Olen nimittäin huomannut, että vähänkin sulatettu juusto aiheuttaa minulle ihan hirveää pahoinvointia. "tuore" juusto ei tätä nimittäin tee.
Epäilen siksi lisäaineita, sillä reaktio on täsmälleen samanlainen, kuin jos syön mehujäätä tai nestemäistä makeutusainetta. Ihan hirveä, lamaannuttava pahoinvointi.
Mikähän yhteinen tekijä näillä kolmella voisi olla? Sulatettu juusto, mehujäät ja nestemäinen makeutusaine? Nuo kolme aiheuttavat ihan samanlaisen allergiareaktion(?).
Mitä lisäaineita juustossa on?
5
1941
Vastaukset
- ...........
mistäköhän juustosta on kyse, itsellä on tällä hetkellä jääkaapissa kahdeksaa eri laatua:)))
Siis millä lailla sulatettu juusto? Ei siis sulatejuusto vaan sulatettu juusto, ymmärsinkö oikein?- EräsAllerginen
Ei mitkään hienot. :)
Ja sulatettu esim. munakkaan sisällä, hampurilaisen välissä ja spagetin päällä sulana raasteena - Yks vaan
EräsAllerginen kirjoitti:
Ei mitkään hienot. :)
Ja sulatettu esim. munakkaan sisällä, hampurilaisen välissä ja spagetin päällä sulana raasteenaJoidenkin maha ei kuulemma kestä kalsiumkloridia E509, jota on monissa juustoissa. Katso tuoteseloste.
- kumma juttu
Minä ihmettelen samaa, että voiko juustolle olla allerginen. Minulle aiheuttaa kaikki juusto sen että ensin tulee ylävatsa kipeäksi ja turpoaa ja sitten oksennan väritöntä limaa ja sitten vuorokauden sisällä turpoaa huulet ja kieli. Tai sitten tämä johtuu jostakin muusta mutta näin on tapahtunut monta kertaa juuri juuston syömisen jälkeen, edam, emmental yms.
Olisihan se oikeutettua saada tietää, mitä esim. juustoissa syötetään ihmisille. Kohta vuosi sitten laitoin kyselyn sinihomemurujuuston valmistajalle, että miksi juusto ei sula mm. keitettäessä ja mitä aineita juustoissa on. Eipä ole tullut vastausta, vaikka lupasivat laittaa asian eteenpäin tutkittavaksi. Juuri maistelin näkkärin päällä lidlin edamia ja kuumaa teetä...edam alkoi pyöriä suussa kuin purukumi, eikä se sitten sulanutkaan, vaikka kuinka jauhoin. Laitoin "purkan" vesitilkassa mikroon, mutta ei se muuttunut miksikään, rasvat vain olivat liuenneet veteen ja valkoinen purukumimainen limppi pysyi ennallaan. Juustoissa ei käsittääkseni ole kuitua, joten ihmetyttää se sulamaton massa, mitä juustosta jäi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768