Olen vuosia kärsinyt masennuksesta joka ei varmaankaan tule paranemaan enää koskaan, ja pahimmillaan pienetkin murheet saavat todella pahalle mielelle. Saati sitten keskikokoiset ja isommat.
Keväällä tuli ero pitkäaikaisesta suhteesta ja siirryin omaan asuntoon kolmen kissan kanssa. Nuorin kissani oli jo ensimmäisessä kodissaan pikkutytön kertoman mukaan saanut kuulema kuseksia (muiden kissojen ohella?) nurkkiin vapaasti, ja tätä samaa se jatkoi meillä. Kun vaihdoimme kaksiosta kolmioon, touhu katkesi kuin seinään ja enää se ei paikkoja sotkenut. Nyt kun eron jälkeen siirryin taas kaksioon, se on alkanut kuseksia ympäri eteistä ja varsinkin vessan lattiaa. Välillä menee paremmin, nyt on niin paha tilanne että tuntuu ettei se laatikkoon tee enää ollenkaan.
Sanomattakin selvää on että alan olla aivan finaalissa tilanteen vuoksi koska masennus pahenee ja pelkään että asunto menee pilalle ja joudun maksamaan melkoiset korvaukset jos haju pääsee pinttymään!
En halua neuvoja että tee niin ja näin, sillä luulen ettei tässä auta nyt oikein muu kuin luopua kissasta. Mutta se se onkin se ongelma, sillä tiedän että jos menen tyrkyttämään sitä jollekin katastrofiyhdistykselle, sieltä tulee ensimmäiseksi haukut ja huutoa, ja sitä en masentuneena kertakaikkiaan jaksa. Muutenkin on helposti syyllistymässä kaikesta mahdollisesta, ja jos vielä tässä kissa-asiassa saa haukut niskaansa niin tulee mieleen että parempi sitten kai että tämmöinen ihminen kuin minä lopettaa itsensä kun on niin paska kertakaikkiaan. Olen joskus aikoinaan ollut yhteyksissä sinne yhdistykseen pariinkiin kertaan eri asioista, ja aina olen saanut kuulla kunniani. Eka kerta oli sellainen että piti erään toisen ihmisen kissa saada eteenpäin jonnekin toisaanne, ja toinen kerta kun ihmettelin miten saisin villinä loukutetut kissat kesyyntymään, kun ne vain sähisivät pitkin nurkkia. Aika kiukkuista oli se vastine sitten kun kyselin apua. Ei uskalla sinne enää soitella...
Ei ole minun syyni että parisuhteestani tuli ero. Jos olisin tiennyt tulevani jätetyksi, en tasan taatusti olisi ottanut kolmatta kissaa!!! Kolmioonkaan en voinut jäädä, ei olisi ollut varaakaan.
Toivon nyt että kissa löytää ilmoitusten kautta kodin ilman että minua tullaan haukkumaan ja solvaamaan, mutta jos tämä tilanne tästä kovin pitkittyy niin en tiedä miten tämän jaksan. :(
Kissaongelma
8
264
Vastaukset
- kissan omistaja
Minun mielestäni, saamasi vastaukset sieltä ovat olleet todella törkeitä.
On monia ihmisiä, jotka joutuvat yht' äkkiä luopumaan kissastaan mm. astma, tai allergia, myös olen nähnyt ilmoituksia, missä ei vai enää voida enää pitää kissaa.
Jos ei normaalien ilmoituksien kautta löydy heti ottajaa, kokeile Apula palstaa, sieltä löytyy varmasti ottajia, sieltä sain omalle kissalleni hoitajan, kun olin lähdössä ulkomaille, sekä sisareni laittoi ilmoituksen kahdesta kissasta, mitkä tarvitsivat kodin pikaisesti. Se toimi.
Luulen, että myös omasi saa kodin vielä, joku joka todellakin jaksaa huolehtia kissasta ja opettaa sen :)
Mutta älä huoli, kaikki järjestyy, vaikka niillä on joskus masennuksena turhankin hiasta järjestyä. Tiedän tunteen, ja se on ihan kamala. Mutta jaksamisia sinulle :)- Hiiriä ja ihmisiä
Olinkin autuaasti unohtanut tuon Apulan, hyvä kun muistutit.
Luulisi nuorehkon kissan vielä kelpaavan jonnekin. Ja on jaksavaisempia, kärsivällisempiä ihmisiä. Ja ennenkaikkea sellaisia joilla on AUTO ja mahdollisuus kuskata kaikenlaista raskaampaa materiaalia "hiekka"materiaaliksi. Itselläni on eron jälkeen ollut mahdollisuus saada eksän kantoapua 20 L pellettisäkkien kanssa, mutta hän aikoo muuttaa toiselle puolelle maata ja jäljelle ei jää kai muuta kuin se että joudun taas raahaamaan niitä kaupan aineksia. Ja niistä pelletit vaan on parhaita, ne sitovat pissanhajun. En missään nimessä masennukseni kanssa halua vielä kaiken päälle profiloitua hulluksi kissaämmäksi jonka kotona haisee aina kuselle... :(
- jkjkjkjk
Masennus ei ole vieläkään kaikkien mielestä sairaus. Joskus on mentävä oikopolkua, vaikka olisikin hienoa yrittää muuttaa asenteita. Minä olen ainakin joskus sanonut syyksi vain kroonisen sairauden, kun on tarvinnut antaa joskus syitä johonkin, mitä en pysty tekemään. Ei luulisi tulevan rutinoita, jos sanoisit että sinulla on todettu joku fyysinen vammauttava sairaus. Monet kun vain luulevat, että masennus johtuu tahdonvoimasta.
Koita olla lannistumatta. Asenteita riittää. Sinä tiedät, että syynä on sairaus. Toivottavasti kisu löytää hyvään kotiin.- Hiiriä ja ihmisiä
Masennuksen yksi pirullisimpia piirteitä on syyllisyydentunne. Sen takia tuntuu että pitäisi vain jaksaa ponnistaa ja yrittää. Mutta mitenkäs ponnistat kun voimavarat ovat nolla. Kun otin 3. kissan en todellakaan ollut osannut ajatellekaan että olisi aikanaan yksin koko trion kanssa...
(Leikattujahan nämä kaikki ovat, luonnollisesti.)
- Neuojaneuojen perään
JOs on kyse leikkaamattomasta kollista niin se merkkailee tai voi olla virtsatulehduksestakin kyse, joka hoituu lääkkeillä. Se neuvoista.
- Hiiriä ja ihmisiä
Unohdin näemmä mainita että nykyisessä asunnossa ilmeisesti kissan ongelma on sen entistäkin pahemmaksi tullut allergia. Eli sen silmät ärtyvät, ja se onkin repinyt ne aivan pahan näköisiksi, sen vuoksi että pelletit pölisevät. Kissahan aivastelee ja pärskyy tuon tuostakin.
Kokeilin nyt toista materiaalia hiekkana, sellaisia valkeita helmiä. Sehän onnistui imemään niistäkin jotain tomua nenäänsä ja alkoi kusta pitkin vessanlattiaa entistäkin enemmän.
Tällä hetkellä on sitten yksi pytty pellettejä ja yksi helmiä, pissaa on silloin tällöin väärissä paikoissa. Olen laittanut muutaman ilmoituksen että annetaan maataloon, mutta kukaan ei vastaa.
Eksä lupasi eron tiimellyksessä auttaa kissojen kanssa, mutta kun olen nyt asiasta hänelle purkautunut, ei ole vastannut yhtikäs mitään. Tuntuu kuin kaikki paska todellakin kaadettaisiin minun niskaani, vaikka hänhän se jätti minut enkä minä häntä.
Meinasin jopa viedä kissan ulos tällä alueella kun täällä on muidenkin kissoja irrallaan, mutta taloni ovisysteemi on vähän hankala ja en usko että eläin on niin rohkea että nätisti odottelee siellä aina että joku ihminen päästäisi sen sisään (jos edes tajuaisi niin tehdä). Asuin aiemmin eräässä kerrostalossa jossa rotukissa sai vapaasti kulkea tällä tavalla ja kaikki auttoivat sitä tarvittaessa. Mutta eihän sellainen systeemi kaikkialla suju.
Masennuksen vuoksi olen tapaillut silloin tällöin MTT:n hoitajaa, hän oli sitä mieltä että kissa piikille... Ei herranjumala, menisin varmaan hirteen sen jälkeen. =(- kissan omistaja
Kissa piikille? Ei missään nimessä! Onko sinulla ketään tuttua tai sukulaista, jolla olisi maatila?
Onko Apulasta vielä ollut mitään onnea?
Mutta jos peletit ovat hankalia... Itse olen pitänyt ihan tavallista kissanhiekkaa, koska se on halvempaa. Lidlissä on tullut ostettua 10kg hiekka säkki 5 euron pintaan. Se on ainakin toiminut, vaikka välillä pissapaukut eivät ole paukkuina, mutta kannattaa yrittää.
Ja exäsi on todella idiootti, kun tuollaisen teki. Jos et laita pahaksesi, mutta saaneet haukkua hänet yhdeksi eka luokan ääliö-valehtelija-idiootti tyypiksi.
Jaksamisia sinulle! - Hiiriä ja ihmisiä
kissan omistaja kirjoitti:
Kissa piikille? Ei missään nimessä! Onko sinulla ketään tuttua tai sukulaista, jolla olisi maatila?
Onko Apulasta vielä ollut mitään onnea?
Mutta jos peletit ovat hankalia... Itse olen pitänyt ihan tavallista kissanhiekkaa, koska se on halvempaa. Lidlissä on tullut ostettua 10kg hiekka säkki 5 euron pintaan. Se on ainakin toiminut, vaikka välillä pissapaukut eivät ole paukkuina, mutta kannattaa yrittää.
Ja exäsi on todella idiootti, kun tuollaisen teki. Jos et laita pahaksesi, mutta saaneet haukkua hänet yhdeksi eka luokan ääliö-valehtelija-idiootti tyypiksi.
Jaksamisia sinulle!Ei ole sellaisia jotka voisivat ottaa. Ainoalla tietämälläni maatilalla on jo kaksi kissaa ja nämäkin tappelevat keskenään... Muuten olisinkin jo tyrkyttänyt.
Otin ilmoitukset välillä poiskin; sitä ennen oli kaksi vastannut, mutta kumpikin hävisi sen siliän tien kun kerroin tarkkaan kaikki seikat. Nyt ne ovat olleet pari päivää ja kukaan ei ole vastannut (kolmella eri saitilla).
Kyllä tosiaan eksän kanssa alkaa jurppia. Kissajuttu ahdistaa minua aika pahasti ja olen vk-lopun mittaan laittanut asiasta hänelle s-postia, auttaisi kun saisi edes keskustella asiasta, mutta jätkä vaan leikkii mykkäkoulua kun tietysti höylää siellä sitä uutta muijaansa. Että on kumma miten yksi ihastuminen johonkin ihmiseen on sellainen asia että kaikki lupauksensa voi unohtaa sen tien. Tulee sellainen olo kuin hän toivoisi minun häviävän elämästään kokonaan, vaikka sitä kaveruutta jankutti silloin kun erottiin. Mutta en minä niin helpolla häviä - en ennen kuin tämä kissa-asia selviää jollain tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703560Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483533Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532779
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k421704- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961635- 391400