Millainen melu voi laskea häiritseväksi? Naapurini mölyää, valittaa kovaan ääneen, huutaa tai riitelee naisensa kanssa päivät pitkät. Kattoni läpi kuuluu ihan kaikki. Pystyn melkein seuraamaan keskusteluja normaaliin ääneenkin, mutta etenkin kuulen äänensävyn, eli jatkuva valittaminen, riiteleminen nuhteleminen jne. Puhuu kovaan ääneen ja sitten vielä riidellessä karjuu kuin hullu. Käyttää jotain puukenkiä ja huutaa puhelimeen. Herään öisin siihen että yhtäkkiä 4:ltä aamulla heidän pitää "keskustella" valittavaan sävyyn jostakin tai harrastaa seksiä. Illalla riitely/kovaääninen valitus kuuluu 1-2 asti yöllä ja viikonloppuisinkin joudun heräämään 7-8 aikaan koska naapuri on alkanut paasaamaan taas. En pysty nukkumaan naapurini takia.
Hän on huutamisesta saanut varoituksen, mutta mitä teen nyt?? Raivoaminen on ehkä vähentynyt, muttei loppunut, ja kovaääninen valitus jatkuu. Joudun omassa kodissani JATKUVASTI seuraamaan ja heidän junttimaista valituspuheita, mies ei käy töissä vaan laahuilee kotona ja huutaa tyttöystävälleen joka on melkein aina siellä. Ei kai minun tarvitse omassa kodissani kärsiä aamusta iltaan...? Vaikkakin hän ei aina huuda, niin KAIKKI kuuluu ja sitä on TODELLA rasittavaa joutua kuuntelemaan joka ikinen päivä. Asun pienessä yksiössä eli ääni on jatkuvasti suoraan pääni yläpuolella, tehdessäni töitä, syödessäni, katsoessani telkkaria, yrittäessäni nukkua, AINA, ja kotona haluaisi tietysti rauhoittua ja levätä...
Kehtaako isännöitsijälle tehdä ilmoitusta "puhumisesta"...? Mies on kironut meitä naapureitakin kun joku on hakannut seinään kesken kovaäänisen riitelyn, eli ei todellekaan halua yrittääkään tulla naapureiden kanssa toimeen. Mitä ihmettä teen, voinko mielestänne valittaa isännöitsijälle taas...? Vai onko jokaisella oikeus puhua kovaan ääneen kotona aamusta iltaan vaikka tietää, että se kuuluu naapureille ja häiritsee heitä...?
Häiritsevä naapuri, missä raja?
46
14484
Vastaukset
- kokenut samaa
Se on ainakin yleisin "laki" että klo 22.00 jälkeen jokaisella on oikeus omaan rauhaan, eli silloin pitäisi möykän loppua! Kannattaa valittaa tästä ehdottomasti. Laita nimetön lappu postilaatikkoon jossa PYYDÄT riitelemään mieluummin päivällä, ja jos mahdollista, helvetin kaukana talostanne, jos sulla riittää huumori, mutta luulen, ja tiedän, että oikeesti inhottavassa tilanteessa oot! Valitus isännöitsijälle, sulla ON oikeus saada olla asunnossasi rauhassa ainakin tosiaan sen klo 22 jälkeen aamu kuuteen muistaakseni.
- En jaksa enää...
Joo tiedän että yöllinen huutaminen on kielletty, mutta viime aikoina nimenomaan ei ole HUUTANUT yöllä... On huutanut päivällä ja puhunut yöllä (niin että herään siihen). Eli mietinkin, voinko valittaa siitä, että keskustelevat niin kovaa ja valittavaan tyyliin (itse asiassa kuulen vain miehen äänen ja miten hän moittii naista) että minä jopa herään siihen keskellä yötä..? Katto taitaa olla ohut, muta SILTI, eihän näin voi elää... Kyllä minäkin puhun hiljempaa yöaikaan, minusta se on ihan normaalia ettei silloin puhuta kovaan ääneen vaan päin vastoin.
Eli tosiaankin, ei ole huutanut yöllä varoituksen jälkeen (toisaalta olen ollut evakossa mökillä kun en kestänyt enää), mutta huutaa päivisin, ehkä joka/joka toinen päivä kunnon karjumista ja riitoja, ja muuten monta tuntia päivässä valitusta tai "keskustelua" kovaan ääneen, muttei huutamista. Kuulen kaiken omaan kotiini. Tämä juuri on ongelmani, tiedän että järjestyssäännöt kieltävät melun yöllä, mutta mikä on MELU? Ja entäpä päiväsaikaan sitten? Ei kai se nyt tarkoita että päivisin voi huutaa vapaasti, tai JATKUVASTI valittaa tyttöystävälleen niin kovaan ääneen että se häiritsee naapuria...
Ja vielä, jaksaisitko itse kuulla riitelyä ja kovaäänistä valitusta klo 06:01-21:59 joka päivä, onko se siis ok vain siksi että se on laillista...? En halua pyytää heitä riitelemään päivisin, tosiaankin kuulen ihan kaiken, mikään musiikki/tv/korvatulpat ei peitä melua. Olen ihan poikki tästä tilanteesta, tietysti naapureilta kuuluu ääniä, muttei JATKUVASTI. Kyllä mielestäni päivisinkin pitää pystyä olemaan kotona niin ettei naapuri tee elämästä yhtä h*lvettiä... Mutta en tiedä mitä "laki" sanoisi. En halua muuttaa pois HÄNEN takiaan... - OwnHouse
En jaksa enää... kirjoitti:
Joo tiedän että yöllinen huutaminen on kielletty, mutta viime aikoina nimenomaan ei ole HUUTANUT yöllä... On huutanut päivällä ja puhunut yöllä (niin että herään siihen). Eli mietinkin, voinko valittaa siitä, että keskustelevat niin kovaa ja valittavaan tyyliin (itse asiassa kuulen vain miehen äänen ja miten hän moittii naista) että minä jopa herään siihen keskellä yötä..? Katto taitaa olla ohut, muta SILTI, eihän näin voi elää... Kyllä minäkin puhun hiljempaa yöaikaan, minusta se on ihan normaalia ettei silloin puhuta kovaan ääneen vaan päin vastoin.
Eli tosiaankin, ei ole huutanut yöllä varoituksen jälkeen (toisaalta olen ollut evakossa mökillä kun en kestänyt enää), mutta huutaa päivisin, ehkä joka/joka toinen päivä kunnon karjumista ja riitoja, ja muuten monta tuntia päivässä valitusta tai "keskustelua" kovaan ääneen, muttei huutamista. Kuulen kaiken omaan kotiini. Tämä juuri on ongelmani, tiedän että järjestyssäännöt kieltävät melun yöllä, mutta mikä on MELU? Ja entäpä päiväsaikaan sitten? Ei kai se nyt tarkoita että päivisin voi huutaa vapaasti, tai JATKUVASTI valittaa tyttöystävälleen niin kovaan ääneen että se häiritsee naapuria...
Ja vielä, jaksaisitko itse kuulla riitelyä ja kovaäänistä valitusta klo 06:01-21:59 joka päivä, onko se siis ok vain siksi että se on laillista...? En halua pyytää heitä riitelemään päivisin, tosiaankin kuulen ihan kaiken, mikään musiikki/tv/korvatulpat ei peitä melua. Olen ihan poikki tästä tilanteesta, tietysti naapureilta kuuluu ääniä, muttei JATKUVASTI. Kyllä mielestäni päivisinkin pitää pystyä olemaan kotona niin ettei naapuri tee elämästä yhtä h*lvettiä... Mutta en tiedä mitä "laki" sanoisi. En halua muuttaa pois HÄNEN takiaan...Mutta asiaan. Joo, tee ilmoitus tästä sivistymättömästä moukasta , mä en sinuna kattelis tollasta enää edes päivääkään. Nyt ilmoitus menemään ja mies lentää talosta pihalle kuin leppäkeihäs. (Jos lentää)
- En jaksa enää
OwnHouse kirjoitti:
Mutta asiaan. Joo, tee ilmoitus tästä sivistymättömästä moukasta , mä en sinuna kattelis tollasta enää edes päivääkään. Nyt ilmoitus menemään ja mies lentää talosta pihalle kuin leppäkeihäs. (Jos lentää)
Niin, olet onnekas. Minulla taas ei ole varaa sellaiseen. Valitin jo kerran ja siitä annettiin hänelle varoitus. En tiedä luottavatko he sitten yhteen ainoaan naapuriin jos vain minä valitan uudestaan ja uudestaan... Kahden varoituksen jälkeen vasta tulee häätö. Eli pelkään ettei se kuitenkaan riitä että vaikka sanoisin ettei mikään ole muuttunut (vaikkei huuda yhtä paljon öisin enää).
Valitanko siis sitä että puhuu jatkuvasti kovaan ääneen päivisin? Vai pitäisikö "kaunisella" hieman samalla...ja sanoa että huutaa, jotta varmasti saisi varoituksen. On inhottava tyyppi kaikin kaikkiaan, huusi rappukäytävässä kerran n10min suoraa kurkkua ja haistatteli meille naapureillle kun ollaan huomautettu äänistä. Eli en mene soittamaan ovikelloa enkä jätä uutta viestiä (en halua nimetöntä viestiä jättää, jätin jo ystävällisen pyynnön omalla nimelläni), pelkään että hän sekoaa taas ja tekee tarkoituksella enemmän harmia, tai on minua vastassa kun tulen kotiin joskus myöhään yksin....:/ Sekava tyyppi, isännöitsijäkin sanoi että joo vaikutti hieman oudolta ja aggressiiviselta. Mutta minkäs me sille voidaan että joku rouva on vuokrannut sille kämpän tästä talosta... - ...
"Se on ainakin yleisin "laki" että klo 22.00 jälkeen jokaisella on oikeus omaan rauhaan"
Valitettavasti se ei ole laki vaan sääntö ja kaiken lisäksi saman säännön nojalla ihmiset otaksuvat, että päiväsaikaan voi pitää minkälaista meteliä tahansa. joten kysymys on yhdestä turhimmasta säännöstä mitä kerrostaloon on ikinä luotu. Monet ihmiset käyvät nykyaikana yö- ja vuorotyössä ja heillä pitää myös olla oikeus riittävään unen määrään. - päivisin
... kirjoitti:
"Se on ainakin yleisin "laki" että klo 22.00 jälkeen jokaisella on oikeus omaan rauhaan"
Valitettavasti se ei ole laki vaan sääntö ja kaiken lisäksi saman säännön nojalla ihmiset otaksuvat, että päiväsaikaan voi pitää minkälaista meteliä tahansa. joten kysymys on yhdestä turhimmasta säännöstä mitä kerrostaloon on ikinä luotu. Monet ihmiset käyvät nykyaikana yö- ja vuorotyössä ja heillä pitää myös olla oikeus riittävään unen määrään.Ihan järjetön sellainen kiljunta, jotenka ihan pienestä vikinästä en olisi valittanut. Naapuri sanoi sen olevan normaalia lasten leikkimistä. Ei helvetti se oli ihan häiriköintiä ja häiriintyneiden kakaroiden järkyttävää kiljuntaa. Ämmä oli tehnyt viis kakaraa eikä eikä hallinnut sitä perhettään yhtään... sitten vika on naapureissa kun ei jaksa kukaan sitä vitun rääkymistä ja kiljuntaa kuunnella. Kamalat tramboliinit pihaan ja huvipuisto jossa saa kaikki rääkyä mielenmäärin ja vanhemmat saa istua tietokoneella tietenkin eikä tarvitse viedä kakaroita mihinkään sillä se maksaa.
- Kotirauhan puolesta
... kirjoitti:
Valitettavasti se ei ole laki vaan sääntö ja kaiken lisäksi saman säännön nojalla ihmiset otaksuvat, että päiväsaikaan voi pitää minkälaista meteliä tahansa. joten kysymys on yhdestä turhimmasta säännöstä mitä kerrostaloon on ikinä luotu. Monet ihmiset käyvät nykyaikana yö- ja vuorotyössä ja heillä pitää myös olla oikeus riittävään unen määrään.eipäs olekaan sääntö, vaan järjestysmääräys, taloyhtiöissä on järjestysmääräys, ja määräys tarkoittaa paljon enemmän kuin sääntö.
Järjestysmääräys on virallinen paperi jota noudatetaan, vain yleinen järjestyslaki voi mennä sen yli.
Aloittajalle, kenenkään ei tänä päivänä tarvitse kärsiä tuota, jos taloyhtiössäsi on hallitus niin sitä kautta isännöisijälle toimeksianto toisen varoituksen antamisesta ja jos sekään ei auta niin kolmas varoitus, siinä tapauksessa taloyhtiö voi ottaa asunnon haltuun kolmeksi vuodeksi yhtiökokouksen päätöksellä ja häirikkö saa lähteä.
Kotirauha on jokaisen oikeus, kenenkään ei pidä antaa rikkoa sitä jatkuvasti, sinun asuntosi on juuri häirikön alapuolella ja joudut kärsimään kaikista eniten.
Itse en kärsisi hetkeäkään vaan tarttuisin toimeen heti, joten tee sinäkin se, tsemppiä. - tuunari111
Kotirauhan puolesta kirjoitti:
eipäs olekaan sääntö, vaan järjestysmääräys, taloyhtiöissä on järjestysmääräys, ja määräys tarkoittaa paljon enemmän kuin sääntö.
Järjestysmääräys on virallinen paperi jota noudatetaan, vain yleinen järjestyslaki voi mennä sen yli.
Aloittajalle, kenenkään ei tänä päivänä tarvitse kärsiä tuota, jos taloyhtiössäsi on hallitus niin sitä kautta isännöisijälle toimeksianto toisen varoituksen antamisesta ja jos sekään ei auta niin kolmas varoitus, siinä tapauksessa taloyhtiö voi ottaa asunnon haltuun kolmeksi vuodeksi yhtiökokouksen päätöksellä ja häirikkö saa lähteä.
Kotirauha on jokaisen oikeus, kenenkään ei pidä antaa rikkoa sitä jatkuvasti, sinun asuntosi on juuri häirikön alapuolella ja joudut kärsimään kaikista eniten.
Itse en kärsisi hetkeäkään vaan tarttuisin toimeen heti, joten tee sinäkin se, tsemppiä.Taasko täällä jauhetaan paskaa näiden varoitusten lukumäärästä. As Oy-laissa ei siis todellakaan missään kohtaa puhuta, että varoituksia täytyy olla kolme. Tärkeetä hallintaanottovaroituksessa on se, että kaikki muodollisuudet hoidetaan oikein, siis alkaen näin:
Kirjallinen valitus hallitukselle. Kirjeessä täytyy olla yksilöitynä, mitä ja milloin häiriötä aiheutettu sekä myös maininta, että häiriköinti on jatkuvaa. Valitus allekirjoitetaan itse ja pyydetään mahdollisimman monta naapuria mukaan, yksi nimi tuskin riittää. Hallitus voi tämänjälkeen antaa vaikka heti hallintaanottovaroituksen, joka sitten annetaan häirikölle todisteellisesti.
Jos häirikkö ei tokene, niin alkaa muutaman kuukauden pituinen prosessi sisältäen yhtiöjärjestyksen vaatiman ajan ylimääräisen yhtiökokouksen koolle kutsumisesksi kaikki muut laissa määrätyt valitusajat ym. Mitään ei tapahdu siis hetkessä. - hallituksessa
tuunari111 kirjoitti:
Taasko täällä jauhetaan paskaa näiden varoitusten lukumäärästä. As Oy-laissa ei siis todellakaan missään kohtaa puhuta, että varoituksia täytyy olla kolme. Tärkeetä hallintaanottovaroituksessa on se, että kaikki muodollisuudet hoidetaan oikein, siis alkaen näin:
Kirjallinen valitus hallitukselle. Kirjeessä täytyy olla yksilöitynä, mitä ja milloin häiriötä aiheutettu sekä myös maininta, että häiriköinti on jatkuvaa. Valitus allekirjoitetaan itse ja pyydetään mahdollisimman monta naapuria mukaan, yksi nimi tuskin riittää. Hallitus voi tämänjälkeen antaa vaikka heti hallintaanottovaroituksen, joka sitten annetaan häirikölle todisteellisesti.
Jos häirikkö ei tokene, niin alkaa muutaman kuukauden pituinen prosessi sisältäen yhtiöjärjestyksen vaatiman ajan ylimääräisen yhtiökokouksen koolle kutsumisesksi kaikki muut laissa määrätyt valitusajat ym. Mitään ei tapahdu siis hetkessä.kirjallista varoitusta on yleinen menettely häätö/asunnon haltuunotto tapauksissa. Tarvittaessa käräjillä sitä pidetään "riittävänä näyttönä" siitä että varoitettu on riittävästi. Tuo luku 3 on tullut käräjäoikeuksien päätöksistä, vaikka sitä ei kuten mainitsit erikseen missään laissa määritelläkään.
- Hiljaisuus on tullut
En jaksa enää kirjoitti:
Niin, olet onnekas. Minulla taas ei ole varaa sellaiseen. Valitin jo kerran ja siitä annettiin hänelle varoitus. En tiedä luottavatko he sitten yhteen ainoaan naapuriin jos vain minä valitan uudestaan ja uudestaan... Kahden varoituksen jälkeen vasta tulee häätö. Eli pelkään ettei se kuitenkaan riitä että vaikka sanoisin ettei mikään ole muuttunut (vaikkei huuda yhtä paljon öisin enää).
Valitanko siis sitä että puhuu jatkuvasti kovaan ääneen päivisin? Vai pitäisikö "kaunisella" hieman samalla...ja sanoa että huutaa, jotta varmasti saisi varoituksen. On inhottava tyyppi kaikin kaikkiaan, huusi rappukäytävässä kerran n10min suoraa kurkkua ja haistatteli meille naapureillle kun ollaan huomautettu äänistä. Eli en mene soittamaan ovikelloa enkä jätä uutta viestiä (en halua nimetöntä viestiä jättää, jätin jo ystävällisen pyynnön omalla nimelläni), pelkään että hän sekoaa taas ja tekee tarkoituksella enemmän harmia, tai on minua vastassa kun tulen kotiin joskus myöhään yksin....:/ Sekava tyyppi, isännöitsijäkin sanoi että joo vaikutti hieman oudolta ja aggressiiviselta. Mutta minkäs me sille voidaan että joku rouva on vuokrannut sille kämpän tästä talosta...Meillä on parikin asukasta rapussa jotka pitää meteliä.
Mielestäni kenenkään ei ole pakko kuunnella sitä ja talon järjestys säännöthän on olemassa ja ne koskee
kaikkia.
Pitää vain tehdä se kirjallinen valitus ,niin silloin se on pakko käsitellä.
Kyllä jokaisella on oikeus kotonaan kunnon yöuniin ja muutenkin elää ilman ,että joutuu kuuntelemaan yöllä tai päivällä
jatkuvasti toisten mölinää,oli se sitten aikuisten tai lasten.
Vuokrataloissa maksetaan vuokraa ja omistusasunnoissa on maksettu siitä omasta asunnosta,se jo mielestäni riittää jokaisen oikeudeksi nauttia kodin rauhasta. - asunto-oy!
hallituksessa kirjoitti:
kirjallista varoitusta on yleinen menettely häätö/asunnon haltuunotto tapauksissa. Tarvittaessa käräjillä sitä pidetään "riittävänä näyttönä" siitä että varoitettu on riittävästi. Tuo luku 3 on tullut käräjäoikeuksien päätöksistä, vaikka sitä ei kuten mainitsit erikseen missään laissa määritelläkään.
Olen hoitanut eräänkin hallintaanoton, joka on mennyt läpi yhden varoituksen jälkeen. Homma täytyy vaan huolella, eikä mokailla missään kohtaa.
Tämä tietysti edellyttää, että valittajat osaavat laatia oikeanlaisen valituksen. Lopun hoitaa ammattitaitoinen isännöitsijä, hallituksen jäsenistä on harvoin apua. - Alkuperäinen.
asunto-oy! kirjoitti:
Olen hoitanut eräänkin hallintaanoton, joka on mennyt läpi yhden varoituksen jälkeen. Homma täytyy vaan huolella, eikä mokailla missään kohtaa.
Tämä tietysti edellyttää, että valittajat osaavat laatia oikeanlaisen valituksen. Lopun hoitaa ammattitaitoinen isännöitsijä, hallituksen jäsenistä on harvoin apua.Minkälainen on OIKEANLAINEN valitus sitten? Viimeksi soitin isännöitsijälle ja sain omistajan numeron, soitin hänelle ja hän antoi heti vuokralaiselleen varoituksen. Ilmoitti että proseduuri on kaksi varoitusta ja sitten häätö. Mutta en nyt tiedä riittääkö että minä taas soitan että moi, edelleenkin häiritsee....
Olette siis kaikki sitä mieltä että kovaääninen puhuminenkin on tarpeeksi hyvä syy valittaa isännöitsijälle/omistajalle...? Viime perjantaista lähtien on puhunut 3 kertaa koko illan kovaäänisesti taukoamatta n 17-23 valittavaan sävyyn jota on tosi rasittavaa kuunnella, riidellyt huutaen kovaa n 45 min pari kertaa, ja herättänyt kerran yöllisillä keskusteluillaan, ei huutanut mutta sanoisiko että korotti ääntään, ja kun jo normaali puhekin kuuluu niin tuollainen jopa herättää minut kesken unien, kuulostaa siltä että joku puhuisi samassa huoneessa... Tyypillä on vahva ääni joka kuuluu minulle sanantarkasti ellei puhu hiljaa. Ja sitä hän ei ikinä tee, aina kunnon volyymi ja kiroilu päällä, tiedättehän näitä ihmisiä. Tosiaankin kuulen jokaisen heidän keskustelun, vaikkei siellä huudettaisikaan. Katto on ohut ja tyypillä vahva ääni vaikkei huutaisikaan, kehtaako siitä silti valittaa..? - rymyeetu&
Alkuperäinen. kirjoitti:
Minkälainen on OIKEANLAINEN valitus sitten? Viimeksi soitin isännöitsijälle ja sain omistajan numeron, soitin hänelle ja hän antoi heti vuokralaiselleen varoituksen. Ilmoitti että proseduuri on kaksi varoitusta ja sitten häätö. Mutta en nyt tiedä riittääkö että minä taas soitan että moi, edelleenkin häiritsee....
Olette siis kaikki sitä mieltä että kovaääninen puhuminenkin on tarpeeksi hyvä syy valittaa isännöitsijälle/omistajalle...? Viime perjantaista lähtien on puhunut 3 kertaa koko illan kovaäänisesti taukoamatta n 17-23 valittavaan sävyyn jota on tosi rasittavaa kuunnella, riidellyt huutaen kovaa n 45 min pari kertaa, ja herättänyt kerran yöllisillä keskusteluillaan, ei huutanut mutta sanoisiko että korotti ääntään, ja kun jo normaali puhekin kuuluu niin tuollainen jopa herättää minut kesken unien, kuulostaa siltä että joku puhuisi samassa huoneessa... Tyypillä on vahva ääni joka kuuluu minulle sanantarkasti ellei puhu hiljaa. Ja sitä hän ei ikinä tee, aina kunnon volyymi ja kiroilu päällä, tiedättehän näitä ihmisiä. Tosiaankin kuulen jokaisen heidän keskustelun, vaikkei siellä huudettaisikaan. Katto on ohut ja tyypillä vahva ääni vaikkei huutaisikaan, kehtaako siitä silti valittaa..?No joo, kerrataanpa: siis KIRJALLINEN valitus HALLITUKSELLE. Osakkeenomistajaalla ei usein ole mitään intressiä pistää vuokralaista pellolle, jos maksaa vuokransa eikä turmele kämppää. Se mitä vuokranantaja sanoo varotusten määrästä on aivan hänen yksinomaan hänen käsityksensä asiasta.
Taloyhtiön hallitus on se taho, joka antaa varoituksen, ei siis vuokranantaja. Muilta tahoilta tulevat varoitukset voi mekkaloitsija pyyhkiä peppunsa. Hallitus antaa tiedon asiasta myös osakkeenomistajalle ja samalla näin varoittaa osakkeenomistajaa.
Valituskirjeessä mainitset asunnon numeron, sekä ajat (päivämäärät, kellonajat) jolloin sinua häiritsevää meteliä on. Pyydät myös naapureidesi allekirjoitukset valitukseen. Lähetät tämän isännöitsijälle, jonka tehtävänä on välittää tieto asiasta hallitukselle. Asia käsitellään seuraavassa kokouksessa ja saat sen jälkeen vastauksen
Voit vaikka itkeä tällä palstalla itsesi uuvuksiin asiasi ei täällä etene. - Ullis62
Hiljaisuus on tullut kirjoitti:
Meillä on parikin asukasta rapussa jotka pitää meteliä.
Mielestäni kenenkään ei ole pakko kuunnella sitä ja talon järjestys säännöthän on olemassa ja ne koskee
kaikkia.
Pitää vain tehdä se kirjallinen valitus ,niin silloin se on pakko käsitellä.
Kyllä jokaisella on oikeus kotonaan kunnon yöuniin ja muutenkin elää ilman ,että joutuu kuuntelemaan yöllä tai päivällä
jatkuvasti toisten mölinää,oli se sitten aikuisten tai lasten.
Vuokrataloissa maksetaan vuokraa ja omistusasunnoissa on maksettu siitä omasta asunnosta,se jo mielestäni riittää jokaisen oikeudeksi nauttia kodin rauhasta.Paras naapuri on sellainen, joka ei ole koskaan kotona tai on kuollut.
En jaksa enää... kirjoitti:
Ja vielä, jaksaisitko itse kuulla riitelyä ja kovaäänistä valitusta klo 06:01-21:59 joka päivä, onko se siis ok vain siksi että se on laillista...? En halua pyytää heitä riitelemään päivisin, tosiaankin kuulen ihan kaiken, mikään musiikki/tv/korvatulpat ei peitä melua. Olen ihan poikki tästä tilanteesta, tietysti naapureilta kuuluu ääniä, muttei JATKUVASTI. Kyllä mielestäni päivisinkin pitää pystyä olemaan kotona niin ettei naapuri tee elämästä yhtä h*lvettiä... Mutta en tiedä mitä "laki" sanoisi. En halua muuttaa pois HÄNEN takiaan...ei päivisinkään saa liikaa meluta, normaalit elämisen äänet joihin jatkuva huutaminen ei ainakaan minun käsittääkseni kuulu. kyllä siitä voi valittaa. on minullekkin tullut naapuri sanomaan neljän aikaan päivällä, että voisinko laittaa musiikkia pienemmälle kun kuului hänenkin asuntoonsa. siis tässäkin seinät pahvia enkä edes mielestäni isolla kuunnellut. mutta minusta oli hyvä että naapuri huomautti että häntä häiritsee. ei varmaankaan tykännyt musiikkimaustani. mutta ehdottamasti tuollaisesta pitää isännöitsijälle sanoa. eihän sitä kukaan kestä kuunnella jatkuvaa riitelyä. varmaan muutkin naapurisi miettivät samaa että voiko päiväsajan melusta valittaa. mutta kyllä siitä siis voi jos ei ole normaalia elämisen ääniä.
- Joku raja
... kirjoitti:
Valitettavasti se ei ole laki vaan sääntö ja kaiken lisäksi saman säännön nojalla ihmiset otaksuvat, että päiväsaikaan voi pitää minkälaista meteliä tahansa. joten kysymys on yhdestä turhimmasta säännöstä mitä kerrostaloon on ikinä luotu. Monet ihmiset käyvät nykyaikana yö- ja vuorotyössä ja heillä pitää myös olla oikeus riittävään unen määrään.Kerrostalossa ei todellakaan voi metelöidä päivisin niinkuin tykkää. "Hiljaisuus" tarkoittaa sitä että klo 22-23 jälkeen on pyrittävä olemaan mahdollisimman hiljaa. Tv:tä voi tietenkin katsella äänet pienemmällä ja vessassa tai suihkussa käydä. Myös keskustelu normaalilla äänenvoimakkuudella on ihan sallittua. Mikään järjestyssääntö ei takuulla pakota olemaan vetämättä vessaa tai juttelemasta jonkun kanssa iltasaikaan mutta esimerkiksi musiikit on syytä laittaa hyvin pienelle tai sammuttaa kokonaan.
Eikä päivisinkään saa luukuttaa stereoita niin lujaa kun lähtee. - .....
rymyeetu& kirjoitti:
No joo, kerrataanpa: siis KIRJALLINEN valitus HALLITUKSELLE. Osakkeenomistajaalla ei usein ole mitään intressiä pistää vuokralaista pellolle, jos maksaa vuokransa eikä turmele kämppää. Se mitä vuokranantaja sanoo varotusten määrästä on aivan hänen yksinomaan hänen käsityksensä asiasta.
Taloyhtiön hallitus on se taho, joka antaa varoituksen, ei siis vuokranantaja. Muilta tahoilta tulevat varoitukset voi mekkaloitsija pyyhkiä peppunsa. Hallitus antaa tiedon asiasta myös osakkeenomistajalle ja samalla näin varoittaa osakkeenomistajaa.
Valituskirjeessä mainitset asunnon numeron, sekä ajat (päivämäärät, kellonajat) jolloin sinua häiritsevää meteliä on. Pyydät myös naapureidesi allekirjoitukset valitukseen. Lähetät tämän isännöitsijälle, jonka tehtävänä on välittää tieto asiasta hallitukselle. Asia käsitellään seuraavassa kokouksessa ja saat sen jälkeen vastauksen
Voit vaikka itkeä tällä palstalla itsesi uuvuksiin asiasi ei täällä etene.Minusta kaikkein paras tapa on tuo, että aloittaja soittaa suoraan vuokranantajalle. Kyllä he ovayt kiinnostuneita siitä aiheuttaako heidän vuokralaisensa häiriötä. Minä ainakin tein näin ja häirikön vuokraisäntä sanoi heti, että hyvä kun soitit, annan pojalle varoituksen ja seuraavasta varoituksesta lentää pellolle. Kyllä oli häirikkö sen jälkeen hiljaa.
Kyllähän vuokraisännän varoitukset on paljon tehokkaampia kuin taloyhtiön venkoilut, josta sai kärsiä kauan ennen kuin tajusin soittaa itse häirikön vuokraisännälle. Ja nyt on ollut niin hiton rauhallista nukkua. - i<3naapurit
En jaksa enää kirjoitti:
Valitanko siis sitä että puhuu jatkuvasti kovaan ääneen päivisin? Vai pitäisikö "kaunisella" hieman samalla...ja sanoa että huutaa, jotta varmasti saisi varoituksen. On inhottava tyyppi kaikin kaikkiaan, huusi rappukäytävässä kerran n10min suoraa kurkkua ja haistatteli meille naapureillle kun ollaan huomautettu äänistä. Eli en mene soittamaan ovikelloa enkä jätä uutta viestiä (en halua nimetöntä viestiä jättää, jätin jo ystävällisen pyynnön omalla nimelläni), pelkään että hän sekoaa taas ja tekee tarkoituksella enemmän harmia, tai on minua vastassa kun tulen kotiin joskus myöhään yksin....:/ Sekava tyyppi, isännöitsijäkin sanoi että joo vaikutti hieman oudolta ja aggressiiviselta. Mutta minkäs me sille voidaan että joku rouva on vuokrannut sille kämpän tästä talosta...Ensinnäkin.... Täytyy sanoa, että sain tästä kirjoittelustasi todella makeat naurut! En ole kyllä aikoihin nauranut näin paljon!!!!!
Mutta asia on vakava ja ymmärrän sen, koska minunkin naapurini on oikea kunnon ääliö. Tämä aihe voi olla jo vanhentunut, mutta kannattaa tosiaan vähän liioitella siihen ilmoitukseen, koska ulkopuolisen voi olla vaikeaa käsittää asian vakavuutta muuten... Jos sanoo, että "puhuu kovaan ääneen" antaa ilmoittajasta niuhon kuvan, että kannattaa tosiaan laittaa "huutaa" ja huutaminenhan on tulkinnanvaraista... ;) puhuu kovaan ääneen = huutaa, ihan sama! - Eioosemmosta
asunto-oy! kirjoitti:
Tämä tietysti edellyttää, että valittajat osaavat laatia oikeanlaisen valituksen. Lopun hoitaa ammattitaitoinen isännöitsijä, hallituksen jäsenistä on harvoin apua.Mistä löytyy ammattitaitoinen isännöitsijä? Enpä ole moiseen vielä törmännyt koskaan, vaikka ikää on pian 60 v. Isännöitsijät (yleensä) haluavat vain käyttää hienolta kalskahtavaa ammattinimikettä, mutta eivät viitsi/halua hoidella mitään ikäviä/negatiivisia asioita. Valituksiahan ne tosin usein ovat ne asiat, minkä johdosta asukas on yhteydessä isännöitsijään. Miksi ruveta isännöistijäksi, kun ne tehtävät eivät sitten vähääkään kiinnosta?
- Hilma_Kaakinen
Sillä on kova ätsäryyniä, se tarvii apuaaah! Ne voi hyökätä vaikka lasten kimppuun vallankumouksessa laki ei salli ätsäryyniköiden ja mielipideterroristien pakkohoitoa koirakoulussa mut kyllä niille apuuuh tulee kun ne tarpeeksi saa kohtauksia ja tulee ilkka sedän satutuokio. Niuvassa opetetaan tavoille tuollaisia terroristeja.
- 16+2
MAinitsit, että asunto on vuoralla ja omistaja yksityinen. Eli sinne vaan yhteys ja heti. Voit toki valittaa hallitukset ja isännöitsijät läpi, mutta asunnon omistajalla on tässä tapauksessa suurin valta vaikuttaa asiaan. Jos mahdollista soita ja sen jälkeen vielä kirjallinen selvitys perässä. Pysy asialinjalla, perustele ja ota useampia esimerkkejä, koska meteliä on ollut. Voit esim. pitää päiväkirjaa möykästä, koska se tekee paremman vaikutuksen kuin yleismalkainen "minusta ne möykkäävät aina"-tyyli.
Omistajan yhteystiedot saat isännöitsijältä ja aina voit vaatia salassapitoa niin häneltä kuin asunnon omistajalta. Saat jopa lisätehoa sanoihisi sillä, ettet uskalla muutakaan. (Jos isännöitsijä ei anna yhteystietoja, hänen velvollisuutensa on kuitenkin toimittaa kirjallinen viestisi asunnon omistajalle.)- venttiili
Taas tuli väärä neuvo.
Ota yhteys taloyhtiön hallitukseen, osakkeenomistajaan otitkin jo yhteyden. Ei olisi muuten ensimmäinen kerta, kun omistaja lyöttäytyy vuokralaisen kanssa kimppaan tyyliin: vuokralainen on hyvä, siisti, hiljainen luotettava jne....
Taloyhtiön hallitus antaa tarvittaessa hallintaanottovaroituksen omistajalle ja vuokralaiselle. Onko vaikeeta, EI! - on
venttiili kirjoitti:
Taas tuli väärä neuvo.
Ota yhteys taloyhtiön hallitukseen, osakkeenomistajaan otitkin jo yhteyden. Ei olisi muuten ensimmäinen kerta, kun omistaja lyöttäytyy vuokralaisen kanssa kimppaan tyyliin: vuokralainen on hyvä, siisti, hiljainen luotettava jne....
Taloyhtiön hallitus antaa tarvittaessa hallintaanottovaroituksen omistajalle ja vuokralaiselle. Onko vaikeeta, EI!Taloyhtiön osakkeen hallintaanotto on niin raskas toimenpide, ettei käytännössä sitä tapahdu koskaan. Vuokralaisella on nykyään niin vahva oikeusturva takanaan, ettei häätöä pysty tekemään, kuin ainoastaan siinä tapauksessa, että on jäänyt useamman kuukauden vuokrat maksamatta. Vain raha ratkaisee.
- Uneton.....
on kirjoitti:
Taloyhtiön osakkeen hallintaanotto on niin raskas toimenpide, ettei käytännössä sitä tapahdu koskaan. Vuokralaisella on nykyään niin vahva oikeusturva takanaan, ettei häätöä pysty tekemään, kuin ainoastaan siinä tapauksessa, että on jäänyt useamman kuukauden vuokrat maksamatta. Vain raha ratkaisee.
Meillä vedetään vc yöllä ja siinä on jokin vika,kun se huutaa kuin ihmistä tapettaisiin.
Olen ottanut yhteyttä itse iseännöitsijään ja huoltoon,kun asukas itse ei tee mitään asialle.
Luulen ,että hän kiusaa tahallaan ,kun olen valittanut aikaisemminkin hänestä.
Kyseessä on eräs iso yhtiö jolla on paljon asuntoja ja varmaan tulossa vuokralaisiakin,jotenka ei he taida välittää näistä valituksista,sellainen on tullut mieleen,kun mitään ei tapahdu.
Keinot on aika vähissä.
Tuntuu että se vika on siinä valittajassa aina. - sääkello
on kirjoitti:
Taloyhtiön osakkeen hallintaanotto on niin raskas toimenpide, ettei käytännössä sitä tapahdu koskaan. Vuokralaisella on nykyään niin vahva oikeusturva takanaan, ettei häätöä pysty tekemään, kuin ainoastaan siinä tapauksessa, että on jäänyt useamman kuukauden vuokrat maksamatta. Vain raha ratkaisee.
Hallintaanotto on kieltämättä raskas toimenpide, mutta kun osakkeenomistaja saa haastemiehen kautta hallintaanottovaroituksen taloyhtiön hallitukselta, niin se on jo sellaisenaan paperi, joka pistää osakkaan miettimään, kannattako pitää häirikkövuokralaista.
Nyt ei saa sekoittaa kahta asiaa:
1. taloyhtiö ja osakkeenomistajat (as-oy-laki)
2. osakkeenomistaja ja vuokralainen (huoneenvuokralaki)
Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
Taloyhtiötä ei kiinnosta häiriötapauksessa vuokralaisen ehkä maksamattomat vuokrat kyseiselle osakkeenomistajalle. Taloyhtiötä kiinnostaa ainoastaa se, että vuokralainen on ihmisiksi.
Jos osakkeenomistaja ei hoida asiaa kuntoon ja hallintaanottovaroituksen jälkeen vuokralainen vielä häiriköi niin seuraava toimenpide on ylimääräinen yhtiökokous, jossa asiasta päätetään. Tällöin kaikki kulut kuten esim: ylimääräisestä yhtiökokouksesta tulevat kulut, haastemiehen kulut, huoneen vuokraamisesta aiheutuvat kulut hallintaanoton jälkeen, mahdollinen kämpän kunnostus asuttavaan kuntoon, isännöitsijän veloitukset ym. ym tulevat osakkeenomistajalle.
Nämä asia kun lyö osakkaalle tiskiin ja vääntää rautalangasta, niin häirikkö lentää vauhdilla ulos kämpästä.
Jokainen ammatti-isännöitsijä tietää, että näitä hallintaanottoja tapahtuu silloin tällöin. Ne vaan on taloyhtiön puolelta hoidettava lainmukaan huolellisesti ja oikein. Mitään omankäden oikeuksia ei tietenkään saa käyttää, eikä homma saa perustua luuloihin, vaan silkaan faktaan lakiin perustuen. - pysy asiallisena
sääkello kirjoitti:
Hallintaanotto on kieltämättä raskas toimenpide, mutta kun osakkeenomistaja saa haastemiehen kautta hallintaanottovaroituksen taloyhtiön hallitukselta, niin se on jo sellaisenaan paperi, joka pistää osakkaan miettimään, kannattako pitää häirikkövuokralaista.
Nyt ei saa sekoittaa kahta asiaa:
1. taloyhtiö ja osakkeenomistajat (as-oy-laki)
2. osakkeenomistaja ja vuokralainen (huoneenvuokralaki)
Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
Taloyhtiötä ei kiinnosta häiriötapauksessa vuokralaisen ehkä maksamattomat vuokrat kyseiselle osakkeenomistajalle. Taloyhtiötä kiinnostaa ainoastaa se, että vuokralainen on ihmisiksi.
Jos osakkeenomistaja ei hoida asiaa kuntoon ja hallintaanottovaroituksen jälkeen vuokralainen vielä häiriköi niin seuraava toimenpide on ylimääräinen yhtiökokous, jossa asiasta päätetään. Tällöin kaikki kulut kuten esim: ylimääräisestä yhtiökokouksesta tulevat kulut, haastemiehen kulut, huoneen vuokraamisesta aiheutuvat kulut hallintaanoton jälkeen, mahdollinen kämpän kunnostus asuttavaan kuntoon, isännöitsijän veloitukset ym. ym tulevat osakkeenomistajalle.
Nämä asia kun lyö osakkaalle tiskiin ja vääntää rautalangasta, niin häirikkö lentää vauhdilla ulos kämpästä.
Jokainen ammatti-isännöitsijä tietää, että näitä hallintaanottoja tapahtuu silloin tällöin. Ne vaan on taloyhtiön puolelta hoidettava lainmukaan huolellisesti ja oikein. Mitään omankäden oikeuksia ei tietenkään saa käyttää, eikä homma saa perustua luuloihin, vaan silkaan faktaan lakiin perustuen.Sait selkeät ohjeet. Toimi niin.
Siis: Taloyhtiöllä on hallitus, hallituksella puheenjohtaja. Isännöintitoimiston osoitteen saat vaikka tan ala-aulan seinästä.
Mikäli häiriön aiheuttaja on vuokralla, hänet saa häiritsevyyden takia jokseenkin helposti ulos. Osakkeenomistaa ei niin vain saakaan.
Katso esim. rymyeetu&:n ohjeet tuosta yläpuolelta. Siis perusteltu kirjallinen paperi. Jos haluat, voit vaikka äänittää metelin todisteeksi.
Meidän taloyhtiö ulosti pari kuukautta sitten ihan siivosti metelöivän naisen. Vuokranantaja sai heti tilalle siivon työssäkäyvän naisen. - yxz
pysy asiallisena kirjoitti:
Sait selkeät ohjeet. Toimi niin.
Siis: Taloyhtiöllä on hallitus, hallituksella puheenjohtaja. Isännöintitoimiston osoitteen saat vaikka tan ala-aulan seinästä.
Mikäli häiriön aiheuttaja on vuokralla, hänet saa häiritsevyyden takia jokseenkin helposti ulos. Osakkeenomistaa ei niin vain saakaan.
Katso esim. rymyeetu&:n ohjeet tuosta yläpuolelta. Siis perusteltu kirjallinen paperi. Jos haluat, voit vaikka äänittää metelin todisteeksi.
Meidän taloyhtiö ulosti pari kuukautta sitten ihan siivosti metelöivän naisen. Vuokranantaja sai heti tilalle siivon työssäkäyvän naisen.hakemaan uutta asuntoa jos on noin heikot rakenteet, seuraava asukas voi olla yhtä paha tai ei mutta jos puhe kuuluu niin suosittelen kyllä muuttoa johonkin muualle.(jos mahdollista)
- Tiätsä
pysy asiallisena kirjoitti:
Sait selkeät ohjeet. Toimi niin.
Meidän taloyhtiö ulosti pari kuukautta sitten ihan siivosti metelöivän naisen. Vuokranantaja sai heti tilalle siivon työssäkäyvän naisen.Vai että hallituksen puheenjohtajan vaimo eli siis tuota noin Varma Laakkosen vaimo Anneli.
Ne oli Arttu Happosen kädenjäljet - Noapurj
Uneton..... kirjoitti:
Meillä vedetään vc yöllä ja siinä on jokin vika,kun se huutaa kuin ihmistä tapettaisiin.
Olen ottanut yhteyttä itse iseännöitsijään ja huoltoon,kun asukas itse ei tee mitään asialle.
Luulen ,että hän kiusaa tahallaan ,kun olen valittanut aikaisemminkin hänestä.
Kyseessä on eräs iso yhtiö jolla on paljon asuntoja ja varmaan tulossa vuokralaisiakin,jotenka ei he taida välittää näistä valituksista,sellainen on tullut mieleen,kun mitään ei tapahdu.
Keinot on aika vähissä.
Tuntuu että se vika on siinä valittajassa aina.Täällä myös iso taloyhtiö, useita taloja, jossa ainakin yhdessä wc mylvii kuin mikäkin tornado. Tokihan sieltä yläkerran vessasta lisäksi kuuluu, mitä siellä tehdään. Lisäksi kuuluu, kun naapuri laittaa valot tai sulkee verhot, joissa käyttää sellasia ikiaikaisia verhokiskoja. Huh huh.
- Kapalainen.-
Yleensä ainoa keino on lähteä. Kiusaajalla on Suomessa vahvat oikeudet.
Kiusaajan joutuisi "eliminoimaan," mutta siinä käy kiusaajan uhrille huonosti.
Oikein se kyllä olisi.
- haluan metsään asuma
Okei, sanon sen suoraan.
Jos haluat olla rauhassa niin muuta omakotitaloon. sillä selvä, itsekkin nyt asun kerrostalossa mutta koetan saada siihen muutosta aikaan seuraavan 5 vuoden sisään. Kerrostaloon kuulluu metelöinti sekä muiden sietäminen. En valita kenestäkään, ja oletan ettei minusta valiteta.
Eniten ihnoan naapurien kyttääviä eläkelläis-ämmiä, jotka penkovat roskiksetkin. Entä jos sieltä löytyy vaikka jtn. Arkaluontoista ja henkilökohtaista?
Omakotitalossa aina parempi, elän sitten niukemmin ja syön vähemmän ja ajan töihin pidemmän matkan. Parempi niin.- vituttaa vaan sitä s
asumme omakotitalossa meilä vieressä vuokrattavana omakotitalo jossa vanhempi pariskunta majailee.Ovat helevetin nuukaaporukkaa pierevätkin varmaan sisäänpäin.No omapahan on asinsa mutta nyt tää ukon juutas o n keksinny nauloja ruveta tiputteleen mistä me ajamme mitä tälle ois tehtävä ku ei kehtais ihan tappookaa .
- agatha_x
vituttaa vaan sitä s kirjoitti:
asumme omakotitalossa meilä vieressä vuokrattavana omakotitalo jossa vanhempi pariskunta majailee.Ovat helevetin nuukaaporukkaa pierevätkin varmaan sisäänpäin.No omapahan on asinsa mutta nyt tää ukon juutas o n keksinny nauloja ruveta tiputteleen mistä me ajamme mitä tälle ois tehtävä ku ei kehtais ihan tappookaa .
Siis ehdottomasti kannattaa ilmoittaa isännöitsijälle! Meillä on ollut vastaavanlainen tilanne, että alakerrassa huudettiin ja mekastettiin yötä päivää: ovia paiskottiin ja pihallakin huudettiin. Ilmoitettiin isännöitsijälle, joka otti yhteyttä vuokranantajaan. Huutaminen loppui, mutta edelleen öisinkin puhutaan todella lujaa ja kaikki kuuluu meille. Meillä pian muutto edessä, joten tässä vaiheessa oikeastaan ihan sama. Mutta tosiaan ei kannata sietää tollasta menoa, ei yhdellä asukkaalla voi olla oikeutta terrorisoida kaikkia muita. Voisit tietysti kysyä muilta asukkailta kuuluuko meteli heillekin ja jos hekin kokevat sen häiritseväksi, niin voisitte yhdessä tehdä valituksen. Auttanee enemmän, kuin yksittäisen asukkaan valitus.
- JuutasKäkris
Eläkeläis-mummeli kyhjäili roskakatoksen nurkissa, kun menin viemään roskia ja selitti, että: "Pitää vähän täällä järjestellä näitä roskiksia". Näytti tonkivan biojätteen näköistä roskapussista. Olisko sittenkin vaan liian iso laina ja rahat loppuneet kesken :D Kyllä näinkin.
- Kokemusta..
Kun sanot noin niin et ilmeisesti ole kohdannut oikeasti häiritsevää naapuria. Ääniä kuuluu se on ihan normaalia, mutta jos olisit joutunut kestämään sen, että joku pitää sinut hereillä yöllä niin ettet voi nukkua, ja seuraava työpäivä on täysin pilalla, nukuttaa ja väsyttää ja kaikki ärsyttää, tulet kotiin ja riita jatkuu naapurissa, menet nukkumaan muttet voi rauhoittua ja saada unta koska korvatulppienkin läpi kuuluu mekastelu, valvot taas tunteja, heräät aamulla naapurin huutoihin ennen kuin herätyskello soi. Montakohan päivää ajattelit sietää sellaista ja ajatella että hei, se on normaalia että kerrostalossa kuuluu ääniä? Vuosia? Tule sitten täne kertomaan millaista oli. Jos sinulla ei ole tällaisesta kokemusta niin et ehkä ole oikea henkilö kertomaan, että kerrostalossakyllä pitää sietää kaikki äänet.
- Mun mielestäni
JuutasKäkris kirjoitti:
Eläkeläis-mummeli kyhjäili roskakatoksen nurkissa, kun menin viemään roskia ja selitti, että: "Pitää vähän täällä järjestellä näitä roskiksia". Näytti tonkivan biojätteen näköistä roskapussista. Olisko sittenkin vaan liian iso laina ja rahat loppuneet kesken :D Kyllä näinkin.
Ketjun aloittaja vaikuttaa vähän yliherkältä, enkä tykkää kun tässä ketjussa on suunniteltu että voisi suorastaan valehdella valitusmenettelyissä sen "metelöivän" naapurin aseman horjuttamiseksi.
Kyttäämisestä en myöskään pidä, mutta jos se mummo vain näki muovia biojäteastiassa ja siirsi sen oikeaan roskikseen, niin se on oikein. Tai sanomalehtipaperia vo puolestaani lisätä biojäteastiaan, mikä parantaa bio jätteen maatumista.
- Hiljaisuus ajallaan
Kirjallinen ilmoitus isännöitsijälle, eiköhän ala muuttumaan.
- 14
Onko heillä LAMINAATTI lattia?
Se moninkertaistaa äänen ja jokainen askellus kuuluu moninkertaisena volyyminä.
Laminaattilattia pitäisi lailla kieltää kerrostalo asunoissa.
Halpaa ja monin kertaistaa äänet. - vimpulavempula
kirjoittaa romaanin "Kuulolla" heidän elämästään, kun kaikki kuuluu niin hyvin, varmaan yksityiskohdatkin.
- kokeiltu
Mikään ei auta paitsi allekirjoittaminen: http://www.adressit.com/soittimet
http://www.adressit.com/kotirauhakerrostaloon - PRKL!!!!!
täälläkin kuuntelen tälläkinhetkellä helvetillistä bassonjytkettä!!
- hamp
peace man, pistä sätkä palamaan ja ala jammalemaan.
- riippuumistäroikkuu
http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2011/06/12/naapuri-grillaa-nyt-meni-hermot/20118116/139
Isännöintiliiton lakimies Marina Furuhjelm:
"Kerrostalossa asuvan pitää kuitenkin sietää normaalin elämisen ääniä, eikä mitä tahansa voida kieltää.
– Normaaliin asumiseen järjestyssäännöillä ei voida puuttua. Suihku ja vessa kuuluvat normaaliin asumiseen, eikä suihkussa käymistä yöllä voi mitenkään kieltää järjestyssäännöissä, Isännöintiliiton Marina Furuhjelm sanoo.
– Joitain ääniä kuuluu väistämättä. Se on sitä yhteisöasumista.
Silloin tällöin meteliä saa olla enemmänkin.
– Ihmisellä saa joskus olla juhlat yöaikaankin, Furuhjelm huomauttaa.
---
Yörauhan useimmat ymmärtävät, mutta järjestyssääntöjen kohta remonttirauhasta tulee monelle yllätyksenä. Työssäkäyvälle sunnuntait olisivat käypää nikkarointiaikaa, mutta remontit pitää hoitaa arkipäivinä.
---
Musiikki muuttuu häiritseväksi, jos naapuri joutuu kuuntelemaan sitä kaiken aikaa. Pianoläksyjen harjoittelua pari tuntia illassa täytyy suvaita, mutta ammattimainen harjoittelu kahdeksan tunnin päivineen ei kerrostalossa välttämättä käy."
--- - Varmatapapäästäeroon
Osta lotto. Nosta oikeusjuttu. Hinta 20.000.
Toisaalta jos on noin herkkä kiihtymään, ehkä saat ilmasen pahoinpitelyceissin, mutta jälkiä pitää olla. - Anonyymi
Ajurinkatu toisen talossa nainen huutaa joka päivällä ja illalla myös mitä pitäisi tehdä
- Anonyymi
Kerrostalossa jossa asun niin ykköskerroksessa asuu viisikymmentä vuotias nainen,istuu pyörätuolissa,jalat kipeänä,hän ryyppää kaiket päivät,yöt hakee taksilla kaljaa,sitten jatkuu huutaminen,rääyntä,musiikki pauhaa läpi yön,poliisit käyneet,ei auta,muija kiljuu edelleen,maanantaina menemme isännöintitoimistoon,ja kerromme hänestä,toivottavasti saa häädöt,hänen vuokran antajalle olemme laittaneet viestiä tänään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257758Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161422- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601210Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029