Kuinka monta versiota graduohjaajalle?

S-posti/kasvotusten

Heippa,

olen aloittelemassa kirjallisuuden gradun vääntämistä, ja kiinnostaisi nyt kuulla,
kuinka usein te gradua väsäilleet/väsäilevät olette tavanneet graduohjaajanne
prosessin aikana? Kuinka monta versiota näytitte ohjaajalle? Ja tapahtuiko
palautteenanto kasvotusten vai sähköpostilla?

Itselläni on jo aihe kirkkaana mielessä, jatkan kandistani, joten tuskin tulen
tarvitsemaan ihan kamalasti ohjausta. Olen muutenkin sellainen itsenäinen
puurtaja, joka mieluiten näyttäisi ohjaajalle vain version-pari, ja sitten
jo laittaisi tekeleen kansiin pölyttymään. :) Riippuu toki varmasti täysin
ohjaajasta ja työn laadusta, onko tämä mahdollista.

Eli niin, miten teillä, arvoisat kanssagraduilija?

3

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tua234

      Itse olen tavannut graduohjaajaani todella monta kertaa, koska hänellä ei onneksi ole kuin minut ja kaverini ohjattavana tällä kertaa. Olen siis myös jutellut hänen kanssa puhelimessa, Skypessä ja meilitellyt, mutta uskoisin tämän olevan aika harvinaista yleisesti ottaen.
      Luulen, että ohjaaja, jonka ohjattava tekee itsenäisesti töitä on kyllä ihan tyytyväinen. Tämä siksi, että ohjaajilla on yleensä aika paljon kaikkea muutakin tekemistä.

    • sisuataijotakin

      graduseminaarin - joka on pakollinen - tapaat ohjaajasi joka kokoontumiskerralla ja saat siellä erinomaista ohjausta sekä ohjaajaltasi että muilta seminaarilaisilta, varsinkin opponentiltasi. Jos kerran sinulle on kaikki noin selvää, valmistuu gradusi varmaankin seminaarin aikana.
      Jos taas tarvitset lisäohjausta, voit pyytää sitä ohjaajaltasi. Sinulla on oikeus saada ohjausta tietty määrä.

    • an englishman

      Minulla meni graduprosessi aikoinaan hieman erikoisesti. Eli omassa oppiaineessani (englanti) pidettiin graduseminaari (näinhän ei kaikilla ole), jonka aikana gradua kirjoitettiin. Lukuvuoden kuluessa silloin tällöin etenevän seminaarin aikana piti saada noin 40 sivua kasaan ja loput sitten itsenäisesti esim. kesän aikana tapaamalla ohjaaja kerran tai pari seuraavan lukuvuoden alussa. Seminaarin aikana tehtiin siis omaa gradua niin, että kirjoitettiin muutama väliraportti ja opponoitiin muiden seminaarilaisten töitä.

      Muutin yliopistopaikkakunnalta pois, ja sitten kävikin niin että graduintoni lopahti ja vaihdoin aihetta täysin. Ohjaajakin vaihtui. Lopullisen graduni tein sitten toisella paikkakunnalla enkä tavannut ohjaajaa kertaakaan kasvotusten - ohjaus tapahtui s-postitse. Gradusta napsahti silti yllättäen laudatur. Mainittakkoon, ettei ohjaajavaihdos sinällään ollut iso asia, koska ainelaitos, jolla opiskelin, oli pieni ja tunsin molemmat ohjaajat jo hyvin entuudestaan.

      Eli sanoisin, että gradun teko onnistuu ihan hyvin itsenäisestikin. Ja etenkin, jos on jo kandityö pohjalla ja aihe hyvin selvillä ja rajattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe