Mertalassa 4kissanpentua etsii hyvää ja huolehtivaa kotia! olemme nyt 7viikkoisia, meitä on 2 tyttöä ja 2 poikaa.. kuvia voin laittaa halutessa sähköpostiin. Oma sähköpostini [email protected]
Annetaan kissanpentuja!
27
5846
Vastaukset
- !!!!!!!!!
Saa olla ilmaista,ota jonkinlainen maksu kissoistasi,ettei kissan ottajalle tule väärää kuvaa lemmikin pidosta! Jos todella haluaa kissan,on oltava valmis maksamaan,huomioitava myös tulevat eläinlääkärissä käynnit,rokotukset ja steriloinnit. Suosittelen myös Sinun kissalle leikkausta,ei tarvitse kaupitella poloisia,joita on kodittomina paljon ennestäänkin.
- nixu_
Kissoille on jo koti.. pääsevät maalle.. ja kyllä otin maksun.
- !!!!!!!
nixu_ kirjoitti:
Kissoille on jo koti.. pääsevät maalle.. ja kyllä otin maksun.
Toivon kissoilesi onnellista kissan elämää hiiripaisteineen. Olen "yliherkkä" noille kissailmoituksille,koska liian usein se on se kissa,joka kärsii ihmisten toimista. ps. leikkauta myös oma kissasi:)
- inxuh
!!!!!!! kirjoitti:
Toivon kissoilesi onnellista kissan elämää hiiripaisteineen. Olen "yliherkkä" noille kissailmoituksille,koska liian usein se on se kissa,joka kärsii ihmisten toimista. ps. leikkauta myös oma kissasi:)
joo osaan kyllä huolehtia oman kissani leikkauttamisista yms.. siskoni on toiminut eiläinlääärinä 12vuotta ja on osannut neuvoa minua aika paljon!!!
- !!!!!!!!
inxuh kirjoitti:
joo osaan kyllä huolehtia oman kissani leikkauttamisista yms.. siskoni on toiminut eiläinlääärinä 12vuotta ja on osannut neuvoa minua aika paljon!!!
Että,lähipiirissäsi on asiantunteva henkilö.näissä elänasioissa:) Kaikilla ei ole,ja sen takia moni niin ihana kissa jää vaille huolenpitoa ja turvaa.
- öäöäöäöäöäöäöä
Mistäkään eläimestä ei tarvitse veloittaa minkäänlaista maksua sitä antaessa / myydessä. Kaikki eivät saa sellaista käsitystä että : ''Joo tosta kissasta ei tarvii huolehtia kun se ei maksanut mitään'' jos esims. kissa annetaan ilmaiseksi. Itselläni on ollut koko elämäni ajan kissoja eikä yksikään ole maksanut penniäkään, silti niistä on huolehdittu niin hyvin kuin pystyy. Olen antanut ystävilleni kissapoikueistani pentuja ilmaiseksi, mutta nyt lopulta sitten leikkautin kaikki huushollini kissat. Joten kissasta ei tarvitse pyytää maksua. En kyllä olisi valmis luopumaan kissanpennuistani ulkopuolisille joten hyväkun on tämä suku jotka ovat kissarakkaita. Se on jokaisen oma päätös minne kissansa antaa, paras paikka niille olisi kumminkin maalle. Oli kissa minkä rotuinen tahansa, ne pitävät ulkoilusta ja ruohikossa kiehnäämisestä.
- EERGOMOAJIGSJ
!!!!!!! kirjoitti:
mä en kyl kissanpennust maksais paljoo ku jos ei oo mit bengalii ym.
nii itekki mä sain oma kissa ilmatteeks , omistaja opiskeli ja oli allergine kissoille.. outoo .
ollaa leikattu se sun muuta, madotettu ollaa e muista millo. sisäkissa.asutaa kerrostalossa. ei käy ulkona melk koskaa varm 1-5kertaa vuodessa joskus enemmä jos haluu ite mennä siis tietysti valjaissa viedää =)
ei oo mitään sairauksii tullu, hoidetaan tietenkin VAIKKA EI OLLA MITÄÄ MAKSETTU nytkin tossa vieressä nukkuu tyytyväisen. no tietty 0-50e e oo mit mutta kun näkee niitä maatiaspentu ilmotuksii jotai 300e kpl nii huhhuh .. jää vaa ilma omistajaa/lopetetaa, ku kaikki haluuu mahdollisimma halval et on sit varaa ostaa sille kisulle lelui käyttää lääkäris tarpeetulle sun muut mukavaa... =)
joo en tiiä .. mitä mielt oikee oon xD EI KOMMENTTEEEII KIITOOOSS/ JATKOA TÄLLE - sama tos ylhääl.
EERGOMOAJIGSJ kirjoitti:
mä en kyl kissanpennust maksais paljoo ku jos ei oo mit bengalii ym.
nii itekki mä sain oma kissa ilmatteeks , omistaja opiskeli ja oli allergine kissoille.. outoo .
ollaa leikattu se sun muuta, madotettu ollaa e muista millo. sisäkissa.asutaa kerrostalossa. ei käy ulkona melk koskaa varm 1-5kertaa vuodessa joskus enemmä jos haluu ite mennä siis tietysti valjaissa viedää =)
ei oo mitään sairauksii tullu, hoidetaan tietenkin VAIKKA EI OLLA MITÄÄ MAKSETTU nytkin tossa vieressä nukkuu tyytyväisen. no tietty 0-50e e oo mit mutta kun näkee niitä maatiaspentu ilmotuksii jotai 300e kpl nii huhhuh .. jää vaa ilma omistajaa/lopetetaa, ku kaikki haluuu mahdollisimma halval et on sit varaa ostaa sille kisulle lelui käyttää lääkäris tarpeetulle sun muut mukavaa... =)
joo en tiiä .. mitä mielt oikee oon xD EI KOMMENTTEEEII KIITOOOSS/ JATKOA TÄLLEniin viel kissani on nyt 4v vanha jo :) saatiin 5kk
- kissani meku <3
öäöäöäöäöäöäöä kirjoitti:
Mistäkään eläimestä ei tarvitse veloittaa minkäänlaista maksua sitä antaessa / myydessä. Kaikki eivät saa sellaista käsitystä että : ''Joo tosta kissasta ei tarvii huolehtia kun se ei maksanut mitään'' jos esims. kissa annetaan ilmaiseksi. Itselläni on ollut koko elämäni ajan kissoja eikä yksikään ole maksanut penniäkään, silti niistä on huolehdittu niin hyvin kuin pystyy. Olen antanut ystävilleni kissapoikueistani pentuja ilmaiseksi, mutta nyt lopulta sitten leikkautin kaikki huushollini kissat. Joten kissasta ei tarvitse pyytää maksua. En kyllä olisi valmis luopumaan kissanpennuistani ulkopuolisille joten hyväkun on tämä suku jotka ovat kissarakkaita. Se on jokaisen oma päätös minne kissansa antaa, paras paikka niille olisi kumminkin maalle. Oli kissa minkä rotuinen tahansa, ne pitävät ulkoilusta ja ruohikossa kiehnäämisestä.
juuri näin . ( ylhääl oleva teks.)
- kelle vaan
Kissanpentuja noin heppoisin perustein.Se kun on vaan niin,että tyttö-lapset ihastuvat kisuihin,ja vuoden kuluttua tämä leikkaamaton kissa aiheuttaa naapurustossa,ja luonnossa arvaamatonta harmia.Kissat kuuluvat maalle,ne ovat petoja,syövät pikkulintuja, kiitoksena tappavat jyrsijöitä.Tuovat jyrsijän suolet rappusille,ja kehnäävät kiitosta saaliistaan.Palkitsemalla pedon kermalla,tai hyvällä paistilihalla,saalis ei kun suurenee.Tällainen käytös on kissalle luonteista.Kissa ei ole kaupunki asukas,koska se on osaksi villi,ja nauttii vapaudesta.Kissahan ei koskaan kesyynny kokonaan,vaan pärjää myös luonnossa.Pane pennut 100e kipale,niin huomaat että kukaan ei huoli.Eli näitä kissoja haluavatkin juuri ne perheet,joilla ei ole varaa ostaa eikä ylläpitää maksullisia lemmikkejä.
- palstalle
eksyi todellinen moraalin/riistanvartija ;). Minulla on ollut kissoja opiskeluajoista lähtien, ihan ilmaiseksi saanut. Nyt olen 45v. ja omistan 2 kissaa, toinen saatu ilmaiseksi ja toisesta maksettu 10€. Kumpikin voi ihan yhtä hyvin ja ulkoilevat valjaissa silloin tällöin. Kerostalossa sisäkissoina, madotan silti muutaman kerran vuodessa (apteekissa antavat tähänkin neuvoja tuleeko matolääke sisä- vai ulkokissalle).
Minäkin olen perheellinen ja pienituloinen, mutta en valitse lemmikkejä hinnan mukaan, vaan rodun, ollaan kissa-ihmisiä ja koirankusetusta säässä kuin säässä inhoan yli kaiken, rodusta viis ja hinnasta siis.
Tähän asti olen pystynyt ruokkimaan ja ostamaan kissoillemme kemiallisen wc:n, ruokinta- ja juoma-automaatin leluja, vitamiinejakaan unohtamatta ja herkkunappeja silloin tällöin.
Joten elä moralisoija tule sanelemaan kenellekkään eläinrakkaalle ihmiselle, missä sen kissan pitää asua. Monesti kerrostaloissa (esim. vanhuksilla) kissoista pidetään huomattavasti parempi huoli, kuin maalla, missä välillä ei edes "muisteta", että ai niin, onhan meillä kissakin "ei vaan ole näkynyt kolmeen viikkoon"!!! - Very-nais
palstalle kirjoitti:
eksyi todellinen moraalin/riistanvartija ;). Minulla on ollut kissoja opiskeluajoista lähtien, ihan ilmaiseksi saanut. Nyt olen 45v. ja omistan 2 kissaa, toinen saatu ilmaiseksi ja toisesta maksettu 10€. Kumpikin voi ihan yhtä hyvin ja ulkoilevat valjaissa silloin tällöin. Kerostalossa sisäkissoina, madotan silti muutaman kerran vuodessa (apteekissa antavat tähänkin neuvoja tuleeko matolääke sisä- vai ulkokissalle).
Minäkin olen perheellinen ja pienituloinen, mutta en valitse lemmikkejä hinnan mukaan, vaan rodun, ollaan kissa-ihmisiä ja koirankusetusta säässä kuin säässä inhoan yli kaiken, rodusta viis ja hinnasta siis.
Tähän asti olen pystynyt ruokkimaan ja ostamaan kissoillemme kemiallisen wc:n, ruokinta- ja juoma-automaatin leluja, vitamiinejakaan unohtamatta ja herkkunappeja silloin tällöin.
Joten elä moralisoija tule sanelemaan kenellekkään eläinrakkaalle ihmiselle, missä sen kissan pitää asua. Monesti kerrostaloissa (esim. vanhuksilla) kissoista pidetään huomattavasti parempi huoli, kuin maalla, missä välillä ei edes "muisteta", että ai niin, onhan meillä kissakin "ei vaan ole näkynyt kolmeen viikkoon"!!!Hyvä kissakoti on meilläkin tarjottu kissalle vaikka ilmaiseksi saatiin tuo ihana karvapallo. On leikattu, rokotettu, madotettu, syötetty, ulkoilutettu valjaissa ja harjattu ym. Ja asumme kerrostalossa ja tällä hetkellä olemme aika vähällä toimeentulevia. Mutta kissa on saanut mitä on tarvinnut. Siitä on ollut paljon iloa sekä aikuisille että lapsille. Tällä hetkellä en pystyisi sijoittamaan satoja euroja lemmikkiin, mutta nykyisestä pidämme hyvää huolta, eikä se ole sen arvoa laskenut silmissämme tai sydämissämme että emme ostaneet sitä isolla rahalla. Kaikkea kun ei voi edes mitata rahassa. Maailma ei ole mustavalkoinen, ja kaikilla on oikeus iloon ja onneen, kevyemmälläkin budjetilla.
- nina86
no joo. mitäköhän tähän sanois....itellä ollut reilu 10 vuotta kissoja ja yhestäkään en ole TODELLAKAAN maksanut. pitää jokaisella joka kisun ottaa olla sen verran omaatuntoo ja tietämystä et kissa on ottamisen jälkeen hänen vastuullaan,ei kissa ite saa ruokaa ostettuu,vettä laitettuu ja hiekkoja vaihdettuu.itelläni ollut sellanen pointti et ku otin ekan kissani:vaikka itellä ei ole ruokaa niin eläimillä pitää olla.ja toinen asia mitä mie en ymmärrä on et jos ottaa kissan ja sit heti ku se kasvaa ja ei oo enää pentu tulee olevinaan joku allergia ja kisu on "pakko" antaa pois...JOS EPÄILET OLEVAS ALLERGINEN MENE EKA TESTIIN JA OTA SEN JÄLKEEN VASTA KISU....itellä astma ja mie en missään nimessä antaisi omia kullanmuruja minnekkään
- rahalla saa ?
Itsellä tällä hetkellä 4 kissaa, kaikki leikattuja sisäkissoja. Ilmaisiksi olen saanut (esim.pito-ongelmien vuoksi) ja jostain taisin kympinkin maksaa. Näistä viimeisimmästä kuitenkin hellyin maksamaan 80euroa, ajatellen juurikin, että hyvistä oloista otan pennun kerrankin.. Kissan sain pyyhkeen sisässä koppaan, nenän pää vaan näkyi. Luotin myyjään, olinhan kuvatkin saanut ja puhelimessa useampaan kertaan juteltu. Kotona kopasta paljastui täysin kauttaaltaan rastoittunut ja paakkuuntunut turkki (puolipitkäkarvainen kissa, eläinlääkärin piti poistaa takut, eläin rauhoitettiin toimenpiteen ajaksi), korvanpäät sekä nenä osittain olivat kuivat ja karheat, nenä parani, mol.korvista tippui n.1cm kuivuttuaan pois (eläinlääkäri kertoi olevan yleistä, kun kissa jätetään kovilla pakkasilla ulos..), kissan valkoinen maha oli ruskeahko joka karvan kasvaessa paljastui pelkästään liaksi ja kuraksi. Karvojen poiston jälkeen löytyi karvapaakkujen alta TODELLA laiha kissa, mitähän olikaan saanut syödä ja milloin viimeksi..
No näistä "pikku vastoinkäymisistä selvittiin", kissa oli kiltti ja ihmisrakas ja ilmeisen pitkähermoinen, kun kaiken kesti.. Kissa alkoi joidenkin viikkojen jälkeen käymään uupuneeksi, nukkui vain, ruoka ja juoma kuitenkin maistui entiseen malliin. Vointi vaikutti useamman päivän huonolta, joten kisu kainaloon ja eläinlääkäriin, olinhan miettinyt leikkuuttamistakin noille ajoille.
Lääkäri ei silmämääräisesti poikkeavana kissan käytöstä pitänyt, kirkas silmäinen, kirsu kostea.. (tässä vaiheessa olin saanut eläinlääkärin uskomaan, että olin OSTANUT kissan, enkä itse kaltoinkohtelija! Ikävää on joutua vielä epäillyksikin kaiken päälle..) Eläinlääkäri päätti leikata kissan ja kuinkas ollakaan, mahasta löytyikin vielä kaksi poikasta! Olisivat juurikin kohta syntyneet, kissa oli niin hoikka, ettei tätä voinut huomata, edes eläinlääkäri ei huomannut. Leikkaus on vaikeampi tässä tilanteessa ja tulehdusriskit kasvavat. Ja tietenkin epäonnisella kisullani tulehdus iski.. en voi edes selittää, miltä TODELLA kivulias kisu näyttää ja tuntui, ettei mikään auta. Onneksi antibiootit yhdistettyinä kipulääkkeisiin paransivat ja muutamassa päivässä jo pahin kipu helpotti.
Tänä päivänä kisuni voi oikein hyvin, ihana iso karvapallo. Kehrää tunteja sylissä tahtomatta pois ollenkaan, turkinharjaus ja kynsien leikkaaminen vaivatonta. Pientä arkuutta uusia asioita kohtaan kylläkin. Rankka oli pienen kissan alkumetrit.. Onnellinen olen kuitenkin, että tuli kissa otettua, moni ei kenties olisi jaksanut hoitaa koko ruljanssia ja kauhea ajatella, että olisi jäänyt ensikotiinsa.. Ja sain maailman parhaan kissan :)
Tässäpä vastaus sen hehkuttamiseen, että " KISSAN PITÄÄ MAKSAA", höpöhöpö!
Leikkauttamiseen kannattanee sijoittaa nekin rahat tai eläinlääkärillä ravaamiseen ylipäänsä, kuten minulla kävi.
Ja kissojen kaltoinkasvattajat, saunan takana on tilaa! - HilleviHillevi
Menikö ne kaikki jo - jos ei niin laita sähköpostia [email protected]
- Vauva ku vauva!
Jos kissan saa ilmaiseksi, se otetaan lapselle leluksi, opiskelijan koti-ikävään, juopolle terapiaksi - ja huonosti käy kaikille!! Myös vanhuksille hankitaan usein kissa seuraksi! Ravinto on tällöin mitä sattuu, keinutaan keinutuolilla päälle, kompastutaan ja poletaan päälle hämärässä ym.ym.
Katsokaa tarkkaan, kelle näitä kissa äidin lapsia annatte!!!!Muistutus: luovutusikä on 12 viikkoa!! - Vauva ku vauva!
Hei kaikki kisuista kiinnostuneet, huomatakaa että eka viesti on laitettu
2.8.2010!!! Ihan paikkansa pitäviä juttuja tää sisältää! Kannattaa lukea!! - kakuuu
Onko ne viellä
- Usko jo!!
ALOITUS ON VUODELTA 2010!!!!!
- Xyx
Olen kiinostunut kissan pennusta ja haluaisin 1 voitko lähettää kuvan sähköpostiin juuri äsken lähetin sinulle viestin jossa näkyy puhelinnumero.
- Hjklop
Toivottavasti on tämä vitsi
- Anonyymi
Saanko tulla katsomaan? Onko kissat ilmaiseksi?
- Anonyymi
Saat tulla ja tietysti ilmaiseksi.
- Anonyymi
Tottakai saa. Tule ihmeessä. Ihan ilmaiseksi!
- Anonyymi
Olen kiinostunut poikakissasta. Sellaista olen etsimässä. Mistä osoitteesta voi hakea
- Anonyymi
Lopetuta kissat eläinlääkärissä, ne ovat petoja ja kusipäät uudet omistajat kuitenkin päästää ne vapaaksi.
- Anonyymi
12 v vanha juttu....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415