sisäkissaksi pieneen asuntoon.

    • kissssamies

      En tiedä miten eksyin tänne vanhaan aiheeseen.
      Mutta minulla on 3 kissaa 32 neliön yksiössä. Muutettiin pakon edessä suuresta omakotitalosta tähän. Hyvin nuo näyttää viihtyvän.
      Tärkeää on että kiipeilypuita on tarpeeksi ja muitakin virikkeitä ja että niiden kanssa leikkii. Pelkäsin että joudun luopumaan ainoista kavereistani.
      Eivät ole koskaan olleet pihalla joten helpotti asiaa kummasti.

    • TODELLAVASTUUTONTA

      kissaa ei tule koskaan ottaa sisätilohin, eikä varsinkaan kaupunkien osakehuonestoihin. kissa on psykologaltaan petoeläin ja sen tulee voida saalistaa lajityypillisesti. kissat ovat haitallisia ihmisten terveydelle, jos ne asuvat ihmisten kanssa samassa huoneilmassa. TODELLA VASTUUTONTA ON TÄYSI-IKÄISEN HENKILÖN SIJOITTAA KISSA ASUNTOON, JOSSA PIENI PUOLUSTUSKYVYTÖN LAPSI JOUTUU SAIRASTUMAAN VANHEMPIEN TYPERYYDEN VUOKSI!!!!!!!!!! kissojen kanssa auvat henkilöt levittävät myrkyllisiä mikrobeja ja allergeeneja liikkuessaan ihmisten seurassa.

    • KSSKSSKSSkSS

      Voi ottaa.
      Mutta kuten muutkin jo sanoivat, virikkeitä vaan tarpeeksi. Leluja ja kiipeilytelineitä, niin katti saa itsekseenkin aikansa kulumaan kun omistaja on töissä tms menoillaan. Ja kotona ollessa tosiaan leiki sen kanssa myös itse ja anna sille muutenkin huomiota.
      Ja jos asunnossasi on parveke, niin voit antaa sen olla myös osan ajasta sielläkin. Tosin parvekkeen täytyisi olla lasitettu, ettei tapahdu vahinkona että pääsisi karkuun sitä kautta.

      • niinköäitisanoi

        taidat olla vielä lapsi. ainakin ajattelet nn kuin lapsi.


    • Kattikerrostalossa

      Mä asuin ensimmäisen kissani kanssa kohtuullisen suuressa yksiössä joka oli melkein kuin kaksio. Tilaa oli laittaa kissalle kiipeilytelineitä ja näköalapaikka ikkunan ääreen, eli sisustus oli kokolailla kissamainen. Leikitin kissaani, keksin sille erilaisia aktivointijuttuja yksinolon ajaksi, ja kävelytin sitä valjaissa ainakin kerran päivässä noin tunnin.

      Mikään ei riittänyt! Kissa kärsi eroahdistuksesta, tuhosi paikkoja, söi huonosti ja oli välillä minua kohtaan todella agressiivinen. Hulluko se oli? Ei, oli vaan hemmetin tylsistynyt ja turhautunut kaikesta huolimatta. Eläinlääkärin ja itseäni fiksumman perheenjäsenen neuvosta otinkin sille kaverin, muutaman kk ikäisen pentukissan.

      Mikä muutos! Alkunahinan jälkeen kissat viihtyivät hyvin yhdessä ja pitivät toisilleen seura poissaollessani. Saatoin rauhassa käydä töissä ja yliopistolla, ja tentteihinkin sain hyvällä omatunnolla lukea vaikka tuntikausia.

      Mun kissa ei viihtynyt yksin ja sen huomasi. Se yksin ollessaan varmaan vain makaili ja sitten kun tulin kotiin, sillä oli liikaakin tarmoa ja virtaa. Moni asiantuntija on sanonut, että parempi kaksi kissaa kuin vain yksi. Kyllä kissa kissakaveria kaipaa vaikkei laumaeläin olekaan


      .

      • astuntija

        jos sieltä yliopistolta jotain sivistystä haet. niin keskitypä seuraavaksi siihen hygienia puoleen. sen alueen riittävä tunteminen laittaa kyllä poistamaan mikrobien kantajat asunnostaan.


      • Katitontalo
        astuntija kirjoitti:

        jos sieltä yliopistolta jotain sivistystä haet. niin keskitypä seuraavaksi siihen hygienia puoleen. sen alueen riittävä tunteminen laittaa kyllä poistamaan mikrobien kantajat asunnostaan.

        Ei perkele, sittenhän mun täytyy poistaa asunnostani kissat, koirat, perheenjäsenet ja myös itseni, sillä meissä kaikissa mikrobit juhliaan pitävät. Säkään et saa meille kylään tulla kun sussakin on mikrobeja. Tyhjä talo. Ei ristin sielua. Onko sitten hyvä?


    • ASTUNTIJA

      KISSAT EI SOVELLU IHMISTEN ASUNTOIHIN, KOSKA NE NUOLEVAT PERSETTÄÄN, SEN JÄLKEEN TURKKIAAN JA SITTEN TURKKIAAN IHMISIIN JA TAUDIT LEVIÄÄ.

      • ottaajospitotaitoriittää

        Älä huuda, ei sun mielipiteilläs ole väliä.Jos et pidä kissoista, älä ota kissaa.Turhaan täällä huudat, ei sun kirjoitukset vaikuta mihinkään.
        Jos ihminen haluaa kissa, ja hän sen hyvin asiaan kuuluvasti hoitaa.Niin hän sitten vaan ottaa kissan.Lemmikin ottaminen on jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia, ja ottaja on kissastaan vastuussa.
        Muut ihmiset ei siitä voi päättää.
        Ilmoituksen voi tehdä, jos on näyttöä, että lemmikkiä kaltoinkohdellaan.Jokaisen onkin velvollisuus ilmoittaa jos sellaista epäilee.Muuten ei pidä muiden lemmikin pitoon puuttua mitenkään.


      • kunnioituksella
        ottaajospitotaitoriittää kirjoitti:

        Älä huuda, ei sun mielipiteilläs ole väliä.Jos et pidä kissoista, älä ota kissaa.Turhaan täällä huudat, ei sun kirjoitukset vaikuta mihinkään.
        Jos ihminen haluaa kissa, ja hän sen hyvin asiaan kuuluvasti hoitaa.Niin hän sitten vaan ottaa kissan.Lemmikin ottaminen on jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia, ja ottaja on kissastaan vastuussa.
        Muut ihmiset ei siitä voi päättää.
        Ilmoituksen voi tehdä, jos on näyttöä, että lemmikkiä kaltoinkohdellaan.Jokaisen onkin velvollisuus ilmoittaa jos sellaista epäilee.Muuten ei pidä muiden lemmikin pitoon puuttua mitenkään.

        mitä väliä luulet olevan sinun mielipiteillä. ei täällä ole ketään kielletty lemmikkejä pitämästä. sinulla on varmaan joku oikea mielenterveysongelma. kun ei kestä asiaakaan kirjoittaa. mene terveyskeskukseen tarkistamaan lääkityksesi.


      • hyväosumaajatkaXD
        kunnioituksella kirjoitti:

        mitä väliä luulet olevan sinun mielipiteillä. ei täällä ole ketään kielletty lemmikkejä pitämästä. sinulla on varmaan joku oikea mielenterveysongelma. kun ei kestä asiaakaan kirjoittaa. mene terveyskeskukseen tarkistamaan lääkityksesi.

        Tais kolahtaa, kun älähdit XD


      • kolahtavalle
        hyväosumaajatkaXD kirjoitti:

        Tais kolahtaa, kun älähdit XD

        itsehän sinä älähdit pahemman kerran. mielikuvituksesi on pipi.


    • Kissanharkitsijalle

      Voi hyvin ottaa.Kannattaa lukea evirasta kissan pidon vaatimukset.
      Myös kissan hylkääminen ja heitteillejättö ovat kiellettyjä, niistä ksnnattaa myös opiskella.Kissaa ei saa jättää ykdin valvomatta ulos, eikä kissa saa ylittää omistajansa pihapiirin rajoja.
      Luontoon kissaa ei saa vapaaksi päästää.Kissa on luonnossa haitallinen vieraslaji.
      Kissan hoitoon ja lakien vaatimuksiin kannattaa perehtyä etukäteen.Jos ottaa pennun, sille on järjestettävä virikkeitä ja saalistustilanteita, jotta se viihtyy ja sen saalistustarve tyydyttyy.Kissat jahtaavat mielellään palloja, hiirileluja ja erillaisia eläinkaupasta saatavia leluja.Kiipeilypuu ja kynsienterootuspaikka ovat suositeltavia olla.Nuorta kissaa kannattaa leikitellä iltaisin riittävästi, jotta se nukkuu hyvin yöt.Yöllä ei kannata sitä palvella,ettei opi huonoille tavoille.Jos kissalle tulee sisäsiisteysongelmia ,syynä yleensä virtsatieongelmat jotka vaativat eläinlääkärikäynnin.
      Kissat, ihania lemmikkejä😻

      • kissasikärsii

        kissat ovat yösaalistajia. eikä kissanperässä juosta silloin, eikä ole tarpeenkaan. kissoilla on tietty reviiri. yleensä väijyvät saalista jossain sen ajan, kunnes se tulee kolostaan. kissa tulee kotiin aina säännöllisesti, jos on saanut sieltä riittävää hoitoa. näin on ollut kissat meilläkin jo yli 15 vuoden ajan. aika ihmeelliset on käsityksesi kissan pidosta. eihän tuolla periaatteella kissa voi elää yhtään lajityypillisesti, eikä voi aalitaa edes tarvitemaansa ravintoa. elä ota kissaa, kun et tiedä en elintarpeita.


      • Kierätkääkissattalteen

        Seli,seli.Sinun kissanpitosi on lakienvastaista.
        Kissan heitteillejättö, ja hylkääminen on eläinrääkkäystä.Siksi lakikin ne kieltää.

        Heitteillä kuljeksivat kissat päätyvät autojen ruhjomiksi, katoavat ,ja pääsevät ennenaikaisesti hengestää.Kissat kituu ja kärsii loukkaantuneina, nälissää karkuteillä,koska, niillä on välinpitämättömät omistajat.

        Kannattaa lukea metsästyslaki, ja ottaa selkoa mitä heitteillejättö tarkoittaa, ellei siitä tiedä.
        Kisu on heitteillejätetty, kun se poistuu omistajansa pihapiiristä, eikä ole kenenkään välittömässä valvonnassa.

        Jos pihalle ilmestyy irtokissa apua anelemaan, se on aina hylätty tai heutteillejätetty.Sellainen kannattaa pelastaa löytöeläintalolle.
        Jos kissa on pelokas, sen saa helposti talteen loukuttamalla.Niin pääsee ulos kylmään hylätty kissa hoitolan lämpöön, saa ruokaa, ja usein ihan uuden ja hyvän, vastuullisen kodin .Jossa kissaa arvostetaan lemmikkinä, eikä sen henkeä
        tarkoituksella vaaranneta kissaa yksin ulos jättämällä 😍


      • Peukutan
        Kierätkääkissattalteen kirjoitti:

        Seli,seli.Sinun kissanpitosi on lakienvastaista.
        Kissan heitteillejättö, ja hylkääminen on eläinrääkkäystä.Siksi lakikin ne kieltää.

        Heitteillä kuljeksivat kissat päätyvät autojen ruhjomiksi, katoavat ,ja pääsevät ennenaikaisesti hengestää.Kissat kituu ja kärsii loukkaantuneina, nälissää karkuteillä,koska, niillä on välinpitämättömät omistajat.

        Kannattaa lukea metsästyslaki, ja ottaa selkoa mitä heitteillejättö tarkoittaa, ellei siitä tiedä.
        Kisu on heitteillejätetty, kun se poistuu omistajansa pihapiiristä, eikä ole kenenkään välittömässä valvonnassa.

        Jos pihalle ilmestyy irtokissa apua anelemaan, se on aina hylätty tai heutteillejätetty.Sellainen kannattaa pelastaa löytöeläintalolle.
        Jos kissa on pelokas, sen saa helposti talteen loukuttamalla.Niin pääsee ulos kylmään hylätty kissa hoitolan lämpöön, saa ruokaa, ja usein ihan uuden ja hyvän, vastuullisen kodin .Jossa kissaa arvostetaan lemmikkinä, eikä sen henkeä
        tarkoituksella vaaranneta kissaa yksin ulos jättämällä 😍

        Toivottavasti kaikki kissat sais sen hyvät kodit.Eikä palelis ulkona, tai kuolis petojen suihin.Lehdissäkin juttuja, miten karmeita kohtaloita on ulos jätetyillä kissoilla.Karkureissa näkyy myös ulkokissojen kohtalot kuvina.
        Kyllä ihminen on julma kissalleen ;(


      • etsinämitääntiedä
        Kierätkääkissattalteen kirjoitti:

        Seli,seli.Sinun kissanpitosi on lakienvastaista.
        Kissan heitteillejättö, ja hylkääminen on eläinrääkkäystä.Siksi lakikin ne kieltää.

        Heitteillä kuljeksivat kissat päätyvät autojen ruhjomiksi, katoavat ,ja pääsevät ennenaikaisesti hengestää.Kissat kituu ja kärsii loukkaantuneina, nälissää karkuteillä,koska, niillä on välinpitämättömät omistajat.

        Kannattaa lukea metsästyslaki, ja ottaa selkoa mitä heitteillejättö tarkoittaa, ellei siitä tiedä.
        Kisu on heitteillejätetty, kun se poistuu omistajansa pihapiiristä, eikä ole kenenkään välittömässä valvonnassa.

        Jos pihalle ilmestyy irtokissa apua anelemaan, se on aina hylätty tai heutteillejätetty.Sellainen kannattaa pelastaa löytöeläintalolle.
        Jos kissa on pelokas, sen saa helposti talteen loukuttamalla.Niin pääsee ulos kylmään hylätty kissa hoitolan lämpöön, saa ruokaa, ja usein ihan uuden ja hyvän, vastuullisen kodin .Jossa kissaa arvostetaan lemmikkinä, eikä sen henkeä
        tarkoituksella vaaranneta kissaa yksin ulos jättämällä 😍

        voi olla, ihan sama. maalla ei ole niin tarkkaa. meillä on kissat hyvävointisia, kun saavat elää kissan elämää. niin tulee olemaan tästä eteenkin päin. ihan turhaan sinä millään lakien vetoamisella uhoat. sinä et tiedä eläinten pidosta vähääkään, joten anna syyttömien luontokappaleiden olla rauhassa.


      • rauhotutaanpajo
        Kierätkääkissattalteen kirjoitti:

        Seli,seli.Sinun kissanpitosi on lakienvastaista.
        Kissan heitteillejättö, ja hylkääminen on eläinrääkkäystä.Siksi lakikin ne kieltää.

        Heitteillä kuljeksivat kissat päätyvät autojen ruhjomiksi, katoavat ,ja pääsevät ennenaikaisesti hengestää.Kissat kituu ja kärsii loukkaantuneina, nälissää karkuteillä,koska, niillä on välinpitämättömät omistajat.

        Kannattaa lukea metsästyslaki, ja ottaa selkoa mitä heitteillejättö tarkoittaa, ellei siitä tiedä.
        Kisu on heitteillejätetty, kun se poistuu omistajansa pihapiiristä, eikä ole kenenkään välittömässä valvonnassa.

        Jos pihalle ilmestyy irtokissa apua anelemaan, se on aina hylätty tai heutteillejätetty.Sellainen kannattaa pelastaa löytöeläintalolle.
        Jos kissa on pelokas, sen saa helposti talteen loukuttamalla.Niin pääsee ulos kylmään hylätty kissa hoitolan lämpöön, saa ruokaa, ja usein ihan uuden ja hyvän, vastuullisen kodin .Jossa kissaa arvostetaan lemmikkinä, eikä sen henkeä
        tarkoituksella vaaranneta kissaa yksin ulos jättämällä 😍

        etkös sinä olekin se sama henkilö, joka tänne linkitteli aina jotain metsästys ja eläinsuojelulakeja. ei ne kissat hylättyjä ole, vaikka ulkona liikkuvatkin. hyvää se liikunta nille tekee. tiesitkö muuten, että paljon ulkoilevat uroskissat elävät vanhimmaksi.


      • Eikisujakoiransuhu
        etsinämitääntiedä kirjoitti:

        voi olla, ihan sama. maalla ei ole niin tarkkaa. meillä on kissat hyvävointisia, kun saavat elää kissan elämää. niin tulee olemaan tästä eteenkin päin. ihan turhaan sinä millään lakien vetoamisella uhoat. sinä et tiedä eläinten pidosta vähääkään, joten anna syyttömien luontokappaleiden olla rauhassa.

        Kissoja on tietysti pidettävä lakien mukaan, jos ei osaa, ei aikuinen ihminen laeista ymmärrä.Ei pidä ottaa mitään eläintä.

        Kissa, ei ole luontokappale, kissa ei kuulu suomen luontoon.
        Kissa on lemmikkieläin, jonka kuuluu asua omistajansa luona, hänen kodissaa, ja pihassaan.Ja sen omistajan, on vahdittava, että se oma kissa myös siellä pysyy.

        On todella kurjaa, kun kissat kulkee vieraaseen pihaan, ja metsästyskoira pihaa vahtiessaan,sitten aidatulla alueella ihan tosissaan yrittää niiltä henkeä ottaa.

        Vain vastuuton,ja typera kissanomistaja päästää kissan pihaan, jossa on riistaviettinen metsästyskoira odottamassa.Mitäs sitten, kun henki kisulta lähtee, tai se henkihieverissä metsään pakenee.
        Kenen on velvollisuus se kissa sieltä etsiä, ja lääkäriin viedä??? Eikä niitä muuten löydä, arkoja vieraita kissoja.
        Minun piha, minun koira.Pihallemme ei ole vierailla elukoilla lupa tulla.Mutta tuntuu olevan kissan pito joillekkin lakien mukaan niin vaikeaa, ja kissoilla jokin hätä.Kun ne apua hekevat vieraista pihoista, ja päätyvät koiran saalistettaviksi.

        Ainut keino meillä, pelastaa nuo ihmisten hylkimät kissat, on loukutus.
        Loukuttamalla ja viemällä löytöeläintalolle, ne ei tule enää takaisin, eikä päädy koiran saaliiksi.

        Siksi, kerrostalo, tai mikä tahansa talo ja piha.Jossa kissa myös pysyy.On kissalle itselleen parempi, ja turvallisempi, kun vieraissa nurkissa lakien vastaisesti kuljeksiminen.
        Kissat eivät ole kauhean fiksuja, sen päättelen siitä, että sama kissa saa itsensä kiipeliin monesti.Kolmekkin kertaa peräkkäin olen kerennyt saman kissan pelastamaan pihasta koiraltani, ennenkun sain sen vietyä löytöeläintalolle.
        Joko kissa oli tavallista hölmömpi, tai sillä niin surkeat olot, että tarkoituksella yritti hengestään päästä.Tai sitten, tajusi, että ehkä se tie parempaan elämään kulkee koiraperheen pihan kautta.Ja pääsihän se, löytölänlämpöön, ja täysienruokakippojen luo ;)


      • vastuullinenomistaja
        rauhotutaanpajo kirjoitti:

        etkös sinä olekin se sama henkilö, joka tänne linkitteli aina jotain metsästys ja eläinsuojelulakeja. ei ne kissat hylättyjä ole, vaikka ulkona liikkuvatkin. hyvää se liikunta nille tekee. tiesitkö muuten, että paljon ulkoilevat uroskissat elävät vanhimmaksi.

        Olen käynyt täällä ensikerran kaksi viikkoa sitten.Joten varmasti ollut joku muu sitten.Ei ole tavatonta, että suomenmaassa olisi useampiakin lakitietoisia ihmisiä ;)
        Itse metsästän kyllä, ja tiedän metsästyslait, joissa kissan heitteillejättö on kiellettyä.
        Kissa ei saa lakien mukaan ulkoilla ilman valvontaa.Sen voit itsekkin netistä tarkistaa.
        Itsellä, on ihan melkeinmpä päivittäin kesällä ulkoillut kissa elellyt yli 24vuotiaaksi.Ei tosin kuljeksinut ilman valvontaa, eikä valjaissakaan.Mutta turvallisesti ulkoili kanssamme, olli kissa joka pysyi ulkoillessa mukana.
        Eikä olis sitä jätetty yksin vaaroihin, ei olla niin vastuuttomia.Kissa oli kuitenkin perheemme lemmikki.Täällä juoksee susiakin pihojen liepeillä.
        Mitään lemmikkieläimiä en ole koskaan jätellyt pihoille, ja muiden nurkkiin kuljeksimaan.Se vaikuttaa jotenkin niin kylmältä, ja vastuuttomalta.Ettei vaan sellaiseen voiskaan ryhtyä.Minä olen sitä mieltä, et jos lemmikin ottaa, niin ne hoidellaan lakien mukaan.Silloin ei ole kellään siihen mitään sanomista, ja lemmikit voi taatusti hyvin.Ja mikä parasta, ei se ole edes vaikeaa.
        Ja kyllä ne löytöeläimet kuuluukin kuljettaa löytöeläintalolle.Siksihän se löytöeläintalo on, löytökissoja varten.Sieltä voi omistajat sitten omansa hakea, ja saavat samalla henkilökunnantoimesta tietoa kissan laillisesta pidosta.Siitä on siis kissalle hyötyä joka tapauksessa.


      • voiraukkaa
        Eikisujakoiransuhu kirjoitti:

        Kissoja on tietysti pidettävä lakien mukaan, jos ei osaa, ei aikuinen ihminen laeista ymmärrä.Ei pidä ottaa mitään eläintä.

        Kissa, ei ole luontokappale, kissa ei kuulu suomen luontoon.
        Kissa on lemmikkieläin, jonka kuuluu asua omistajansa luona, hänen kodissaa, ja pihassaan.Ja sen omistajan, on vahdittava, että se oma kissa myös siellä pysyy.

        On todella kurjaa, kun kissat kulkee vieraaseen pihaan, ja metsästyskoira pihaa vahtiessaan,sitten aidatulla alueella ihan tosissaan yrittää niiltä henkeä ottaa.

        Vain vastuuton,ja typera kissanomistaja päästää kissan pihaan, jossa on riistaviettinen metsästyskoira odottamassa.Mitäs sitten, kun henki kisulta lähtee, tai se henkihieverissä metsään pakenee.
        Kenen on velvollisuus se kissa sieltä etsiä, ja lääkäriin viedä??? Eikä niitä muuten löydä, arkoja vieraita kissoja.
        Minun piha, minun koira.Pihallemme ei ole vierailla elukoilla lupa tulla.Mutta tuntuu olevan kissan pito joillekkin lakien mukaan niin vaikeaa, ja kissoilla jokin hätä.Kun ne apua hekevat vieraista pihoista, ja päätyvät koiran saalistettaviksi.

        Ainut keino meillä, pelastaa nuo ihmisten hylkimät kissat, on loukutus.
        Loukuttamalla ja viemällä löytöeläintalolle, ne ei tule enää takaisin, eikä päädy koiran saaliiksi.

        Siksi, kerrostalo, tai mikä tahansa talo ja piha.Jossa kissa myös pysyy.On kissalle itselleen parempi, ja turvallisempi, kun vieraissa nurkissa lakien vastaisesti kuljeksiminen.
        Kissat eivät ole kauhean fiksuja, sen päättelen siitä, että sama kissa saa itsensä kiipeliin monesti.Kolmekkin kertaa peräkkäin olen kerennyt saman kissan pelastamaan pihasta koiraltani, ennenkun sain sen vietyä löytöeläintalolle.
        Joko kissa oli tavallista hölmömpi, tai sillä niin surkeat olot, että tarkoituksella yritti hengestään päästä.Tai sitten, tajusi, että ehkä se tie parempaan elämään kulkee koiraperheen pihan kautta.Ja pääsihän se, löytölänlämpöön, ja täysienruokakippojen luo ;)

        vaikeaa on sinunkin reppanan elämä. kukahan sinutkin viitsisi taluttaa hoitoon. kenelle sinä raukka puhut.


      • menejohoitoon
        vastuullinenomistaja kirjoitti:

        Olen käynyt täällä ensikerran kaksi viikkoa sitten.Joten varmasti ollut joku muu sitten.Ei ole tavatonta, että suomenmaassa olisi useampiakin lakitietoisia ihmisiä ;)
        Itse metsästän kyllä, ja tiedän metsästyslait, joissa kissan heitteillejättö on kiellettyä.
        Kissa ei saa lakien mukaan ulkoilla ilman valvontaa.Sen voit itsekkin netistä tarkistaa.
        Itsellä, on ihan melkeinmpä päivittäin kesällä ulkoillut kissa elellyt yli 24vuotiaaksi.Ei tosin kuljeksinut ilman valvontaa, eikä valjaissakaan.Mutta turvallisesti ulkoili kanssamme, olli kissa joka pysyi ulkoillessa mukana.
        Eikä olis sitä jätetty yksin vaaroihin, ei olla niin vastuuttomia.Kissa oli kuitenkin perheemme lemmikki.Täällä juoksee susiakin pihojen liepeillä.
        Mitään lemmikkieläimiä en ole koskaan jätellyt pihoille, ja muiden nurkkiin kuljeksimaan.Se vaikuttaa jotenkin niin kylmältä, ja vastuuttomalta.Ettei vaan sellaiseen voiskaan ryhtyä.Minä olen sitä mieltä, et jos lemmikin ottaa, niin ne hoidellaan lakien mukaan.Silloin ei ole kellään siihen mitään sanomista, ja lemmikit voi taatusti hyvin.Ja mikä parasta, ei se ole edes vaikeaa.
        Ja kyllä ne löytöeläimet kuuluukin kuljettaa löytöeläintalolle.Siksihän se löytöeläintalo on, löytökissoja varten.Sieltä voi omistajat sitten omansa hakea, ja saavat samalla henkilökunnantoimesta tietoa kissan laillisesta pidosta.Siitä on siis kissalle hyötyä joka tapauksessa.

        se on ainakin varmaa, että yli puolivuotta olet jauhanut täällä samaa paskaa. niin tyhmää ei ole, etteikö pystyisi yhdistämään.


      • helloagain
        vastuullinenomistaja kirjoitti:

        Olen käynyt täällä ensikerran kaksi viikkoa sitten.Joten varmasti ollut joku muu sitten.Ei ole tavatonta, että suomenmaassa olisi useampiakin lakitietoisia ihmisiä ;)
        Itse metsästän kyllä, ja tiedän metsästyslait, joissa kissan heitteillejättö on kiellettyä.
        Kissa ei saa lakien mukaan ulkoilla ilman valvontaa.Sen voit itsekkin netistä tarkistaa.
        Itsellä, on ihan melkeinmpä päivittäin kesällä ulkoillut kissa elellyt yli 24vuotiaaksi.Ei tosin kuljeksinut ilman valvontaa, eikä valjaissakaan.Mutta turvallisesti ulkoili kanssamme, olli kissa joka pysyi ulkoillessa mukana.
        Eikä olis sitä jätetty yksin vaaroihin, ei olla niin vastuuttomia.Kissa oli kuitenkin perheemme lemmikki.Täällä juoksee susiakin pihojen liepeillä.
        Mitään lemmikkieläimiä en ole koskaan jätellyt pihoille, ja muiden nurkkiin kuljeksimaan.Se vaikuttaa jotenkin niin kylmältä, ja vastuuttomalta.Ettei vaan sellaiseen voiskaan ryhtyä.Minä olen sitä mieltä, et jos lemmikin ottaa, niin ne hoidellaan lakien mukaan.Silloin ei ole kellään siihen mitään sanomista, ja lemmikit voi taatusti hyvin.Ja mikä parasta, ei se ole edes vaikeaa.
        Ja kyllä ne löytöeläimet kuuluukin kuljettaa löytöeläintalolle.Siksihän se löytöeläintalo on, löytökissoja varten.Sieltä voi omistajat sitten omansa hakea, ja saavat samalla henkilökunnantoimesta tietoa kissan laillisesta pidosta.Siitä on siis kissalle hyötyä joka tapauksessa.

        Kirjoituksesi oli täyttä totta ja asiaa.

        Olipa sulla kissa kaupungissa, pienemmässä taajamassa tai maaseudulla, on sen ulkoilu oltava valvottua jo kissan oman hyvinvoinnin ja turvallisuuden vuoksi. Hyvin harva kissa pysyy vapaana ollessaan omistajansa lähellä ja hallinnassa, joten yleensä se paras keino on taluttaa kissaa valjaissa. Valjasulkoilussa kissa saa liikuntaa ja aisteilleen virikkeitä, eikä ole naapureiden riesana tai vaaraksi luonnon eläimille.


      • luontokappaleseon
        helloagain kirjoitti:

        Kirjoituksesi oli täyttä totta ja asiaa.

        Olipa sulla kissa kaupungissa, pienemmässä taajamassa tai maaseudulla, on sen ulkoilu oltava valvottua jo kissan oman hyvinvoinnin ja turvallisuuden vuoksi. Hyvin harva kissa pysyy vapaana ollessaan omistajansa lähellä ja hallinnassa, joten yleensä se paras keino on taluttaa kissaa valjaissa. Valjasulkoilussa kissa saa liikuntaa ja aisteilleen virikkeitä, eikä ole naapureiden riesana tai vaaraksi luonnon eläimille.

        ei onnistunut toisessa persoonassakaan.


      • hellodarling
        luontokappaleseon kirjoitti:

        ei onnistunut toisessa persoonassakaan.

        Pahoittelen, mutta minulla on vain yksi persoona, sillä en kärsi dissosiaatiohäiriöstä, Vaihtelen nimimerkkejä viesteissäni kuten monet muut, mutta en luule, enkä esitä olevani muu kuin yksipersoonainen itseni. Miten lie sinun laitasi?


        Eli erehdyit, en ole kirjoittaja nimim. vastuullinenomistaja.


      • mailmaajärisyttävää
        menejohoitoon kirjoitti:

        se on ainakin varmaa, että yli puolivuotta olet jauhanut täällä samaa paskaa. niin tyhmää ei ole, etteikö pystyisi yhdistämään.

        Kameaa, jos joku kertoo lakien rikkojalle lakipykälät joita rikkuri rikkoo.


      • vastuullinenomistaja
        hellodarling kirjoitti:

        Pahoittelen, mutta minulla on vain yksi persoona, sillä en kärsi dissosiaatiohäiriöstä, Vaihtelen nimimerkkejä viesteissäni kuten monet muut, mutta en luule, enkä esitä olevani muu kuin yksipersoonainen itseni. Miten lie sinun laitasi?


        Eli erehdyit, en ole kirjoittaja nimim. vastuullinenomistaja.

        Toivottavasti olet kuitenkin kaltaiseni.

        On minusta järkyttävää, että viellä 2017 suomessa löytöeläintaloihin päätyi 20 000 kissaa, joita ei kukaan kaivannut.Nuo vuosittain suurenevat hylättyjen kiddojen määrät kertovat suomalaisten kissanpitotavoista karua kieltään.Kissat kärsii, kun ihmiset ei osaa ja välitä ; (


      • vastuullinen
        helloagain kirjoitti:

        Kirjoituksesi oli täyttä totta ja asiaa.

        Olipa sulla kissa kaupungissa, pienemmässä taajamassa tai maaseudulla, on sen ulkoilu oltava valvottua jo kissan oman hyvinvoinnin ja turvallisuuden vuoksi. Hyvin harva kissa pysyy vapaana ollessaan omistajansa lähellä ja hallinnassa, joten yleensä se paras keino on taluttaa kissaa valjaissa. Valjasulkoilussa kissa saa liikuntaa ja aisteilleen virikkeitä, eikä ole naapureiden riesana tai vaaraksi luonnon eläimille.

        Samaamieltä.Ja mikä parasta, se tapa on lakienmukainen, eikä kisdi karkaa tai katoa vaaroihin ja pääse hengestään.

        Monet kissat menehtyvät teille, ja luonnonelukat syövät kissoja.Uutisissa on kisdojen vaaroista, karkureissa näkee miten kissoille voi käydä.
        Vastuullisten ihmisten lakienmukaan pidetyt kissit ei päädy löytölään, autotielle, eikä menehdy ennenaikaisesti.
        Suodittelen kaikille vastuullista kissanpitoa, ja kissat kiittää hyvästä hoidosta ja pitkästä elämästä.


      • Itsmeagain
        vastuullinenomistaja kirjoitti:

        Toivottavasti olet kuitenkin kaltaiseni.

        On minusta järkyttävää, että viellä 2017 suomessa löytöeläintaloihin päätyi 20 000 kissaa, joita ei kukaan kaivannut.Nuo vuosittain suurenevat hylättyjen kiddojen määrät kertovat suomalaisten kissanpitotavoista karua kieltään.Kissat kärsii, kun ihmiset ei osaa ja välitä ; (

        Olenko kaltaisesi?

        Mulla on ollut useita kissoja ja koiria, ja kaikista niistä olen huolehtinut ja niitä hoitanut mahdollisimman hyvin, mieluummin paremmin kuin hyvin olipa kyseessä ruoka, lääkintä, ulkoilutus jne.

        Tarkoittaa myös sitä, että koirani olen kouluttanut tottelevaiseksi ja sosiaalistanut yhteiskuntakelpoiseksi. Koiristani ei ole saanut aiheutua haittaa eikä vaaraa muille.

        Tarkoittaa myös sitäkin, että olen pyrkinyt huolehtimaan kissojen lajityypillisistä tarpeista kuten liikunta, saalistus ja virikkeet, kuin myös siitä, että ne eivät ole kuljeskelleet naapureiden riesoina, eivät ole tappaneet luonnon eläimiä kuin ainoastaan harvoin, eivätkä itse ole joutuneet vaaroille alttiiksi kaupungissa eikä luonnon helmassa.

        Muutama esimerkki siinä. Ihan peruskauraa, ei mitään ihmeellistä. Eläimen omistaminen on vastuullinen ja vastuuta vaativa asia, monestakin syystä.


      • vastuullinen
        Itsmeagain kirjoitti:

        Olenko kaltaisesi?

        Mulla on ollut useita kissoja ja koiria, ja kaikista niistä olen huolehtinut ja niitä hoitanut mahdollisimman hyvin, mieluummin paremmin kuin hyvin olipa kyseessä ruoka, lääkintä, ulkoilutus jne.

        Tarkoittaa myös sitä, että koirani olen kouluttanut tottelevaiseksi ja sosiaalistanut yhteiskuntakelpoiseksi. Koiristani ei ole saanut aiheutua haittaa eikä vaaraa muille.

        Tarkoittaa myös sitäkin, että olen pyrkinyt huolehtimaan kissojen lajityypillisistä tarpeista kuten liikunta, saalistus ja virikkeet, kuin myös siitä, että ne eivät ole kuljeskelleet naapureiden riesoina, eivät ole tappaneet luonnon eläimiä kuin ainoastaan harvoin, eivätkä itse ole joutuneet vaaroille alttiiksi kaupungissa eikä luonnon helmassa.

        Muutama esimerkki siinä. Ihan peruskauraa, ei mitään ihmeellistä. Eläimen omistaminen on vastuullinen ja vastuuta vaativa asia, monestakin syystä.

        No ihan samoilla linjoilla mennään.Mun elukat ei naapureiden riesana ole, eivät kuljeksi ilman valvontaa.Eivätkä irtonaisina hättyyttele ketään.Vaan omilla alueilla vapaana pidetään, et lakien noudattaminen onnistuu kuin luonnostaan.Koiranikaan eivät vieraalla maalla kytkemättöminä kulje, ja koulutettuja ovat.Ohitukset osaavat, ja ovat sosiaalisia , joten tutustuminen vieraaseen koiraan ohituksessa onnistuu.Jos, vastapuolenkoira näyttää siltä, että se turvallista on.En tieten tahtoen päästä koiraani tutustumaan agressiivisesti käyttäytyvään koiraan.
        Ja kissat, eihän naaprit tiedä edes niiden olemassaolosta, kun pihalla oleva suuri aitaus on kuusiaidan suojissa.
        Irtokissat kuskataan löytöeläintalolle, se on niille paras palvelus .


      • kuoliotatulee
        mailmaajärisyttävää kirjoitti:

        Kameaa, jos joku kertoo lakien rikkojalle lakipykälät joita rikkuri rikkoo.

        Totta, se kirpaisee.Kirpaisee kovasti, kun 20 asteen pakkanen kisun korvissa.


      • rottialöytyy
        kuoliotatulee kirjoitti:

        Totta, se kirpaisee.Kirpaisee kovasti, kun 20 asteen pakkanen kisun korvissa.

        ei niitä mikään pakkanen pidättele. ulos monkuvat joka yöksi. oli pakkasta tai ei. useampi kissa meillä tunkiolla yöjahdissa. kyllä se tunkio tietenkin lämmittää ja etenkin kunnon rotta. siitä ei kaupunkien kissanturhakkeet osalliseksi pääsekään.


      • KissallaOnKylmä
        rottialöytyy kirjoitti:

        ei niitä mikään pakkanen pidättele. ulos monkuvat joka yöksi. oli pakkasta tai ei. useampi kissa meillä tunkiolla yöjahdissa. kyllä se tunkio tietenkin lämmittää ja etenkin kunnon rotta. siitä ei kaupunkien kissanturhakkeet osalliseksi pääsekään.

        Antaa monkua ja mouruta, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Laita kissoille hiekkalaatikko jossa voivat käydä tarpeillaan, ruoki ne kunnolla, laita itsellesi kuulosuojaimet ja painu pehkuihin.

        Luuletko ettei maalaiskissan korvat, hännänpää, tassuanturat, varpaat ja koko katti voi paleltua? Edes maaseudun karaistunut ulkokissa ei talvella pärjää ellei pääse lämpimiin sisältiloihin aina kun haluaa.

        "Kissa ei kuulu pakkaseen"
        https://yle.fi/uutiset/3-8576435

        Normaalijärkinen ja varsinkin tervettä maalaisjärkeä omaava tuon luulisi jo tajuavan, mutta aina niitä riemuidiootteja ja vastuuttomia paskiaisia tuntuu löytyvän.


      • paskiaiselle
        KissallaOnKylmä kirjoitti:

        Antaa monkua ja mouruta, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Laita kissoille hiekkalaatikko jossa voivat käydä tarpeillaan, ruoki ne kunnolla, laita itsellesi kuulosuojaimet ja painu pehkuihin.

        Luuletko ettei maalaiskissan korvat, hännänpää, tassuanturat, varpaat ja koko katti voi paleltua? Edes maaseudun karaistunut ulkokissa ei talvella pärjää ellei pääse lämpimiin sisältiloihin aina kun haluaa.

        "Kissa ei kuulu pakkaseen"
        https://yle.fi/uutiset/3-8576435

        Normaalijärkinen ja varsinkin tervettä maalaisjärkeä omaava tuon luulisi jo tajuavan, mutta aina niitä riemuidiootteja ja vastuuttomia paskiaisia tuntuu löytyvän.

        tulevat aamuyöstä sisälle, niinkuin aina ennenkin.

        suojaa alapääsi hyvin. voi tulla virtsatientulehdus.


      • Valkosuklaajuustokakku
        paskiaiselle kirjoitti:

        tulevat aamuyöstä sisälle, niinkuin aina ennenkin.

        suojaa alapääsi hyvin. voi tulla virtsatientulehdus.

        Suojaa alapääsi miltä?


      • siistipihani
        rottialöytyy kirjoitti:

        ei niitä mikään pakkanen pidättele. ulos monkuvat joka yöksi. oli pakkasta tai ei. useampi kissa meillä tunkiolla yöjahdissa. kyllä se tunkio tietenkin lämmittää ja etenkin kunnon rotta. siitä ei kaupunkien kissanturhakkeet osalliseksi pääsekään.

        Asut siis rottinesi kaatopaikalla.
        Meillä ei ole jyrsijäongelmaa,kun ei heitellä niille syötävää ulos.Ei ole sitten tarvetta torjuakkaan niitä.Ja pidetään nurkat siistinä.Edullista, ja hygieenista.


      • auttaaksjoku
        rottialöytyy kirjoitti:

        ei niitä mikään pakkanen pidättele. ulos monkuvat joka yöksi. oli pakkasta tai ei. useampi kissa meillä tunkiolla yöjahdissa. kyllä se tunkio tietenkin lämmittää ja etenkin kunnon rotta. siitä ei kaupunkien kissanturhakkeet osalliseksi pääsekään.

        Naapurin ovilla ne varmaan apua on yöllä miukumassa, niin siinä yleensä käy kun kissat jätetään ulos.Ne hakee sitten lämpöä, ja ruokaa naapureilta.Jotkut alkaa säälistä ruokkia, jotkut omii itelleen, ja jotkut viel eläinsuojelijoiden hoiviin.
        Lumessa näät jälistä, et eivät ne pysykkään tunkiolla, vaan karkaavat hakemaan lämpöä naapurista.Käyppä kattomassa, ni yllätyt, kun kissan jäljet vie suoraan naapurin ovelle, auton konepellille, tai ulkorakennukseen.


      • kylmäsydän
        paskiaiselle kirjoitti:

        tulevat aamuyöstä sisälle, niinkuin aina ennenkin.

        suojaa alapääsi hyvin. voi tulla virtsatientulehdus.

        Surullinen näky,ulko kissa kyhjöttää ulkona kylmissään.Eikä omistajaa kiinnosta.


      • eivarmaan
        auttaaksjoku kirjoitti:

        Naapurin ovilla ne varmaan apua on yöllä miukumassa, niin siinä yleensä käy kun kissat jätetään ulos.Ne hakee sitten lämpöä, ja ruokaa naapureilta.Jotkut alkaa säälistä ruokkia, jotkut omii itelleen, ja jotkut viel eläinsuojelijoiden hoiviin.
        Lumessa näät jälistä, et eivät ne pysykkään tunkiolla, vaan karkaavat hakemaan lämpöä naapurista.Käyppä kattomassa, ni yllätyt, kun kissan jäljet vie suoraan naapurin ovelle, auton konepellille, tai ulkorakennukseen.

        meillä on tilan valvontakamerat aina päällä. joten turha huolesi on. miksi ne naapurista hakisi lämpöä, kun luukut toimii sisälle päin kotonakin. ei ne rottia löydä naapurin ovelta, eikä konepelleiltä. et taida tietää kissojen elintavoita kovin paljon.


      • siirrykenttätyöhön
        kylmäsydän kirjoitti:

        Surullinen näky,ulko kissa kyhjöttää ulkona kylmissään.Eikä omistajaa kiinnosta.

        et sinä täällä huutamalla apua saa. eikä ne kissat ole lämpimään päässyt näinkään pitkän uurastamisesi jälkeen suomi 24:lla.


      • Kissatlämpimään
        siirrykenttätyöhön kirjoitti:

        et sinä täällä huutamalla apua saa. eikä ne kissat ole lämpimään päässyt näinkään pitkän uurastamisesi jälkeen suomi 24:lla.

        Miksei muka ole?
        Monet kissat on päässeet viimevuosina hoitolanlämpöön, ja uusiin hyviin koteihin sitä kautta.
        Jos kissa tulee vieraaseen pihaan apua pyytämään, sille kannattaa sitä myös tarjota.
        Kuljetus löytöeläintalolle on parasta, mitä ulos yksin vaaroihin unohdetulle kissalle voi tehdä.
        Jos kissa hakee ruokaa, lämpöä ja apua vieraasta pihasta, sen omistaja on vastuuton lakienrikkoja.Muutenhan kissa olisi omistajansa kodissa, ja pihassa.
        Jos kissa saa hyvää ruokaa, ja hoitoa kotonaan, se ei vieraisiin pihoihin ilmesty.

        Auttakaamme niitä ulos kylmään ja vaaroihin jätettyjä kissoja.Ja pelastakaa ne pois talven ja petojen armoilta.Ja kissat kiittää.
        Kissat eivät kuulu ulos lumihankeen vieraiden pihoille.Kissat on lemmikkieläimiä, joista omistajan kuuluu huolehtia.Siellä omassa kodissa ja pihassaan.

        Kerätkää ne ulos jätetyt kärsivät kissat löytöeläintaloille.Ettei niiden tarvitse enää nälissään etsiä ruokaa ja lämpöä vieraista pihoista.


      • kissathylättyheitteille
        eivarmaan kirjoitti:

        meillä on tilan valvontakamerat aina päällä. joten turha huolesi on. miksi ne naapurista hakisi lämpöä, kun luukut toimii sisälle päin kotonakin. ei ne rottia löydä naapurin ovelta, eikä konepelleiltä. et taida tietää kissojen elintavoita kovin paljon.

        Mistä sinä luulet että ne 20 000 kissaa joka vuosi löytöeläintaloille löytyvät?

        Maatiloilta puoliilmaiseksi saatuja kissoja.Jotka uudessa kodissaan vaan jätetty ulos,ja ne hakee apua naapurustosta.Joku ne sitten pelastaa pois pihastaan kyhjöttelemästä, ja vie löytölään.

        Joka vuosi suomessa 20 000 ylimääräistä kissaa, joita omistajat ei edes kaipaa.Lisäksi siihen luonnossa ja muiden nurkissa viellä sinnittelevät kissat.Kissoja on karkurit palstalla karannut, kadonnut ja menehtynyt vuosittain paljon.

        Ulkokissa=eläinrääkkäystä
        Ulkokissanpitäjä=sydämmetön ja julma kissalleen


      • luukutonsisälle
        kissathylättyheitteille kirjoitti:

        Mistä sinä luulet että ne 20 000 kissaa joka vuosi löytöeläintaloille löytyvät?

        Maatiloilta puoliilmaiseksi saatuja kissoja.Jotka uudessa kodissaan vaan jätetty ulos,ja ne hakee apua naapurustosta.Joku ne sitten pelastaa pois pihastaan kyhjöttelemästä, ja vie löytölään.

        Joka vuosi suomessa 20 000 ylimääräistä kissaa, joita omistajat ei edes kaipaa.Lisäksi siihen luonnossa ja muiden nurkissa viellä sinnittelevät kissat.Kissoja on karkurit palstalla karannut, kadonnut ja menehtynyt vuosittain paljon.

        Ulkokissa=eläinrääkkäystä
        Ulkokissanpitäjä=sydämmetön ja julma kissalleen

        en vain ymmärrä, miten minua pitäisi viestisi liikuttaa. kannattaa puhua asiasta niille, jotka kaltoin kohtelevat eläimiä. ei meidän kissoja voi sanoa ulkokissoiksi. ne kyllä ulkoilevat. jokainen kissasta välittävä antaa kissan ulkoilla.


      • siirrykenttätyöhön
        Kissatlämpimään kirjoitti:

        Miksei muka ole?
        Monet kissat on päässeet viimevuosina hoitolanlämpöön, ja uusiin hyviin koteihin sitä kautta.
        Jos kissa tulee vieraaseen pihaan apua pyytämään, sille kannattaa sitä myös tarjota.
        Kuljetus löytöeläintalolle on parasta, mitä ulos yksin vaaroihin unohdetulle kissalle voi tehdä.
        Jos kissa hakee ruokaa, lämpöä ja apua vieraasta pihasta, sen omistaja on vastuuton lakienrikkoja.Muutenhan kissa olisi omistajansa kodissa, ja pihassa.
        Jos kissa saa hyvää ruokaa, ja hoitoa kotonaan, se ei vieraisiin pihoihin ilmesty.

        Auttakaamme niitä ulos kylmään ja vaaroihin jätettyjä kissoja.Ja pelastakaa ne pois talven ja petojen armoilta.Ja kissat kiittää.
        Kissat eivät kuulu ulos lumihankeen vieraiden pihoille.Kissat on lemmikkieläimiä, joista omistajan kuuluu huolehtia.Siellä omassa kodissa ja pihassaan.

        Kerätkää ne ulos jätetyt kärsivät kissat löytöeläintaloille.Ettei niiden tarvitse enää nälissään etsiä ruokaa ja lämpöä vieraista pihoista.

        ei se huutamisesi täällä mitään auta. eikä yksikään kissa pelastu täällä vikisemällä. jos oikeasti haluat auttaa apua tarvitsevaaa eläintä, niin mene auttamaan niitä. mutta kun mielenkiintosi on vänkääminen suomi 24:lla, eikä eläinten turvaan saattaminen.


      • Lemmikittalteen
        siirrykenttätyöhön kirjoitti:

        ei se huutamisesi täällä mitään auta. eikä yksikään kissa pelastu täällä vikisemällä. jos oikeasti haluat auttaa apua tarvitsevaaa eläintä, niin mene auttamaan niitä. mutta kun mielenkiintosi on vänkääminen suomi 24:lla, eikä eläinten turvaan saattaminen.

        Ai, huutaako täällä joku? En minä näe huutomerkkiä, enkä isolla kirjoitettua tekstiä, joka huutamiseksi käsitetään.No, jokainen tavallaan...

        Loukku omalla pihalla, pehmoisinen peittoineen ja syötteineen hoitelee näppäräsi kenttätyön.

        Suosittelen kaikille, jotka oikeasti välittävät kissojen käsrimyksien vähentämisestä.

        Kissa on helppo kuljettaa löytöeläintalolle loukussa.Niin ne kissat pelastuu suomen luonnosta, jonne kissat ei kuulu.

        Aloittajalle.Jokainen ihan itse päättää lemmikin otostaan, kunhan on aikuinen kyseessä.Jos koet että voit hoitaa kissan kerrostalossa asianmukaisesti.Niin ei kissanotolle ole mitään estettä.Ei edes mitään laillista estettä.


      • eiolekissanelinympäristö
        Lemmikittalteen kirjoitti:

        Ai, huutaako täällä joku? En minä näe huutomerkkiä, enkä isolla kirjoitettua tekstiä, joka huutamiseksi käsitetään.No, jokainen tavallaan...

        Loukku omalla pihalla, pehmoisinen peittoineen ja syötteineen hoitelee näppäräsi kenttätyön.

        Suosittelen kaikille, jotka oikeasti välittävät kissojen käsrimyksien vähentämisestä.

        Kissa on helppo kuljettaa löytöeläintalolle loukussa.Niin ne kissat pelastuu suomen luonnosta, jonne kissat ei kuulu.

        Aloittajalle.Jokainen ihan itse päättää lemmikin otostaan, kunhan on aikuinen kyseessä.Jos koet että voit hoitaa kissan kerrostalossa asianmukaisesti.Niin ei kissanotolle ole mitään estettä.Ei edes mitään laillista estettä.

        taloyhtiöllä oikeus kieltää tai hyväksyä kissan pito. asukkailla oikeus valittaa ja vaatia. kissan omistaja voi sitten joutua edesvastuuseen lemmikkien aiheuttamista vahingoista. voi tulla kissanpito tyyriiksi. mutta sinähän olet aasi, joka yllytät ihmisiä typeryyksiin, koska et asioista mitään tajua.


      • Siistillekaikkikäy
        eiolekissanelinympäristö kirjoitti:

        taloyhtiöllä oikeus kieltää tai hyväksyä kissan pito. asukkailla oikeus valittaa ja vaatia. kissan omistaja voi sitten joutua edesvastuuseen lemmikkien aiheuttamista vahingoista. voi tulla kissanpito tyyriiksi. mutta sinähän olet aasi, joka yllytät ihmisiä typeryyksiin, koska et asioista mitään tajua.

        Asiallisesti hoidettu kissa, leikattu,ja wessalootalle opetettu.Ei haise,eikä ruiki nurkkiin, eikä riko paikkoja.Sellaisesta kissasta ei ole haittaa kenellekkään, vaikka se asuisikin omistajansa kanssa kerrostalossa.

        Mutta, jos omistaja hamstraa itelleen useita kissoja, eikä vie niitä eläinlääkärille jos virtsatieongelmat vaivaavat.Eikä siivoa asiallisesti wessalootaakaan,niin sellaisesta kissanpidosta saattaa se hajuhaitta käytävälle asti tullakkin.Jotkut, voivat olla niin laisoja wessalootansiivoojia, että jo yhden kissan omistaminen tuoksuu porttikonkiin.

        Jotkut, ihmiset on siivottomia, oli niillä sitten elukoita, kissoja koiria tai ei.
        Jotkut,ei onnistu opettamaan lemmikkejään, koiraa tai kissaakaan sisäsiistiksi, silloin siitä hajuhaittaa helposti tulee.

        Jotkut,ei siivoa omaa vessaansa ja asuntoaankaan,joten hajuhaittaa tulee käytävään, vaikka ei olisi yhtään eläintä.

        Jotkut, ei pese itseään, eikä vaatteitaankaan, joten sellaisen ihmisen taakse ei voi edes kassajonossa mennä.Jos ihminen haisee niin kovasti, vain ja pelkästään itse ja vaatteensa.Voi vain kuvitella miltä tuoksuu sellaisen ihmisen asunto, ja rappukonki.

        Kaikki on ihmisestä, ja hänen siisteystavoistaan kiinni.
        Kissa oppii luonnostaan hiekkalaatikolle, jo kuusiviikkoiset pennut on helposti opetettavissa laatikolle.
        Mutta, jos omistajalla on kotonaan sekaista, laatikkoa, vaatetta, kippoa ja kuppoa asunto täysi lattiasta kattoon.Ei kissa edes löydä oikeaan paikkaan, ja vahinkoja sattuu.
        Joten,asunnon on oltava tietysti siisti, jos sinne aikoo lemmikin ottaa.

        Turhat roinat, sotkut ja roippeet aiheuttavat kissalle myös vaaroja.
        Eli, epäsiistille hamstraaja keräilijätyypille ei oikein kissat käy.Mutta siistille, siivoustaitoiselle ihmiselle.Joka kykenee pitämään asuntonsa siistinä, ja siivoamaan myös päivittäin kissan wessalaatikon.Kissa käy vallan mainiosti.

        Sisäsiististä kissasta, jonka omistaja huolehtii siivouksesta, ei ole mitään haittaa kenellekkään.
        Meillä naapurit ei ensimmäisinä vuosina edes kissasta tienneet.Sitten suuri kiipeilyteline paljasti asujan.Kävihän tuo kuljetus lootalla kantaen lähimetsässä valjastelemassa, mutta eivät sitäkään sitten olleet huomanneet XD


      • sekoamassakooot
        eiolekissanelinympäristö kirjoitti:

        taloyhtiöllä oikeus kieltää tai hyväksyä kissan pito. asukkailla oikeus valittaa ja vaatia. kissan omistaja voi sitten joutua edesvastuuseen lemmikkien aiheuttamista vahingoista. voi tulla kissanpito tyyriiksi. mutta sinähän olet aasi, joka yllytät ihmisiä typeryyksiin, koska et asioista mitään tajua.

        Mitä vahinkoa saa aikaan tavis sisäsiisti kissa?
        Missään kerrostaloissa joissa olen asunut, ei moisia ongelmia ole kellään ollut.
        Taidat itse keksiä noita juttuja.
        Linkitäppä kiellot tänne, niin nähdään muutkin😉


      • vastuuntunnottomalle
        sekoamassakooot kirjoitti:

        Mitä vahinkoa saa aikaan tavis sisäsiisti kissa?
        Missään kerrostaloissa joissa olen asunut, ei moisia ongelmia ole kellään ollut.
        Taidat itse keksiä noita juttuja.
        Linkitäppä kiellot tänne, niin nähdään muutkin😉

        jos kissa pilaa asunnon. sen maksaa vahingon aiheuttaja. eli se, joka kissan toi asuntoon. niin olen maksattanut minäkin. eikä siitä erikseen tarvinut mitään kieltoja olla. pantit sain pitää ja lasku meni vielä lattioiden ja raapimalla tehtyjen vahinkojen korjauksista. enkä minä ala tänne kenenkään vuokrasopimuksia ja taloyhtiöiden sääntöjä linkittämään. minulle on aivan sama, missä kattejasi säilöt, mutta sen tiedän aivan varmaksi, että sen aiheuttamista vaurioista olet itse, tai huoltajasi vastuussa.


      • kiliseväkulkunen
        Siistillekaikkikäy kirjoitti:

        Asiallisesti hoidettu kissa, leikattu,ja wessalootalle opetettu.Ei haise,eikä ruiki nurkkiin, eikä riko paikkoja.Sellaisesta kissasta ei ole haittaa kenellekkään, vaikka se asuisikin omistajansa kanssa kerrostalossa.

        Mutta, jos omistaja hamstraa itelleen useita kissoja, eikä vie niitä eläinlääkärille jos virtsatieongelmat vaivaavat.Eikä siivoa asiallisesti wessalootaakaan,niin sellaisesta kissanpidosta saattaa se hajuhaitta käytävälle asti tullakkin.Jotkut, voivat olla niin laisoja wessalootansiivoojia, että jo yhden kissan omistaminen tuoksuu porttikonkiin.

        Jotkut, ihmiset on siivottomia, oli niillä sitten elukoita, kissoja koiria tai ei.
        Jotkut,ei onnistu opettamaan lemmikkejään, koiraa tai kissaakaan sisäsiistiksi, silloin siitä hajuhaittaa helposti tulee.

        Jotkut,ei siivoa omaa vessaansa ja asuntoaankaan,joten hajuhaittaa tulee käytävään, vaikka ei olisi yhtään eläintä.

        Jotkut, ei pese itseään, eikä vaatteitaankaan, joten sellaisen ihmisen taakse ei voi edes kassajonossa mennä.Jos ihminen haisee niin kovasti, vain ja pelkästään itse ja vaatteensa.Voi vain kuvitella miltä tuoksuu sellaisen ihmisen asunto, ja rappukonki.

        Kaikki on ihmisestä, ja hänen siisteystavoistaan kiinni.
        Kissa oppii luonnostaan hiekkalaatikolle, jo kuusiviikkoiset pennut on helposti opetettavissa laatikolle.
        Mutta, jos omistajalla on kotonaan sekaista, laatikkoa, vaatetta, kippoa ja kuppoa asunto täysi lattiasta kattoon.Ei kissa edes löydä oikeaan paikkaan, ja vahinkoja sattuu.
        Joten,asunnon on oltava tietysti siisti, jos sinne aikoo lemmikin ottaa.

        Turhat roinat, sotkut ja roippeet aiheuttavat kissalle myös vaaroja.
        Eli, epäsiistille hamstraaja keräilijätyypille ei oikein kissat käy.Mutta siistille, siivoustaitoiselle ihmiselle.Joka kykenee pitämään asuntonsa siistinä, ja siivoamaan myös päivittäin kissan wessalaatikon.Kissa käy vallan mainiosti.

        Sisäsiististä kissasta, jonka omistaja huolehtii siivouksesta, ei ole mitään haittaa kenellekkään.
        Meillä naapurit ei ensimmäisinä vuosina edes kissasta tienneet.Sitten suuri kiipeilyteline paljasti asujan.Kävihän tuo kuljetus lootalla kantaen lähimetsässä valjastelemassa, mutta eivät sitäkään sitten olleet huomanneet XD

        höpö höpö. kissa ei ole hygieniasta välittävän henkilön lemmikki. kissasta erittyy karmea haju sen virtsatessa sisätiloissa. ihmiset saavat niistä allergisia oireita ja haju jää pysyvästi rakennusmateriaaleihin. terveysongelmia aiheuttaa kisojen virtsa, sylki ja hilse. kerrostalojen rappukäytävän hajusta tietää, onko jollakin asukkaalla kissan pito n karannut hankasta.


      • omanion
        vastuuntunnottomalle kirjoitti:

        jos kissa pilaa asunnon. sen maksaa vahingon aiheuttaja. eli se, joka kissan toi asuntoon. niin olen maksattanut minäkin. eikä siitä erikseen tarvinut mitään kieltoja olla. pantit sain pitää ja lasku meni vielä lattioiden ja raapimalla tehtyjen vahinkojen korjauksista. enkä minä ala tänne kenenkään vuokrasopimuksia ja taloyhtiöiden sääntöjä linkittämään. minulle on aivan sama, missä kattejasi säilöt, mutta sen tiedän aivan varmaksi, että sen aiheuttamista vaurioista olet itse, tai huoltajasi vastuussa.

        Ei tarvii mitään maksaa eikä korvata kelleen, oma asunto,ja kissa joka ei tee mitään tuhoja.


      • jfeglkbcfg
        kiliseväkulkunen kirjoitti:

        höpö höpö. kissa ei ole hygieniasta välittävän henkilön lemmikki. kissasta erittyy karmea haju sen virtsatessa sisätiloissa. ihmiset saavat niistä allergisia oireita ja haju jää pysyvästi rakennusmateriaaleihin. terveysongelmia aiheuttaa kisojen virtsa, sylki ja hilse. kerrostalojen rappukäytävän hajusta tietää, onko jollakin asukkaalla kissan pito n karannut hankasta.

        Meidän kisu käyttää isoille ja pienille asioilleen kissanwessaa.Ei käytä mitään rakennusmateriaaleja😂

        Sukulaisella on kissa allergia.Kyllä hän meillä käy, on tuntejakin.Astmalääkkeen, avaavan ottaa jos ongelmia tulee, ei oo tullu.Ei sais koskea, kun ihonsa kutisee, ja pieniä näppyjäkin tulee.Mut kyl se jokakerta silti silittää kissaa,ottaa sen syliinsä .Hän on astmaatikko ja allergikko, mut hän ei vihaa mitään elukkaa vaikka oliski niil allerginen.Aikoo ottaa villakoiran itelleen, kunhan tarpeeksi ensin tuttavansa koiralla testailee, ettei oireita niistä tule.Hyvin menny kuulemma .


      • soolo
        luukutonsisälle kirjoitti:

        en vain ymmärrä, miten minua pitäisi viestisi liikuttaa. kannattaa puhua asiasta niille, jotka kaltoin kohtelevat eläimiä. ei meidän kissoja voi sanoa ulkokissoiksi. ne kyllä ulkoilevat. jokainen kissasta välittävä antaa kissan ulkoilla.

        Ei anna. Kissalle on monia vaaroja maailmassa
        autoja, joita kissa ei osaa varoa,
        Kissa on onnellinen, kun saa olla lämpimässä, syö hyvää ruokaa ja saa paljon rakkautta ja virikkeitä osakseen.


    • Hyvinhoitaavaan

      Ottaa vaan, jos on aikaa ja taitoa hoitaa.Kannattaa muistaa, että kisut elelee 20 vuottakin kevyesti.Ei ole hetkenmielijohteesta otettava siis .

    • Vaihteeksiasiaa

      Taloyhtiö ei voi kieltää kissoja tai koiriakaan jos kysymyksessä on omistusasunto. Vuokra-asunnoissa asia on toinen.

      • asiamiehelle

        yhtiökokouksissahan ne häiriötapaukset käsitellään. olisiko linkkejä aivopierusi tueksi?


      • Prööööööt

      • asiamiehelle

      • Vaihteeksinäin
        asiamiehelle kirjoitti:

        kiitti linkistä. nyt on asiasta paremmin oikeaa tietoa minullakin.

        Ei kestä kiittää. Muutamankin katin kanssa olen vuokra- ja omistusasunnoissa asunut, joten käytäntö ja lakipykälät on siksi selviksi tulleet. En onneksi itse häätöä saanut, vaikka oma Hiski ei ollut kissa hiljaisimmasta päästä. Kissojen Pavarotti. Se kiljukaula kun lauloi öisinkin.


      • Eivalituksiakuulunut
        Prööööööt kirjoitti:

        Häiriötapaukset ovat toki oma tapauksensa, mutta kyllä elukasta aivan hemmetinmoinen häiriö olla pitää, että taloyhtiö saisi kissan omistusasunnosta pihalle. Käräjille menoa se epäilemättä tietäisi.

        Halusit linkin, kävisikö tuo

        https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/413792-taloyhtio-kielsi-asunnoista-kotielaimet-nain-kommentoi-lakimies

        Tiedän paljon lemmikkejä olevan kertostaloissa, mutta ei yhtään häätöä lemmikin vuoksi ole tullut tietooni.
        Nuoret koirat ovat omistajilleen haastavia, mutta nekin ovat yöt hiljaa kun omistajat ovat kotona.Kuuluuhan kerrostaloelämään aina ääniä päiväsaikaa, jos koira haukkuu tai kissa miukuu, se tuskin ketään häiritsee.
        Pentuaika, kaikilla lemmikeillä on haastavaa, kissat yleensä helpoimmasta päästä kuitenkin.Ovat hiljaisia, eikä juoksu ja leikkiminen naapureihin kuulu.


      • Kurrrrrnau
        Eivalituksiakuulunut kirjoitti:

        Tiedän paljon lemmikkejä olevan kertostaloissa, mutta ei yhtään häätöä lemmikin vuoksi ole tullut tietooni.
        Nuoret koirat ovat omistajilleen haastavia, mutta nekin ovat yöt hiljaa kun omistajat ovat kotona.Kuuluuhan kerrostaloelämään aina ääniä päiväsaikaa, jos koira haukkuu tai kissa miukuu, se tuskin ketään häiritsee.
        Pentuaika, kaikilla lemmikeillä on haastavaa, kissat yleensä helpoimmasta päästä kuitenkin.Ovat hiljaisia, eikä juoksu ja leikkiminen naapureihin kuulu.

        Enemmän häiriötä on pianon pimputtajista, kitaran rämpyttäjistä, puukengillä kävelijöistä, aamuyöllä pyykkiä pesevistä, kiljuvista kakaroista, känniääliöistä ja tappelevista pariskunnista.


      • alkoholityöllistää

        Totta, kissan vuoksi ei poliisit ja lanssit käy.Tappelijoiden ja juopuneiden vuoksi useinkin.Alkoholi työllistää eniten viranomaisia, ja aiheuttaa häiriöitä, onnettomuuksia, sekä turhia kuluja yhteiskunnalle.


    • SYDÄMETTÖMILLE

      KISSA EI VOI ELÄÄ KEROSTALOSSA LAJITYYPILLISESTI. JOTEN LOPETTAKAA KIDUTTAMINEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Ystävällisestinam

        Voi itku kun pikku trollia vituttaa niin kauhiasti. Mikä se nyt noin pahan mielen on aiheuttanut? Kerro ystävä pieni huolesi, sillä se voi auttaa. Toki voit myös tarkistaa lääkkeesi annostuksen. Terveisiä sinne suljetulle osastolle.


      • TROLLILLAASIAA
        Ystävällisestinam kirjoitti:

        Voi itku kun pikku trollia vituttaa niin kauhiasti. Mikä se nyt noin pahan mielen on aiheuttanut? Kerro ystävä pieni huolesi, sillä se voi auttaa. Toki voit myös tarkistaa lääkkeesi annostuksen. Terveisiä sinne suljetulle osastolle.

        KISSOJEN ULOSTUSASTIASTA LEVIÄÄ KAKKABAKTEEREJA MONIEN METRIEN PÄÄHÄN SITÄ KÄYTETTÄESSÄ. JA NE LEVIÄVÄT JALOISSA YMPÄRI HUUSHOLLIA.


      • jufykkkkk
        TROLLILLAASIAA kirjoitti:

        KISSOJEN ULOSTUSASTIASTA LEVIÄÄ KAKKABAKTEEREJA MONIEN METRIEN PÄÄHÄN SITÄ KÄYTETTÄESSÄ. JA NE LEVIÄVÄT JALOISSA YMPÄRI HUUSHOLLIA.

        Pakene niitä,juokse,pelastaudu...


      • TROLLILLAHÄTÄ
        jufykkkkk kirjoitti:

        Pakene niitä,juokse,pelastaudu...

        EI MINUN ASUNNOSSA, VAAN KISSATALOUKSISSA. KISSA IHMISTEN LEVITTÄMÄT BAKTEERIT ON JO JOKAPAIKASSA. EN VOI PELASTAUTUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Goodbyebaby
        TROLLILLAHÄTÄ kirjoitti:

        EI MINUN ASUNNOSSA, VAAN KISSATALOUKSISSA. KISSA IHMISTEN LEVITTÄMÄT BAKTEERIT ON JO JOKAPAIKASSA. EN VOI PELASTAUTUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Jokainenhan meistä joskus kuolee.


      • lymcpo
        Goodbyebaby kirjoitti:

        Jokainenhan meistä joskus kuolee.

        sinulla on aivan tyypillinen kissallisen välinpitämättömyys.


      • Hellobaby
        lymcpo kirjoitti:

        sinulla on aivan tyypillinen kissallisen välinpitämättömyys.

        Olen realisti, se ei ole välinpitämättömyyttä.


    • kattilassa

      Kyllä voi. Itsellänikin on. Ja on niin pirteä ja leikkisä kuin pentu vaikka on jo 16v.
      Ja kissa tarvitsee niitä kiipeilytelineitä. Niitä voi itsekin tehdä. Minäkin olen tehnyt
      sellaisen ja on sillä ostettukin teline käytössä.

    • ragdoll

      no kyllä voi!! itellä kaksi kissaa kerrostalo- yksiössä! ja on todella pieni.. mahtavasti pärjäävät kun on paljon virikkeitä kissoilla. iso raapimispuu jossa kissoilla on hyvä olla ja pystyvät leikkimään ja raapimaan. ja meidän kissat tykkäävät käydä ulkona niin käytän kissat ulkona todella usein etenkin taloyhtiön omalla pihalla. eikä mitään ongelmaa!

    • kurnau

      kyllä kissa oppii ku pentuna ottaa.mut kissan elämähää se ei ole.sori.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe