Mikä on nopein auto ratapäivillä jos ehtona on n 5000 euroa ja sillä pitää päästä töihin myös talvella? Ehdottakaa malleja. Ajo-ominaisuudet maantiellä saa olla surkeat, koska töihin on vain 15 min ajo. Olis autokuume...
Nopein rata-auto halvalla
36
6145
Vastaukset
- GTI...
Osaava tekijä rakentaa viidellä tonnilla vaikka kanttiladasta melko nopean rata-auton.
Jos tuolla summalla pitää saada valmis, ajokuntoinen laite niin katselisin esimerkiksi jotakin turbotettua tai Mi16 koneista 205 GTI Pösöä tai Renault Clioa 1.8 16V koneella. Jää sitten rahaa myös huoltoon, korjauksiin ja hyviin renkaisiin. Nuo ovat niin kevyitä laitteita, että liikkuvat aika iloisesti jo pienemmilläkin tehoilla ja alustakin on aika hyvässä vireessä jo tehtaan jäljiltä. Ei niillä parkkiksella kunnioitusta kerätä, mutta radalla pesevät monet isommat ja selvästi tehokkaammat mennen tullen.
Viiden tonnin sporttia kun on hankkimassa, pitää sitten valmistautua itse sitä korjaamaan. Tuon hintaluokan laitteet ovat jo niin vanhoja ja rääkättyjä, että vikoja tulee varmasti ja paljon, valitsit minkä tahansa... - Kiva kundi
Unohda paskat ranskikset ja osta kunnon laatuauto:
http://www.nettiauto.com/audi/a4/3371263
Jää rahaa alustasarjaankin.- WorkTrackDay
kiva kundi kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/nissan/almera/3300271
Tollanen olis kestävä ja näppärä. :)Tarkoitatko todella, että menisin Almeralla radalle? Millä perustelet että tämä olisi paras mahdollinen? Nissanista ehkä Skyline olisi jo voitu minulle puhua ympäri ostamaan, mutta Almera?
- WorkTrackDay
Tallissa on nyt jo GTI-Golf ja en usko että tuo on edes sitä nopeampi. Oleko koskaan ajanut kierrostakaan tuolla Audollasi radalla? Oliko hyvä?
- AnTi-iDiOt
WorkTrackDay kirjoitti:
Tallissa on nyt jo GTI-Golf ja en usko että tuo on edes sitä nopeampi. Oleko koskaan ajanut kierrostakaan tuolla Audollasi radalla? Oliko hyvä?
Niin,almera taitaa tosiaan olla liian laadukas sulle.
5000e ja joku rataraketti pitäisi saada,ei hyvää päivää taas kun taitaa humina käydä siellä korvien välissä..
- olet homo
Etkö sä hinttariosaa itse etsiä kotteroa? Voi teitä mammanpoikia, äiti pyyhkii pyllynkin, mutta radalle pitää päästä leikkimään "räikköstä".
- WorkTrackDay
Olen ajellut Porscheilla ja Golffeilla. Nyt tekis mieli kokeilla jotain muuta. Miksi minun pitäisi kaikki tehdä itse? Eikö enään saa neuvoa kysyä? Ja miksi radalle ei saisi mennä ajaan ilman että leikkii Räikköstä?
Ei viitsi turhaan ostella jotain Nissaneita vain toteakseen niiden olevan paskoja. Helpommalla pääsee kun kysyy neuvoja. Taitaa vain olla tämä palsta juuri teidän pikkuipanoiden pärskintämesta. Olisipa täällä muitakin aikuisempia jotka ymmärtää rata-autoilusta jotain. Taidan mennä takaisin merkkikerhojen sivuille..
Ja turha myydä mulle mitään. En osta Suomenmaasta ainuttakaan autoa. Kaikki olen hakenut itse ulkomailta. Tulee halvemmaksi. - ei tiiä mitään
WorkTrackDay kirjoitti:
Olen ajellut Porscheilla ja Golffeilla. Nyt tekis mieli kokeilla jotain muuta. Miksi minun pitäisi kaikki tehdä itse? Eikö enään saa neuvoa kysyä? Ja miksi radalle ei saisi mennä ajaan ilman että leikkii Räikköstä?
Ei viitsi turhaan ostella jotain Nissaneita vain toteakseen niiden olevan paskoja. Helpommalla pääsee kun kysyy neuvoja. Taitaa vain olla tämä palsta juuri teidän pikkuipanoiden pärskintämesta. Olisipa täällä muitakin aikuisempia jotka ymmärtää rata-autoilusta jotain. Taidan mennä takaisin merkkikerhojen sivuille..
Ja turha myydä mulle mitään. En osta Suomenmaasta ainuttakaan autoa. Kaikki olen hakenut itse ulkomailta. Tulee halvemmaksi.Eikö paras rata-auto olisi MR2, keskimoottori ja kaikki, jos vielä turbolla niin tehoakin löytyy
http://www.nettiauto.com/toyota/mr2/ - minä vaan
ei tiiä mitään kirjoitti:
Eikö paras rata-auto olisi MR2, keskimoottori ja kaikki, jos vielä turbolla niin tehoakin löytyy
http://www.nettiauto.com/toyota/mr2/Jos haluat radalla kovaa pääsevän auton niin sinuna etsisin suosiolla noin 2000e auton ja laittaisin tuon loput 3000e sen laittamiseen. Radalla ajaessa suurin merkitys on alustalla. Hyvällä alustalla kompensoi usean kymmenen hevosvoiman edestä vauhtia. Tämä ei tarkoita mitään kivireki alustaa vaan oikein säädettyä säädettävää alustaa. Alustaan kannattaa panostaa se 2000e ja loput 1000e laittaa parempiin öljyihin, suodattimiin, nesteisiin ja jarruosiin. Mikäli rahaa jää niin seuraavaksi perus virityksiä (pakoputkistoa, pakosarjaa, imupuolen päivittelyä)
- WorkTrackDay
ei tiiä mitään kirjoitti:
Eikö paras rata-auto olisi MR2, keskimoottori ja kaikki, jos vielä turbolla niin tehoakin löytyy
http://www.nettiauto.com/toyota/mr2/Olen harkinnut keskimoottoriautoa. MR2,n vain ei sovi sisään tälläinen yli 100 kiloinen hyvin. Toinen vaihtoehto olisi Fiero. Onko kokemusta näistä autoista? Molempiin voisi kyllä rakentaa rata-alustaa helposti.
- fieroilija
WorkTrackDay kirjoitti:
Olen harkinnut keskimoottoriautoa. MR2,n vain ei sovi sisään tälläinen yli 100 kiloinen hyvin. Toinen vaihtoehto olisi Fiero. Onko kokemusta näistä autoista? Molempiin voisi kyllä rakentaa rata-alustaa helposti.
Itselläni on harrasteautona fiero GT. Siihen kyllä mahtuu helposti 100-kiloinen, itelläkin on ollut pahimmillaan massaa 98kg, pituutta on 185cm, mutta ainakin 10cm pitempikin kaveri mahtuisi. Fierossa on itse asiassa pieneksi ja matalaksi autoksi yllättävän hyvin tilaa ja penkit ja ajoasento ovat erinomaisia. Myös sivuttaistuki on erinomainen, autossahan istutaan kuin kaukalossa, massiivinen keskikonsoli toisella puolella ja iso oven kyynärnoja toisella puolella, matkustajat ei pahemmin heilu tiukemmissakaan mutkissa.
Ajo-ominaisuudet ovat aika hyvät, tehoa saisi olla vähän enemmän, mutta yllättävän pirteästi se kulkee teholukuihinsa nähden. Tosi hauska sillä on ajella kesällä ja kuivalla asfaltilla se kulkee mutkissa kuin kiskoilla. Mutta talviautoksi siitä ei taida olla. Liukkaalla kelillä keula meinaa hakea ja vesilammikoista keula yrittää nousta vesiliirtoon.
- siinä se
Tollaselle neidille sopii parhaiten vaaleanpunainen Renault Twingo.
- WorkTrackDay
Onko kysymykseni loukannut sinua jotenkin? Vai olenko väärässä paikassa?
- ........
WorkTrackDay kirjoitti:
Onko kysymykseni loukannut sinua jotenkin? Vai olenko väärässä paikassa?
Kymyksesi tuskin loukkasi ketään, mutta väärässä paikassa kyllä olet. Yrität ilmeisesti saada asiallista keskustelua aikaiseksi, se ei tällä paskapalstalla onnistu millään konstilla.
- 320 Diesel
WorkTrackDay kirjoitti:
Onko kysymykseni loukannut sinua jotenkin? Vai olenko väärässä paikassa?
Sä oot ihan oikealla palstalla, tänne tuning-palstalle te hinaajat kuuluttekin. Hölmö sä olet, kuin teinityttö.
- WorkTrackDay
320 Diesel kirjoitti:
Sä oot ihan oikealla palstalla, tänne tuning-palstalle te hinaajat kuuluttekin. Hölmö sä olet, kuin teinityttö.
Tuninkikilkuttimet ei paljoa kiinnosta, mutta ajattelin että harrasteautoilu olisi lähinnä rata-autoilua. Oliko täällä jossain sitten palsta johon sopisin rata-autoilukysymyksien kanssa?
teinityttö? Heh... jos näkisit minut, niin et paljoa teinityttöön vertaisi. d8-)
Ja vielä kerran anteeksi jos olen loukannut teidän teinipoikien hienoa palstaa asiattomilla kysymyksillä. Olin ihan tosissani neuvoa kysymässä. Taitaa teinitytöt ja hoimojutut olla lähinnä tämän palstan kiinnekohta.
- Känni Josh
Riippuu siitä mitä itse pystyt tekemään/aiot nähdä vaivaa. Lähtisin etsimään omapainoltaan mahdollisimman kevyttä autoa, jospa olis vielä tehdasturbolla, siitä ois hyvä kutitella.
- 1+16
Teho/paino/hinta varmaa yksi parhaista ja paikoita löytyy helposti. Perseestä näköinenhän se on ja tuskin kovin nopea radalla kun ei ole painoa takarenkailla.
- sabanix
Yleisesti paras auto radalle voisi olla honda civic/integra type-r, toyota mr2, mazda mx-5, porsche 944, mites bmw 328 ?
noin äkkiseltään ei tule muita mieleen. onhan jotain radikaalimpiakin varmasti tarjolla, kuten caterhamnin tyyliset putkihäkkyrät. tietty vaatii että alusta ja jarrut on päivitetty rata kuntoon.- 235476
328 on ihan laiska ennemmin e30 turbolla ja laitettuna
- Känni Josh
235476 kirjoitti:
328 on ihan laiska ennemmin e30 turbolla ja laitettuna
mihin se pitäs laittaa
- WorkTrackDay
Känni Josh kirjoitti:
mihin se pitäs laittaa
BMWkundin pitäisi laittaa SE mun pyllyyn.
- WorkTrackDay
WorkTrackDay kirjoitti:
BMWkundin pitäisi laittaa SE mun pyllyyn.
Joku lainaa nimimerkkejäkin nyt... huomaa että lasten palsta.
- Känni Josh
235476 kirjoitti:
328 on ihan laiska ennemmin e30 turbolla ja laitettuna
kahen tonnin painonen malmikasa onki rata-autojen aatelia.
- WorkTrackDay
WorkTrackDay kirjoitti:
Joku lainaa nimimerkkejäkin nyt... huomaa että lasten palsta.
Itkin tämän palstan huonoutta äidin kainalossa. Onneksi äiti tykkää omasta pullukasta pojastaan, vaikka välillä tyttöilenkin.
- Känni Josh
Kupla. Koneisiin on osaa tarjolla yllin kyllin. En kellottanu ikuna, enkä muihin verrannu, mut siis aivan helvetin hauska ajaa toimivalla alustalla ja pirteellä tekniikalla. Akku sinne lähelle etupuskuria, auttaa vähän puskemiseen.
- rattopena
haisie, osta hevonen
- sabanix
google hakuun: evo 100 Greatest Drivers' Cars
Löytyy parin kympin sakista halpojakin malleja.- sdfdfd
Kun sadan listalla ei ole ainoatakaan jenkkiautoa niin on pakko epäillä että ko. lista on enemmän tai vähemmän puolueellinen.
Lisäksi listalla taitaa olla joka ikinen Lotuksen malli mitä on ikinä tehty, sattumaako? - sabanix
sdfdfd kirjoitti:
Kun sadan listalla ei ole ainoatakaan jenkkiautoa niin on pakko epäillä että ko. lista on enemmän tai vähemmän puolueellinen.
Lisäksi listalla taitaa olla joka ikinen Lotuksen malli mitä on ikinä tehty, sattumaako?Milloin jenkkiauto on ollut ajettavuudeltaan hyvä? Ehkä juuri viimeisimmät Corvetet voivat olla sitä.
Lotus, siinähän ei ole mitään muuta hyvää, kuin juuri ajettavuus.
- Pösöfani
Pienellä budjetilla radalle ehdottomasti 106GTI / Saxo VTS..
- WorkTrackDay
No niin, ostettu sitten 106 gti pösö, vieläpä isolla Garretin turbolla. Auto on mitä mainioin ratakäyttöön, osui juuri ja juuri budjettiin, kun tein alusta ja rengas päivitykset!
- james.
Teho ei ole tärkein asia nopeassa rata autossa,ei sekään onko auto etu,taka vai neliveto.Voimakas moottori on plussaa mutta auton paino on melkeen se tärkein.Radalla kun ajelen 1000euron,800kg,150hv rumalla vapaasti hengittävällä etuveto hondalla niin ajan samoja kierrosaikoja kun 15000e evot,ämmäläiset,sx:ät jne.Kevyt auto ei tarvitse hyviä jarruja,parhaita renkaita,parasta kalleinta alustaa koska paino syö näitä asioita.Kun painoa ei ole niin pääset helpommalla auton muutoksien ja rahan suhteen.Vapaasti hengittävä moottori on myös kestävä,taloudellinen ja huoltovapaa.
- lifemocker
jos rata-autoa tehdään niin ensinnähän sitä nimenomaan laitetaan/parannetaan juurikin alusta, jarrut ja renkaat
- RoastedDoorIs
Tästä mallia PetrooliPäille ratakuumeeseen!
https://www.youtube.com/watch?v=B6qggqKVdjU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448109Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432151Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262062- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811627Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071- 251066
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850