Kulutusmittari/ajotietokone

Hyvin rullaati

-99 1.6, ihan perusmalli.
Saako tuollaiseen järkevällä hinnalla/vaivannäöllä lisätyksi ajotietokoneen tai kulutusmittarin?
Mittaripaneelin vaihdolla tms.

10

1131

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se vaan ei käy...

Ei onnistu. Paneeli ei vielä mittaa itse mitään, tarvitaan anturit ja johdotus. Niitä vaan ei sun Mondeossa ole. Itsekin ajelen välillä -99/ 2.0 Mondeolla enkä edes ymmärrä, miksi moista härveliä tarvitsisin.

• Hyvin rullaati

...paneelin lisäksi laitetaan tarvittavat anturit ym. ja ehkä jotain softapäivityksiä.

Eihän se välttämätön ole, olisi vain kiva kokeilla pääsisikö mittareiden avulla alle 6.4 l/100km kulutukseen. Joka sekin on jo ihan hyvä arvo tuolle Focukselle.

• kivahan sitä on seur
        Hyvin rullaati kirjoitti:

...paneelin lisäksi laitetaan tarvittavat anturit ym. ja ehkä jotain softapäivityksiä.

Eihän se välttämätön ole, olisi vain kiva kokeilla pääsisikö mittareiden avulla alle 6.4 l/100km kulutukseen. Joka sekin on jo ihan hyvä arvo tuolle Focukselle.

mallissa on yhdistetty 6,7- pääsen alle leikiten. josutavalla ajotavalla ripeällä kkasutuksella ja varpaisillaan ajolla. sekä valitsemalla reitit niin ettei tarvii turhaa stopata oikealle kääntymisiä mieluummin kuin vasemmalle sekä ajamalla kun liikennettä on vähän (esim. iltayö matkaajo)

• Se ei vaan käy

Tankkauspäiväkirja, kilometrin ja litrat ylös ja tankki aina täyteen. Kas siitä saat keskikulutuksen luotettavammin kuin mittareista. Mikä vika tässä perinteisessä kulutusmittauksessa oikein on?

• Hyvin rullaati
        Se ei vaan käy kirjoitti:

Tankkauspäiväkirja, kilometrin ja litrat ylös ja tankki aina täyteen. Kas siitä saat keskikulutuksen luotettavammin kuin mittareista. Mikä vika tässä perinteisessä kulutusmittauksessa oikein on?

Kyllä kynä ja paperi ihan hyvä systeemi on. Päiväkirjaa olen pitänyt vuodesta -82. Siksi tuumasin, että voisin kolmannen auton kanssa kokeilla jotakin uutta...

• gauge

Onko sulla siinä OBDII-tökkeliä? jos on niin italiasta saa tilattua halvalla n. 100€ laitteen, jolla näkee mielenkiintoisia asioita autosta. Googlaa tai hae ebaysta.

• Hyvin rullaati

Tuollaistakin vaihtoehtoa olen tuumaillut...
        Kynä ja paperi silti edelleen käytössä. Ehkä sitten seuraavassa autossa löytyy mittareita joka lähtöön.

• HOJ

Tuollaistakin vaihtoehtoa olen tuumaillut...
        Kynä ja paperi silti edelleen käytössä. Ehkä sitten seuraavassa autossa löytyy mittareita joka lähtöön.

Jos vilkkuviikseen tulee pinniin 10 keltamusta johto niin ajotietokoneen johdotus löytyy autosta. Pesunestesäiliössä ei välttämättä ole pinnankorkeus anturia mutta senkin voi lisätä jälkikäteen.

syylärin takapuolelle vain ulkolämpöanturi kiinni ja ajotietokoneen näyttö & info näppäimellä varustettu viiksi ebaystä. eipä siinä juuri muuta tarvita. keskikulutus, lämpötila ja jäljellä oleva ajomäärä km.ssä näkyvät kyllä.

• Huonon englantitaito

Löytyyköhön Ford Focuksen ajotietokoneeseen suomenkielistä ohjetta mistään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      352
      1051
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      728
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      656
    4. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      578
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      40
      545
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      523
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      461
    9. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    10. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      451
    Aihe