Heippa,
olen aloittelemassa kirjallisuuden gradun vääntämistä, ja kiinnostaisi nyt kuulla,
kuinka usein te gradua väsäilleet/väsäilevät olette tavanneet graduohjaajanne
prosessin aikana? Kuinka monta versiota näytitte ohjaajalle? Ja tapahtuiko
palautteenanto kasvotusten vai sähköpostilla?
Itselläni on jo aihe kirkkaana mielessä, jatkan kandistani, joten tuskin tulen
tarvitsemaan ihan kamalasti ohjausta. Olen muutenkin sellainen itsenäinen
puurtaja, joka mieluiten näyttäisi ohjaajalle vain version-pari, ja sitten
jo laittaisi tekeleen kansiin pölyttymään. :) Riippuu toki varmasti täysin
ohjaajasta ja työn laadusta, onko tämä mahdollista.
Eli niin, miten teillä, arvoisat kanssagraduilija?
Kuinka monta versiota graduohjaajalle?
3
523
Vastaukset
- tua234
Itse olen tavannut graduohjaajaani todella monta kertaa, koska hänellä ei onneksi ole kuin minut ja kaverini ohjattavana tällä kertaa. Olen siis myös jutellut hänen kanssa puhelimessa, Skypessä ja meilitellyt, mutta uskoisin tämän olevan aika harvinaista yleisesti ottaen.
Luulen, että ohjaaja, jonka ohjattava tekee itsenäisesti töitä on kyllä ihan tyytyväinen. Tämä siksi, että ohjaajilla on yleensä aika paljon kaikkea muutakin tekemistä. - sisuataijotakin
graduseminaarin - joka on pakollinen - tapaat ohjaajasi joka kokoontumiskerralla ja saat siellä erinomaista ohjausta sekä ohjaajaltasi että muilta seminaarilaisilta, varsinkin opponentiltasi. Jos kerran sinulle on kaikki noin selvää, valmistuu gradusi varmaankin seminaarin aikana.
Jos taas tarvitset lisäohjausta, voit pyytää sitä ohjaajaltasi. Sinulla on oikeus saada ohjausta tietty määrä. - an englishman
Minulla meni graduprosessi aikoinaan hieman erikoisesti. Eli omassa oppiaineessani (englanti) pidettiin graduseminaari (näinhän ei kaikilla ole), jonka aikana gradua kirjoitettiin. Lukuvuoden kuluessa silloin tällöin etenevän seminaarin aikana piti saada noin 40 sivua kasaan ja loput sitten itsenäisesti esim. kesän aikana tapaamalla ohjaaja kerran tai pari seuraavan lukuvuoden alussa. Seminaarin aikana tehtiin siis omaa gradua niin, että kirjoitettiin muutama väliraportti ja opponoitiin muiden seminaarilaisten töitä.
Muutin yliopistopaikkakunnalta pois, ja sitten kävikin niin että graduintoni lopahti ja vaihdoin aihetta täysin. Ohjaajakin vaihtui. Lopullisen graduni tein sitten toisella paikkakunnalla enkä tavannut ohjaajaa kertaakaan kasvotusten - ohjaus tapahtui s-postitse. Gradusta napsahti silti yllättäen laudatur. Mainittakkoon, ettei ohjaajavaihdos sinällään ollut iso asia, koska ainelaitos, jolla opiskelin, oli pieni ja tunsin molemmat ohjaajat jo hyvin entuudestaan.
Eli sanoisin, että gradun teko onnistuu ihan hyvin itsenäisestikin. Ja etenkin, jos on jo kandityö pohjalla ja aihe hyvin selvillä ja rajattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278