Kuinka monta versiota graduohjaajalle?

S-posti/kasvotusten

Heippa,

olen aloittelemassa kirjallisuuden gradun vääntämistä, ja kiinnostaisi nyt kuulla,
kuinka usein te gradua väsäilleet/väsäilevät olette tavanneet graduohjaajanne
prosessin aikana? Kuinka monta versiota näytitte ohjaajalle? Ja tapahtuiko
palautteenanto kasvotusten vai sähköpostilla?

Itselläni on jo aihe kirkkaana mielessä, jatkan kandistani, joten tuskin tulen
tarvitsemaan ihan kamalasti ohjausta. Olen muutenkin sellainen itsenäinen
puurtaja, joka mieluiten näyttäisi ohjaajalle vain version-pari, ja sitten
jo laittaisi tekeleen kansiin pölyttymään. :) Riippuu toki varmasti täysin
ohjaajasta ja työn laadusta, onko tämä mahdollista.

Eli niin, miten teillä, arvoisat kanssagraduilija?

3

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tua234

Itse olen tavannut graduohjaajaani todella monta kertaa, koska hänellä ei onneksi ole kuin minut ja kaverini ohjattavana tällä kertaa. Olen siis myös jutellut hänen kanssa puhelimessa, Skypessä ja meilitellyt, mutta uskoisin tämän olevan aika harvinaista yleisesti ottaen.
      Luulen, että ohjaaja, jonka ohjattava tekee itsenäisesti töitä on kyllä ihan tyytyväinen. Tämä siksi, että ohjaajilla on yleensä aika paljon kaikkea muutakin tekemistä.

• sisuataijotakin

graduseminaarin - joka on pakollinen - tapaat ohjaajasi joka kokoontumiskerralla ja saat siellä erinomaista ohjausta sekä ohjaajaltasi että muilta seminaarilaisilta, varsinkin opponentiltasi. Jos kerran sinulle on kaikki noin selvää, valmistuu gradusi varmaankin seminaarin aikana.
      Jos taas tarvitset lisäohjausta, voit pyytää sitä ohjaajaltasi. Sinulla on oikeus saada ohjausta tietty määrä.

• an englishman

Minulla meni graduprosessi aikoinaan hieman erikoisesti. Eli omassa oppiaineessani (englanti) pidettiin graduseminaari (näinhän ei kaikilla ole), jonka aikana gradua kirjoitettiin. Lukuvuoden kuluessa silloin tällöin etenevän seminaarin aikana piti saada noin 40 sivua kasaan ja loput sitten itsenäisesti esim. kesän aikana tapaamalla ohjaaja kerran tai pari seuraavan lukuvuoden alussa. Seminaarin aikana tehtiin siis omaa gradua niin, että kirjoitettiin muutama väliraportti ja opponoitiin muiden seminaarilaisten töitä.

Muutin yliopistopaikkakunnalta pois, ja sitten kävikin niin että graduintoni lopahti ja vaihdoin aihetta täysin. Ohjaajakin vaihtui. Lopullisen graduni tein sitten toisella paikkakunnalla enkä tavannut ohjaajaa kertaakaan kasvotusten - ohjaus tapahtui s-postitse. Gradusta napsahti silti yllättäen laudatur. Mainittakkoon, ettei ohjaajavaihdos sinällään ollut iso asia, koska ainelaitos, jolla opiskelin, oli pieni ja tunsin molemmat ohjaajat jo hyvin entuudestaan.

Eli sanoisin, että gradun teko onnistuu ihan hyvin itsenäisestikin. Ja etenkin, jos on jo kandityö pohjalla ja aihe hyvin selvillä ja rajattuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1578
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      67
      1541
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      163
      1346
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1227
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      106
      1171
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      278
      1155
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1039
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      59
      1018
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      88
      953
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      940
    Aihe