Mitä lisäaineita juustossa on?

EräsAllerginen

Olen nimittäin huomannut, että vähänkin sulatettu juusto aiheuttaa minulle ihan hirveää pahoinvointia. "tuore" juusto ei tätä nimittäin tee.

Epäilen siksi lisäaineita, sillä reaktio on täsmälleen samanlainen, kuin jos syön mehujäätä tai nestemäistä makeutusainetta. Ihan hirveä, lamaannuttava pahoinvointi.

Mikähän yhteinen tekijä näillä kolmella voisi olla? Sulatettu juusto, mehujäät ja nestemäinen makeutusaine? Nuo kolme aiheuttavat ihan samanlaisen allergiareaktion(?).

5

1633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      mistäköhän juustosta on kyse, itsellä on tällä hetkellä jääkaapissa kahdeksaa eri laatua:)))
      Siis millä lailla sulatettu juusto? Ei siis sulatejuusto vaan sulatettu juusto, ymmärsinkö oikein?

      • EräsAllerginen

        Ei mitkään hienot. :)

        Ja sulatettu esim. munakkaan sisällä, hampurilaisen välissä ja spagetin päällä sulana raasteena


      • Yks vaan
        EräsAllerginen kirjoitti:

        Ei mitkään hienot. :)

        Ja sulatettu esim. munakkaan sisällä, hampurilaisen välissä ja spagetin päällä sulana raasteena

        Joidenkin maha ei kuulemma kestä kalsiumkloridia E509, jota on monissa juustoissa. Katso tuoteseloste.


      • kumma juttu

        Minä ihmettelen samaa, että voiko juustolle olla allerginen. Minulle aiheuttaa kaikki juusto sen että ensin tulee ylävatsa kipeäksi ja turpoaa ja sitten oksennan väritöntä limaa ja sitten vuorokauden sisällä turpoaa huulet ja kieli. Tai sitten tämä johtuu jostakin muusta mutta näin on tapahtunut monta kertaa juuri juuston syömisen jälkeen, edam, emmental yms.


    • Olisihan se oikeutettua saada tietää, mitä esim. juustoissa syötetään ihmisille. Kohta vuosi sitten laitoin kyselyn sinihomemurujuuston valmistajalle, että miksi juusto ei sula mm. keitettäessä ja mitä aineita juustoissa on. Eipä ole tullut vastausta, vaikka lupasivat laittaa asian eteenpäin tutkittavaksi. Juuri maistelin näkkärin päällä lidlin edamia ja kuumaa teetä...edam alkoi pyöriä suussa kuin purukumi, eikä se sitten sulanutkaan, vaikka kuinka jauhoin. Laitoin "purkan" vesitilkassa mikroon, mutta ei se muuttunut miksikään, rasvat vain olivat liuenneet veteen ja valkoinen purukumimainen limppi pysyi ennallaan. Juustoissa ei käsittääkseni ole kuitua, joten ihmetyttää se sulamaton massa, mitä juustosta jäi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe